Şimdi Ara

Arac Boyutlarını Kavrayamama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar,iyi akşamlar.Forumda yeniyim konuyu yanlış açtıysam kusuruma bakmayın.Ben şimdi 12 Ocak 2014 tarihinde ehliyet sınavının yazılı sınavına girdim %99 geçtiğimi düşünüyorum.Ayın 1-2 sindede direksiyon sınavım var fakat başlıktada belirttiğim gibi araç boyutlarını kavrama sorunum var.Sağ ön taraf kör noktam ve ben bu sağ ön tarafımı göremiyorum bir nevi "Allah ne verdiyse " gidiyorum,direksiyon olarak iyiyim fakat bu konuda bana bir yardımcı olursanız sevinirim.Ehliyeti aldıktan sonra takside çalışacağım ve hergün bir kaza yapıp gelmek istemiyorum.Tecrübeleriniz bekliyorum sevgiler,saygılar hayırlı cumalar.



  • Merhaba, bu hissettiğiniz aracın boyutlarını tam kavrayamama problemi amatör şöförken veya farklı bir aracı aldığınızda kısa bir süre herkeste olur. Son derece normal bir durum.

    Zamanla aracı sürdükçe araç sanki bir nevi eldiven gibi olur, bütünleşir sizle, tam olarak bittiği yer bilincinize işler. Bu sürece gelene kadar ne kadar geniş olduğu, manevralarda tamponla ön/arkadaki araba arasında ne kadar mesafe kalmış olabileceği, dar bir yerden geçip geçemeyeceğiniz, veya kısa bir alana aracın park edilip edilemeyeceği gibi konularda hep ufak kararsızlıklar yaşarsınız. Zamanla hepsi geçer, kafaya takmayın. Şimdilik yan aynalarınızı baz alın, yan aynaların girdiği her yerden geçer olarak aklınızda tutup mesafeleri ona göre verin, gerekirse yavaşlayın veya yavaş sürün. Yani allah ne verdiyse değil ama temkinli olacak şekilde.
  • İlk olarak dikkate alıp yorum yaptığınız için minnettarım.Aslında ben orada hızlı gittiğimi değilde , daha çok sağ ön tarafımı kullanamadığımı belirtmek istedim.Dediğiniz gibi öyle oturupta bi 10 dakika bile sürmüşlüğüm olmayan arabanın boyutlarını kavrayamıyorum buda gerçekten sıkıntı oluyor.Bu yan aynaların girebildiği her yere girer demekle ne kastettiniz biraz daha açabilirseniz minnettar kalırım sevgilerle.
  • İşte solda oturduğunuz için solu kestiriyorsunuz ama sağ uzakta kaldığından araba ne kadar sağda bitiyor tam kestiremiyorsunuz onu diyorum. Şeritinizde giderken, soldan arraç gelirken ve sağda park halinde araçlar varken, göz ucuzla sağ aynanızla diğer araçların yan aynaları arasındaki mesafeyi kontrol edin bu size fikir verir. Örneğin bir sokak arasında biçimsiz parketmiş araçlar yüzünden çok dar bir yere yaklaşıp geçip geçemeyeceğiniz konusunda yine kararsız olursanız yavaşça yaklaşıp sağ ve sol aynalarınıza bakın. Sol aynanızı soldkai diğer araçın aynasına 1-2 parmak kalana kadar yaklaştırın, bu şekilde sağı kestiremeseniz bile olabilecek maksimum yanaşmayı sağlamış olursunuz. Sağ aynanıza bakar aradaboşluk varsa girersiniz. Bu geri geri manevra yaparken de aynı şekilde. Ayanalrınza bakından kastım buydu. Aracınızın en geniş yeri yan aynalar. Aynalarınızla çevre arasında mesafe olduğu sürece dar yerlerde rahat edersiniz.

    Ha dönüş manevralarında haliyle bunu kontrol şansınız yok. Sağ ön kaput tam nerde bitiyor, sürtecek mi gibi düşünebilirsiniz. bunu atlatmanın tek yolu bol bol park ve dönüş manevra pratiği. Özellikle şimdili alçak oturma pozisyonlu, kısa camlı yuvarlak hatlı, bombeli araçlarda arabanın halarını başlarda kestirmek zor oluyor. Eski köşeli ve camları daha büyük araçlarda görüş çok daha iyiydi. Aracın hatlarını çok rahat kestirebiliyordunuz. Bu tarz pozisyona commanding drive deniyor. Hafiften yukarıda, kaputun ucu dahil, 360 derece aracın çevresini net görüp tahmin edebildiğiniz oturma pozisyonu. Yeni araçların çoğunda bu yok artık.

    Ben mesela koca w124 e serisini tek manevrada kaldırıma sıfır park ederdim, şimdi tombik hatlı golf 5i birkaç manevrada sıfırlıyorum. Bazen beğenmiyorum düzeltiyorum. Eski c5tede durum öyleydi çok bombeli hatlarından dolayı. Bu normal. Özellikle subarularda bu commanding seat position durumu çok iyi, hatta en iyi sürüş pozisyonu ödülü alıyor çoğu modeli, forester falan. O tarz araçlarda aracın sağını solunu, bittiği yeri kestirmek çok kolay. Ama kalan araçlarda da zamanla alışıyorsunuz. Zaten taksi işi yapacaksanız çok sık sokak aralarına gireceğinizden, bol manevra yapa yapa alışırsınız arabaya. Sadece emin dğeilseniz çok yavaş hareket edin, en fazla dokunursunuz bir zarar olmaz araçlarda. Aam tam emin olmayıp hadi bakalım diye çıkarsanız hop çamurluğunu boyarsınız adamın arabasının.




  • aramızda bazı annesinin karnından şöför olarak doğmuş usta şöför arkadaşlarımızın haricinde herkes ilk araç sürme deneyiminde bu sorunu yaşamıştır.

    zamanla sizin bir parçanız giib oluyor alışıyorsunuz bazı yerler oluyor kılı kılına geçiyorsunuz.Yani şimdilik dert etmeyin bol pratik lazım
  • Hemen hemen herkes yaşar bu problemi yada başka sorunları olur.
    Arabaya her bindiğinde başka birşey öğrenirsin bu bir gerçek.
    Bence 30 sene araba kullanan adam için bile geçerli. Tecrübenin sınırı yok.
    Kimse anasının karnında öğrenmiyor. 1 sene sonra iğne deliğinden geçireceksiniz oturduğunuz her arabayı.
    Allah kaza bela vermesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbrsgn -- 18 Ocak 2014; 0:44:45 >
  • Aracın sağ önüne bir balon bağayın. Aracı duvara çapraz yanaştırın. Balon patladığı anda durun ve o mesafeye iyi bakın.

    Ben de buna benzer bir şekilde öğrendim. Milim milim sağ çapraz park ettim. Ederken de olabildiğince ileri almak istedim. Aslında mesafeyi kestirdim, yeterli dedim ama, şeytan dürttü azıcık daha ileri alayım dedim. Tık dedi kaldı. Azıcık boya kalkması oldu tam çita üstünde. Ama dert etmiyorum çünkü ertesi gün aynı yere vurdular.
  • Kullandığınız arabaya bi süre sonra alisacaksiniz. Daha sonra farklı arabalar kullanmak durumunda kaldığınızda aynı şeyleri yaşayacaksınız.

    Daha önce kullanmadiğım araçlar kullandığımda ben de yaşıyorum bu problemi. Kendi aracımla 20 saniyede park edeceğim yere 40 saniyede park ediyorum. 10 cm boşluk birakabilcegim yerde 20 cm bırakıyorum falan.

    Ama kendi aracımla iğne deliğinden geçiyorum.

    Demem o ki bir süre sonra alisirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.