1)Basincli makina ile arac üzerindeki tüm kirler olabildiğince uzaklaştırılır.
2)İki kova alınır, birine turtlewax veya sonaxin kaliteli sampuanlarindan bir karisim digerine su konur.
3)Mikrofiber yıkama eldiveni alınır, arac tavandan baslanarak, camlar, bagaj, kaput diye sırayla yukarıdan aşağıya sampuanlanir. Sık sık kovadan sampuanli su alınır. Burada önemli nokta her seferinde suya sokup bezi durulamaktir, böylece arac üzerindeki pisliği olabildiğince az sekilde cizikle araçtan uzaklaştırırsınız. Amaaan çizilse ne olur derseniz, ne kadar cizik o kadar matlasma demektir. Yani özetle sampuanli suya soktunuz araca sürdünüz normal suya sokup tekrar sampuanli suya diye gidiyor sıra.
4)Tum aracı aynı sekilde sampuanlarindan sonra durulayin.
5)Uber blue veya mammoth olursa cok guzel olur, kurulama bezleriyle aracı kurulayın.
6)Aracın icini supurun. Haliysa paspaslari da supurun, kaucuksa yıkayın. Paspaslar kaucuksa arabayı yıkamadan once paspaslari yıkayın, ısınız bitene kadar paspaslar kurusun.
7)Torpidoyu ve eşikleri nemli bezle silin, gerekmedikce kimyasal kullanmayın.
8)Camları içten ve dıştan silin.
9)Lastikleri parlatin.
10)Aracı kuruladiktan hemen sonra cila pediyle fk1000p veya Collinite 915 gibi kaliteli bir cila atmanız faydalı olur.
+1 Doğru araba yıkama tekniği budur ancak ekleyeceğim 2 şey var.
Araç yıkandıktan sonra Fk1000p gibi wax sürmek ciddi zaman alır, ayrıca her yıkama sonrasında gerekmez. Hem bu tip ürünlerin pürüzsüz yüzey istedikleri için polisaj yapılmadığı sürece pek bir faydası da olmaz. Onun için yıkama sonrası kullanılacak sprey wax lar daha kolay olur uygulama açısından. Meguiars Ultimate quik wax & detailer - Atas polishat & hydrorep (polishat wax, hydrorep detailerdır)
quote:
Orijinalden alıntı: Luti
quote:
Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
1)Basincli makina ile arac üzerindeki tüm kirler olabildiğince uzaklaştırılır.
2)İki kova alınır, birine turtlewax veya sonaxin kaliteli sampuanlarindan bir karisim digerine su konur.
3)Mikrofiber yıkama eldiveni alınır, arac tavandan baslanarak, camlar, bagaj, kaput diye sırayla yukarıdan aşağıya sampuanlanir. Sık sık kovadan sampuanli su alınır. Burada önemli nokta her seferinde suya sokup bezi durulamaktir, böylece arac üzerindeki pisliği olabildiğince az sekilde cizikle araçtan uzaklaştırırsınız. Amaaan çizilse ne olur derseniz, ne kadar cizik o kadar matlasma demektir. Yani özetle sampuanli suya soktunuz araca sürdünüz normal suya sokup tekrar sampuanli suya diye gidiyor sıra.
4)Tum aracı aynı sekilde sampuanlarindan sonra durulayin.
5)Uber blue veya mammoth olursa cok guzel olur, kurulama bezleriyle aracı kurulayın.
6)Aracın icini supurun. Haliysa paspaslari da supurun, kaucuksa yıkayın. Paspaslar kaucuksa arabayı yıkamadan once paspaslari yıkayın, ısınız bitene kadar paspaslar kurusun.
7)Torpidoyu ve eşikleri nemli bezle silin, gerekmedikce kimyasal kullanmayın.
8)Camları içten ve dıştan silin.
9)Lastikleri parlatin.
10)Aracı kuruladiktan hemen sonra cila pediyle fk1000p veya Collinite 915 gibi kaliteli bir cila atmanız faydalı olur.
+1 Doğru araba yıkama tekniği budur ancak ekleyeceğim 2 şey var.
Araç yıkandıktan sonra Fk1000p gibi wax sürmek ciddi zaman alır, ayrıca her yıkama sonrasında gerekmez. Hem bu tip ürünlerin pürüzsüz yüzey istedikleri için polisaj yapılmadığı sürece pek bir faydası da olmaz. Onun için yıkama sonrası kullanılacak sprey wax lar daha kolay olur uygulama açısından. Meguiars Ultimate quik wax & detailer - Atas polishat & hydrorep (polishat wax, hydrorep detailerdır)
Çok teşekkür ederim zahmet oldu biraz ...
Rica ederim ne zahmeti
İzleyin güzel bir belgesel...
İstanbul içi arabayı kendimiz yıkayabilceğimiz benzinci vs varmı ? şehir dışında var da istanbulda varmı acaba
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme