Arkadaşlar bende 2004 focus var. Serviste, klima için bir fan mevcut olduğunu klima her çalıştığında devreye girdiğini öğrendim. Ama benim aracımdaki klima fanı çalışmıyor servis ana fanın idare edeceğini söyledi ama sıcaklarda klima çalışırken ana fan çok sık devreye girip rahatsız ediyor,bide gazın yeni basılmasına polen filtresinin değişmesine rağmen eskisi gibi soğutmuyor, sorun 2.fan olabilir mi, tamiri mümkün mü. Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Klima sistemlerinde çift fan bulunur. 1. si aracın ön kısmında radyatöre bitişik olan kondanser adı verilen petek önündedir ki bu klima gazının çalışma prensibi gereği oluşan ısıyı dışarı atmak içindir. 2. fan ise basınçlı gazın evaparatörde oluşturduğu soğuma etkisini araç içine üflemekle görevlidir. Bunu ev klimalarına göre açıklarsak dış ünite içindeki fan ısınan boruları soğutur, iç ünitedeki fan ise soğuyan borular üzerinden hava üfler. Sizin araçta tahminim kondanser fanı arızalı çünkü iç fan olsa üfleme etkisi araç içinde hiç oluşmazdı. Dış fanın görevi gazın ısısını düşürmek olduğuna göre, çalışmadığında verim çok düşer.
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: karatren84...
Arkadaşlar bende 2004 focus var. Serviste, klima için bir fan mevcut olduğunu klima her çalıştığında devreye girdiğini öğrendim. Ama benim aracımdaki klima fanı çalışmıyor servis ana fanın idare edeceğini söyledi ama sıcaklarda klima çalışırken ana fan çok sık devreye girip rahatsız ediyor,bide gazın yeni basılmasına polen filtresinin değişmesine rağmen eskisi gibi soğutmuyor, sorun 2.fan olabilir mi, tamiri mümkün mü. Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Klima sistemlerinde çift fan bulunur. 1. si aracın ön kısmında radyatöre bitişik olan kondanser adı verilen petek önündedir ki bu klima gazının çalışma prensibi gereği oluşan ısıyı dışarı atmak içindir. 2. fan ise basınçlı gazın evaparatörde oluşturduğu soğuma etkisini araç içine üflemekle görevlidir. Bunu ev klimalarına göre açıklarsak dış ünite içindeki fan ısınan boruları soğutur, iç ünitedeki fan ise soğuyan borular üzerinden hava üfler. Sizin araçta tahminim kondanser fanı arızalı çünkü iç fan olsa üfleme etkisi araç içinde hiç oluşmazdı. Dış fanın görevi gazın ısısını düşürmek olduğuna göre, çalışmadığında verim çok düşer.
İlginiz için teşekkür ederim sayın mustyyy,sorumu izah edemedim galiba, sorun tam olarak klima sistemiyle değilde, motorun fanıyla ilgili focusta 2 fan var bitişik, 1.si ana fan harareti engelliyor; 2.si ise 1.den daha zayıf, klima her çalıştığında devreye girip klimanın motorun ısısını arttırmasını önlüyormuş, o fan arızalı olduğu için ana fan sık sık devreye girip rahatsız ediyor zaman zaman titreme de yapıyor, ama dediğiniz kondanser görevini arızalı olan o fan yapıyor olabilir mi. Teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: karatren84...
İlginiz için teşekkür ederim sayın mustyyy,sorumu izah edemedim galiba, sorun tam olarak klima sistemiyle değilde, motorun fanıyla ilgili focusta 2 fan var bitişik, 1.si ana fan harareti engelliyor; 2.si ise 1.den daha zayıf, klima her çalıştığında devreye girip klimanın motorun ısısını arttırmasını önlüyormuş, o fan arızalı olduğu için ana fan sık sık devreye girip rahatsız ediyor zaman zaman titreme de yapıyor, ama dediğiniz kondanser görevini arızalı olan o fan yapıyor olabilir mi. Teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
selam arkadaşlar. fikirlerinize ihtiyacım var. 2004 megane 1 sahibiyim. Klimam yeterli soğutmuyor. Sanayiye gittim bi makineye bağladılar içinde 450 gr gaz varmış. Gaz 700 e tamamlandı. Ancak gene aynı. Polen filtresini değiştirdim gene aynı. Dereceyle ölçtüm. Dışardan aldığı havayı 13 derece soğutup üflüyor. Devirdaim kısmını açtığımda ise 10-11 derece üflüyor. Bİr de içerden aldığı havayı 4. kademede daha güçlü üflerken dışardan aldığı temiz havayı daha az üflüyor son kademede. İnternette araştırdım adamın Tipo su bile 4 derece üflüyor resmini koymus. 5-6 derece üflemeli diyorlar. Sizce klimanın daha soğuk üflemesi için neler yapılabilir ? Bir de radyatörün ordaki pervanenin arkasından geçen gri renkte klima borusu çıplak. Yani üzerinde bi izolasyon malzemesi yok. Motorun sıcaklığı o boruyu ısıtmaz mı ?
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: karatren84...
Arkadaşlar bende 2004 focus var. Serviste, klima için bir fan mevcut olduğunu klima her çalıştığında devreye girdiğini öğrendim. Ama benim aracımdaki klima fanı çalışmıyor servis ana fanın idare edeceğini söyledi ama sıcaklarda klima çalışırken ana fan çok sık devreye girip rahatsız ediyor,bide gazın yeni basılmasına polen filtresinin değişmesine rağmen eskisi gibi soğutmuyor, sorun 2.fan olabilir mi, tamiri mümkün mü. Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürler.
Klima sistemlerinde çift fan bulunur. 1. si aracın ön kısmında radyatöre bitişik olan kondanser adı verilen petek önündedir ki bu klima gazının çalışma prensibi gereği oluşan ısıyı dışarı atmak içindir. 2. fan ise basınçlı gazın evaparatörde oluşturduğu soğuma etkisini araç içine üflemekle görevlidir. Bunu ev klimalarına göre açıklarsak dış ünite içindeki fan ısınan boruları soğutur, iç ünitedeki fan ise soğuyan borular üzerinden hava üfler. Sizin araçta tahminim kondanser fanı arızalı çünkü iç fan olsa üfleme etkisi araç içinde hiç oluşmazdı. Dış fanın görevi gazın ısısını düşürmek olduğuna göre, çalışmadığında verim çok düşer.
Bazı otomobillerde kondenser ve radyatör fanı ortaktır.Eğer motor arızalı ise araç hararet yaptığındada çalışmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: karatren84...
İlginiz için teşekkür ederim sayın mustyyy,sorumu izah edemedim galiba, sorun tam olarak klima sistemiyle değilde, motorun fanıyla ilgili focusta 2 fan var bitişik, 1.si ana fan harareti engelliyor; 2.si ise 1.den daha zayıf, klima her çalıştığında devreye girip klimanın motorun ısısını arttırmasını önlüyormuş, o fan arızalı olduğu için ana fan sık sık devreye girip rahatsız ediyor zaman zaman titreme de yapıyor, ama dediğiniz kondanser görevini arızalı olan o fan yapıyor olabilir mi. Teşekkür ederim.
Klima kondenseri ve motor soğutma radyatörü yan yana mı?Radyatör fanının bulunduğu kısmın fotoğrafını fanın önünden ve üstünden çekerseniz size daha çok yardımcı olabiliriz.
quote:
Orijinalden alıntı: muratnet
selam arkadaşlar. fikirlerinize ihtiyacım var. 2004 megane 1 sahibiyim. Klimam yeterli soğutmuyor. Sanayiye gittim bi makineye bağladılar içinde 450 gr gaz varmış. Gaz 700 e tamamlandı. Ancak gene aynı. Polen filtresini değiştirdim gene aynı. Dereceyle ölçtüm. Dışardan aldığı havayı 13 derece soğutup üflüyor. Devirdaim kısmını açtığımda ise 10-11 derece üflüyor. Bİr de içerden aldığı havayı 4. kademede daha güçlü üflerken dışardan aldığı temiz havayı daha az üflüyor son kademede. İnternette araştırdım adamın Tipo su bile 4 derece üflüyor resmini koymus. 5-6 derece üflemeli diyorlar. Sizce klimanın daha soğuk üflemesi için neler yapılabilir ? Bir de radyatörün ordaki pervanenin arkasından geçen gri renkte klima borusu çıplak. Yani üzerinde bi izolasyon malzemesi yok. Motorun sıcaklığı o boruyu ısıtmaz mı ?
Gaz kontrolü ve polen filtresi değişimine rağmen hala soğutma yetersizse problem klima pompasında gibi görünüyor, pompa motoru büyük ihtimalle aşınmadan dolayı gerekli kompresyonu oluşturamıyordur. Klimacıda pompa basıncına baktırın belli olur. Biraz pahalı bir parçadır, inşallah sorununuz pompadan değildir.
Klima pompa motorunun ömrünü uzatmak için yukarıda yazdığımız ipuçlarına göz atın.
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: muratnet
selam arkadaşlar. fikirlerinize ihtiyacım var. 2004 megane 1 sahibiyim. Klimam yeterli soğutmuyor. Sanayiye gittim bi makineye bağladılar içinde 450 gr gaz varmış. Gaz 700 e tamamlandı. Ancak gene aynı. Polen filtresini değiştirdim gene aynı. Dereceyle ölçtüm. Dışardan aldığı havayı 13 derece soğutup üflüyor. Devirdaim kısmını açtığımda ise 10-11 derece üflüyor. Bİr de içerden aldığı havayı 4. kademede daha güçlü üflerken dışardan aldığı temiz havayı daha az üflüyor son kademede. İnternette araştırdım adamın Tipo su bile 4 derece üflüyor resmini koymus. 5-6 derece üflemeli diyorlar. Sizce klimanın daha soğuk üflemesi için neler yapılabilir ? Bir de radyatörün ordaki pervanenin arkasından geçen gri renkte klima borusu çıplak. Yani üzerinde bi izolasyon malzemesi yok. Motorun sıcaklığı o boruyu ısıtmaz mı ?
Gaz kontrolü ve polen filtresi değişimine rağmen hala soğutma yetersizse problem klima pompasında gibi görünüyor, pompa motoru büyük ihtimalle aşınmadan dolayı gerekli kompresyonu oluşturamıyordur. Klimacıda pompa basıncına baktırın belli olur. Biraz pahalı bir parçadır, inşallah sorununuz pompadan değildir.
Klima pompa motorunun ömrünü uzatmak için yukarıda yazdığımız ipuçlarına göz atın.
Alıntıları Göster
ilgilerinize teşekkürler. yarın izolasyon la alakalı resimleri yüklerim. bulunduğum yerde klima konusunda uzmanlaşmış bir yer olmadığı için sanırım yaz tatilinde memlekette baktıracağım.
quote:
Orijinalden alıntı: muratnet
ilgilerinize teşekkürler. yarın izolasyon la alakalı resimleri yüklerim. bulunduğum yerde klima konusunda uzmanlaşmış bir yer olmadığı için sanırım yaz tatilinde memlekette baktıracağım.
Arkadaşlar göğüsteki Klima Kalorifer Havalandırma boruları toz ve kir tabakası bağlamış bu kir ve toz katmanından nasıl kurtulabilirim. Klima Bakteri temizliği için kullanılan sipreylerin bu kir tabakasını kaldırabileceğini sanmıyorum. ne yapmam gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: celebisa
Arkadaşlar göğüsteki Klima Kalorifer Havalandırma boruları toz ve kir tabakası bağlamış bu kir ve toz katmanından nasıl kurtulabilirim. Klima Bakteri temizliği için kullanılan sipreylerin bu kir tabakasını kaldırabileceğini sanmıyorum. ne yapmam gerekiyor.
Klima gazı bitmişti aracımda. Geçen polen filtresinide değiştirip gazı doldurttum toplam 130 Liraya.
Fakat bugün klimanın soğutmadığını fark edip kaputu açtım baktım ve hortumda kaçak olduğunu fark ettim.
Tek çözüm servise gitmek mi , yoksa kendimde yapabilirmiyim
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
Klima gazı bitmişti aracımda. Geçen polen filtresinide değiştirip gazı doldurttum toplam 130 Liraya.
Fakat bugün klimanın soğutmadığını fark edip kaputu açtım baktım ve hortumda kaçak olduğunu fark ettim.
Tek çözüm servise gitmek mi , yoksa kendimde yapabilirmiyim
Alıntıları Göster
Kardeş önce servise gidip nasıl yapacaklarını öğrenmen lazım zaten gazı azaldığı için gideceksin en iyisi gidip öğren nasıl yaptıklarını. bundan sonra başına gelirse kendin yaparsın
quote:
Orijinalden alıntı: celebisa
Kardeş önce servise gidip nasıl yapacaklarını öğrenmen lazım zaten gazı azaldığı için gideceksin en iyisi gidip öğren nasıl yaptıklarını. bundan sonra başına gelirse kendin yaparsın
Alıntıları Göster
arkadaşlar derdime derman. Kalorifer ve havalandırma boruları kir bağlamış bu nasıl temizlenir. Bakteri temizleyici sipreyler bu kir tabakasını kaldırırmı
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
Klima gazı bitmişti aracımda. Geçen polen filtresinide değiştirip gazı doldurttum toplam 130 Liraya.
Fakat bugün klimanın soğutmadığını fark edip kaputu açtım baktım ve hortumda kaçak olduğunu fark ettim.
Tek çözüm servise gitmek mi , yoksa kendimde yapabilirmiyim
Klima gazı 2 sebepten kaçar, biri bakır borularda kırık ya da çatlak olursa, diğeri de conta noktalarından...
Borularda çatlak varsa kaynak yapılır, contalarda ise sorun o zaman contalar değiştirilir.
quote:
Orijinalden alıntı: celebisa
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
quote:
Orijinalden alıntı: celebisa
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Alıntıları Göster
Klima iyi soğutmuyordu klimacı da gaz yeniden dolduruldu:50 tl klima peteği basınçlı su ile yıkandı şimdi güzel soğutuyor zaten havalarda bu ara sıcak oh be dünya varmış klimadan gelen koku da kayboldu. usta 2 yıl gider dedi bu gaz ile. Bu arada cevap veren arkadaşlara cok teşekkür ler faydalı oldu faydalı bilgiler aldık..
quote:
Orijinalden alıntı: comanderr
Klima iyi soğutmuyordu klimacı da gaz yeniden dolduruldu:50 tl klima peteği basınçlı su ile yıkandı şimdi güzel soğutuyor zaten havalarda bu ara sıcak oh be dünya varmış klimadan gelen koku da kayboldu. usta 2 yıl gider dedi bu gaz ile. Bu arada cevap veren arkadaşlara cok teşekkür ler faydalı oldu faydalı bilgiler aldık..
Alıntıları Göster
Madem İki Gündür bir fikir veren yok. Havaladırma borularındaki kir tabakasını temizlemek için Tüfek Temizlerkenki gibi harbiye çekerek, Yani ince esnek bişeyin ucuna kolonyalı bezi dolayıp içeriye doğru sokup çıkaracam. Ondan sonra belki bakteri temizleyici sipreylerden kullanırım. Sonra klima gazını kontrol ettirip yola devam
quote:
Orijinalden alıntı: celebisa
Madem İki Gündür bir fikir veren yok. Havaladırma borularındaki kir tabakasını temizlemek için Tüfek Temizlerkenki gibi harbiye çekerek, Yani ince esnek bişeyin ucuna kolonyalı bezi dolayıp içeriye doğru sokup çıkaracam. Ondan sonra belki bakteri temizleyici sipreylerden kullanırım. Sonra klima gazını kontrol ettirip yola devam
Alıntıları Göster
klima yı devreye sokunca ön torpidodan yani aracın içindeki radyatörden ses geliyo.. sanki hava kaçırıyo.... AMA SÜREKLİ
quote:
Orijinalden alıntı: komador
Arkadaşlar aracım 3 yıl bitti bende. klimayı çok kullanan birisi değilim. 3 yıldır kışın kapatır yazın açarım.polen filtresini yılda bir değiştiririm. hiç bir sorun olmadı.
Bu yazımı bir ay önce yazmıştım göze geldik,nazar değdi 2 gün önce pazar günü 15 dk filan çalıştırdım klimam soğutuyordu. bugün açtığımda hiç soğutmadı. gazı bitmiştir herhalde.
quote:
Orijinalden alıntı: komador
quote:
Orijinalden alıntı: komador
Arkadaşlar aracım 3 yıl bitti bende. klimayı çok kullanan birisi değilim. 3 yıldır kışın kapatır yazın açarım.polen filtresini yılda bir değiştiririm. hiç bir sorun olmadı.
Bu yazımı bir ay önce yazmıştım göze geldik,nazar değdi 2 gün önce pazar günü 15 dk filan çalıştırdım klimam soğutuyordu. bugün açtığımda hiç soğutmadı. gazı bitmiştir herhalde.
Alıntıları Göster
Klima gazında miktar ne kadardır. klimaya göre dolan gazın miktarı değişiyormu .