Şimdi Ara

Araba sürerken zor durumlarda ne yapılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler önce söyliyim böyle benzer konu açıldımı bilmiyorum yalnızca araba sürerken ters bi anda zor bi anda neler yapılır fikir alışverişinde bulunalım dedim.

    Aramızda çok tecrübeli arkadaşlarda vardır, kaza benzeri durumlara gelip nasıl kurtarırız yada zor bi anda neler yaptınız bunları paylaşalım.

    Mesela ben geçende arkadaşlarımla yemek yemeye çıktığımda baya hızlıydım ve öndeki araba ani bi fren yaptı o anlık frene bastım son anda durdu ama arkadaşım vitesi küçültmelisin dedi. Buna benzer şeyler paylaşalım dedim



  • Vitesin kuculmesinin tam fren durma mesafesinde faydasi olur mu? bilen var mi?
  • Zor anlar deyince ıssız dağda mahsur kalma anadım
    Vites küçültme herşeyi hallediyor mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 27 Nisan 2013; 21:13:21 >
  • O ani yasayinca ne yapabiliyorsan onu yapacaksin. Sormayla,lafla olmaz o isler. Elin ayagin tutulur hicbir sey yapamazsin zaten buyuk ihtimal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonaDusenSonDamla

    O ani yasayinca ne yapabiliyorsan onu yapacaksin. Sormayla,lafla olmaz o isler. Elin ayagin tutulur hicbir sey yapamazsin zaten buyuk ihtimal.

    Yoo, asil oyle olmamasi gerek. duble yollar yokken bi suru hayvanlara ragmen hayattaysam her manevrayi 1 saniyede yapmama borcluyum. 1 degil 10 degil Şukur ki artik %80 duble yol artik.
  • En iyisi tedbirli ve kurallara uyup o sıkıntılı durumlara düşmemek.önceden ne yapacağına karar vermek diye birşey yok zira binlerce kaza senaryosu var,3-5 değilki.en iyisi sorumlu araç kullanmak,saygılı,anlayışlı ve aceleden stresten uzak durmak
  • Sadece refleks'lerin kuvvetli olsun birçok kazayı atlatırsın, Onun dışında müslümanlar için söyleyim, ben araca binerken Ayetel Kürsi okuyorum ve beni koruduğuna inanıyorum sizde okuyabilirsiniz.
  • Benim size önerim araç içi kamera ile çekilen trafik kazalarını izleyin. Özellikle tecrübesiz sürücülerin o anı araç içinden görmesi katkı sağlayabilir. Büyük kazalarda zaten işiniz çok zor tamamen soğukkanlı olmak gerekir burda yazılanlara bakarak tecrübe kazanamazsınız ama en azından şehir içi yaralanmasız kazaların oluş şeklini ve hataları görürsünüz.

    Youtube da bolca mevcut özellikle rus kazaları.
  • Yüz çeşit zor durum var.. Hepsine farklı tepki verilir..

    -Araç kıç atarsa o yöne doğru kontra verilir..
    -Karda fren yaptığınız halde duramıyorsanız fren bırakılıp direksiyonla yön tayin edilir..
    -Dağ başında yolda kalırsanız yol yardımı aranır, telefon çekmiyorsa bir daha oralara gitmemeye yemin edilir..
    -Kaza anında karşı taraf "tutanak tutmayalım, tanıdık kaportacı var" derse yine de tutanak tutulur.. Tanıdık kaportacı dümeni doğru çıkarsa tutanağı yırtmak çok zor bişey değil..
    -Motor yanıyorsa yangın tüpü bitene kadar sıkılır, sönmediyse kaçılır..
    -Araca aldığınız otostopçu silah çekince kelime-i şehadet getirilir.. (müslüman olmayanlar için bunun dengi nedir bilemiyorum)

    Aklıma bu kadarı geldi..
  • Yapmanız gereken ilk şey diğer sürücülerin hayatını riske atmamak. Zor durumda kalanlar yada zor durumdakilere yardım etmek isteyenler ne yazık ki bilinçsizce araçlarını yola park edince başka kazalara da davetiye çıkıyor.

    Emniyet şeridi ne yazık ki çok da emniyetli değil. Akıldan cikarmamak gerek.

    Diğer nokta sakin olmak. Örneğin havayastiklari patladığında arabanın içi toz duman olur ve yanık kokusu duyulabilir. Hemen yangın var zannedip telaşa kapilmamak gerek.

    Araçta sağlık çantası mutlaka olmalı.

    Mobilden aklıma gelenler bunlar. Vites küçültme ile ilgili pek tecrübem yok. Son 3 arabam hep yarı otomatikti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Yapmanız gereken ilk şey diğer sürücülerin hayatını riske atmamak. Zor durumda kalanlar yada zor durumdakilere yardım etmek isteyenler ne yazık ki bilinçsizce araçlarını yola park edince başka kazalara da davetiye çıkıyor.

    Emniyet şeridi ne yazık ki çok da emniyetli değil. Akıldan cikarmamak gerek.

    Diğer nokta sakin olmak. Örneğin havayastiklari patladığında arabanın içi toz duman olur ve yanık kokusu duyulabilir. Hemen yangın var zannedip telaşa kapilmamak gerek.

    Araçta sağlık çantası mutlaka olmalı.

    Mobilden aklıma gelenler bunlar. Vites küçültme ile ilgili pek tecrübem yok. Son 3 arabam hep yarı otomatikti.
    zor durumlara çok nadir düşülür. bu yuzden zor ana düştüğünüzde arkanıza yaslanın ve bu anın keyfini doyasıya çıkartın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Yapmanız gereken ilk şey diğer sürücülerin hayatını riske atmamak. Zor durumda kalanlar yada zor durumdakilere yardım etmek isteyenler ne yazık ki bilinçsizce araçlarını yola park edince başka kazalara da davetiye çıkıyor.

    Emniyet şeridi ne yazık ki çok da emniyetli değil. Akıldan cikarmamak gerek.

    Diğer nokta sakin olmak. Örneğin havayastiklari patladığında arabanın içi toz duman olur ve yanık kokusu duyulabilir. Hemen yangın var zannedip telaşa kapilmamak gerek.

    Araçta sağlık çantası mutlaka olmalı.

    Mobilden aklıma gelenler bunlar. Vites küçültme ile ilgili pek tecrübem yok. Son 3 arabam hep yarı otomatikti.
    Vites küçültme tabi ki frenleme de işe yarar.. Arkadan takip ediyorsunuz, takip mesafenizi korumalısınız ( gittiğiniz hızın yarısı metre cinsinden aranızda mesafe olmalı ), yinede frenlediniz ve araç durmuyor ise anlık olarak sağ veya sol ayna kontrol edilip müsait ise kaçabilirsiniz, yok değil ise zaten vurdunuz öndekine..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Yapmanız gereken ilk şey diğer sürücülerin hayatını riske atmamak. Zor durumda kalanlar yada zor durumdakilere yardım etmek isteyenler ne yazık ki bilinçsizce araçlarını yola park edince başka kazalara da davetiye çıkıyor.

    Emniyet şeridi ne yazık ki çok da emniyetli değil. Akıldan cikarmamak gerek.

    Diğer nokta sakin olmak. Örneğin havayastiklari patladığında arabanın içi toz duman olur ve yanık kokusu duyulabilir. Hemen yangın var zannedip telaşa kapilmamak gerek.

    Araçta sağlık çantası mutlaka olmalı.

    Mobilden aklıma gelenler bunlar. Vites küçültme ile ilgili pek tecrübem yok. Son 3 arabam hep yarı otomatikti.
    Önemli olan, o ana düşmemek için yapılması gerekenlerin zamanında yapılmasıdır.

    Mesela, bir insanla tartışmaya girerseniz, hem karşı taraf hem de siz kaybetmiş olursunuz. O zaman ne yapacaksınız ? Tartışmanın önünü önceden alacaksınız. Aynı mantığı trafik için de kullanabilirsiniz.

    - Emniyet kemerini bağlayın.
    - Hızlı gitmeyin.
    - Farlarını açık tutun.
    - Alkollü araba kullanmayın.
    - Yanınızdakilerle ve telefonla konuşmamaya özen gösterin.
    - Kışın, maddi durum ölçüsünde kış lastiği kullanmaya çalışın.
    - Sollamalarda dikkatli olun.
    - Farların ve camların temiz olmasına özen gösterin.
    - Yağ, su ve lastikleri kontrol edin.
    - Kafanızı boşaltın. Başka şeylere odaklanmayın. Günlük hayattaki sıkıntılar, stres, yaşanan kaygılar ve tartışmalar bizim zihnimizde yer ediniyor. Android işletim sistemi gibi. Arka planda çalışan birçok uygulama bulunuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanozsavas

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Motor freni hikaye o an ne yapa biliyosan saliselik bi an zaten.
  • Bazen frene basmak yerıne gaza basıp dıreksıyonu kırmak hayat kurtarır

    Topkapı cevızlıbag alt gecıdınde topkapıdan cevızlıbag ıstıkametınde ılerlerken alt gecıtte hatalı sollama yapan bır otobuse
    Zırhlı yaklasık 2 tonluk s classe arabayı zor kurtarmıstım frene basıp apışsam kesın araba duramaz gırerdik roketledım kurtardım.
    Anlık karar vermek ıste bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARNİNG

    Bazen frene basmak yerıne gaza basıp dıreksıyonu kırmak hayat kurtarır

    Topkapı cevızlıbag alt gecıdınde topkapıdan cevızlıbag ıstıkametınde ılerlerken alt gecıtte hatalı sollama yapan bır otobuse
    Zırhlı yaklasık 2 tonluk s classe arabayı zor kurtarmıstım frene basıp apışsam kesın araba duramaz gırerdik roketledım kurtardım.
    Anlık karar vermek ıste bu
    soğukkanlı olmak avantajdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-323E4D72D

    soğukkanlı olmak avantajdır

    Alıntıları Göster
    Dün okuldan eve gelirken orta şeritte ilerliyorum. Önümde bir araç var baktım sol şerit bomboş gelen giden yok. Önümdeki yavaş gidiyordu ben de sollayım dedim. Aman demez olaydım gerizekalı apaçinin en sağ şeritten makas ata ata gelmez mi. Tam ben sola döneceğim sırada gördüm hayvanı yoksa sol şeride geçecektim o da vuracaktı gerizekalı. Tam gördüğüm anda direksiyonu önce sağa sonra geri sola kırdım ama arabanın kaydığını hissettim hızım 80 civarıydı.Refleks ve soğukkanlılık önemli bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanozsavas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Önündeki aracın ani durduğunda, aynalarını hızlıca kontrol edip, yan şeride geçebilirsin. (eleştiri alacağım ama reflekslerini en iyi makas atarak geliştebilirsin)

    Onun dışında tek gidiş ve tek gelişli yönlerde çok hızlanmamak gerek, özellikle insanların ya da arabanın çıkabileceği tüm yollarda sürekli kontrolllü olman gerek.

    Dikiz aynanı daima izle, önündeki aracı izlediğin gibi arkandaki aracı da sürekli takip et, sana makas atabilecekleri sakın kaçırma yoksa ortak şeritte buluşabilirsiniz.

    Her zaman iyi şoför nerede frene nerede gaza basacağını bilmeli.

    hocam refleksleri iyi olmayan birinin makas atması -hatta atmaya çalışması diyelim- çok tehlikeli bir iştir bence.
    . refleksleri en iyi olan insanın bile makas atması bile çok riskliyken bu tavsiyeniz çok büyük tehlike yaratmakta.

    Bakış açında haklısın, fakat şerit değiştirme alışkanlığı maalesef ancak böyle olabilir. Başına gelmemiş olabilir, fakat yeri geldiğinde hızlıca şerit değiştirmek, bir arbanın arkasına girmekten çok daha doğru olabiliyor. Fakat şerit atlama alışkanlığı olmayan biri o durumda sadece frene asılır, cana gelmesin o halde diyelim.

    herkese kazasız belasız sürüşler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Benim size önerim araç içi kamera ile çekilen trafik kazalarını izleyin. Özellikle tecrübesiz sürücülerin o anı araç içinden görmesi katkı sağlayabilir. Büyük kazalarda zaten işiniz çok zor tamamen soğukkanlı olmak gerekir burda yazılanlara bakarak tecrübe kazanamazsınız ama en azından şehir içi yaralanmasız kazaların oluş şeklini ve hataları görürsünüz.

    Youtube da bolca mevcut özellikle rus kazaları.

    Çok soğuk kanlı olmakta iyi değil.

    Biraz güdülenme gerekli. Her an herşeyin olabileceği durumunu göze alıp o heyecanla çıkmak gerekir trafiğe.

    Mesela ışıklı kavşaklarda herkes kırmızı da durur diye yeşili görür görmez yola atlamamak lazım. Trafiğin durdugundan emin olmadan bırakın arkadaki abansın kornaya.

    Tabii bu demek değil ki bi tehlike anında sinir krizi geçirin. Asıl soğuk kanlilik tehlike anında ve sonrasında gerekli diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eses26Es

    Motor freni hikaye o an ne yapa biliyosan saliselik bi an zaten.

    Alıntıları Göster
    karşıma bir anda patika yolda domuz çıktı arazi eğimli ve patikadayım bir iz eşiği kadar şimdi nasıl tecrübe paylaşayım kaçımız bu durumda tecrübelerini uygulayabilir

    ağız kısmının 2 yanında 2 eğri dişi olan bir yaban domuzu 250-300 kg ma yakın..

    değişken o kadar çokki..

    ha illa da yaz dersen alkol alma yavaş sür kafi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 28 Nisan 2013; 19:16:30 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.