Şimdi Ara

ARABAYI NASIL PARK EDiYOR ÖYLE YETENEKMİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
6.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "sağ dikiz" aynasından arkadaki aracı gözlemliyoruz ve aynamızdan arkadaki aracı bütünüyle, tam olarak gördükten sonra ters manevra yaparak yani direksiyonu tam sağ yönde çevirerek aracımızı park etmiş oluyoruz.
    sırrı bu olsa gerek.yani sağ dikizden arka aracı tam gördüğümüz anda sağ çevirererk yanaşmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732


    Honda nın girdiği bu alana tır sığar be




  • Bu işin belli bir anlatımı yok.Yok kaldırımı değdikten sonra yok bilmem ne.Çünkü her kaldırıma değiş sonrası aracı toparlayamazsın,araç kaldırımı itekler üstüne çıkar durur.Veya her aynadan bakışta durumu kestiremezsin.Heh bu dediklerimin senin için sorun teşkil etmemeye başlaması da tecrübeyle olur.
    Çünkü insan ne kadar şöyle yazıyla anlatsa da gözünle gördüğün zihninle canlandırdığın kadar olmaz
    Bence yanına bilen birisini bul,yarım saatini ayır.Deneye deneye alışacaksın
    Not:Sinyal programındaki yumurtalı damacana gibi testler de güzel olabilir
  • arkadaşlar ben park ederken öndeki aracın tam yanına yanaşmıyorum.park ediceğim yere şöyle kabaca önden giriyorum .arabanın bir kısmını öndeki araca çapraz olacak şekilde dışarı çıkartıyorum ,zaten bu şekilde aranın arkasının bir kısmı park yerinin içinde kalıyor bu şekilde çok rahat şekilde yanaşıyorum.ayrıca çok da hızlı oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz002

    arkadaşlar ben park ederken öndeki aracın tam yanına yanaşmıyorum.park ediceğim yere şöyle kabaca önden giriyorum .arabanın bir kısmını öndeki araca çapraz olacak şekilde dışarı çıkartıyorum ,zaten bu şekilde aranın arkasının bir kısmı park yerinin içinde kalıyor bu şekilde çok rahat şekilde yanaşıyorum.ayrıca çok da hızlı oluyor


    O kadar geniş park yeri varsa zaten sorun olmaz. Paralel park durumlarında dediğiniz kadar geniş park alanı olmuyor. Bu sebeple geri geri park daha kolay bir yol oluyor. He alan genişse ayrı tabi...
  • Belki biraz ilginç olacak ama internetteki park etme oyunlarını oynamanızı öneririm En azından teorik bilginizi pekiştirirsiniz.

    http://www.oyunlar1.com/games.php?flash=5218
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz002

    arkadaşlar ben park ederken öndeki aracın tam yanına yanaşmıyorum.park ediceğim yere şöyle kabaca önden giriyorum .arabanın bir kısmını öndeki araca çapraz olacak şekilde dışarı çıkartıyorum ,zaten bu şekilde aranın arkasının bir kısmı park yerinin içinde kalıyor bu şekilde çok rahat şekilde yanaşıyorum.ayrıca çok da hızlı oluyor

    Anlamadım nasıl yani
  • Paralel park yaparken öndeki araçla yan yana gelecek şekilde durun. Yandaki araçla aranızdaki mesafe onemli 50 cm kadar olmalı. Aracımızın direksiyonunu tam kırarak geri geri park boşluğa yanaşın. Sağ aynanızdan kaldırma olan mesafenize bakarak geri gelin. Kaldırma 20-30 cm varken direksiyonu ters yone kırarak geri gitmeye devam edin. Arabanın burnuda içeri girince öne giderek aracı ortalayın. Burada önemli olan pratik yaparak becerinizi arttıracağınız iki nokta var. Birincisi öndeki aracın yanında durduğunuzda aranızdaki mesafe ikinci dikiz aynasından bakarak kaldırıma yakınlığınızı kontrol ettiğiniz mesafe ( bu park sonrası kaldırıma yanaşıklığınızı belirliyor, bazen babalar olabiliyor artırıp azaltmak gerekiyor. ) Diğer el fireni ile park gibi yöntemler güvensiz bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz002

    arkadaşlar ben park ederken öndeki aracın tam yanına yanaşmıyorum.park ediceğim yere şöyle kabaca önden giriyorum .arabanın bir kısmını öndeki araca çapraz olacak şekilde dışarı çıkartıyorum ,zaten bu şekilde aranın arkasının bir kısmı park yerinin içinde kalıyor bu şekilde çok rahat şekilde yanaşıyorum.ayrıca çok da hızlı oluyor

    Anlamadım nasıl yani


    Ya arkadaş burunla giriyormuş. Yani geri geri yerine burunla girip ilerleyip burnu çıkatıyormuş ancak bunun için geniş bir mesafe lazım. Yani park edeceğiniz alan genişse bu olur darsa aracınızın kıçı dışarıda kalır. Diğer yandan sizin probleminiz şurada. Siz aracınızın tekeri kaldırıma gelene kadar geri geri geliyorsunuz ki sorun burada. Onun yerine gene aynı şekilde geri geri gelin ancak tekere kaldırıma yaklaşmasına doğru aracı toplamaya başlayın. Teker kaldırıma değerse aracınız geri geri toparlayamaz. Tekrar ileri almanız tekrar geri almanız gerekir ve alan darsa bu zor hatta kazaya neden olabilir. Teker kaldırıma yaklaşırken toplamaya başlarsanız teker kaldırıma çarpmaz. En fazla yanak kaldırıma gelir ki o da toplamanızı ve manevralarınızı engellemez. Dediğim gibi kaldırıma gelmeden toplamanız lazım. Zaten birkaç seferden sonra alışırsınız. Daha zor park yapmanız gereken alanlar olacak. Hatta limit park etmeniz gereken anlar olacak. En mantıklısı boş alanda bir kaç kere denemeniz. Kendinize bir nevi park alanı oluşturun. İşte bidonlarla falan eminim alışırsınız. Sonuçta kimse doğuştan ehliyet sahibi değil. Siz o videodaki ufaklığa bakmayın




  • arkadaşlar siz yanlış anladınız.ben burunlamasına hafifçe girip sonra çapraz yapıp dışarı çıkıyorum.(park yerinin genişliği ile alakalı bir durum değil).sonra geri geri yanaşıyorum.yani benim araç öndeki aracın yanında değilde çaprazında oluyor
  • biraz bilgisayar oyunu oynasanız pratik amacıyla (araba oyunları) yarış olmayan daha iyi tecrübe edinirsiniz.
  • Bu iş bencede sadece tecrübe gerektiriyor kasmaya gerek yok zamanla mutlaka öğreneceksin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    Videoda zaten yerler ıslak o yüzden bence sarması gayet doğal. Yerler kuru olsaydı büyük ihtimal o videonun adı honda civic parking crash olarak değişirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impossiblespeed -- 22 Haziran 2010; 17:32:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    Videoda zaten yerler ıslak o yüzden bence sarması gayet doğal. Yerler kuru olsaydı büyük ihtimal o videonun adı honda civic parking crash olarak değişirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impossiblespeed -- 22 Haziran 2010; 17:31:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz002

    arkadaşlar siz yanlış anladınız.ben burunlamasına hafifçe girip sonra çapraz yapıp dışarı çıkıyorum.(park yerinin genişliği ile alakalı bir durum değil).sonra geri geri yanaşıyorum.yani benim araç öndeki aracın yanında değilde çaprazında oluyor


    Anladım da yaptığınızın geri geri girmektan hiçbir farkı yok. Yani kulağınızı direk tutmak yerine kolunuzu çevirip arkadan tutmak gibi olmuş. Direk 45 derecelik açıyla geri geri gelseniz zaten aracın kıçı içeride burnu dışarıda çapraz olur. Hani çok farketmiyor. Ancak siz öyle kolay hissediyorsanız ve öyle alıştıysanız devam edin tabi. Sonuçta size daha kolay geliyordur ve alışkanlık haline geldiği için değiştirmek sizi zorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    biz onu VVC ile de hallederiz merak etme sen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    Videoda zaten yerler ıslak o yüzden bence sarması gayet doğal. Yerler kuru olsaydı büyük ihtimal o videonun adı honda civic parking crash olarak değişirdi.



    böle durmadan patinaj çekerek park etsek hangi lastik dayanacak buna. gündelik hayatta kullanmak için değil böle durumlar.




  • Arabasını park edemeyen arkadaşlara tavsiye linktir.

    Nasıl tek hamlede park edilir, görün.

    Buyrun, sizi aşağıdaki linke doğru alalım.

    http://www.vidivodo.com/282957/bayan-sofor-ders-verdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    biz onu VVC ile de hallederiz merak etme sen...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    arka hareket etmeden önü sokabilmesi için ön tekerlerin 90 derece dönmesi lazım tam buda imkansız...yani tam araç boyundaki yerlere giremeyiz...



    arkayı yerleştirdikten sonra el freni çekip manevra yaparsanız, önde 90 dereceye yakın açıda yerleşir. öyle yerlere park edilir ki bu yöntemle inanamazsınız...

    edit : örnek buldum, buyrun...

    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#
    http://video.google.com/videoplay?docid=-7578162437295361517#docid=-7939034545356885732

    Bunun için tomcat lazım.Standart arabayla sardırmak biraz zor olur.



    Videoda zaten yerler ıslak o yüzden bence sarması gayet doğal. Yerler kuru olsaydı büyük ihtimal o videonun adı honda civic parking crash olarak değişirdi.

    Söylediğim aracın sarması için ıslak zemine ihtiyacı yok.Mübarek ıslakta,kuruda her türlü sarıyor zaten.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.