Şimdi Ara

Arabayı Arada Bir Zorlamak mı Lazım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
6.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konu mahkemelik olmuştu hatta adamın biri Onna ustayada yazmıştı rampayı çıkamıyor diye teknik heyet ve bilirkişi bu motorun torkunun bu araca yetmediğine karar vermişti bunuda belirteyim tabi rampada bayıldığı çok gaz verdiğindede pati ve baskı balata zorlamasını belirtmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Bu sene başından beri oğluma almış olduğum Golf 1.4L 80 PS kendim kullanmaya başladım her gün 200km yol katediyorum.
    Arac sene başı 66.000km deydi şimdi 104.000km oldu, oğlum çok sakin kullanırdı otobanda 120 geçmez, ben aldığımda hızlanınca 140km zor geliyordu şimdi sıkışdırınca 170-180km buluyor daha seri oldu bizim hitler motoru, yanlız tahmin ediyorum fazla sıkışdırdığım için geçenlerde servise götürdüğümde Karter sekmandan yağ kaçırmaya başlamış bize epey tuzluya mal oldu. Burda demek istediğim araç herzaman alt devirlerde kullanınca sağırlaşıyor yanlız benim gibi sıkışdırırsan sorunlarda gördüğünüz gibi çıkabiliyor.





    karter sekmandan neden yağ kaçırır acaba ? zorlandığından ötürü mü? şimdi ben eğer zorlarsam ve buna benzer bir yağ kaçırma olayı yaşarsam,cebimi yakar

    edit:
    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    motor sağırlaşmasının düşük devirle ilgisi yok. yüksek devir bazen kurumları atmada yardımcı olabilir ama aynı zamanda zarar da verebilir.

    kısaca motor sağırlaşması diye bir şey de yok. motorda kurum oluşması var. kurum oluşan motorda da temizlik yapmak gerekir, yüksek devirle kullanıp motora zarar verme riskini göze almak doğru değil.

    eğer motorda bir kurumlaşma söz konusu ise carbon cleaner isimli bir ürün var. kullanırsanız geçer.


    Tam söyleceklerim yazılmış vallaha.Ayrıca motor sıcakken 1.ve 2. viteste 5,500 devire kadar basarak hızlanın.Bişey olmaz.Sonuçta aracınız motor ömrüne zararlı olan devir de zaten devir kesiciye giriyor.Boş yolda bi kere 0 100 km denemesi yapsanız kendine gelir araç.
    Yokuşları çıkarken de örneğin 5.vites 3,000 devir 100 km ile gidiyorsunuz.yokuşa çıkmadan önce ya hızınızı 120 130 km'ye artırın ya da 4 . vitese geçin.


    arkadaşlar 100.000 km yi geçmiş araçlarda eğer daha öncesinde carbon clean işlemi yapılmamışsa,carbon clean tavsiye edilmiyor,zararlıymış.burdan okumuştum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raikkonen999 -- 21 Ağustos 2011; 14:32:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara
    kısaca motor sağırlaşması diye bir şey de yok. motorda kurum oluşması var. kurum oluşan motorda da temizlik yapmak gerekir, yüksek devirle kullanıp motora zarar verme riskini göze almak doğru değil.



    bal gibi de motor sağırlaşması vardır.


    pistonlarımızda 2 adet segman vardır. bunlardan üstteki segman kompresyonun yani motor sıkıştırmasının (sıkıştırma anında elde edilen basıncın) kartere kaçmasını önleyen kompresyon segmanı, alttaki ise yağlama sırasında gömlek duvarlarına bulanan yağı aşağı sıyıran yağ segmanıdır.

    bu segmanlar, oturdukları segman yuvalarındaki deliklerden aldıkları basınçla dışarıya doğru açılır ve gömlek duvarına sıkıca yapışarak bu sayede hem kompresyonu tutarlar hem de yağı tamamen sıyırırlar.

    segmanların sağlıklı çalışabilmesinin en önemli noktası bu piston üzerinde, segman yuvalarındaki basınç delikleridir.

    uzun zaman ve sürekli düşük devirde kullanılan araçta yanma tam olarak sağlanamayacağından zamanla kurumlar oluşur ve bu kurumlar ilk olarak bu segman basınç deliklerini tıkamaya başlarlar. tıkanan bu delikler segmanları dışa açmak için gerekli basıncı geçiremezler ve segmanlar tamamen açılıp gömlek duvarlarına gerektiği gibi yapışamazlar.

    sonuçta ne olur biliyor musunuz?

    kompresyon segmanı kompresyon kaçırmaya başlar. araç güçten düşer, verimsizleşir. işte motor sağırlaşması budur.,
    ilaveten yağ segmanı gömlek duvarlarına bulanan yağı tamamen sıyıramaz ve bir miktarı ince bir tabaka olarak da olsa gömlek duvarlarında kalır. ve yanma zamanında bu duvarlardaki yağ da yanma odasındaki hava-yakıt karışımı ile birlikte yanar. sonuç, yağ yakmaya başlayan güzel bir motorunuz olur.


    bu nedenle bu kurumların yanması için arada bir aracı yüksek devirlerde kullanmak gerekir. motoru önce öldürrüp, sonra da kurtarmak için "carbon clean" gibi yöntemlere başvurmak yerine (ki carbon clean çoğu zaman işe yaramaz) arada bir inletin motorlarınızı da canına can katın...




  • iyi oldu bunları okuduğum.
  • Önceden iki dayımda da aynı donanım ve motor özelliklerine sahip Tempra araç vardı. Küçük dayım aracı her zamanki gibi devirli ve hırçın , büyük dayım ise çok düşük devirlerde ve yasal limitlerin altında kullanırdı. Uzun süre araçlar bu şekilde kullanıldı.

    Buradan çıkan sonuç şu oldu: Büyük dayımın zorla 2. viteste bayıla bayıla çıkarken yokuşu, küçük dayım 1-2-3-4 allah ne verdiyse yardırıyordu. Aralarında ciddi bir şekilde performans farkları vardı öyle böyle değil.

    Tabii bu seri kullanmanın getirdiği dez avantaj yakıtta belli ediyordu kendini. Sakin kullanınlan arabanın 600km gittiği yakıtla, devirli kulanınlan araç 400km'ye zor geliyordu. Yokuşu zar zor çıkmaktansa aracı devirli kullanmaktan yanayım, fazla yakısn ama can çekişmesin araç(bence).
  • Arada bir mutlaka zorlanmalı. Ben kendi aklımdan 1.000 km ye 100 km gibi bir oran yapıyorum. şehir içi kullanımlarımdada 4 gün sakin 1 gün agresif 2 gün normal kullanım.
  • FAZLA ZORLAMAYIN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Powerless

    FAZLA ZORLAMAYIN



    hocam bu nedir ya gerçek mi bu...

    en sonunda da kenara bırakıyo...




  • arada bir zorlamak faydalı oluyor. özellikle dizellerde ve diğer araçlarda carbon clean yerine geçer (mesela 500km de 1 defa 5-10 dk yüksek devirde kullanmak faydalı diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moruk Ve Ötesi

    iyi oldu bunları okuduğum.


    Aynen. Ama banlamışsın
  • carevelle belli bir performans istiyor onu biliyorum sadece
  • ara sıra zorlamak iyidir cigerleri açılır motor un
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara
    kısaca motor sağırlaşması diye bir şey de yok. motorda kurum oluşması var. kurum oluşan motorda da temizlik yapmak gerekir, yüksek devirle kullanıp motora zarar verme riskini göze almak doğru değil.



    bal gibi de motor sağırlaşması vardır.


    pistonlarımızda 2 adet segman vardır. bunlardan üstteki segman kompresyonun yani motor sıkıştırmasının (sıkıştırma anında elde edilen basıncın) kartere kaçmasını önleyen kompresyon segmanı, alttaki ise yağlama sırasında gömlek duvarlarına bulanan yağı aşağı sıyıran yağ segmanıdır.

    bu segmanlar, oturdukları segman yuvalarındaki deliklerden aldıkları basınçla dışarıya doğru açılır ve gömlek duvarına sıkıca yapışarak bu sayede hem kompresyonu tutarlar hem de yağı tamamen sıyırırlar.

    segmanların sağlıklı çalışabilmesinin en önemli noktası bu piston üzerinde, segman yuvalarındaki basınç delikleridir.

    uzun zaman ve sürekli düşük devirde kullanılan araçta yanma tam olarak sağlanamayacağından zamanla kurumlar oluşur ve bu kurumlar ilk olarak bu segman basınç deliklerini tıkamaya başlarlar. tıkanan bu delikler segmanları dışa açmak için gerekli basıncı geçiremezler ve segmanlar tamamen açılıp gömlek duvarlarına gerektiği gibi yapışamazlar.

    sonuçta ne olur biliyor musunuz?

    kompresyon segmanı kompresyon kaçırmaya başlar. araç güçten düşer, verimsizleşir. işte motor sağırlaşması budur.,
    ilaveten yağ segmanı gömlek duvarlarına bulanan yağı tamamen sıyıramaz ve bir miktarı ince bir tabaka olarak da olsa gömlek duvarlarında kalır. ve yanma zamanında bu duvarlardaki yağ da yanma odasındaki hava-yakıt karışımı ile birlikte yanar. sonuç, yağ yakmaya başlayan güzel bir motorunuz olur.


    bu nedenle bu kurumların yanması için arada bir aracı yüksek devirlerde kullanmak gerekir. motoru önce öldürrüp, sonra da kurtarmak için "carbon clean" gibi yöntemlere başvurmak yerine (ki carbon clean çoğu zaman işe yaramaz) arada bir inletin motorlarınızı da canına can katın...




    Değerli bilgiler için teşekkürler, yeni birşeyler öğrenmek güzel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara
    kısaca motor sağırlaşması diye bir şey de yok. motorda kurum oluşması var. kurum oluşan motorda da temizlik yapmak gerekir, yüksek devirle kullanıp motora zarar verme riskini göze almak doğru değil.



    bal gibi de motor sağırlaşması vardır.


    pistonlarımızda 2 adet segman vardır. bunlardan üstteki segman kompresyonun yani motor sıkıştırmasının (sıkıştırma anında elde edilen basıncın) kartere kaçmasını önleyen kompresyon segmanı, alttaki ise yağlama sırasında gömlek duvarlarına bulanan yağı aşağı sıyıran yağ segmanıdır.

    bu segmanlar, oturdukları segman yuvalarındaki deliklerden aldıkları basınçla dışarıya doğru açılır ve gömlek duvarına sıkıca yapışarak bu sayede hem kompresyonu tutarlar hem de yağı tamamen sıyırırlar.

    segmanların sağlıklı çalışabilmesinin en önemli noktası bu piston üzerinde, segman yuvalarındaki basınç delikleridir.

    uzun zaman ve sürekli düşük devirde kullanılan araçta yanma tam olarak sağlanamayacağından zamanla kurumlar oluşur ve bu kurumlar ilk olarak bu segman basınç deliklerini tıkamaya başlarlar. tıkanan bu delikler segmanları dışa açmak için gerekli basıncı geçiremezler ve segmanlar tamamen açılıp gömlek duvarlarına gerektiği gibi yapışamazlar.

    sonuçta ne olur biliyor musunuz?

    kompresyon segmanı kompresyon kaçırmaya başlar. araç güçten düşer, verimsizleşir. işte motor sağırlaşması budur.,
    ilaveten yağ segmanı gömlek duvarlarına bulanan yağı tamamen sıyıramaz ve bir miktarı ince bir tabaka olarak da olsa gömlek duvarlarında kalır. ve yanma zamanında bu duvarlardaki yağ da yanma odasındaki hava-yakıt karışımı ile birlikte yanar. sonuç, yağ yakmaya başlayan güzel bir motorunuz olur.


    bu nedenle bu kurumların yanması için arada bir aracı yüksek devirlerde kullanmak gerekir. motoru önce öldürrüp, sonra da kurtarmak için "carbon clean" gibi yöntemlere başvurmak yerine (ki carbon clean çoğu zaman işe yaramaz) arada bir inletin motorlarınızı da canına can katın...




    sayın forum kullanıcısı. aslında sizinle aynı fikirde olmak isterdim ancak olamıyorum malesef. öncelikle kurumlaşmadan bahsedip, motorun sağırlaşmasına bağlamışsınız. sağırlaşma ile ifade edilen motorun geri dönüşü olmayacak şekilde güç üretememesidir ve bu pek teknik bir terim de sayılmaz. sanayide sevgili ustalarımız arasında kullanılan bir piyasa deyimi. böyle olunca da buna herkes anladığı anlamı yükleyebiliyor. doğrusu: kurumlaşma, kurum bağlama..vs böylece sorunu tanımlamış olduk. zaten ikimiz de buraya kadar aynı şeyden bahsediyoruz.

    artık kurum bağlamış bir motor acilen temizliğe girmesi gerekirken onu yüksek devire davet etmek şuna benziyor. bir deri ceketiniz olduğunu düşünün. üstüne boya damlamış olsun. bu boyayı zımpara ile temizleyebilirsiniz elbette ancak o cekette bundan zarar görür. doğrusu kimyasal temizliktir. yani boya için çözücü olan ama deriye zarar vermeyen bir kimyasal.

    işte verdiğimiz misaldeki gibi bu durum da. motoru yüksek devirle zımpara etkisine maruz bırakmak motora zarar verir. motor kurum bağlamışsa bunun teknik çözümü carbon cleaner kullanıp kurumu kimyasal olarak çözmek ve sağlıklı sonucu elde etmek. "carbon cleaner işe yaramıyor" sonucuna nereden vardığınızı da bilmiyorum. onbinlerce kişi bu üründen sonuç almışken böyle bir iddia ispata ihtiyaç duyuyor sanırım.

    iyi sohbetler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekorasyonankara

    motor açma, rodaj ve diğer benzerleri birer şehir efsanesinden başka bir şey değil. artık ihtiyaç olan pürüssüzlükte ve kusursuzlukta parçalar üretilebiliyor. parçaların birbirine uyumsuz olması gibi bir durum yok. parçalar birbirine uyumsuz olsa birbirini aşındırır ve araç çok geçmeden bir yerde yığılır kalır.

    rodaj eskiden vardı. eski model arabalar için bu konuşulabilir. veya sonradan motoru revizyona girmiş olanlar için. aracınız kaç beygir? motor gücü nedir? belki de kullanmanız gerekenden düşük bir devirle aracınızı kullanıyorsunuzdur. zamanla aracınıza alışırsınız. anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla bir sorun olduğunu sanmıyorum.


    rodaj diye birşey var.

    Binlerce parça birbirine alışacak kolay mı?

    Ama öyle basarak , araç zorlayarak olmaz bu iş. İlk 5000 km sakin kullanmak, çok zorlamamak lazım




  • Ek olarak aracı çok zorlarsanız baskı balatanız çabuk biter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    bncede öyle. ancak bir otomobil seri üretime geçmeden önce yüzlerce testten geçiyor sonuçta. E normalk bir yokuşu normal devirlerde çıkamayacak arabayı heralde üretmezler . (Kendi düşüncem ) . Halk arasında motor açma diye tabir edilen şeyimi yapmak lazım acaba . Yani motor boglmuş felan olabilirmi?. Teşekkürler

    uygun devir dediğiniz nedir bunu biliyor musunuz? Aracınızın maksimum hp, tork değerleri 6küsürbin devirlerde elde ediliyor. Benzinli araçlarda 4-5bin devirden korkacaksak arabanın 98 beygirinin en fazla 50-60 beygirinden faydalanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei


    quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    bncede öyle. ancak bir otomobil seri üretime geçmeden önce yüzlerce testten geçiyor sonuçta. E normalk bir yokuşu normal devirlerde çıkamayacak arabayı heralde üretmezler . (Kendi düşüncem ) . Halk arasında motor açma diye tabir edilen şeyimi yapmak lazım acaba . Yani motor boglmuş felan olabilirmi?. Teşekkürler

    uygun devir dediğiniz nedir bunu biliyor musunuz? Aracınızın maksimum hp, tork değerleri 6küsürbin devirlerde elde ediliyor. Benzinli araçlarda 4-5bin devirden korkacaksak arabanın 98 beygirinin en fazla 50-60 beygirinden faydalanabilirsiniz.


    Dediğinize çok fazla katılıyorum tanıdığım çoğu kişi benzinli arabasını 2-3bin devir aralığında kullanıyor. Sonra dizele geçiyor yine aynı devir aralığında kullanıyor. Sonuç olarakta dizel daha performanslı diyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei


    quote:

    Orijinalden alıntı: modifix06

    bncede öyle. ancak bir otomobil seri üretime geçmeden önce yüzlerce testten geçiyor sonuçta. E normalk bir yokuşu normal devirlerde çıkamayacak arabayı heralde üretmezler . (Kendi düşüncem ) . Halk arasında motor açma diye tabir edilen şeyimi yapmak lazım acaba . Yani motor boglmuş felan olabilirmi?. Teşekkürler

    uygun devir dediğiniz nedir bunu biliyor musunuz? Aracınızın maksimum hp, tork değerleri 6küsürbin devirlerde elde ediliyor. Benzinli araçlarda 4-5bin devirden korkacaksak arabanın 98 beygirinin en fazla 50-60 beygirinden faydalanabilirsiniz.


    Dediğinize çok fazla katılıyorum tanıdığım çoğu kişi benzinli arabasını 2-3bin devir aralığında kullanıyor. Sonra dizele geçiyor yine aynı devir aralığında kullanıyor. Sonuç olarakta dizel daha performanslı diyorlar.


    Heralde 6000 devirde veriyor benzinli araba torkunu hp sini ama o aracı 6 bin devirlerde kullan bakayım kaç lt yakıyosun. ? O zaman fabrika yakıt tüketim degerlerinede o devirlerde kullanılmış arabanın tüketim verilerini yazarlardı. Pehh.




  • Aracım 2007 1.5 dci 80hp ve 46.000 km de.Genelde 1.750-2.500 devir aralığında kullanırım.Ama bazen uzun süre aracımı kullanmadığım zaman baya sıkıştırıyorum.İçinde biriken kurumlar falan temizlensin diye yüksek devirlerde böğürtüyorum ...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.