bncede öyle. ancak bir otomobil seri üretime geçmeden önce yüzlerce testten geçiyor sonuçta. E normalk bir yokuşu normal devirlerde çıkamayacak arabayı heralde üretmezler . (Kendi düşüncem ) . Halk arasında motor açma diye tabir edilen şeyimi yapmak lazım acaba . Yani motor boglmuş felan olabilirmi?. Teşekkürler
uygun devir dediğiniz nedir bunu biliyor musunuz? Aracınızın maksimum hp, tork değerleri 6küsürbin devirlerde elde ediliyor. Benzinli araçlarda 4-5bin devirden korkacaksak arabanın 98 beygirinin en fazla 50-60 beygirinden faydalanabilirsiniz.
Dediğinize çok fazla katılıyorum tanıdığım çoğu kişi benzinli arabasını 2-3bin devir aralığında kullanıyor. Sonra dizele geçiyor yine aynı devir aralığında kullanıyor. Sonuç olarakta dizel daha performanslı diyorlar.
Heralde 6000 devirde veriyor benzinli araba torkunu hp sini ama o aracı 6 bin devirlerde kullan bakayım kaç lt yakıyosun. ? O zaman fabrika yakıt tüketim degerlerinede o devirlerde kullanılmış arabanın tüketim verilerini yazarlardı. Pehh.
6k devirde kullan demiyoruz. Yeterki altındaki arabanın turbo dizel olmadığını anla. Yokuşta 2.500 devirle son viteste fındık motor arabayla yığılır kalırsın tabiki. al bir alt vitese çık 3.5-4k devire rahat çıkarsın o yokuşu. Kaldıki kimi yokuşlarda 4. vites 3500devirde yaktığın 5. vites 2500devirde yaktığından daha azdır... En basitinden 1.6 dizel ile benzinli karşılaştıracak olursak: 1.6 dizel 5. vites 2k devirde 100le giderken, 1.6 benzin 5. vites 3k devirde 100le gider.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme