Şimdi Ara

Araç jant seçiminde nelere dikkat edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç jant seçiminde nelere dikkat edilmeli? Aracın orjinal halinde 16" jant varsa 17" jant takılırmı takılırsa araç yükseltilmelimi?Agır mı olmalı hafif mi?Marka olarak ne önerirsiniz? Oz'ların fiyatları falan cok pahalı daha hesaplı ve kaliteli olan markalar hangileri..Ve aklıma gelmeyen sorular..



  • Jantın boyunu yükseltmek sadece dizayn açısından bir artı sağlıyor.
    Eksileri ise daha çok, meselea yakıt tüketimi artıyor, kalkışlarda performansı düşürüyor diye biliyorum sırf güzel duracak diye jant büyütmek akıllıca gibi gelmiyor bana.
  • lastiğin boyunun değişmemesi , tabanının fazla genişlememesi haricinde asıl şöyle bir sorun çıkıyor.

    kaliteli lastiğe sahip bir araca jant uygulaması yapıldığında piyasadaki en ucuz lastikler tercih edilir genelde.
    yerinizde olsam lastiğin kalitesini düşüreceksem bu işe girmezdim.
    sırf görüntü olsun diye güvenliğinizden ödün vermeyin.
    yeri gelir 2 mt geç durursunuz ama o 2 metrede olan olur.

    nice modifiyeli araçlar görüyorum.
    jantları lastikleri kadar
    ama lastiklerin markaları hiç duyulmamış.
  • bazı yanlış bilinen şeyleri düzeltmek lazım.

    daha büyük jant uygulamasına gittiğinizde 16 inçi 18 yapacaksanız aracı yükseltmenize gerek yok. daha ince lastikler takarak diğer jant ve lastik kombinasyonunun aynı ölçülerinde bir kombinasyon elde edersiniz.

    şurdan lastik ve jant hesabı yapabilirsiniz

    http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap

    yükseltmeyi geçtim hatta leylek gibi durmasın diye aracı alçaltablirsiniz.

    bunun eksileri: yeni jantlar eskilerinden ağırsa yakıt tüketimi biraz daha artar.

    motor artık daha büyük çapta jantları çevirmek zorunda olduğundan (yani eskiden hava olan yerde artık biraz daha metal var ve m=fd formülünden düşünürsek ve her noktanın döndürülmesi için 0dan 18inçe kadar bir toplam elde ederiz ve bu da jantın döndürülmesi için gereken kuvveti verir.
    uzun lafın kısası beygir gücünüzden yer

    benim önerim çok şık ve güzel bir uygulama olduğu için yazın tercih edilebilir.

    aracın üzerinde gelen jantlara da kışlık lastikleri takın.

    kışın 16lıkları kullanın büyük jantları da yazın kullanın. büyük jant ve ince yanakları kışın kullanma gafletine düşmeyin kışın en çok çukura düşülen ve çukurların oluştuğu mevsimdir.




  • Büyük " li jant kullanmanın şöyle bir artısı olabilir mi sizce.Az önce aklıma geldi bir yerde okumadım saçma gelebilir belki 16" girebildiği çukurlardan azıcık daha büyük çukurlara 17" jant takıldığında korunurmuşuz gibi geliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow99tr

    Araç jant seçiminde nelere dikkat edilmeli? Aracın orjinal halinde 16" jant varsa 17" jant takılırmı takılırsa araç yükseltilmelimi?Agır mı olmalı hafif mi?Marka olarak ne önerirsiniz? Oz'ların fiyatları falan cok pahalı daha hesaplı ve kaliteli olan markalar hangileri..Ve aklıma gelmeyen sorular..


    Valla konu geniş ve bu konuda yanlış fikirlere sahip insan sayısı çok fazla olduğu için (özellikle lastikçiler, yada modifiyeciyim diye geçinenler vs..), aracınıza büyük jant takacaksanız
    konuya kendinizin hakim olmasını ve ona göre hareket etmenizi öneririm.

    Eğer bilginiz hiç yoksa size bir özet sunayım yapmanız gereken şeylerle ilgili olarak...

    1. Lastik ölçüsünü belirlemek

    Eğer büyük jant takacaksanız, temel amacınız lastiğinizin çapını sabit tutmak, yada belirli sınırlar içinde tutmaktır. Çap artışı için sınır %3 gibidir, ben %2 uygulamasının içinde kalınmasını ben tercih ederim. Çap artış direk olarak performans kaybı olarak size geri dönecektir. Ancak sınırlar içinde yaparsanız aracınız çok az etkilenir.

    Doğru lastik ölçüsü için internette çeşitli yerlerdeki çap hesaplama programlarını kullanabilirsiniz.

    Muhtemelen sizin orjinal lastiğiniz 205/55/16'dır, bu durumda kullanacağınız lastiğin ölçüsü 225/45/17 olacaktır.

    2. Lastik seçimi

    Yapılan büyük hatalardan biri, lastik alırken kalitesiz bir marka almaktır. Yoldaki modifiyeli otomobillerin %95'inde görülen kalitesiz lastikler bu anlayışın bir ürünüdür.

    Adı duyulmamış lastiklerden bir kere uzak durun. Alt sınırınızı kumho hankook toyo gibi markalardan belirleyin. Bu lastiklerde ıslak zemin tutunma ve frenaj sorunları, yanısıra

    ömür açısından bir miktar problem olmakla birlikte, standart sakin olarak kullanan sürücü için çok fazla problem teşkil etmezler.

    Lastik fiyatları inanılmaz değişkendir. Onun için biryerden fiyat almayın, birçok yere sorun. 1000 lira fiyat aldığınız lastik takımına başka yerden 800 lira fiyat alabilirsiniz.

    Başta söylediğim vasat markaların takımını 600 liraya alabilirsiniz 225/45/17 ölçüsünde, ancak biraz gezerseniz, 800 lira gibi fiyatlara bildiğimiz kaliteli markalara ait lastikleri de

    bulabilirsiniz. Ben şahsen aradaki 200 liraya tamamen değeceğini düşünüyorum.

    Başka bir nokta lastiklerin yük ve hız indeksleri. Bu nokta genelde problem olmamakla birlikte, fabrikanın aracınız için verdiği değerlere bakmakra gerekir lastik seçerken.


    3. Jant seçimi

    İşte zor noktaya geldik Gittiğiniz yerlerde sizin aracınıza uygun 50 jant çıkarırlara muhtemelen 5 tanesi size aslında uyuyordur yada uymuyordur.

    İşi kolay yoldan halletmek için şunu yapmalısınız;

    Araç üreticiniz sizin aracınız için 17'' jant veriyordur muhtemelen, o 17'' jantların birebir özelliklerin internetten yada servisten öğrenin.

    Bu özellikler neler?

    1. Çap (17'' bunu beliyoruz)
    2. Bijon aralığı (4*100 misal)
    2. Kalınlık (7.5'' gibi değerlerdir bunlar)
    3. Offset (jantlarda et 40 mm gibi geçen değerlerdir)
    4. Ağırlık

    Şimdi fabrika sizin aracınıza eğer 4*100 17*7,5'' et 35 mm 10 kg gibi bir jant veriyorsa, siz de buna en yakın jantı almalısınız...

    4*100 mm bijon aralığını değiştiremezsiniz (değiştirirsinizde sağlıklı olmaz neyse o karışmasın)
    7,5'' kalınlığı da değiştimeyin (değiştirirseniz offset ile başınız derde girebilir siz bunada dokunmayın en iyisi)
    40 mm offset mesafesini +-2 mm değiştirebilirsiniz, yani 7.5'' kalınlıkta 38 mm ile 42 mm arası offsete sahip jant alabilirsiniz sağlıklı bir uygulama için.

    Ağırlık faktörü içinde, mümkünse ölçüm yapın ancak en iyi çözüm kaliteli bir jant almaktır. Homojen olmayan kalitesiz jantlar balans tutmaz, çabuk yamulur vs. ve ağırlıklarıyla aracınızı olumsuz etkiler.

    Burada amaç aracınızın üzerindeki lastik + jant ağırlık toplamıyla, daha sonra takacağınız 17'' lastik jant toplam ağırlığını aynı yada hafif tutmaktır.
    17'' jantları bir miktar hafif olanından seçmek elbette iyi olacaktır. Oz Enkei Kosei vs. gibi jantlar seçebilirsiniz.

    4. Sonuçlar

    225/45/17 jant lastik kullandığınızda elbet motort gücünüde bağlı olarak, özellikle taban artışına bağlı bir miktar tüketim artışı, performans düşüşü, direksiyon sertliği yaşayacaksınız ancak yukarda söylediğim noktalara dikkat ederseniz bu değişiklikler belli-belirsiz olacaktır. Yani jant lastiklerinizin verdiği yol tutuş ve görünüş keyfinin yanında olumsuz etkileri direk olarak ihmal eceksiniz. Ancak hiçbirşeye dikkat etmeden gidip kalitesiz lastik, ağır kalın jant vs. gibi bir uygulama yaparsanız çok sıkıntı çekersiniz.

    Başka bir noktada bu lastikleri gerek kenarlara yaklaşırken gerek çukurlarda çok daha dikkatli kullanmanız gerektiğidir. Yukarda arkadaşın değiğinin tam tersi olarak çukurlarda bu lastik jantları bırakma şansınız daha yüksektir. Hem lastik hem jant daha pahalı, zarar görme olasılığı daha yüksek olduğundan maliyet olarak yüksek olacaktır dikkatsiz kullanımlarda.

    Sonraki adım, arasınızın görünüşünü ve yol tutuşunu iyileştirmek için alçaltma modifiyesi olacak, o da çok uzun bir konu, düşündüğünüzde konuşuruz yine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 911GT3 -- 15 Ağustos 2009; 13:55:07 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler , elinize saglık arkadaşlar..Özellikle 911gt3 senin...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.