klimayı uzun süre kullanmadığınız zaman (6 ay kadar) ve araba seyir halinde yüksek devirde giderken açılması zararlıdır. seyir halinde giderken bu gibi durumlarda debriyaja basılarak ya da boş viteste klima açılması tavsiye edilir.
Alıntıları Göster
Şansız bir arıza olmuş. Bir sebebe bağlamak gereksiz bence. Boşa alın falan diyenler otomatik araçlar için ne düşünüyor acaba? Benim kullanığım hiç bir aracın kitapçığında hızlı giderken klima açmayın yazmıyordu ( seat, honda, mazda, volvo vs).
quote:
Orijinalden alıntı: gyneco
Şansız bir arıza olmuş. Bir sebebe bağlamak gereksiz bence. Boşa alın falan diyenler otomatik araçlar için ne düşünüyor acaba? Benim kullanığım hiç bir aracın kitapçığında hızlı giderken klima açmayın yazmıyordu ( seat, honda, mazda, volvo vs).
Ortada arıza yok zaten, otomatik araçlarda da yüksek devirde açılmaması makbüldür bu durumda. (3bin altı gibi)
quote:
Orijinalden alıntı: gyneco
Şansız bir arıza olmuş. Bir sebebe bağlamak gereksiz bence. Boşa alın falan diyenler otomatik araçlar için ne düşünüyor acaba? Benim kullanığım hiç bir aracın kitapçığında hızlı giderken klima açmayın yazmıyordu ( seat, honda, mazda, volvo vs).
Alıntıları Göster
araba dandikse; olur böyle vakalar
istediğim zaman klimayı açarım ben..
Efsane kasa ne de olsa.
quote:
Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
araba dandikse; olur böyle vakalar
istediğim zaman klimayı açarım ben..
quote:
Orijinalden alıntı: Life Eternal
araba dandikse; olur böyle vakalar
istediğim zaman klimayı açarım ben..
Alıntıları Göster
Benim araç gibi düşük motorlu arabalarda muhakkak boşa almak lazım.
Bir kaç kez denedim aniden klimayı acınca ,hele araba devirliyse şöyle bir titretiyor.Resmen güç azalıyor ve hiisediyorum.
O yüzden uzun zamandır boşa alıp açıyorum ve ona gore kullanıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: sevozgur
Benim araç gibi düşük motorlu arabalarda muhakkak boşa almak lazım.
Bir kaç kez denedim aniden klimayı acınca ,hele araba devirliyse şöyle bir titretiyor.Resmen güç azalıyor ve hiisediyorum.
O yüzden uzun zamandır boşa alıp açıyorum ve ona gore kullanıyorum.
Alıntıları Göster
rampa falan çıkarken açmamak gerek diye biliyordum, yukarıdaki 5 maddelik yazıyı da okumuştum daha önce
quote:
Orijinalden alıntı: atiyba
Efsane kasa ne de olsa.
quote:
Orijinalden alıntı: Semih Öztürk
araba dandikse; olur böyle vakalar
istediğim zaman klimayı açarım ben..
he ya,, 4 kasadır aynı aracı kullanıyoruz hiç böle bi sorunla karşılaşmadım
quote:
Orijinalden alıntı: sevozgur
Benim araç gibi düşük motorlu arabalarda muhakkak boşa almak lazım.
Bir kaç kez denedim aniden klimayı acınca ,hele araba devirliyse şöyle bir titretiyor.Resmen güç azalıyor ve hiisediyorum.
O yüzden uzun zamandır boşa alıp açıyorum ve ona gore kullanıyorum.
Alıntıları Göster
Peki otomatik vites otomobillerde?
Onuda boşa alıp mı açacağız.
Mesele burada arabanın vitesde olması değil, yüksek devirde iken klimanın açılmaması.
Yine klima çalışırken yüksek devir çevirmek de klima için çok zararlı. Yani nasıl olsa boşa iken açtım, yardırayım derseniz yine zarar verirsiniz klima sistemine.
quote:
Orijinalden alıntı: John Shepard
Peki otomatik vites otomobillerde?
Onuda boşa alıp mı açacağız.
Mesele burada arabanın vitesde olması değil, yüksek devirde iken klimanın açılmaması.
Yine klima çalışırken yüksek devir çevirmek de klima için çok zararlı. Yani nasıl olsa boşa iken açtım, yardırayım derseniz yine zarar verirsiniz klima sistemine.
Alıntıları Göster
Klima araç vitesteyken yüksek devir çevirirken devreye sokulmaz.
Gücünü triger kayışından aldığı için klima yüksek devirde devreye sokulduğunda yuvasına yüksek devirde girer ve kompresöre ciddi zarar verebilir.
Bu zaten yıllardır bilinen birşeydir. Bazı arkadaşlar ustaya laf atarken kendileri komik duruma düşmüş. Bilmiyorsunuz bari dalga geçmeyin, doğrusunu öğrenin.
Benim tecrübe ettiğim kadarıyla bu Vag grubu ve Opel araçlarında oldukça fazla görülüyor. Söz konusu Peugeot ve diğer araçları bilemeyeceğim.
quote:
Orijinalden alıntı: John Shepard
Peki otomatik vites otomobillerde?
Onuda boşa alıp mı açacağız.
Mesele burada arabanın vitesde olması değil, yüksek devirde iken klimanın açılmaması.
Yine klima çalışırken yüksek devir çevirmek de klima için çok zararlı. Yani nasıl olsa boşa iken açtım, yardırayım derseniz yine zarar verirsiniz klima sistemine.
Alıntıları Göster
Bilmiyordum ama öğrenmiş oldum dikkat etmek lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: mur@t_333
Klima araç vitesteyken yüksek devir çevirirken devreye sokulmaz.
Gücünü triger kayışından aldığı için klima yüksek devirde devreye sokulduğunda yuvasına yüksek devirde girer ve kompresöre ciddi zarar verebilir.
Bu zaten yıllardır bilinen birşeydir. Bazı arkadaşlar ustaya laf atarken kendileri komik duruma düşmüş. Bilmiyorsunuz bari dalga geçmeyin, doğrusunu öğrenin.
Benim tecrübe ettiğim kadarıyla bu Vag grubu ve Opel araçlarında oldukça fazla görülüyor. Söz konusu Peugeot ve diğer araçları bilemeyeceğim.
Alıntıları Göster
Yüksek devirlerde iken klima kompresörünü devreye almak zararlıymış.Düşük devirlerde böyle bir problem yokmuş ayrıca bizim araçda eğer klima devrede iken yüksek devire çıkarsanız kompresör kendiğinden devreden çıkıyor.(Işığı sönmüyor ama sıcacık hava üflüyor)
quote:
Orijinalden alıntı: mur@t_333
Klima araç vitesteyken yüksek devir çevirirken devreye sokulmaz.
Gücünü triger kayışından aldığı için klima yüksek devirde devreye sokulduğunda yuvasına yüksek devirde girer ve kompresöre ciddi zarar verebilir.
Bu zaten yıllardır bilinen birşeydir. Bazı arkadaşlar ustaya laf atarken kendileri komik duruma düşmüş. Bilmiyorsunuz bari dalga geçmeyin, doğrusunu öğrenin.
Benim tecrübe ettiğim kadarıyla bu Vag grubu ve Opel araçlarında oldukça fazla görülüyor. Söz konusu Peugeot ve diğer araçları bilemeyeceğim.
Alıntıları Göster
Doğru demiş usta.Yüksek devirlerde özellikle açmamak gerekli.Bazı arkadaşlar zaten teknik olarak söylemiş kabacası amaç klima kompresörünün devreye girdiği an motordaki güç kaybını engellemek.Ani güç kayıpları belli başlı bazı parçaların motorda veya yalnış şekilde devreye giren klima kompresörüne zararı olur.Kimi araçların kullanım kitapçıklarında da zaten yazar.ya aracın klimasını rolantide açın yada durduğunuzda..
Açılmaz kesinlikle yasak diye birşey yok açılır ama klimanın ve motora binen yükün getirisi düşünüldüğünde dikkat edilse daha iyi olur.
Ayrıca klimaları yaz kış haftada 15 dk çalıştırın aksi takdirde klima gazı çökme yapar oda kompresöre zarar verir
quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Bilmiyordum ama öğrenmiş oldum dikkat etmek lazım.
Alıntıları Göster
bende ilk defa duyuyorum bu güne kadar bişey olmadı ama bu günden sonra dikkat edelim
quote:
Orijinalden alıntı: zugasi_berepe
Doğru demiş usta.Yüksek devirlerde özellikle açmamak gerekli.Bazı arkadaşlar zaten teknik olarak söylemiş kabacası amaç klima kompresörünün devreye girdiği an motordaki güç kaybını engellemek.Ani güç kayıpları belli başlı bazı parçaların motorda veya yalnış şekilde devreye giren klima kompresörüne zararı olur.Kimi araçların kullanım kitapçıklarında da zaten yazar.ya aracın klimasını rolantide açın yada durduğunuzda..
Açılmaz kesinlikle yasak diye birşey yok açılır ama klimanın ve motora binen yükün getirisi düşünüldüğünde dikkat edilse daha iyi olur.
Ayrıca klimaları yaz kış haftada 15 dk çalıştırın aksi takdirde klima gazı çökme yapar oda kompresöre zarar verir
Alıntıları Göster
Evet babama da opel egem serviste öyle demişlerdi. Şu an benim kullandığım araç bu ve ben de debriyaja basıyorum. Opel astra klasik 2 2004 model..
quote:
Orijinalden alıntı: Life Eternal
araba dandikse; olur böyle vakalar
istediğim zaman klimayı açarım ben..
Alıntıları Göster
Araba 4000 d/dak. ise herhalde kompresörde 7000 d/dk ile çalışmaya başlamıştır. Evaporatör kısmındaa basınç devirle irtibatlı bir hızla düşmüş ve kondensör kısmında da bir o kadar ani şekilde yükselmiştir. Sistem evaporatörün 0°C'nin altına düşmemesi gerektiğini, eğer düşerse buz tutup hava sirkülasyonundan mahrum kalacağını, eğer ısınamazsa (yani ortamı soğutamazsa) basıncın kendisi için tehlikeli seviyeye yükseleeğini bilir. Çünkü aslında bağlı olduğu motora benzeyen ve kapalı bir basınçlı sistem içinde çalışan kompresör "atmosferik" değildir. Kompresyonu giriş basıncına bağlıdır. Bu nedenle bu durumda ya kompresörü devreden çıkarır veya "variable tip" ise stroklarını düşürür. Ama sistem o kadar hızlı devreye girdi ki basınç veya sıcaklık müşürü tepkide biraz geç kaldı. Evaporatörde su yoğuştu, tekrar kompresör devreye girince soğuk, görünür ve yoğun buharı içerye üfledi.
Bunun tabii kompresördeki mil yataklarına zararı olabilir. Bazı kompresörler devreye girip çıkması için tasarlanmıştır. Sabit bir 90 ile seyrederken 5000 - 0 - 5000 d/dak şeklinde çalışmaya devam ederler. Variable tip olanlar tabii bu rejime dayanıklı değillerdir. Yine de sorunun büyük olanı bu değil. Sorun, yağı süzülmüş, ve mil yakın zamanda hiç hareket görmediği için yataktaki yağlama rejimi tesis edilmediği halde yüksek devirde çalıştırmak. Yolculuk başında çalıştırılsa ve kapansa sonra da orta motor devrindeyken çalışsa potansiyel sorunlar azalırdı. Böylelikle teflon yataklarını kırmış kompresörler duydum. Üstelik normal şartarda gayet de dayanıklı olarak bilinen kompresörler. Sadece kompresörü kaybederim diye düşünmeyin. V-kayışını parçalayıp direksiyon takviyesini, şarjı, ve devri-daimi de o anda kaybedebilirsiniz. Basınçlı tarafta sistem aniden 350 psi'ın üzerine çıkabilir. Sistem bu basıncı tahliye etmekte gecikirse kayışın sesini duyarsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Araba 4000 d/dak. ise herhalde kompresörde 7000 d/dk ile çalışmaya başlamıştır. Evaporatör kısmındaa basınç devirle irtibatlı bir hızla düşmüş ve kondensör kısmında da bir o kadar ani şekilde yükselmiştir. Sistem evaporatörün 0°C'nin altına düşmemesi gerektiğini, eğer düşerse buz tutup hava sirkülasyonundan mahrum kalacağını, eğer ısınamazsa (yani ortamı soğutamazsa) basıncın kendisi için tehlikeli seviyeye yükseleeğini bilir. Çünkü aslında bağlı olduğu motora benzeyen ve kapalı bir basınçlı sistem içinde çalışan kompresör "atmosferik" değildir. Kompresyonu giriş basıncına bağlıdır. Bu nedenle bu durumda ya kompresörü devreden çıkarır veya "variable tip" ise stroklarını düşürür. Ama sistem o kadar hızlı devreye girdi ki basınç veya sıcaklık müşürü tepkide biraz geç kaldı. Evaporatörde su yoğuştu, tekrar kompresör devreye girince soğuk, görünür ve yoğun buharı içerye üfledi.
Bunun tabii kompresördeki mil yataklarına zararı olabilir. Bazı kompresörler devreye girip çıkması için tasarlanmıştır. Sabit bir 90 ile seyrederken 5000 - 0 - 5000 d/dak şeklinde çalışmaya devam ederler. Variable tip olanlar tabii bu rejime dayanıklı değillerdir. Yine de sorunun büyük olanı bu değil. Sorun, yağı süzülmüş, ve mil yakın zamanda hiç hareket görmediği için yataktaki yağlama rejimi tesis edilmediği halde yüksek devirde çalıştırmak. Yolculuk başında çalıştırılsa ve kapansa sonra da orta motor devrindeyken çalışsa potansiyel sorunlar azalırdı. Böylelikle teflon yataklarını kırmış kompresörler duydum. Üstelik normal şartarda gayet de dayanıklı olarak bilinen kompresörler. Sadece kompresörü kaybederim diye düşünmeyin. V-kayışını parçalayıp direksiyon takviyesini, şarjı, ve devri-daimi de o anda kaybedebilirsiniz. Basınçlı tarafta sistem aniden 350 psi'ın üzerine çıkabilir. Sistem bu basıncı tahliye etmekte gecikirse kayışın sesini duyarsınız.
Alıntıları Göster
sayın Karbon 12 ..... ********* BİR DAHA YÜKSEK SESLE.....LÜTFEN.....
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Araba 4000 d/dak. ise herhalde kompresörde 7000 d/dk ile çalışmaya başlamıştır. Evaporatör kısmındaa basınç devirle irtibatlı bir hızla düşmüş ve kondensör kısmında da bir o kadar ani şekilde yükselmiştir. Sistem evaporatörün 0°C'nin altına düşmemesi gerektiğini, eğer düşerse buz tutup hava sirkülasyonundan mahrum kalacağını, eğer ısınamazsa (yani ortamı soğutamazsa) basıncın kendisi için tehlikeli seviyeye yükseleeğini bilir. Çünkü aslında bağlı olduğu motora benzeyen ve kapalı bir basınçlı sistem içinde çalışan kompresör "atmosferik" değildir. Kompresyonu giriş basıncına bağlıdır. Bu nedenle bu durumda ya kompresörü devreden çıkarır veya "variable tip" ise stroklarını düşürür. Ama sistem o kadar hızlı devreye girdi ki basınç veya sıcaklık müşürü tepkide biraz geç kaldı. Evaporatörde su yoğuştu, tekrar kompresör devreye girince soğuk, görünür ve yoğun buharı içerye üfledi.
Bunun tabii kompresördeki mil yataklarına zararı olabilir. Bazı kompresörler devreye girip çıkması için tasarlanmıştır. Sabit bir 90 ile seyrederken 5000 - 0 - 5000 d/dak şeklinde çalışmaya devam ederler. Variable tip olanlar tabii bu rejime dayanıklı değillerdir. Yine de sorunun büyük olanı bu değil. Sorun, yağı süzülmüş, ve mil yakın zamanda hiç hareket görmediği için yataktaki yağlama rejimi tesis edilmediği halde yüksek devirde çalıştırmak. Yolculuk başında çalıştırılsa ve kapansa sonra da orta motor devrindeyken çalışsa potansiyel sorunlar azalırdı. Böylelikle teflon yataklarını kırmış kompresörler duydum. Üstelik normal şartarda gayet de dayanıklı olarak bilinen kompresörler. Sadece kompresörü kaybederim diye düşünmeyin. V-kayışını parçalayıp direksiyon takviyesini, şarjı, ve devri-daimi de o anda kaybedebilirsiniz. Basınçlı tarafta sistem aniden 350 psi'ın üzerine çıkabilir. Sistem bu basıncı tahliye etmekte gecikirse kayışın sesini duyarsınız.
Alıntıları Göster
Gördüğünüz şey duman değil buhardır.Kuru sıcak havadan hızlı bir şekilde nemli sıcak hava ortamına geçtiğinizde klimanın ızgaralarından buhar çıkması normaldir.Bir kere başıma benimde geldi.Obt arkadaşımız sıcak memleketlere sık yolculuk yaptığından çok kez yaşamıştı bu olayı.Bir sorun göstergesi değildir.
Bunun haricinde klimanın yüksek motor devirlerinde açılması zararlıdır.Ayrıntılı açıklamayı Karbon 12 yapmış zaten
Evet yüksek devirde klima açılmaz kompresore filan aşırı yük biner. Vites te takılmaz diye kastettiği budur ustanın. 2bin devire kadar viteste iken açabilirsiniz daha yüksek devirler problem yaratabilir. Bende genelde rölantide açıyorum yada açacağım zaman hareket halinde isem debriyaja basıp 800 900 devirde açıyorum yine düşük viteslerde devriyajı bırakıyorum deviri artırarak vites değiştirıp hızlanıyorum... hareket halinde debriyaja basıp klimayı açıp birden debriyajı bırakmakta yüksek hızlarda prolem yaratır devir yükektir çünkü
quote:
Orijinalden alıntı: çekomastik
Evet sanırım sorunun cevabını buldum. Alıntıdır. KLİMA KULLANIMI 1- Klimanızı kesinlikle yüksek devirde seyrederken devreye almayın. Uzun yolda illa ki durmanız gerekmez, debriyaja basarak devri düşürün, klimayı açın ve debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. Aksini yapmanız halinde klimanın kompresörü ayak kırabilir, bu da yaklaşık 300$ lık bir arıza demektir. 2- Yaz aylarında güneş altında park halinde kalan aracınıza ilk binişte klimayı açmadan evvel camları açarak sıcak havanın dışarı çıkmasını sağlayın, ardından camlarınızı kapatarak klimayı açın. Çok sıcak havalarda klimayı ilk çalıştırmada araç içi hava sirkülasyonu modunda kullanın, ardından dış hava alışını açın. 3- Klimanız açıkken kesinlikle camları açmayın. 4- Klimanız açıkken araç içerisinde sigara içmeniz hava kanalları içerisinde oluşan neme sigara dumanının yapışmasına neden olur, nemin kuruması ile birlikte kalan sigara kokusu hava kanallarından temizlenemez ve klimanın her kullanıma açılmasında araca pis bir koku yayılmasına neden olur. 5- Tam otomatik klimalarda derece ayarını dış sıcaklık ile maximum 7 derece fark olacak şekilde ayarlayın. Daha fazla bir fark hasta olmanızı ya da vücudunuzun direncinin zayıflamasına ve yorgunluk hissine neden olur.
Bu durumda viteste iken debriyaja basıp klimayı açmamız gerekiyormuş, en azından yüksek devirde klimayı açmamamız gerekmiş.
Güzel bilgiler
quote:
Orijinalden alıntı: darth90
quote:
Orijinalden alıntı: çekomastik
Evet sanırım sorunun cevabını buldum. Alıntıdır. KLİMA KULLANIMI 1- Klimanızı kesinlikle yüksek devirde seyrederken devreye almayın. Uzun yolda illa ki durmanız gerekmez, debriyaja basarak devri düşürün, klimayı açın ve debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. Aksini yapmanız halinde klimanın kompresörü ayak kırabilir, bu da yaklaşık 300$ lık bir arıza demektir. 2- Yaz aylarında güneş altında park halinde kalan aracınıza ilk binişte klimayı açmadan evvel camları açarak sıcak havanın dışarı çıkmasını sağlayın, ardından camlarınızı kapatarak klimayı açın. Çok sıcak havalarda klimayı ilk çalıştırmada araç içi hava sirkülasyonu modunda kullanın, ardından dış hava alışını açın. 3- Klimanız açıkken kesinlikle camları açmayın. 4- Klimanız açıkken araç içerisinde sigara içmeniz hava kanalları içerisinde oluşan neme sigara dumanının yapışmasına neden olur, nemin kuruması ile birlikte kalan sigara kokusu hava kanallarından temizlenemez ve klimanın her kullanıma açılmasında araca pis bir koku yayılmasına neden olur. 5- Tam otomatik klimalarda derece ayarını dış sıcaklık ile maximum 7 derece fark olacak şekilde ayarlayın. Daha fazla bir fark hasta olmanızı ya da vücudunuzun direncinin zayıflamasına ve yorgunluk hissine neden olur.