Şimdi Ara

Araç Değer Kaybı için Bana Dava Açıldı :( (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
11
Favori
90.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs


    quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    Az önce, aracın sahibinin avukatı aradı. Borusan'a göre yüzde 35 değer kaybı varmış. Bir kazadan sonra (resimlerdeki hasar oranını da görüyorsunuz.) arabanın yüzde 35 değer kaybettiğini ilk defa duyuyorum. Dava açmadan, uzlaşma istiyorlarmış, nasıl uzlaşılacaksa. Ben de dava açmalarını istedim.

    sn hatiboglu;

    kendi ifadenizle karsi taraf suclu olmasina ragmen asli kusur sizde nasil oluyor onu hic anlamis degilim bunu en bastan soyleyeyim..

    orada aranizda yasananlari da ancak sizin anlattiginiz kadariyla bilebiliriz.. kim kime ne kadar dik gitti, kavga mi cikti.. belli ki birseyler olmus aranizda anlasamamissiniz, polis gelmis..

    lakin.. sadece fotolara bakarak konusursak karistiginiz kaza ile o bmwnin 10.000 euro deger kaybina ugramasi mumkun degil.. şasi hasari yoksa; kmsine modeline ve aksesuarina bakarsak piyasa fiyatiyla arasinda en fazla 4000 bilemedin 5000 euro oynar.. 10.000 euro istemek biraz keriz silkelemek gibidir.. anlasmak istemeleri de bunu belli ediyor zaten..

    mahkemede gorusuruz deyin.. bilirkisi inceler.. ihmal-kaza ikilemini hukukcu arkadaslar daha iyi izah eder sanirim.. içtihati vardir muhakkak.. geçmiş olsun..

    Aramızda birşey geçmesini bırakın, ben adamdan özür diledim, geç farkettim diye. Belki de adam benim iyi niyetimden cesaretlendi. Kaza raporuna göre, benim kusurum, kavşaklarda geçiş önceliğine uymama (Karayolları Trafik Kanunu md. 84.) Karşı tarafta ise KTK md. 52/1/a ihlali var. "Kavşaklara yaklaşırken,dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya geçitlerine, hemzemin geçitlere, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken, hızlarını azaltmak". Ben karşıdan gelen arabanın şeridine girdiğim için asli kusurlu ben oluyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlas06

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    Az önce, aracın sahibinin avukatı aradı. Borusan'a göre yüzde 35 değer kaybı varmış. Bir kazadan sonra (resimlerdeki hasar oranını da görüyorsunuz.) arabanın yüzde 35 değer kaybettiğini ilk defa duyuyorum. Dava açmadan, uzlaşma istiyorlarmış, nasıl uzlaşılacaksa. Ben de dava açmalarını istedim.

    Allah yardımcın olsun.Zenginin malı kıymetlidir. Hem nerde görülmüş bu kadar küçük denebilecek bir kazada %35 değer kaybı olduğu. Millet pert arabayı minimum %10-15 gibi değer kaybı ile satıyor. Bırakın versin mahkemeye, hakim bile %35 değerkaybına bir tarafıyla güler herhalde Tekrar geçmiş olsun. Sonucu bizimle paylaşırsınız umarım.
    Bir de piyasa fiyatını %35 altında aracını almayı teklif edin, bakalım ne diyecek kendini uyanık sanan arkadaş

    Düzeltme: Ekleme


    Zaten adamların pazarlık için çok yüksek rakam söyledikleri belli. Dava açıldığında burada bildiririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    Az önce, aracın sahibinin avukatı aradı. Borusan'a göre yüzde 35 değer kaybı varmış. Bir kazadan sonra (resimlerdeki hasar oranını da görüyorsunuz.) arabanın yüzde 35 değer kaybettiğini ilk defa duyuyorum. Dava açmadan, uzlaşma istiyorlarmış, nasıl uzlaşılacaksa. Ben de dava açmalarını istedim.

    Geçmiş olsun dostum. Şuan içinde bulunduğun durumu az çok tahmin edebiliyorum. İçini ferah tut..

    Eğer bu ülkede Adalet, Bağımsız Mahkemelere; Mahkemeler de vicdan sahibi Hakimlere emanetse şayet bu davadan bir şey çıkmaz, yani öyle umuyorum..

    Adamlara bak ya, şark kurnazlığında üzerimize bir millet yok. Araç sahibine akıl veren o 700-800 TL maaşla otomobil satmak için güvercin misali takla atan satış elemanlarına da acıyorum. %35 değeri düşmüş aracın demek

    Allah yardımcın olsun..




  • Öncelikle çok geçmiş olsun.
    İnternette araştırdığıma göre bu değer kaybını trafik sigortasının karşılaması gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer böyle ise davada siz de bu değer kaybı muhatabının siz olmadığına dair bir savunma vermelisiniz.

    Siz de bir araştırma yapın, gerekiyorsa bir avukata danışın, aşağıdaki linkte bir avukat açıklamış. Bu davalara bakmış bir avukat bulmak en hayırlısı.
    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=29568

    Linkte kazanç kaybı ile değer kaybı ayrımı açıklamış. Sizden istenen değer kaybı olduğuna göre sizin sigortanızın karşılaması gerekiyor diye düşünüyorum.




  • Geçmiş olsun dileklerini ileten herkese teşekkür ederim. Şu anda davanın açılmasını beklemekten başka yapabileceğim birşey yok sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlas06

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    Az önce, aracın sahibinin avukatı aradı. Borusan'a göre yüzde 35 değer kaybı varmış. Bir kazadan sonra (resimlerdeki hasar oranını da görüyorsunuz.) arabanın yüzde 35 değer kaybettiğini ilk defa duyuyorum. Dava açmadan, uzlaşma istiyorlarmış, nasıl uzlaşılacaksa. Ben de dava açmalarını istedim.

    Allah yardımcın olsun.Zenginin malı kıymetlidir. Hem nerde görülmüş bu kadar küçük denebilecek bir kazada %35 değer kaybı olduğu. Millet pert arabayı minimum %10-15 gibi değer kaybı ile satıyor. Bırakın versin mahkemeye, hakim bile %35 değerkaybına bir tarafıyla güler herhalde Tekrar geçmiş olsun. Sonucu bizimle paylaşırsınız umarım.
    Bir de piyasa fiyatını %35 altında aracını almayı teklif edin, bakalım ne diyecek kendini uyanık sanan arkadaş

    Düzeltme: Ekleme


    benimde ilk aklıma gelen, madem % 35 değer kaybı oldu, değer kaybı fiyatıyla ben arabanıza talibim deyin, bakalım ne olacak.




  • Bazı arkadaşlar değer düşüklüğü davasını gereksiz adaletsiz buluyor.
    Bekara karı boşamak kolaydır... Bana da arkadan çarptılar ve %100 kusurlular.
    Aracımı bugün yarın satmaya kalkınca orjinal halinden daha ucuza satılacak.
    Hiç bir kusurum yokken dikkatsiz birinin ceremesini niye ben çekeyim. Neden cebimden para çıksın!

    Tam tersi bu tür davaları açacaksın ki, sokaklardaki apaçiler adam olsun.
    Adam arka tamponunuza sıfır dayamış arabayı artist artist giderken onu düşünsün biraz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h2º

    Bazı arkadaşlar değer düşüklüğü davasını gereksiz adaletsiz buluyor.
    Bekara karı boşamak kolaydır... Bana da arkadan çarptılar ve %100 kusurlular.
    Aracımı bugün yarın satmaya kalkınca orjinal halinden daha ucuza satılacak.
    Hiç bir kusurum yokken dikkatsiz birinin ceremesini niye ben çekeyim. Neden cebimden para çıksın!

    Tam tersi bu tür davaları açacaksın ki, sokaklardaki apaçiler adam olsun.
    Adam arka tamponunuza sıfır dayamış arabayı artist artist giderken onu düşünsün biraz...


    Merhaba,

    Yukarıda mağdur olan arkadaş ile apaçiliğin bir ilgisi var mı sizce?
    Adı üstünde kaza...

    Hep söylediğim gibi eğer değer kaybı var ise muhatap sigorta şirketleri olmalı.
    Bu davaları açanların karşısında sigorta şirketlerinin avukatları olmalı.
    Biz de sigortamızı yaptırırken bu klozu sigorta poliçemize ek primini ödeyerek ekletebilmeliyiz...

    Şu an bu konuda hukuki olarak bir boşluk var.




  • Birkac ay once soylemistim bu uygulamanin dogru olmadigini.
    Belcika, Fransa, Almanya, Hollanda, Avusturya, Ingiltere...dunyanin en gelismis ulkelerinde boyle rezil bir uygulama yoktur!
    Gecende kendi sigortama durumu anlattim ve adam cok sasirdi ve Turkiye'de boyle bir uygulamanin oldugunu inanmadi sigortaci.
    30 yillik sigortaci bile inanamadi bu sacma olaya...
    Ah kimse gelip demesin burasi Turkiye diye haci...bu uygulama dogru olsaydi gelismis ve demokratik ulkelerde uygulanirdi.
    Senin yerinde olsaydim avukat alip bilgi toplardim...Iyi sanslar kardesim!

    Not: Belcika'da yasiyorum ve oto galeri isletiyorum o yuzden bu konuda az cok bilgim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Birkac ay once soylemistim bu uygulamanin dogru olmadigini.
    Belcika, Fransa, Almanya, Hollanda, Avusturya, Ingiltere...dunyanin en gelismis ulkelerinde boyle rezil bir uygulama yoktur!
    Gecende kendi sigortama durumu anlattim ve adam cok sasirdi ve Turkiye'de boyle bir uygulamanin oldugunu inanmadi sigortaci.
    30 yillik sigortaci bile inanamadi bu sacma olaya...
    Ah kimse gelip demesin burasi Turkiye diye haci...bu uygulama dogru olsaydi gelismis ve demokratik ulkelerde uygulanirdi.
    Senin yerinde olsaydim avukat alip bilgi toplardim...Iyi sanslar kardesim!

    Not: Belcika'da yasiyorum ve oto galeri isletiyorum o yuzden bu konuda az cok bilgim var.

    Sektörün içinde yurtdışında tecrübeli biri olarak size birşey sormak istiyorum.

    Belçika'da küçük kazalı, tamponu veya kapısı boyalı arabalara ülkemizdeki gibi hurda, bir işe yaramaz muamelesi yapılıyor mu?
    Veya 10 yaşında iki araba, birinin büyük kazası yok ama boyanmış, tertemiz, diğerinin her tarafı çizik, boyası soyulmuş, açılmış. satarken hangisi daha kolay satılır.
    Yoksa sadece büyük kazalar mı önemli...


    Ülkemizde insanlar otomobile çok para bağladıkları gibi ne yazık ki tüketim aracı olarak göremiyor, yatırım olarak görüyor.
    Halbuki otomobil bir araçtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 3 Nisan 2012; 21:25:02 >




  • Hocam yerinde olsam hemen oradan tüyerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    Geçmiş olsun dileklerini ileten herkese teşekkür ederim. Şu anda davanın açılmasını beklemekten başka yapabileceğim birşey yok sanırım.

    onlar dava açmaz , canınızı sıkmayın siz.

    avukat kendine iş arıyor,

    10 bin, 5 bin, 2 bin, bir çorba parası atsaydın bariye kadar küçültür kendini.
  • karşı tarafa söverdim ama ceza alırım ama olsun ben buradan sövdüm kardeş geçmiş olsun piyasa değerinin %35 altına al arabayı o zaman sende ondan bakalım ne diyecek
  • Saçmalığın daniskası, değer kaybı nedir arkadaş. Aracın değerini kim belirliyor? Mesela iki parça boyası olan araçla boyasız aracın kasko bedelleri farklı mı? Vurduğum aracı tamir ettirmiş kusursuz hale getirmişim. Dışardaki simsarlar giderilmiş(mevcut olmayan) bir kusur için fiyat kırıyorlarsa bunun ceremesini niye ben çekeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Birkac ay once soylemistim bu uygulamanin dogru olmadigini.
    Belcika, Fransa, Almanya, Hollanda, Avusturya, Ingiltere...dunyanin en gelismis ulkelerinde boyle rezil bir uygulama yoktur!
    Gecende kendi sigortama durumu anlattim ve adam cok sasirdi ve Turkiye'de boyle bir uygulamanin oldugunu inanmadi sigortaci.
    30 yillik sigortaci bile inanamadi bu sacma olaya...
    Ah kimse gelip demesin burasi Turkiye diye haci...bu uygulama dogru olsaydi gelismis ve demokratik ulkelerde uygulanirdi.
    Senin yerinde olsaydim avukat alip bilgi toplardim...Iyi sanslar kardesim!

    Not: Belcika'da yasiyorum ve oto galeri isletiyorum o yuzden bu konuda az cok bilgim var.

    Sektörün içinde yurtdışında tecrübeli biri olarak size birşey sormak istiyorum.

    Belçika'da küçük kazalı, tamponu veya kapısı boyalı arabalara ülkemizdeki gibi hurda, bir işe yaramaz muamelesi yapılıyor mu?
    Veya 10 yaşında iki araba, birinin büyük kazası yok ama boyanmış, tertemiz, diğerinin her tarafı çizik, boyası soyulmuş, açılmış. satarken hangisi daha kolay satılır.
    Yoksa sadece büyük kazalar mı önemli...


    Ülkemizde insanlar otomobile çok para bağladıkları gibi ne yazık ki tüketim aracı olarak göremiyor, yatırım olarak görüyor.
    Halbuki otomobil bir araçtır.



    Burda sorun sadece cok buyuk kazalarda...bu durumda o arabayi yeniden trafige sokmak istiyorsaniz arabayi cok temiz tamir etmek zorundasiniz.
    Ondan sonra arabayi lazerle olcuyorlar ve hersey fabrika olculerine gore yapildiysa ruhsat veriyorlar.
    Ben bazen kapilari ve tamponlari cizik araclar aliyorum ve boyatiyorum...hicbir sorun yapmiyorlar is temiz yapildiysa.
    Hatta bazi musterilere boyadan once cekilmis resimleri gosteriyorum.




  • İlgilenenler için şu andaki durumu aktarayım:
    Dava açmak isteyen BMW sahibi ilk önce tespit davası açmış, dün bilirkişi raporu elime ulaştı. Araba, 2010 model (2009 Aralık tescilli) BMW 320D'ymiş. Bilirkişinin raporuna göre, (daha önce buradan paylaştığım fotoğraflarda göreceksiniz kapı ve kaputun değişimi elzem değildi bence) birçok şey değişerek 29000 (8000'i işçilik) masraf gitmiş ve sonuç olarak araba 7500 TL değer kaybetmiş. Büyük bir ihtimalle bu tespitin sonucunda araç sahibi tazminat davası açacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    İlgilenenler için şu andaki durumu aktarayım:
    Dava açmak isteyen BMW sahibi ilk önce tespit davası açmış, dün bilirkişi raporu elime ulaştı. Araba, 2010 model (2009 Aralık tescilli) BMW 320D'ymiş. Bilirkişinin raporuna göre, (daha önce buradan paylaştığım fotoğraflarda göreceksiniz kapı ve kaputun değişimi elzem değildi bence) birçok şey değişerek 29000 (8000'i işçilik) masraf gitmiş ve sonuç olarak araba 7500 TL değer kaybetmiş. Büyük bir ihtimalle bu tespitin sonucunda araç sahibi tazminat davası açacak.

    Oncelikle gecmis olsun. Forumdaki arkadaslarin dedigi gibi 3.000 EURO civarinda bir deger kaybi belirlenmis. Kazadaki suc dagilimi nasildi(8 uzerinden) ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    quote:

    Orijinalden alıntı: hatiboglu

    İlgilenenler için şu andaki durumu aktarayım:
    Dava açmak isteyen BMW sahibi ilk önce tespit davası açmış, dün bilirkişi raporu elime ulaştı. Araba, 2010 model (2009 Aralık tescilli) BMW 320D'ymiş. Bilirkişinin raporuna göre, (daha önce buradan paylaştığım fotoğraflarda göreceksiniz kapı ve kaputun değişimi elzem değildi bence) birçok şey değişerek 29000 (8000'i işçilik) masraf gitmiş ve sonuç olarak araba 7500 TL değer kaybetmiş. Büyük bir ihtimalle bu tespitin sonucunda araç sahibi tazminat davası açacak.

    Oncelikle gecmis olsun. Forumdaki arkadaslarin dedigi gibi 3.000 EURO civarinda bir deger kaybi belirlenmis. Kazadaki suc dagilimi nasildi(8 uzerinden) ?

    8 üzerinden dağılım yok. Asli kusur benim, tali kusur onun. Sigortadan öğrendiğime göre bu %75 ve %25'e tekabül ediyor. Yani 7.500 TL'den 5.625 TL talep edebilir.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 5 Mayıs 2012; 12:36:46 >
  • şimdi en başda bu araba dediğimiz şey kapının önüne sokağa koyulan bir şey değilmi arkadaşlar sokağa caddeye kısaca umuma açık insanların hayvanların diğer vasıtaların geçdiği yerlere gün içinde park ediyoruz yada geçiyoruz.. illaki birileri sürtücek vurucak çocuklar hoplıycak top gelicek birisi motorsikletle geçerken sürtücek arkadan vurucaklar biz vurucaz v.b yüzlerce tipde şeylere araba sürdüğümüz müddet zarfında maruz kalıcaz..
    neticede trafik zaten böyle bir şey.. araba sürüyorsan araba alıyorsan kaza yapmayı sana vurmalarını seninde birilerine vurmanı göze almışsın demekdir..

    Bu değer kaybetme davası hukukunun bir yanlışıdır bence sonra diyorlarki mahkemelerde davalardan geçilmiyor hakimler savcılar iş yapamaz haldeler böyle saçma davalar olursa tabiki başlarını kaldıramazlar bir kere davanın kendinde çok büyük bir açık var oda şudur bu tip bir olayı art niyetli kullanabilicek binlerce insan var.. adamın aracı taklalı yada ağır hasarı vardır gider birine kendini vurdurtur sanmayınki insanlar sadece vurur işini bilen adam çok güzel kendini vurdurturda sonra gider zaten değer kaybı olan aracının parasını sizden bizden mazlumdan çıkartmaya çalışır..

    yada tam tersi adam gider range rovera panamera tarzı yada çok pahalı bu tip bir araca arkadan çarpar adamın altında vardır 10 bin tl lik araba diğer araba 200 bin tl lik araba o adamın eti ne butu ne evini satsa arabasını satsa o adamın değer kaybı tazminatını ödeyemez..
    adalet her keze eşit mesafededir deniyorsa işde burda bir eşitlik yok resmen hamurabi kanunu..

    kimse kusura bakmasın ama bu çok saçma bir şey.. araba sürüyorsak değer kaybı denen şeyide göze alıcaz yok benim aracım değer kaybetmesin diyorsanız alıcaksınız cam fanusa aracınızı salonun ortasına koyucaksınız..

    Ayrıca bu değer kaybınıda başka bir konuda detaylı konuşmak gerek avrupada amerikada böyle saçma bir şey yok.. tam aksine adam arabası yeni boyalı sıfır boya var diye değerleniyor. kaldıki bir araba kaza yapdığında gidipde servisde mercedese lada parçası takmıyorlar gene kendi orjinal parçasını takıyorlar

    bu değer neye göre düşüyor peki büyük ciddi şaşesi kaymış takla atmış yani arabanın güvenlik ve hiza çizgileri bozulmamışsa ona lafım yok.. ben ufak çapdaki normal kazalardan bahsediyorum arkadan çarpmış önden çarpmış tampon değişmiş kapı değişmş kaput değişmiş ne olucak gene orjinal parçayı sıfır takmıyrolarmı kaldıki zaten bu devirde artık çekiçleme macunlama gibi işler bitti servisler çekiçlenip yapılabilicek parçayı bile uğraşmıyorlar direk değiştiriyorlar..




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.