Şimdi Ara

Araba sürerken zor durumlarda ne yapılır (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Solladığın aracın surucusunun hangı aynasından gorebılıyorsan ordan gozlerıne bak eğer sen sollayana kadar aynaya 1 kere dahı bakmazsa senı gormemıs demektır. Korna çal selektor yap bi şekılde geldiğini belli et çunku çat dıye sola kırıp kazaya sebebıyet verıyorlar. Bu şekılde 1 kazayı onledım hep boyle yaparım.

    En az önüne baktıgın kadar aynalarına bak ki önünde oluşacak ani bır durumda aracını kaçırman gerektiği zaman arkan hakkında net bir bilgin olsun.

    Islak yolda abs yoksa frene tam abanıp dıreksıyonu boşa çevirme yada direksiyonu çevırdıkten sonra frenı bırak kı aracı dıreksıyon yönune yoneltebılesın.

    Alkollüyken araç kullanma. 1 biradan bişey olmaz mantığı bile yanlış.

    Unutma ki usta şoför çok hız yapan hiç kaza yapmayan yada iğne deliğinden geçen şoför değil, araçtaki insanları rahat olmasını sağlayacak kadar güvenli araç kullanan şofördür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07

    Vitesin kuculmesinin tam fren durma mesafesinde faydasi olur mu? bilen var mi?

    Tipik bir aile arabası 5000 devirde 100 beygir diyelim. Aynı devirde kompreyonu da benzerdir. Yani motoru 5000 devirde tutacak gibi ustaca vites küçültürsek frene katkısı da en fazla 100 beygir olacaktır.

    Peki aynı tipik aile arabasının sıradan frenleri çalışan kaç beygirlik bir motoru durdurabilir? ~2000 beygir. Yani motor gücü 100 beygir, fren gücü 2000 beygir.

    Neticede zor bir duruşta vitesle dikkat dağıtmaya değmez. Vitesle dikkati bölmek yerine hangi lastiğin kopacağına dikkat edip, frene ne kadar basıp, direksiyon nereye kadar çevriliyor diye dikkat etmek çok daha kazançlı olabilir.

    Kompresyon sadece uzun inişlerde frenleri soğuk tutmaya yardım eder. Kompresyonun ani frene katkısı sıfır gibidir, zaten sadece iki tekerleğe etki ediyor. Bu sebeple 200 beygir veya daha güçlü bir arabada kaygan zeminde zamansız bir kompresyon arabayı savurabilir de. Fren ise sadece çok daha kapasiteli değil, aynı zamanda dört tekerleğe daha akıllı bir şekilde dağıtılıyor, sürekli ve dezajlanabilir.

    Kompresyon sadece iki tekerleği etkilediğinden araba farklı bir süspansiyon salınımı yapıyor. Kolay sürüş şartlarında kompresyonu çok kullananalar bu hareketi yavaşlatmayla bağdaştırıyorlar etkisinin de yüksek olduğunu düşünüyorlar. Fakat insan, oturur vaziyette ivmeler konusunnda çok yanılabilir. Enerjiler konusunda ise neredeyse hiç fikrimiz olmaz. 900'e çıkan uçakta da öyle aman aman ivmeler hissetmez, kalkışta bile dergimizi rahatça okuyabiliriz. Bir de uçuş korkusu olana sorun, bardağın içndeki su bile titremediği halde bambaşka şeyler anlatır.

    Benzer şekilde ani fren kompresyondan çok daha yüksek enerjileri, çok çok daha dengeli şekilde soğurabilir.

    Özetle fren, frenle yapılır.




  • Tecrübe+Refleks...
  • İyi şöför zor anda aracı kurtarabilen değil zor andan sakınmasını bilendir. Zor anda yapılması öğütlenecek herşey havada kalır çünkü saniyelerle farklı farklı koşullarda karşılaşılabilir o zor pozisyonlarla.. O yüzden o zor pozisyona girmemek için ne yapılabilir o tartışılırsa daha sağlıklı olur..
  • Panik fren yaparken vitesle falan uğraşmayın. Direk debriyajla frene abanın. Zaten araçların frenleri motorlardan kat kat güçlü oluyor.

    Tabi araçta ABS yoksa frene gelişigüzel abanmayın.
  • Direksiyonu bıraktım.

    Düzgün işaretlenmiş dört şerit. İstanbul Altunizade. Ne ön tarafta ne de arkamda bir kişi şeridinde değil. Hani çıkışlardan çıkacaklarından da değil. Gidiyorlar öyle, koyun gibi. Bir de yakın geçiyorlar. Hani kalabalık var ama utanacak bir adam yok, hep koyunlar. Anlamıyorum neden bana bu kadar güvenmek. Zor oluyor aynı anda sekiz araba takip etmek. Ben de böyle bir zor durumda kaldım. Sonra da direksiyonu bıraktım. Hesapladım, gitsem öyle çaprazdan benim çıkışa kadar seğiritecek. Kalabalık var adam yok. Ben de kalabalıkla ahbap oldum. Aman ne kolaylık, ne rahatlık.

    Bir çizgiyi altına almaya başlayınca etrafımda bir boşluk oluştu... Mesefeler teslim edildi.

    Bir dahaki sefere elimle gözlerimi de kapatsam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: uysall07

    Vitesin kuculmesinin tam fren durma mesafesinde faydasi olur mu? bilen var mi?

    Tipik bir aile arabası 5000 devirde 100 beygir diyelim. Aynı devirde kompreyonu da benzerdir. Yani motoru 5000 devirde tutacak gibi ustaca vites küçültürsek frene katkısı da en fazla 100 beygir olacaktır.

    Peki aynı tipik aile arabasının sıradan frenleri çalışan kaç beygirlik bir motoru durdurabilir? ~2000 beygir. Yani motor gücü 100 beygir, fren gücü 2000 beygir.

    Neticede zor bir duruşta vitesle dikkat dağıtmaya değmez. Vitesle dikkati bölmek yerine hangi lastiğin kopacağına dikkat edip, frene ne kadar basıp, direksiyon nereye kadar çevriliyor diye dikkat etmek çok daha kazançlı olabilir.

    Kompresyon sadece uzun inişlerde frenleri soğuk tutmaya yardım eder. Kompresyonun ani frene katkısı sıfır gibidir, zaten sadece iki tekerleğe etki ediyor. Bu sebeple 200 beygir veya daha güçlü bir arabada kaygan zeminde zamansız bir kompresyon arabayı savurabilir de. Fren ise sadece çok daha kapasiteli değil, aynı zamanda dört tekerleğe daha akıllı bir şekilde dağıtılıyor, sürekli ve dezajlanabilir.

    Kompresyon sadece iki tekerleği etkilediğinden araba farklı bir süspansiyon salınımı yapıyor. Kolay sürüş şartlarında kompresyonu çok kullananalar bu hareketi yavaşlatmayla bağdaştırıyorlar etkisinin de yüksek olduğunu düşünüyorlar. Fakat insan, oturur vaziyette ivmeler konusunnda çok yanılabilir. Enerjiler konusunda ise neredeyse hiç fikrimiz olmaz. 900'e çıkan uçakta da öyle aman aman ivmeler hissetmez, kalkışta bile dergimizi rahatça okuyabiliriz. Bir de uçuş korkusu olana sorun, bardağın içndeki su bile titremediği halde bambaşka şeyler anlatır.

    Benzer şekilde ani fren kompresyondan çok daha yüksek enerjileri, çok çok daha dengeli şekilde soğurabilir.

    Özetle fren, frenle yapılır.

    Cok tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin. teknik detayini bu kadar bilmesem de ben de boyle tahmin ediyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    zor durumlara çok nadir düşülür. bu yuzden zor ana düştüğünüzde arkanıza yaslanın ve bu anın keyfini doyasıya çıkartın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Panik fren yaparken vitesle falan uğraşmayın. Direk debriyajla frene abanın. Zaten araçların frenleri motorlardan kat kat güçlü oluyor.

    Tabi araçta ABS yoksa frene gelişigüzel abanmayın.

    Debriaja basıldığında frenler daha zor tutar diye biliyordum ve arac bostayken ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer soğukkanlı değilseniz, araç sürerken teoride empati yapmalısınız. Mesela şu an araç arkadan kayarsa ne yapmalıyım, karşıdan gelen araç üzerime sürerse ne yapmalıyım vs vs gibi..

    İnsanlar bazen dalgın olabiliyor, yani araç sürerken gözleriniz yola bakıyor ama dikkatiniz dağılmış vaziyette. Son anda fark etseniz bile, çarpacağınızı bildiğiniz anda bile dip fren yaparak çarpma anını beklemelisiniz. Çarpmayayım diye direksiyonu sağa sola kırmak, etrafınızdaki diğer araçlara daha çok hasar vereceği gibi, ölümlü kazalara da sebebiyet verebilir.

    Aslında trafikte milyonlarca kişi, bilinç altında günde onlarca kez empati yapıyor. Mesela dar açıda bir sokağı dönerken, ne kadar bir açıda almanız gerektiğini o anda empati yapıp dönüyorsunuz. Yani beyinde bir nevi canlandırıyorsunuz.

    Kaza anlarında ise soğukkanlı olmak sağlıklı empati yapmanızı sağlar. Yok ben soğukkanlı değilim diyorsanız, mesajımda ki ilk satırlar uygulanmalı ara sıra..


    Yüksek hızlarda kaza anları: Günümüz son teknoloji otomobilleri ile otobanlarda yüksek hız ile sürüş yapan sürücüler, otomobilin verdiği öz güven ile sanki o anki yaptığı yüksek hız ile kaza yaparsa burnunun bile kanamayacağını düşünür. Teoride de o güveni alıyor çünkü. Ancak kaza anında yaşadığı o şiddet ne kadar yanıldığını gösterse de, iş işten geçmiş oluyor. Öyle ki, bu şiddeti daha önce yaşamış şoförler bir daha kesinlikle o hızda araç sürmeye korkar olurlar.

    Ben burada her ne kadar yazarak anlatmış olsam da, bir musibet bin nasihattan iyidir. Yani öngörü, nasihat umursanmadığından mütevellit yaşayana kadar anlayamıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TolgaGürsoy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Panik fren yaparken vitesle falan uğraşmayın. Direk debriyajla frene abanın. Zaten araçların frenleri motorlardan kat kat güçlü oluyor.

    Tabi araçta ABS yoksa frene gelişigüzel abanmayın.

    Debriaja basıldığında frenler daha zor tutar diye biliyordum ve arac bostayken ?

    Frenler daha kolay tutar çünkü motor kompresyonuda var.

    Ancak siz zaten frene yeteri kadar basarsanız kompresyona gerek duymayacak kadar fren gücü elde edersiniz. Yeni araçlarda frenlerin gücü motorun gücünden 10 kat daha fazladır. O kadar güç siz 80 km ile bile gitseniz tekerlekleri kilitlemeye yetecek kadar fren gücü yapar. Bu kadar gücün yanında motor freni devede tırnak kalır.

    Tabi demek değil ki her zaman frene basarken debriyaja da basın. Benim dediğim sadece panik frende uygulanmalı. Normal sürüşte aracı olabildiğince viteste tutmak daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkdkutalmış

    Motor freni hikaye o an ne yapa biliyosan saliselik bi an zaten.

    Motor fren hikayeyse bırakalım direksiyonu falan çarpalım
  • Günümüz araçlarında normal frenler oldukça yüksek hızlarda bile neredeyse tekeri kitleyecek kadar yüksek güç sağlıyor. Zaten frene tam bastığınızda ABS devreye giriyorsa max fren gücünü alıyorsunuz demektir. Ek olarak vites küçültme gibi dikkat dağıtacak bir şey yapmaya çalışmayın. Olay zaten 2 sn içinde olup bitiyor. Bu sırada en önemli şey direksiyon hakimiyeti. Bir elinizi direksiyondan çekip vitese götürmek hem de panik fren sırasında acemi birisi için yarardan çok zarar getirir. Yapmanız gereken debriyaj+frene tam güç asılmak ve eğer duramayacağınızı anlarsanız yan aynaya bakıp müsaitse çarpmadan hemen önce manevra yapmak. Bu manevrayı panik frende dahi yapmanızı sağlayan, bu sırada direksiyon hakimiyetini koruyan sisteme ABS deniyor işte.
  • Dun gemligi gectim trafik isiklarinda durdum, hareket ettik daha 3.vitese yeni atip elimi vitesten cekmisken onlerde birisi ani fren yapmis benim onumde ki peugeot 307 birden frene asilinca bende sonuna kadar freni kokledim vites kucultemedim, yavaslayinca aniden 20km/h hiza aracim stop etti. Bir anda arabanin ici les gibi yanik lastik koktu dumanin ciktigini gordum 307 ye kilitlendigimde. Bu ana kadar olay 2en fazla 3 saniye surmustur.

    Tehlike gecince direkt debriyaja basip arabayi calistirdim direksiyon hareketi yapmadan kilitlenmemesi icin ve yola devam ettim. Panik oldum mu hayir. korktum mu? olay bittikten sonra evet.

    Panik direksiyonda hataya neden olur sakin olmak gerekiyor.

    artistlik iyi sofor anlamina gelmez, iyi sofor yavas surup kazaya sebebiyet vermeyendir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aniden durman gerektiğinde vitesi küçültmene gerek yok bas frene direk ama ani bir durum yokken tabi ki vitesi küçülte küçülte durmalısın.
  • eğer araçda abs yoksa birden frene abanma daha fazla kızaklıyor arabayı frenlerken kaydırmamaya çalış
  • Herşeyden önemlisi gözlerin iyi görmeli ve reflekslerin kuvvetli olmalı
  • Araç kullanmak sonradan edinilen refleks grubuna girer.Tehlike anlarında düşünmek için vaktiniz olmaz o anki duruma göre(yol,trafik vs) refleksleriniz size yapacağınızı yaptırır.Ancak belli başlı kurallar vardır mesela aracınız yokuş aşağı buzda(karda) kaymaya başlıyor bu durumda yapmanız gereken direksiyonu kaldırıma kırıp çarpmaktır.Zaten karda kayarak araca hasar verebilecek bir hıza ulaşmazsınız ama çırpındıkça yada frene bastıkça hızınızı arttırırsınız.En güvenlisi kaldırıma tekeri vurarak durmaktır.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.