Şimdi Ara

Arabanın altını geçirdim :( Bir şey damlıyor [ Edit : Bir şey olmamış ] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
4.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi bakalım bir şey olmadığına sevindim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukkk

    İyi bakalım bir şey olmadığına sevindim.
    Teşekkür ediyorum Faruk hocam.

    Peki bir sorum olacaktı, yarın yola çıkacağım git gel 200 km.
    6 km ötede sanayi sitesi var, sabah 10'a randevu aldım yola çıkmadan bir bakalım dedim.
    Sanayiye gitmeden önce yağını kontrol etmem, içerisinde suyunu yeterli seviyede görmem ile birlikte yola çıkmam sorun oluşturur mu?
    İnternetten araştırdığıma göre motor yatak sarması 3 sebeple olabilirmiş, yağ - motor suyu ve yağ pompası
    Yağ pompasının hasar almış olma ihtimali var mı ? Bilmediğimden soruyorum. Hasar almış olsa idi 14 km market - ev arası yatak sarma olur muydu?

    Siz olsanız sanayiye sürer misiniz yağında ve suyunda eksiklik yok ise




  • Ben hararet yapmasına diye klimayı sonuna kadar açtım kısmına baya bir takıldım. Bu bilgi size nasıl geldi bilmiyorum ama yanlış olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrPazar

    Ben hararet yapmasına diye klimayı sonuna kadar açtım kısmına baya bir takıldım. Bu bilgi size nasıl geldi bilmiyorum ama yanlış olduğunu düşünüyorum.
    Dün forumda bir konu okumuştum öğlen civarı, klima açılınca hararet düşmesi normal demişti bir kullanıcı oradan aklımda kalmış
  • fanı en yüksek derecede açarsan motorun sıcaklığını içeri vereceği için bir miktar önler.

    @.AFK.
    hocam sizin araçta da sorun yok sanayi filan boş yere fantezi aramayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz doğru biliyormuşsunuz biraz araştırdım geçici bir süreliğine faydası oluyormuş.
  • Hocam aynı markette benzer bir olayı ben de yaşadım. Yandaki aynı model araç üzerine kadar çıkmıştı, kurtarır sandım, kurtarmadı Çok çok yavaş yanaştığım için ilk gelen sesle beraber hemen geriye çektim, hiçbir problem yok. Kısacası çok takılmayın, muhtemelen hiçbir şey olmamıştır. O direkler hasar verecek kadar yüksek değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    fanı en yüksek derecede açarsan motorun sıcaklığını içeri vereceği için bir miktar önler.

    @.AFK.
    hocam sizin araçta da sorun yok sanayi filan boş yere fantezi aramayın.
    İnşallah hocam. Fazlasıyla pimpirikli bir insanım aracı satıp düşük km tata indica vs alasım geliyor :)

    Peki sıcak mı açılmalı klima soğuk mu ?

    Arabanın altını geçirdim :( Bir şey damlıyor [ Edit : Bir şey olmamış ]

    @marslan1999

    Ya saçma sapan bir yer. Zaten arabanın altındaki kapak kırıktı ben geri gelirken araya giriş kapağı iyice yamulttu. Tekerlek demire değdiği gibi geri geleyim bari dedim ben de. Eğilip baktım da sanki altına anca değiyor gibiydi.

    Colt ground clearance yerden yükseklik 149 mm olarak geçiyor.


    Araç stoperleri genelde 13 cm olarak görünüyor sıkıntı yok ama bana aradaki fark 1 cmden az gibi gelmişti.

    Neden böyle saçma iş yapmışlar 6cm lik olanlar da var. Gidin onlardan taktırın aracının altı benden düşük olanlar da var ? Saçmalığın daniskası

    Sizin model neydi hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Divinita-

    İnşallah hocam. Fazlasıyla pimpirikli bir insanım aracı satıp düşük km tata indica vs alasım geliyor :)

    Peki sıcak mı açılmalı klima soğuk mu ?



    @marslan1999

    Ya saçma sapan bir yer. Zaten arabanın altındaki kapak kırıktı ben geri gelirken araya giriş kapağı iyice yamulttu. Tekerlek demire değdiği gibi geri geleyim bari dedim ben de. Eğilip baktım da sanki altına anca değiyor gibiydi.

    Colt ground clearance yerden yükseklik 149 mm olarak geçiyor.


    Araç stoperleri genelde 13 cm olarak görünüyor sıkıntı yok ama bana aradaki fark 1 cmden az gibi gelmişti.

    Neden böyle saçma iş yapmışlar 6cm lik olanlar da var. Gidin onlardan taktırın aracının altı benden düşük olanlar da var ? Saçmalığın daniskası

    Sizin model neydi hocam

    Alıntıları Göster
    hocam hararet durumunda kalorifer en yüksek sıcaklıkta son seviyede üfürecek şekilde ayarlanmalı. motor stop edilmez kenara çekip kaputu açıp rölantide hararetin düşmesi beklenir. hararet normal seviyeye gelince biraz da öyle soğuduktan sonra su eksikliği varsa radyatör kapağını dikkatlice açıp su eklenir.




  • Leon mk3, tampon altında lip gibi ek bir şey var, takılan o oluyor genelde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    hocam hararet durumunda kalorifer en yüksek sıcaklıkta son seviyede üfürecek şekilde ayarlanmalı. motor stop edilmez kenara çekip kaputu açıp rölantide hararetin düşmesi beklenir. hararet normal seviyeye gelince biraz da öyle soğuduktan sonra su eksikliği varsa radyatör kapağını dikkatlice açıp su eklenir.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ediyorum hocam

    Kazasız günlerde kullanmanız dileğiyle




  • Klima değil, kalorifer açılır.

    Yani sıcak üflemesi lazım. Sıcak üfleyecek ki motor soğutma suyunun geçtiği hat üzerinde biraz soğutma yapsın.

    Bu işlem aynı zamanda motor soğutma suyunun olup olmadığı, hareket halindeyken soğutma suyunun bittiğini anlamak için de kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Klima değil, kalorifer açılır.

    Yani sıcak üflemesi lazım. Sıcak üfleyecek ki motor soğutma suyunun geçtiği hat üzerinde biraz soğutma yapsın.

    Bu işlem aynı zamanda motor soğutma suyunun olup olmadığı, hareket halindeyken soğutma suyunun bittiğini anlamak için de kullanılır.
    Çok teşekkür ediyorum hocam


    Saat 4.30 gibi tekrar park yerine bakacağım, sonra baska yere cekip bi rölantide on dakika calistiririm kacak var mi anlalsilir tamamen artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dekin tekrar altına baktım kartonlari biri götürmüş herhalde rüzgarda uçtu site temizlikcisi topladi......
    Yerde ıslaklık vs yoktu.

    Yag seviyesi normal (hatta düne göre fazla geldi bana neden anlamadım)
    Fren hidroligi normal
    motor suyu normal


    10 dk rolantide çalıştırdım damlama görmedim.
    Herhalde ben kuruntu yaptım

    ama neden yolda kaldı araç, her zaman gittigim yolda çekmedi klimanin çalışması bu kadar etkiler mi ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yağı kartere süzüldüğü için fazla çıkmıştır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    Motor yağı kartere süzüldüğü için fazla çıkmıştır
    Araştırdıkça deliriyorum hocam

    Acaba dedim yağa su veya benzin mi karışıyor

    İskillendim evden asagi indim yagin rengi hafiften kahverengiydi heralde benzin karışıyor dedim

    Sonra dedim ki yağ damlatiyor diye korkuyorduk simdi yağ mi artacak, denk gelmez herhalde dedim

    Sonra baktim motor bloğunun uzerinde 5-6 cm çapında boyle cok hafif yag var gibi, kaygan bir sıvı

    Exper 200 km önce aracı aldığımda yapıldı kesinlikle yağ yakma vs yok demişlerdi

    Simdi de dedim acaba yag mi sızıyor motordan acaba

    borclarimi kapatabilsem bi 40-50 kredi cekip satip 0 alacağım ama hanım krediye izin vermiyor faiz olduğundan


    Başımıza bela aldık sanırım

    Yarın sanayide ustaya iyi bir baktirmak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Divinita- -- 28 Ağustos 2020; 19:37:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben klima açma olayinin sebebini arabanın önündeki pervane direkt çalışsın diye biliyorum. O zaman hararet de düşüyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçmiş olsun. Klima konusunu benim konudan görmüşsünüz sanırım :) Eğer arabanın klimasını açınca öndeki soğutma fanı çalışıyorsa radyatör soğur dolayısıyla motora giden suda soğumuş olur.Fakat rampa çıkarken klima açmanızı önermem, çünkü motora inanılmaz bir yük bindirir ve motoru zorlar bu sebeple harareti daha çok yükseltebilir.Hararet yapan araçta en doğrusu, ayarı en sıcak konuma getirip kaloriferi açmak.Böylece radyatör suyu kalorifer peteğini dolaşır ve radyatörde ki motor suyu sıcaklığını dışarı üflediği için harareti düşürür.

    Bu arada aracınızdaki soruna gelince, alttan öyle hafif tıklatma ile yağ kaçıracağını felan sanmıyorum aracın.En fazla karter tapası atar onuda zaten oluk oluk akan yağdan farkederdiniz.Ne kazalar gördüm alttan arabayı vurmuşlar karter yamık yamuk olmuş ama hala sızdırmıyor.Siz ufacık sürttünüz diye öyle kolay kolay birşey olmaz.Lakin fotoğrafta dikkatimi çekti, aks körüğü ve altında ki taşıyıcılar yağlı gibi sanki daha koyu renkte daha siyah gözüküyorlar.Fotoğraftan mı öyle yoksa elinizi attığınızda yağlı bir tabaka hissettiniz mi? Belkide bu sürtme olayından çok önce aks körüğü patlamış ve yağ kaçırıyor olabilir.Bu arada motorda herhangi bir yağ kaçağı olsaydı klimayı açınca içerisi buram buram yağ kokardı.Başıma geldi ordan biliyorum :) Tekrar geçmiş olsun umarım sorun yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Ben klima açma olayinin sebebini arabanın önündeki pervane direkt çalışsın diye biliyorum. O zaman hararet de düşüyor.
    Öyleymiş hocam ama kalorifer en sıcakta acilmaliymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Geçmiş olsun. Klima konusunu benim konudan görmüşsünüz sanırım :) Eğer arabanın klimasını açınca öndeki soğutma fanı çalışıyorsa radyatör soğur dolayısıyla motora giden suda soğumuş olur.Fakat rampa çıkarken klima açmanızı önermem, çünkü motora inanılmaz bir yük bindirir ve motoru zorlar bu sebeple harareti daha çok yükseltebilir.Hararet yapan araçta en doğrusu, ayarı en sıcak konuma getirip kaloriferi açmak.Böylece radyatör suyu kalorifer peteğini dolaşır ve radyatörde ki motor suyu sıcaklığını dışarı üflediği için harareti düşürür.

    Bu arada aracınızdaki soruna gelince, alttan öyle hafif tıklatma ile yağ kaçıracağını felan sanmıyorum aracın.En fazla karter tapası atar onuda zaten oluk oluk akan yağdan farkederdiniz.Ne kazalar gördüm alttan arabayı vurmuşlar karter yamık yamuk olmuş ama hala sızdırmıyor.Siz ufacık sürttünüz diye öyle kolay kolay birşey olmaz.Lakin fotoğrafta dikkatimi çekti, aks körüğü ve altında ki taşıyıcılar yağlı gibi sanki daha koyu renkte daha siyah gözüküyorlar.Fotoğraftan mı öyle yoksa elinizi attığınızda yağlı bir tabaka hissettiniz mi? Belkide bu sürtme olayından çok önce aks körüğü patlamış ve yağ kaçırıyor olabilir.Bu arada motorda herhangi bir yağ kaçağı olsaydı klimayı açınca içerisi buram buram yağ kokardı.Başıma geldi ordan biliyorum :) Tekrar geçmiş olsun umarım sorun yoktur.
    Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ediyorum hocam.
    Rampa zaten dik, acemiliği geldi klima son seviyede olunca yemedi, ben de herhalde motor yandı diye vites vs küçültüp devri düşürmedim bağırmasın diye, 2. viteste stop etti. Baktım olmayacak yokuş, çalıştırdım 1e attım cahil cesareti, sorunsuz kalktım ama ileride bir daha gaz yememe durumu oldu. Yine yokuştu her halde ben baya pimpiriklendim klima sonda olduğundan olabilir artık. Yarın servise giderken bir deneyeceğim

    Yag kaçırma görmedim hocam dünden beri park halinde araç. Yağ seviyesi aynı gibi. Sabah servise götüreceğim inşallah.

    Hocam valla araci 172520 Km'de almışım. Su an 172700 e yeni girdi.....
    Aracı alırken eksper baktı 1.5 ay önce. Geçen hafta debriyaj baskı balata değişti, orada da araç lifte kalktı. 2sinde de böyle bir sey demediler. Eger orada da yağ kaçağı vs varsa me diyeyim ben artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.