ARABALARIN YILLIK DEĞER KAYBI NE KADAR!!!! mesela araba ilk çıktığı anda 35 mılyar dıyelım,bu araba 1 sene sonra 30 e dusuyor.. 2.yasına gelıncede 26 mılyara.. 3.yasına gelınce 22 mılyara.. 4.yasına gelınce 18 mılyara.. 5.yasına gelınce 14 mılyara falan dusmesı gıbı bunun bellı kuralı veya duzenı varmıdır..
belli bir kuralı veya düzeni yok.Arabadan arabaya da çok farkedebiliyor.
passat sa çok düşmeyebilir... 2. eli kuvvetli dediğimiz araçlar yani...
ama bir laguna 2 falan çok değer kaybetti....
arkadasımın dediği gibi arabadan arabaya çok değişiyor... birde ben bir senede 5.000 km yaparım sz 30 bin yaparsınız....gene çok farkeder..
bizimki kadar saçma bir 2.el piyasası varmı acaba,adam 2 yaşındaki arabaya sıfırından fazla istiyor
quote:
Orjinalden alıntı: orhun58
bizimki kadar saçma bir 2.el piyasası varmı acaba,adam 2 yaşındaki arabaya sıfırından fazla istiyor
Hocam bunun nedeni bence şudur, adamın arabası var ama satmaya niyeti yok ve aynı zamanda da işi gücü yok, yani bol bol zamanı var, dur ben bi bütün ilan sitelerine ilan veriyim de millet bu sitelerden ilan arayacağı zaman benim ilanıma da bakıp boşuna zaman kaybetsin. Bence olay bu.
türkiyede araçların çokda belli bir standart değeri yok. bazı araçlar prim yapıyor bazıları zarar. özellikle sıfır alınıp erkenden satılan aracın vergileri zarar ettiriyor. şu bir gerçekki araçlar eskisi gibi prim yapmıyor ve yatırım olarak görülmüyor. sık değişen modellerde zarar ettiriyor. kredi kullanımıda zarar ettiriyor.
Dünyanın en az değer kaybeden serisi Mercedes-Benz E serisidir..
araçların eskisi gibi prim yapmadığına katılıyorum.
yıl 2000 clio symbol ilk çıktığı hafta 8000ytl gibi bir değere almıştık arabayı 2003 yada 2004 te 110.000kmde 13000 ytl ye sattık.araç deli gibi prim yapmıştı çünkü...
şimdi bir aracı "0" alıp kar edip satmak hayal bence;sınırlı üretimleri saymazsak
quote:
Orjinalden alıntı: sg83
quote:
Orjinalden alıntı: orhun58
bizimki kadar saçma bir 2.el piyasası varmı acaba,adam 2 yaşındaki arabaya sıfırından fazla istiyor
Hocam bunun nedeni bence şudur, adamın arabası var ama satmaya niyeti yok ve aynı zamanda da işi gücü yok, yani bol bol zamanı var, dur ben bi bütün ilan sitelerine ilan veriyim de millet bu sitelerden ilan arayacağı zaman benim ilanıma da bakıp boşuna zaman kaybetsin. Bence olay bu.
artı olarak o işi gücü olmayan adam arabayı sıfır alırken örneğin 35e aldıysa bundan 1000lira düşürüyo 34 diyo tabi o arada arabanın sıfırı ucuzlamış 33e inmiş ama amcam o arabaya 35i saydığı için işi gücü ve ihtiyacıda olmadığı için dili ne dönerse söylüyo
örnek olarak aracım mondeo 2 senede yaklasık 10 bin ytl deger kaybetti ama aynı sınıftan passat hala 2 el degerini koruyor aynen bunun gibi
ben focusu 2000 senesinde 9 milyar 800 milyona almıştım.şimdi satsam 13-14 bin eder.yani kardayım
gitarist sen ne yapacaksın araba piyasasını resim eklemeye devam et
araçların eskisi gibi prim yapmadığına katılıyorum.
yıl 2000 clio symbol ilk çıktığı hafta 8000ytl gibi bir değere almıştık arabayı 2003 yada 2004 te 110.000kmde 13000 ytl ye sattık.araç deli gibi prim yapmıştı çünkü...
şimdi bir aracı "0" alıp kar edip satmak hayal bence;sınırlı üretimleri saymazsak
o biraz enflasyon oluyor
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
ben focusu 2000 senesinde 9 milyar 800 milyona almıştım.şimdi satsam 13-14 bin eder.yani kardayım
harcadagın yakıt ve bakım masraflarını katarsan bayagı bir zarardasın
Amcam geçen sene 2006 model Vw caddy aldı. 36.000 ytl bu senede geçen ay aracı 26.000 sattı bi sene bile geçmedi.
Arkadaşlar sizler o arabaları 2000 yılında 8000-9000ytl ye alırken dolar da 0,6ytl idi, şu an ise 1,25ytl, yani sizin kar etmiş olmanız için aracınızı en az 17000-18000ytl ye satmanız lazım.
quote:
Orjinalden alıntı: warrior sako
quote:
Orjinalden alıntı: rocky_m5
ben focusu 2000 senesinde 9 milyar 800 milyona almıştım.şimdi satsam 13-14 bin eder.yani kardayım
harcadagın yakıt ve bakım masraflarını katarsan bayagı bir zarardasın
bizde vectrayı 5 e alıp 8 e satmıştık ancak bu kar değildi ekonomiyle ilgili bir durum... kar etmiyoruz gene zarar ediyoruz aslında...
bırakın ikinci eli sıfır araçlar bile durduğu yerde değer kaybediyor. ilk geldiğinde 100,000 ytl olan captiva şu an 66,500 ytl 43,000 civarı olan astra dizel 35,000 ytl
ama piyasaya bakın adam hala captivaya 75,000 istiyor çünkü 90-100 e almış acısını senden benden çıkaracak
Bir araba hiç bir zaman kar ettirmez sürekli zarar yazar.
quote:
Orjinalden alıntı: kir-pi
Bir araba hiç bir zaman kar ettirmez sürekli zarar yazar.