Şimdi Ara

Araç Değer Kaybı için Bana Dava Açıldı :( (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
11
Favori
90.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    3500 TL değilde 500 TL falan dese idi olabilirdi. Tabi sürgülü kapı sadece boyanmış, değişmemişse... Parça değişimi varsa 500 den fazla düşüyor. İlk defa araba alıp satmıyorum, kaç keredir araç değiştirdim. Bu ülkede aracın boyalı ise istediğin rakamdan satamassın, hele hele parça değişimi varsa işin zor, fiyatı kıracaksın...Hele hele iki parça değişimi falan varsa üfff... Gidin bi pazarı dolaşın,kazasız arabayla kazalı arabaya aynı paramı istiyolar?



    Bkz. bir önceki sayfadaki mesajım...

    Halen diyorum ki, "nasıl anlaşılacak?, neye göre, kime göre?"
    Sen 500 dedin, ben 250 dedim.. Ya da bu parayı tamamen "haybeye" istediğini düşünüyorum?
    Mahkemelik olduk diyelim, yine hak edilen miktarı kim neye göre kime göre belirleyecek?

    set'e mi soracağız? Hakim set'e mi soracak?
    Parça değişimi varsa 500'den fazla düşüyor, boya varsa 500.
    Vay anasını, böyle bir tablo mu var baktığımız...

    Kimse kusura bakmasın, 5 kuruş vermem kaskomun karşı tarafın hasarını ödemesi haricinde...
    Mahkemeyle alabiliyorsa alsın.

    Adamın cebine atacağı paranın nesi için anlaşmaya varacağım?

    Kaldı ki adamın ileride "2.000 TL zarara uğradım" diyerek benden para alıp, 20.000 TL'ye satacağı aracı 22.000 TL'ye satarsa ne olacak?
    Kazalı mazalı, kazıkladı diyelim karşısındakini?
    O zaman ben de psikopata bağlayıp, onu tespit edip "buradan haksız kazanç sağladın, ver 2.000'i geri" diye dava açayım. Sonu yok bunun

    Günlerden bir gün sizin sıfır aracınıza park yerinde vururlarsa anlarsınız benim ne demek istediğimi... O aracı satarken görürsünüz. İstediğiniz parayı veriyorlarmı yoksa vermiyorlarmı? Aracını boyalı veya değişeni olunca istediğiniz paraya satamassınız, hayal kurmayalım, bu Türkiye gerçeğidir.

    Yasalarımız,kanunlarımız böyle bir hak tanımışlar. '' değer kaybı davası'' açabilirsiniz.

    Ortada bir kayıp var bu kaybın telafi edilmesi gerekir. Mağdur olan araç sahibi hakkını aramalıdır. Siz istediğiniz kadar vermem deyin. Yasalarımız var, mahkemede söke söke alırlar. Hele hele kaskonuzda böyle bir madde varsa araç sahibi kaskodan değer kaybı parasını alır. kaskonun avukatlarıda sizden alır.

    Sen benim park yerimdeki sıfır aracıma vuracaksın, perişan edeceksin, sonrada parça değişimi yaptırıp boyatacak, değerini düşüreceksin. Sonrada ne hakkı diyeceksin öylemi...

    Yok öyle cin gözlük...

    Kaskom var nasılsa, vur gitsin... Yok öyle... Dikkat edeceksin!


    Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre böyle bir dava açma yetkisi var, bu hakkımı sonuna kadar kullanırım.


    Bu arada hemen ekleme yapayım, biraz önce sigorta şirketimi aradım. Kaskoma böyle bir madde ekleyemiyorum. Ancak dava açabiliyorum ve öğrendiğim kadar ile kazanma ihtimalim hayli yüksek. Çünkü ortada mağduruyet var. Hakim bilirkişi aracılığı ile değer kaybını tesbit ettiriyor ve bu şekilde karar veriyor.

    Sigortacım telefonda bana bununla ilgili bir olayı anlattı. İstanbulda sıfır alınmış servis aracına tır arkadan çarpıyor. Servis aracında hasar büyük... Neyse,araç yaptırılıyor. Sonra servise çıkılmadığı günler için aracın tamir süresince kazanç kaybı davası ve değer kaybı davası açılıyor. Mahkeme bilirkişi tayin ediyor. Bilirkişi raporunu hazırlıyor. Sonuç olarak tır şöförü mahkemece belirlenen kayıpları ödüyor. Dava 1 sene sürüyor...

    Sonuç olarak bilirkişi ne derse,ne yönde rapor hazırlarsa o yönde karar çıkıyor... Yani karşı taraf isterse 10 000 TL lik dava açsın farketmiyor. Kayıp ne ise o ödeniyor.

    Alıntıları Göster
    işin hukuk boyutuyla ilgilenmiyorum. yasal hak olarak verilmiş olabilir ama bence etik değil "değer kaybı davası". her yasanın vicdani olmadığınıda çok iyi bildiğimiz bir ülkede yaşıyoruz.

    aracıma geçen yıllarda park halinde sürttüler, şimdi satsam değerinden tabi kaybetti bu olay yüzünden. ama cana gelen mala gelsin be arkadaşlar. Adı üstünde "kaza" bunun adı, bunu es geçmeyin. "kaza" ile insan ölüyor bu memlekette. Biraz abartıcam; "sen bana yan baktım, psikolojim bozuldu, mağdurum" diye dava açılsa aynı şey nazarımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    3500 TL değilde 500 TL falan dese idi olabilirdi. Tabi sürgülü kapı sadece boyanmış, değişmemişse... Parça değişimi varsa 500 den fazla düşüyor. İlk defa araba alıp satmıyorum, kaç keredir araç değiştirdim. Bu ülkede aracın boyalı ise istediğin rakamdan satamassın, hele hele parça değişimi varsa işin zor, fiyatı kıracaksın...Hele hele iki parça değişimi falan varsa üfff... Gidin bi pazarı dolaşın,kazasız arabayla kazalı arabaya aynı paramı istiyolar?



    Bkz. bir önceki sayfadaki mesajım...

    Halen diyorum ki, "nasıl anlaşılacak?, neye göre, kime göre?"
    Sen 500 dedin, ben 250 dedim.. Ya da bu parayı tamamen "haybeye" istediğini düşünüyorum?
    Mahkemelik olduk diyelim, yine hak edilen miktarı kim neye göre kime göre belirleyecek?

    set'e mi soracağız? Hakim set'e mi soracak?
    Parça değişimi varsa 500'den fazla düşüyor, boya varsa 500.
    Vay anasını, böyle bir tablo mu var baktığımız...

    Kimse kusura bakmasın, 5 kuruş vermem kaskomun karşı tarafın hasarını ödemesi haricinde...
    Mahkemeyle alabiliyorsa alsın.

    Adamın cebine atacağı paranın nesi için anlaşmaya varacağım?

    Kaldı ki adamın ileride "2.000 TL zarara uğradım" diyerek benden para alıp, 20.000 TL'ye satacağı aracı 22.000 TL'ye satarsa ne olacak?
    Kazalı mazalı, kazıkladı diyelim karşısındakini?
    O zaman ben de psikopata bağlayıp, onu tespit edip "buradan haksız kazanç sağladın, ver 2.000'i geri" diye dava açayım. Sonu yok bunun

    Günlerden bir gün sizin sıfır aracınıza park yerinde vururlarsa anlarsınız benim ne demek istediğimi... O aracı satarken görürsünüz. İstediğiniz parayı veriyorlarmı yoksa vermiyorlarmı? Aracını boyalı veya değişeni olunca istediğiniz paraya satamassınız, hayal kurmayalım, bu Türkiye gerçeğidir.

    Yasalarımız,kanunlarımız böyle bir hak tanımışlar. '' değer kaybı davası'' açabilirsiniz.

    Ortada bir kayıp var bu kaybın telafi edilmesi gerekir. Mağdur olan araç sahibi hakkını aramalıdır. Siz istediğiniz kadar vermem deyin. Yasalarımız var, mahkemede söke söke alırlar. Hele hele kaskonuzda böyle bir madde varsa araç sahibi kaskodan değer kaybı parasını alır. kaskonun avukatlarıda sizden alır.

    Sen benim park yerimdeki sıfır aracıma vuracaksın, perişan edeceksin, sonrada parça değişimi yaptırıp boyatacak, değerini düşüreceksin. Sonrada ne hakkı diyeceksin öylemi...

    Yok öyle cin gözlük...

    Kaskom var nasılsa, vur gitsin... Yok öyle... Dikkat edeceksin!


    Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre böyle bir dava açma yetkisi var, bu hakkımı sonuna kadar kullanırım.

    Arkadaş yerine önce ben kendi adıma ben cevap vereyim. Benim malım çok kıymetli değildir. Özellikle kaza ile başına bir şey gelirse.
    Araç benim için bir yatırım değildir. Arabaya gelirimle orantılı şekilde yatırım özelliği kazandıracak kadar para bağlamam.

    Bu konunun çözümü bence sigorta şirketlerinin kasko ve zorunlu trafik sigortalarına bu konunun ilave edilebilmesine olanak tanımaları.
    Ben sigorta şirketine her sene para ödüyorum. Bu ödeyeceğim paraya ilave olarak yılda belli bir miktar ödeyerek bu riski sigorta şirketine paslayabilmeliyim.
    Eğer risk gerçekleşirse, sigorta şirketi karşı tarafın talebi üzerine mahkemenin ve bilirkişinin belirleyeceği zararı karşılar ve sonraki yıl ben sigorta şirketinden aldığım indirimleri kaybederim veya daha yüksek bir sigorta bedeli öderim.
    Eğer değer kaybının karşılanması gerekiyorsa bence olması gereken yöntem bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    3500 TL değilde 500 TL falan dese idi olabilirdi. Tabi sürgülü kapı sadece boyanmış, değişmemişse... Parça değişimi varsa 500 den fazla düşüyor. İlk defa araba alıp satmıyorum, kaç keredir araç değiştirdim. Bu ülkede aracın boyalı ise istediğin rakamdan satamassın, hele hele parça değişimi varsa işin zor, fiyatı kıracaksın...Hele hele iki parça değişimi falan varsa üfff... Gidin bi pazarı dolaşın,kazasız arabayla kazalı arabaya aynı paramı istiyolar?



    Bkz. bir önceki sayfadaki mesajım...

    Halen diyorum ki, "nasıl anlaşılacak?, neye göre, kime göre?"
    Sen 500 dedin, ben 250 dedim.. Ya da bu parayı tamamen "haybeye" istediğini düşünüyorum?
    Mahkemelik olduk diyelim, yine hak edilen miktarı kim neye göre kime göre belirleyecek?

    set'e mi soracağız? Hakim set'e mi soracak?
    Parça değişimi varsa 500'den fazla düşüyor, boya varsa 500.
    Vay anasını, böyle bir tablo mu var baktığımız...

    Kimse kusura bakmasın, 5 kuruş vermem kaskomun karşı tarafın hasarını ödemesi haricinde...
    Mahkemeyle alabiliyorsa alsın.

    Adamın cebine atacağı paranın nesi için anlaşmaya varacağım?

    Kaldı ki adamın ileride "2.000 TL zarara uğradım" diyerek benden para alıp, 20.000 TL'ye satacağı aracı 22.000 TL'ye satarsa ne olacak?
    Kazalı mazalı, kazıkladı diyelim karşısındakini?
    O zaman ben de psikopata bağlayıp, onu tespit edip "buradan haksız kazanç sağladın, ver 2.000'i geri" diye dava açayım. Sonu yok bunun

    Günlerden bir gün sizin sıfır aracınıza park yerinde vururlarsa anlarsınız benim ne demek istediğimi... O aracı satarken görürsünüz. İstediğiniz parayı veriyorlarmı yoksa vermiyorlarmı? Aracını boyalı veya değişeni olunca istediğiniz paraya satamassınız, hayal kurmayalım, bu Türkiye gerçeğidir.

    Yasalarımız,kanunlarımız böyle bir hak tanımışlar. '' değer kaybı davası'' açabilirsiniz.

    Ortada bir kayıp var bu kaybın telafi edilmesi gerekir. Mağdur olan araç sahibi hakkını aramalıdır. Siz istediğiniz kadar vermem deyin. Yasalarımız var, mahkemede söke söke alırlar. Hele hele kaskonuzda böyle bir madde varsa araç sahibi kaskodan değer kaybı parasını alır. kaskonun avukatlarıda sizden alır.

    Sen benim park yerimdeki sıfır aracıma vuracaksın, perişan edeceksin, sonrada parça değişimi yaptırıp boyatacak, değerini düşüreceksin. Sonrada ne hakkı diyeceksin öylemi...

    Yok öyle cin gözlük...

    Kaskom var nasılsa, vur gitsin... Yok öyle... Dikkat edeceksin!


    Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre böyle bir dava açma yetkisi var, bu hakkımı sonuna kadar kullanırım.

    Arkadaş yerine önce ben kendi adıma ben cevap vereyim. Benim malım çok kıymetli değildir. Özellikle kaza ile başına bir şey gelirse.
    Araç benim için bir yatırım değildir. Arabaya gelirimle orantılı şekilde yatırım özelliği kazandıracak kadar para bağlamam.

    Bu konunun çözümü bence sigorta şirketlerinin kasko ve zorunlu trafik sigortalarına bu konunun ilave edilebilmesine olanak tanımaları.
    Ben sigorta şirketine her sene para ödüyorum. Bu ödeyeceğim paraya ilave olarak yılda belli bir miktar ödeyerek bu riski sigorta şirketine paslayabilmeliyim.
    Eğer risk gerçekleşirse, sigorta şirketi karşı tarafın talebi üzerine mahkemenin ve bilirkişinin belirleyeceği zararı karşılar ve sonraki yıl ben sigorta şirketinden aldığım indirimleri kaybederim veya daha yüksek bir sigorta bedeli öderim.
    Eğer değer kaybının karşılanması gerekiyorsa bence olması gereken yöntem bu.

    Alıntıları Göster
    Bir önceki aracımda satarken ön kaput ve çamurluk değişimi boyalı olduğundan dolayı çok kaybım oldu. Suç karşı tarafta idi. Ama ben değer kaybı davası açmadım.

    Ama böyle bir hakkım vardı.

    Neticede ortada bir kayıp var.

    Benzer olay yaşarsam açarmıyım, büyük ihtimal açmam. Ama tabi karşı tarafa bağlı bu, karşı taraf efendi ise açmam. Ama sokak arasında şov yaparken gelir benim araca vurursa o zaman açarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bir önceki aracımda satarken ön kaput ve çamurluk değişimi boyalı olduğundan dolayı çok kaybım oldu. Suç karşı tarafta idi. Ama ben değer kaybı davası açmadım.

    Ama böyle bir hakkım vardı.

    Neticede ortada bir kayıp var.

    Benzer olay yaşarsam açarmıyım, büyük ihtimal açmam. Ama tabi karşı tarafa bağlı bu, karşı taraf efendi ise açmam. Ama sokak arasında şov yaparken gelir benim araca vurursa o zaman açarım...

    Alıntıları Göster
    haklı bir dava... hatta bu gibi durumlar davaya kalmadan tazmin edilmeli

    ben yıllarca arabama gözüm gibi bakayım, tavanına kaputuna bişey olmasın diye kapalı garaja para ödeyeyim, trafikte agresif kullanmak yerine defansif süreyim, birisi aracıma çarpıp değerini düşürsün... bence hiç hoş bir durum değil

    ayrıca bu bedelin tazmini yasalaşırsa insanlar kaza yapmaktan daha çok çekinirler daha dikkatli araç kullanırlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    haklı bir dava... hatta bu gibi durumlar davaya kalmadan tazmin edilmeli

    ben yıllarca arabama gözüm gibi bakayım, tavanına kaputuna bişey olmasın diye kapalı garaja para ödeyeyim, trafikte agresif kullanmak yerine defansif süreyim, birisi aracıma çarpıp değerini düşürsün... bence hiç hoş bir durum değil

    ayrıca bu bedelin tazmini yasalaşırsa insanlar kaza yapmaktan daha çok çekinirler daha dikkatli araç kullanırlar

    Zaten benzer davalar var ve kazanılıyor. Araç kiralama şirketleri bunu çok iyi biliyorlar. Kiralama şirketinin aracı ile kaza yaparsanız araç yattı parasını ödersiniz. Hayır ödemem derseniz mahkeme kanalı ile tahsilat yapılır.Belediye otobüsü,servis araçlarındada durum böyledir. Dava açılır ve tahsilat yapılır.

    İlk değil yani bu olay...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bir önceki aracımda satarken ön kaput ve çamurluk değişimi boyalı olduğundan dolayı çok kaybım oldu. Suç karşı tarafta idi. Ama ben değer kaybı davası açmadım.

    Ama böyle bir hakkım vardı.

    Neticede ortada bir kayıp var.

    Benzer olay yaşarsam açarmıyım, büyük ihtimal açmam. Ama tabi karşı tarafa bağlı bu, karşı taraf efendi ise açmam. Ama sokak arasında şov yaparken gelir benim araca vurursa o zaman açarım...

    Alıntıları Göster
    @oldsat;

    Yine mesajımdan bir cümle alıp kendince cevaplamaya çalışmışsın fakat benim sorularımın cevabı yok.

    @set;

    Kayıp konusunda hakkını arayacaksın. Burda tartışılması gereken kusur oranının hiç hesaba katılmaması. Örneğin sen aracını uygun şekilde park yasağı olmayan bir noktaya park etmişsin, birisi gelmiş çarpmış kaza raporu sonucunda 8/8 karşı taraf suçlu, burda problem yok. Hiç suçun olmadığı halde kazadan dolayı bir kayıba uğramışsın, bunu talep etme tabii ki hakkın.

    Ama eğer kaza farklı şekilde oluşmuş ve suç oranı 8/3 ise ne olacak? ben yüzde 40 hatalı iken nasıl böyle bir hak talep edebilirim? veya nasıl zararımın %60'ını değilde kendi kusurum olan %40 ıda karşıya yükleyebilirim.

    Bence adaletsizliktir, bu gibi hukuki açıklar özellikle Avukatlar tarafından benzer olayları takip edip insanları sözde tazminat davaları ile karşı karşıya bırakmalarınıa haksız kazanç elde etmelerine itiyor. Bu ülkede bu tip olayları takip eden ve tazminat davaları açarak milletten para alan insanlar dolmaya başladı.

    Benim bir arkadaşım benzer bir kaza geçirdi, 8/8 suçluydu. Virajda aracın kontrolünü kaybetmiş ve karşı şeritten gelen araçla çarpışmıştı. Üstelik yol kenarında viraj olduğunu belirten bir levha bile yoktu. Karşı taraf ne talep etti biliyor musunuz? Kaza yaptığı aracın sıfırını :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bir önceki aracımda satarken ön kaput ve çamurluk değişimi boyalı olduğundan dolayı çok kaybım oldu. Suç karşı tarafta idi. Ama ben değer kaybı davası açmadım.

    Ama böyle bir hakkım vardı.

    Neticede ortada bir kayıp var.

    Benzer olay yaşarsam açarmıyım, büyük ihtimal açmam. Ama tabi karşı tarafa bağlı bu, karşı taraf efendi ise açmam. Ama sokak arasında şov yaparken gelir benim araca vurursa o zaman açarım...

    Üstad zaten son cümlene ben de katılıyorum.

    Hakkımız var eyvallah, tamam adam şov yaparken geldi vurdu, dağıttı ortalığı, diyorum ki, zaten o zaman tazminat davası da açabiliriz. Muhtemelen çok benzer şekilde, hatta aynı şekilde bile değerlendiriliyor olabilir mahkemece.
    Ha bunun amacı nedir, gerçekten değer kaybı değil, "adam gibi kullansaydı bilmemneyin bilmemnesi" modunda ceza almasını sağlamak, zaten kendin de amacın bu yönde olduğunu söylüyorsun. Bu noktada hemfikiriz.

    Ama her kaza böyle gerçekleşmiyor ki? Normal kazalarda, adı üzerinde "kaza", değer kaybı davası konusu bana çok saçma geliyor.
    Dediğim gibi, ben de önceki mesajlarımda yazdıklarımdan girerim Avukat sağlamsa davanın reddi ihtimali var mıdır, çok geçerli bir sebep sunarsam falan

    Kusurum varsa kaskom aracılığı ile veya cebimden hasarı öderim elbette.
    Ancak üzerine bir de "değer kaybı" çıkarsa, karşıdaki uğraşsın, mahkeme kanalıyla alabiliyorsa alsın elbette ama ben vermeye niyetli değilim
    Ya da birkaç arkadaşın dediği şekilde, kasko falan bunu karşılasın, böyle bir düzenleme yapılsın. Kaskoya o kadar parayı niye veriyoruz...

    Neyse, pes ettim Allah kimseye kaza bela vermesin, böyle işlerle uğraştırmasın, herkes aracını "insan gibi" kullansın, birilerini mağdur etmesin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @oldsat;

    Yine mesajımdan bir cümle alıp kendince cevaplamaya çalışmışsın fakat benim sorularımın cevabı yok.

    @set;

    Kayıp konusunda hakkını arayacaksın. Burda tartışılması gereken kusur oranının hiç hesaba katılmaması. Örneğin sen aracını uygun şekilde park yasağı olmayan bir noktaya park etmişsin, birisi gelmiş çarpmış kaza raporu sonucunda 8/8 karşı taraf suçlu, burda problem yok. Hiç suçun olmadığı halde kazadan dolayı bir kayıba uğramışsın, bunu talep etme tabii ki hakkın.

    Ama eğer kaza farklı şekilde oluşmuş ve suç oranı 8/3 ise ne olacak? ben yüzde 40 hatalı iken nasıl böyle bir hak talep edebilirim? veya nasıl zararımın %60'ını değilde kendi kusurum olan %40 ıda karşıya yükleyebilirim.

    Bence adaletsizliktir, bu gibi hukuki açıklar özellikle Avukatlar tarafından benzer olayları takip edip insanları sözde tazminat davaları ile karşı karşıya bırakmalarınıa haksız kazanç elde etmelerine itiyor. Bu ülkede bu tip olayları takip eden ve tazminat davaları açarak milletten para alan insanlar dolmaya başladı.

    Benim bir arkadaşım benzer bir kaza geçirdi, 8/8 suçluydu. Virajda aracın kontrolünü kaybetmiş ve karşı şeritten gelen araçla çarpışmıştı. Üstelik yol kenarında viraj olduğunu belirten bir levha bile yoktu. Karşı taraf ne talep etti biliyor musunuz? Kaza yaptığı aracın sıfırını :)

    Yukarıda yazdım. Sizin ne kadarlık dava açtığınız hiç önemli değil... Bilirkişi raporu önemli, raporda yazılan miktar tahsil ediliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    haklı bir dava... hatta bu gibi durumlar davaya kalmadan tazmin edilmeli

    ben yıllarca arabama gözüm gibi bakayım, tavanına kaputuna bişey olmasın diye kapalı garaja para ödeyeyim, trafikte agresif kullanmak yerine defansif süreyim, birisi aracıma çarpıp değerini düşürsün... bence hiç hoş bir durum değil

    ayrıca bu bedelin tazmini yasalaşırsa insanlar kaza yapmaktan daha çok çekinirler daha dikkatli araç kullanırlar

    Alıntıları Göster
    kasko yada trafik sigortasinin karsilamsi gerekiyor diye dusuuyorum.yada sabit bir ucret belirlenmesi gerek bence. cunku standardi zor bulunan bise . boyali kapi ne kadar dusurur yada kaputta gocuk ne kadar dusurur .

    birda neden bu kadar titiz millet ? lokal boya felan kaliteli yapildiysa defolu gozukmuyosa arabada normal mekaniginde sorun yoksa. neden bu kadar buyutuyolar anlamis degilim . hele istanbulda .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    kasko yada trafik sigortasinin karsilamsi gerekiyor diye dusuuyorum.yada sabit bir ucret belirlenmesi gerek bence. cunku standardi zor bulunan bise . boyali kapi ne kadar dusurur yada kaputta gocuk ne kadar dusurur .

    birda neden bu kadar titiz millet ? lokal boya felan kaliteli yapildiysa defolu gozukmuyosa arabada normal mekaniginde sorun yoksa. neden bu kadar buyutuyolar anlamis degilim . hele istanbulda .

    Valla pazara gidince aracın parça değişimi varsa,boya varsa işin zor... Çok uğraşıyosun...


    Aslında böyle olmaması gerekiyor ama Türkiye şartları...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @oldsat;

    Yine mesajımdan bir cümle alıp kendince cevaplamaya çalışmışsın fakat benim sorularımın cevabı yok.

    @set;

    Kayıp konusunda hakkını arayacaksın. Burda tartışılması gereken kusur oranının hiç hesaba katılmaması. Örneğin sen aracını uygun şekilde park yasağı olmayan bir noktaya park etmişsin, birisi gelmiş çarpmış kaza raporu sonucunda 8/8 karşı taraf suçlu, burda problem yok. Hiç suçun olmadığı halde kazadan dolayı bir kayıba uğramışsın, bunu talep etme tabii ki hakkın.

    Ama eğer kaza farklı şekilde oluşmuş ve suç oranı 8/3 ise ne olacak? ben yüzde 40 hatalı iken nasıl böyle bir hak talep edebilirim? veya nasıl zararımın %60'ını değilde kendi kusurum olan %40 ıda karşıya yükleyebilirim.

    Bence adaletsizliktir, bu gibi hukuki açıklar özellikle Avukatlar tarafından benzer olayları takip edip insanları sözde tazminat davaları ile karşı karşıya bırakmalarınıa haksız kazanç elde etmelerine itiyor. Bu ülkede bu tip olayları takip eden ve tazminat davaları açarak milletten para alan insanlar dolmaya başladı.

    Benim bir arkadaşım benzer bir kaza geçirdi, 8/8 suçluydu. Virajda aracın kontrolünü kaybetmiş ve karşı şeritten gelen araçla çarpışmıştı. Üstelik yol kenarında viraj olduğunu belirten bir levha bile yoktu. Karşı taraf ne talep etti biliyor musunuz? Kaza yaptığı aracın sıfırını :)

    Yukarıda yazdım. Sizin ne kadarlık dava açtığınız hiç önemli değil... Bilirkişi raporu önemli, raporda yazılan miktar tahsil ediliyor.

    Atanan bilir kişi esnaf ve sanatkarlar odasından bir üye, oda gelip araçtaki hasar ve değer düşümünü inceleyip rapor yazıyor, kim ne kadar suçlu buna bakan var mı? Yok :) sanırım son dönemde kazadaki 8/8 oranıda kaldırıldı, kaza raporlarında bir kusurlu birde suçlu taraf var sanırım. Hal böyle olunca hatalı dahi olsanız suçluya karşı tazminat davası açabiliyorsunuz.

    Adalet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @oldsat;

    Yine mesajımdan bir cümle alıp kendince cevaplamaya çalışmışsın fakat benim sorularımın cevabı yok.

    @set;

    Kayıp konusunda hakkını arayacaksın. Burda tartışılması gereken kusur oranının hiç hesaba katılmaması. Örneğin sen aracını uygun şekilde park yasağı olmayan bir noktaya park etmişsin, birisi gelmiş çarpmış kaza raporu sonucunda 8/8 karşı taraf suçlu, burda problem yok. Hiç suçun olmadığı halde kazadan dolayı bir kayıba uğramışsın, bunu talep etme tabii ki hakkın.

    Ama eğer kaza farklı şekilde oluşmuş ve suç oranı 8/3 ise ne olacak? ben yüzde 40 hatalı iken nasıl böyle bir hak talep edebilirim? veya nasıl zararımın %60'ını değilde kendi kusurum olan %40 ıda karşıya yükleyebilirim.

    Bence adaletsizliktir, bu gibi hukuki açıklar özellikle Avukatlar tarafından benzer olayları takip edip insanları sözde tazminat davaları ile karşı karşıya bırakmalarınıa haksız kazanç elde etmelerine itiyor. Bu ülkede bu tip olayları takip eden ve tazminat davaları açarak milletten para alan insanlar dolmaya başladı.

    Benim bir arkadaşım benzer bir kaza geçirdi, 8/8 suçluydu. Virajda aracın kontrolünü kaybetmiş ve karşı şeritten gelen araçla çarpışmıştı. Üstelik yol kenarında viraj olduğunu belirten bir levha bile yoktu. Karşı taraf ne talep etti biliyor musunuz? Kaza yaptığı aracın sıfırını :)

    Yukarıda yazdım. Sizin ne kadarlık dava açtığınız hiç önemli değil... Bilirkişi raporu önemli, raporda yazılan miktar tahsil ediliyor.

    Atanan bilir kişi esnaf ve sanatkarlar odasından bir üye, oda gelip araçtaki hasar ve değer düşümünü inceleyip rapor yazıyor, kim ne kadar suçlu buna bakan var mı? Yok :) sanırım son dönemde kazadaki 8/8 oranıda kaldırıldı, kaza raporlarında bir kusurlu birde suçlu taraf var sanırım. Hal böyle olunca hatalı dahi olsanız suçluya karşı tazminat davası açabiliyorsunuz.

    Adalet.

    Alıntıları Göster
    Yukarıda yazmıştım, karşılıklı oturulup konuşulur. Olmassa mahkeme...

    Tabi ben olsam dava falan açmam, gerek yok...

    Ama açanada neden açtın demem, çünkü en doğal hakkı... Mağdur olmuş ise hakkını aramalı.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    @oldsat;

    Yine mesajımdan bir cümle alıp kendince cevaplamaya çalışmışsın fakat benim sorularımın cevabı yok.

    @set;

    Kayıp konusunda hakkını arayacaksın. Burda tartışılması gereken kusur oranının hiç hesaba katılmaması. Örneğin sen aracını uygun şekilde park yasağı olmayan bir noktaya park etmişsin, birisi gelmiş çarpmış kaza raporu sonucunda 8/8 karşı taraf suçlu, burda problem yok. Hiç suçun olmadığı halde kazadan dolayı bir kayıba uğramışsın, bunu talep etme tabii ki hakkın.

    Ama eğer kaza farklı şekilde oluşmuş ve suç oranı 8/3 ise ne olacak? ben yüzde 40 hatalı iken nasıl böyle bir hak talep edebilirim? veya nasıl zararımın %60'ını değilde kendi kusurum olan %40 ıda karşıya yükleyebilirim.

    Bence adaletsizliktir, bu gibi hukuki açıklar özellikle Avukatlar tarafından benzer olayları takip edip insanları sözde tazminat davaları ile karşı karşıya bırakmalarınıa haksız kazanç elde etmelerine itiyor. Bu ülkede bu tip olayları takip eden ve tazminat davaları açarak milletten para alan insanlar dolmaya başladı.

    Benim bir arkadaşım benzer bir kaza geçirdi, 8/8 suçluydu. Virajda aracın kontrolünü kaybetmiş ve karşı şeritten gelen araçla çarpışmıştı. Üstelik yol kenarında viraj olduğunu belirten bir levha bile yoktu. Karşı taraf ne talep etti biliyor musunuz? Kaza yaptığı aracın sıfırını :)

    Yukarıda yazdım. Sizin ne kadarlık dava açtığınız hiç önemli değil... Bilirkişi raporu önemli, raporda yazılan miktar tahsil ediliyor.

    Atanan bilir kişi esnaf ve sanatkarlar odasından bir üye, oda gelip araçtaki hasar ve değer düşümünü inceleyip rapor yazıyor, kim ne kadar suçlu buna bakan var mı? Yok :) sanırım son dönemde kazadaki 8/8 oranıda kaldırıldı, kaza raporlarında bir kusurlu birde suçlu taraf var sanırım. Hal böyle olunca hatalı dahi olsanız suçluya karşı tazminat davası açabiliyorsunuz.

    Adalet.

    Alıntıları Göster
    Ucu açık kalan şeyler yok mu bu olayda?

    Diyelim ki değer kaybı davası açıldı. Gerekçe aracın satılırken ikinci el fiyatında oluşacak değer kaybı olduğundan yola çıkarak aracın (ne zaman satılacağı belli olmadığı halde) bir şekilde mahkeme varsayımlara dayanarak davacı lehine karar verip misal 1000 TL ödenmesine hükmetti.

    Peki bu araç ikinci el satışı gerçekleşmeden önce başka bir kazaya karışsa ne olacak? Davalı o kazada da değer kaybı davası açarsa mahkeme bu sefer ne karar verecek? Araç sahibi zaten değer kaybını çoktan cebine koymuş. O zaman ilk kazada değer kaybı ödeyen vatandaş ikinci kazadaki vatandaşa dava açıp ödediği paranın yarısı mı isteyecek? Ya da araç başka kazalar da yapıp sonrasında satılırsa değer kaybı geri mi ödenecek?

    Sonuçta bence değer kaybı ödetmenin saçma tarafları mantıklı taraflarından daha fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Ucu açık kalan şeyler yok mu bu olayda?

    Diyelim ki değer kaybı davası açıldı. Gerekçe aracın satılırken ikinci el fiyatında oluşacak değer kaybı olduğundan yola çıkarak aracın (ne zaman satılacağı belli olmadığı halde) bir şekilde mahkeme varsayımlara dayanarak davacı lehine karar verip misal 1000 TL ödenmesine hükmetti.

    Peki bu araç ikinci el satışı gerçekleşmeden önce başka bir kazaya karışsa ne olacak? Davalı o kazada da değer kaybı davası açarsa mahkeme bu sefer ne karar verecek? Araç sahibi zaten değer kaybını çoktan cebine koymuş. O zaman ilk kazada değer kaybı ödeyen vatandaş ikinci kazadaki vatandaşa dava açıp ödediği paranın yarısı mı isteyecek? Ya da araç başka kazalar da yapıp sonrasında satılırsa değer kaybı geri mi ödenecek?

    Sonuçta bence değer kaybı ödetmenin saçma tarafları mantıklı taraflarından daha fazla.

    Alıntıları Göster
    Bilirkişi bu yüzden var...
    Bilirkişinin hazırlayacağı rapora bağlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bilirkişi bu yüzden var...
    Bilirkişinin hazırlayacağı rapora bağlı.

    Alıntıları Göster
    Bir yaşıma daha girdim.

    Peki her iki taraf'ta eşit kusurlu ise ve taraflardan birisinin 30 bin TL'lik arabası varken diğerinin 300 bin TL'lik arabası olduğunda ne oluyor? Pahalı arabanın sahibi daha çok zarara uğrayacağı için onun hasarına ortak olunuyor mu?

    Ya da oflazca'nın belirttiğine benzer şekilde adam daha önceden zaten kaza yaptıysa, ya da benden sonra satana kadar bir kaza yaparsa ne olacak?

    Çok mantıklı gelmedi bana ama kanunda varsa ne diyebilirim ki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Bir yaşıma daha girdim.

    Peki her iki taraf'ta eşit kusurlu ise ve taraflardan birisinin 30 bin TL'lik arabası varken diğerinin 300 bin TL'lik arabası olduğunda ne oluyor? Pahalı arabanın sahibi daha çok zarara uğrayacağı için onun hasarına ortak olunuyor mu?

    Ya da oflazca'nın belirttiğine benzer şekilde adam daha önceden zaten kaza yaptıysa, ya da benden sonra satana kadar bir kaza yaparsa ne olacak?

    Çok mantıklı gelmedi bana ama kanunda varsa ne diyebilirim ki...


    Eşit kusurlu diye bir husus yok işte, karşı tarafın hasarına ortak olmuyorsun 300 bin tl lik aracı olan tüm değer kaybını senden istiyor :) bilirkişi her iki tarafında değer kaybını çıkartır ortaya koyar sonrasına mahkeme karar verir. Karşı taraf sana 3 bin sen ona 30 bin ödersin kardeş kardeş geçinir gidersiniz. Senin yıllık vergisini ödediğin gelir düzeyin 15.000 TL iken 30 bin tazminata mahkum edilebilirsin. Senin gelir düzeyine göre de bir oranlama yok.

    Kusur oranının değerlendirmeye alınıp alınmadığı netleşmedikçe bence saçma bir olay baştan aşağı. Yolda giderken bir Mercedes sinyal vermeden, aynaya bakmadan senin önüne kırarda arkadan çarparsan, hemen araçtan aşağı in kontak anahtarını mercedes'in sahibine uzat ve ordan uzaklaş. Böylece daha az zarar etmiş olursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Bir yaşıma daha girdim.

    Peki her iki taraf'ta eşit kusurlu ise ve taraflardan birisinin 30 bin TL'lik arabası varken diğerinin 300 bin TL'lik arabası olduğunda ne oluyor? Pahalı arabanın sahibi daha çok zarara uğrayacağı için onun hasarına ortak olunuyor mu?

    Ya da oflazca'nın belirttiğine benzer şekilde adam daha önceden zaten kaza yaptıysa, ya da benden sonra satana kadar bir kaza yaparsa ne olacak?

    Çok mantıklı gelmedi bana ama kanunda varsa ne diyebilirim ki...


    Haklısınız,zaten bu yüzden bilirkişiye başvuruluyor. 3500 TL lik dava açılmış ama 3500 TL rakamı alamaz, kayıp neyse o... Orada en fazla 300-500 TL lik kayıp olur. Alacağı para bu... 300 için uğraşmaya değmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    Ucu açık kalan şeyler yok mu bu olayda?

    Diyelim ki değer kaybı davası açıldı. Gerekçe aracın satılırken ikinci el fiyatında oluşacak değer kaybı olduğundan yola çıkarak aracın (ne zaman satılacağı belli olmadığı halde) bir şekilde mahkeme varsayımlara dayanarak davacı lehine karar verip misal 1000 TL ödenmesine hükmetti.

    Peki bu araç ikinci el satışı gerçekleşmeden önce başka bir kazaya karışsa ne olacak? Davalı o kazada da değer kaybı davası açarsa mahkeme bu sefer ne karar verecek? Araç sahibi zaten değer kaybını çoktan cebine koymuş. O zaman ilk kazada değer kaybı ödeyen vatandaş ikinci kazadaki vatandaşa dava açıp ödediği paranın yarısı mı isteyecek? Ya da araç başka kazalar da yapıp sonrasında satılırsa değer kaybı geri mi ödenecek?

    Sonuçta bence değer kaybı ödetmenin saçma tarafları mantıklı taraflarından daha fazla.



    Araç sahibinin mülkiyeti kendisine ait olan aracı dilediği zaman satmaya hakkı vardır. Ve bir kimse eğer bir zarara uğradıysa doğal olarak bunu talep etmek hakkıdır. Aracın satıştan evvel başka kazaya karışma ihtimali üzerinden kurgu yapılamaz. Size bir örnek vereyim ; A gitti silahla B yi ayağından vurdu ve beş sene hapis cezası aldı. A cezasını çektiği sürenin 2. senesindeyken B trafik kazasında öldü. A diyebilirmi; B zaten ölecekti beni şimdi serbest bırakın ?

    Kazalı araç üzerinde işin gereğine göre; makina mühendisi ve bu işlerde yetkin diğer kişilerce bilirkişi incelemesi yapılıp rapor hazırlanıyor.Aracın kazada zarar gören parçası daha evvel başka bir kazaya maruz kalmışmı ? Parça işçilik ücreti ne tutacak ? Aracın ikinci elde alım-satım değerini ne ölçüde etkiliyor ? Bunlar detaylı bir şekilde değerlendirilir ve aracın model yılına göre, yıpranma payına göre makul indirimler yapılarak neticede yaklaşık zarar çıkartılır.

    Burada konu edilen kazalı aracın kapısında ufak hasar var, araç 2008 model, üstelik hatalı arkadaş dürüst davranarak telefon numarasını bırakmış. Karşı taraf böyle ufak bir meseleden dava yoluna gitmekle terbiyesizlik eder. Ama neticede yasal hakkıdır, isterse de dava eder. Başkasının malını değersiz yada önemsiz bulmak bizim yetkimizde değildir. Ülkemizde sürücüler sorumluluktan uzak kalmak istemektedirler ancak bunun yolu yok. Daha beteri başka bir insana zarar vermek üstelik çok daha büyük olasılık. Sigorta ödesin geçsin diyemeyiz. Araç kullanmak tehlikeli ve azami dikkat isteyen bir iş maalesef, başka çözüm yolu yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    Ucu açık kalan şeyler yok mu bu olayda?

    Diyelim ki değer kaybı davası açıldı. Gerekçe aracın satılırken ikinci el fiyatında oluşacak değer kaybı olduğundan yola çıkarak aracın (ne zaman satılacağı belli olmadığı halde) bir şekilde mahkeme varsayımlara dayanarak davacı lehine karar verip misal 1000 TL ödenmesine hükmetti.

    Peki bu araç ikinci el satışı gerçekleşmeden önce başka bir kazaya karışsa ne olacak? Davalı o kazada da değer kaybı davası açarsa mahkeme bu sefer ne karar verecek? Araç sahibi zaten değer kaybını çoktan cebine koymuş. O zaman ilk kazada değer kaybı ödeyen vatandaş ikinci kazadaki vatandaşa dava açıp ödediği paranın yarısı mı isteyecek? Ya da araç başka kazalar da yapıp sonrasında satılırsa değer kaybı geri mi ödenecek?

    Sonuçta bence değer kaybı ödetmenin saçma tarafları mantıklı taraflarından daha fazla.



    Araç sahibinin mülkiyeti kendisine ait olan aracı dilediği zaman satmaya hakkı vardır. Ve bir kimse eğer bir zarara uğradıysa doğal olarak bunu talep etmek hakkıdır. Aracın satıştan evvel başka kazaya karışma ihtimali üzerinden kurgu yapılamaz. Size bir örnek vereyim ; A gitti silahla B yi ayağından vurdu ve beş sene hapis cezası aldı. A cezasını çektiği sürenin 2. senesindeyken B trafik kazasında öldü. A diyebilirmi; B zaten ölecekti beni şimdi serbest bırakın ?

    Kazalı araç üzerinde işin gereğine göre; makina mühendisi ve bu işlerde yetkin diğer kişilerce bilirkişi incelemesi yapılıp rapor hazırlanıyor.Aracın kazada zarar gören parçası daha evvel başka bir kazaya maruz kalmışmı ? Parça işçilik ücreti ne tutacak ? Aracın ikinci elde alım-satım değerini ne ölçüde etkiliyor ? Bunlar detaylı bir şekilde değerlendirilir ve aracın model yılına göre, yıpranma payına göre makul indirimler yapılarak neticede yaklaşık zarar çıkartılır.

    Burada konu edilen kazalı aracın kapısında ufak hasar var, araç 2008 model, üstelik hatalı arkadaş dürüst davranarak telefon numarasını bırakmış. Karşı taraf böyle ufak bir meseleden dava yoluna gitmekle terbiyesizlik eder. Ama neticede yasal hakkıdır, isterse de dava eder. Başkasının malını değersiz yada önemsiz bulmak bizim yetkimizde değildir. Ülkemizde sürücüler sorumluluktan uzak kalmak istemektedirler ancak bunun yolu yok. Daha beteri başka bir insana zarar vermek üstelik çok daha büyük olasılık. Sigorta ödesin geçsin diyemeyiz. Araç kullanmak tehlikeli ve azami dikkat isteyen bir iş maalesef, başka çözüm yolu yok.

    Alıntıları Göster
    4 ay önce benim başıma böle bir olay geldi daha 1 hafta önce 2. el olarak aldığım araca ticari bir aracın teki trafik kurallarına uymadığı için arkadan duran arabama vurdu tutanak tutuldu ve bilir kişi % 100 hatayı karşı şahsa çıkardı gelelim asıl soruna aracın tamiratını kaskodan yaptırdım yaklaşık 10000 tl lik hasar vardı değişen bagaj kapağı dahil birçok parçası vardı şimdi sadece kasko karşılamasının yeterli olduğunu düşünen arkadaşa soruyorum gelip bu aldığım aracı aldığın fiyattan alırmısın, 2 ben aracı galeriden 26.000 tl ye almıştım şimdi araba fiyatlarının artmasına rağmen galerinin verdiği fiyat şimdi 22.000 tl yani 3000 tl den fazla zarar etmiş durumdayım, şimdi birisi çıkıpta galeri sattığı fiyata almaz demesin çünkü hasarsızını 25 bine galeri alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutk

    4 ay önce benim başıma böle bir olay geldi daha 1 hafta önce 2. el olarak aldığım araca ticari bir aracın teki trafik kurallarına uymadığı için arkadan duran arabama vurdu tutanak tutuldu ve bilir kişi % 100 hatayı karşı şahsa çıkardı gelelim asıl soruna aracın tamiratını kaskodan yaptırdım yaklaşık 10000 tl lik hasar vardı değişen bagaj kapağı dahil birçok parçası vardı şimdi sadece kasko karşılamasının yeterli olduğunu düşünen arkadaşa soruyorum gelip bu aldığım aracı aldığın fiyattan alırmısın, 2 ben aracı galeriden 26.000 tl ye almıştım şimdi araba fiyatlarının artmasına rağmen galerinin verdiği fiyat şimdi 22.000 tl yani 3000 tl den fazla zarar etmiş durumdayım, şimdi birisi çıkıpta galeri sattığı fiyata almaz demesin çünkü hasarsızını 25 bine galeri alıyor.

    Dava açınız,3000 TL nizi alırsınız...
    Dava 1-1.5 sene sonra sonuçlanıyor. Ayrıca mahkeme masraflarınıda karşı taraf ödüyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.