Şimdi Ara

araç sabitken gaza yüklenme (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ugur_yavuz kullanıcısına yanıt
    Goodorevil hocam güzel açıklamış aynen kopyalıyorum.

    quote:

    Ancak boşta zararlı. Havaya yumruk atmak ya da şut çekerken topu ıskalamak gibi travma yapar. Pistonun üst kapağı delip kaputa kafa atmasına bile sebep olabilir.
    Bununla ilgili bir video vardı, adamın biri aracını boşta kesiciye sokuyor ve piston kol çıkarıyordu. Üretilen gücün bir de karşısında direnç olması gerekir. Örneğin bir futbol topuna vuracaksınız, ayağınızı sonuna kadar çektiniz ve var gücünüzle topa doğru savurdunuz. Ancak ıskaladınız. Eklemlerinizde ciddi bir acı hissedersiniz hatta bağ yırtılmalarına kadar gider. Ya da havaya var gücünüzle 10 tane yumruk atmayı deneyin, eklemlerinizdeki acıyı düşünün.
    İşte motor parçaları da aynı kuvvetlere maruz kalırlar. Aracın viteste olması ve bütün aracın yükünün motora binmesi, sizin topu denk getirmeniz gibidir. Aksi halde sizin bacak eklemlerinize olan şey krank miline ve biyel koluna olur. Başka bir örnek bisiklet sürerken 1. viteste çok aşırı hızlanmaya çalışın. Muhtemelen hız kazanamayacaksınız ancak bacak eklemleriniz sızlayacak. İşte aynı şey. En sonunda biyel kolu pes eder ve çok yüksek hızla yukarı çıkmakta olan pistonu bırakıverir. O da mermi gibi kaputa çarpar.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MAXSTAR -- 7 Kasım 2014; 8:24:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İş yerinden video eklemeyi başardım. Bakınız bahsettiğim ıskalama durumu:


    Bu video da umarım yanlış olmuyor ama pistonun çıkma videosu da bu olsa gerek (İzleyemeden atıyorum(Boşta kesiciye girip motoru dağıtan, kaputu yamulan bir araba olması lazım))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Kasım 2014; 8:28:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkay.bykygc

    merhaba hocalar öncelikle iyi forumlar dilerim.sizlere bir sorum olucak geçen gün 1.200 km deki aracımda vites p konumundayken yiğenim kucağımdaydı bi anda gaza sonuna kadar bastı engelleyemedim araç 4.000 rpm i hafif geçip devir sabitleniyor.sanırım bu kendini korumaya aldığı için bu şekilde bi 7-8 saniye kaldı sonra ayağını çektim bundan sonra benimde dikkatimi çekti ve tekrar denedim 3.500 rpm de devir ibresi bi titriyor sanki motor tekler gibi daha sonra 4.100 rpm e geliyor ve kalıyor bu 3.500 rpm de yaptığı ve 4.000 rpm de kalması bir arıza işaretimidir yoksa normalmidir. aracım 1.6 mını cooper countyman vede bu 7-8 saniye yiğenimin gaza sonuna kadar basması bi zarar veririmi şimdiden teşekkürler ederim.

    Sıkıntı yok bir çok firma kullanor bu özelliği için rahatlayacaksa kesici önleme diye arat youtube'da.Amacıda boştayken gaza yüklenip aracı kesiciye (ibredeki son devire kadar görme olayı)sokup motora zarar vermesini önlemek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bosta cevirmenin tek zarari motor sogutmasiyla alakali labilir(arac hareket halinde olmadigi icin) ama o da modern motorlarda onemli degil. hic bir sey olmaz korkmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4,000 devirde kesmesi normal hemn hemen bütün otomatik araçlarda bu devirde keser ayrıyetten bir sorun olucağını zannetmiyorum yukarıdaki arkadaşında dediği gibi bukadar hassas olsa arabalar hergün yolda kalınır
  • Endişe etmeyin, bir çok otomatik araçta şanzıman P konumundayken yüksek devr çevirmesini engelleyen önlemler var.

    Yine araba soğukken sürüş halinde dahi belli bir deviri geçmesini engelleyen yazılım da olabilir, yani P de olması da şart değil.

    Benim yıllar önce sahip olduğum Clio Sport aracımda motor soğukken 5000 deviri geçmiyordu mesela.

    Yine ta 1996 yılında sahip olduğumuz E 200 de ise P konumundayken araba 4000 deviri geçmiyordu durduğu yerde.

    Bu kadar eski araçlarda dahi düşünülen bir sistem sizin aracınızda da vardır.

    Yine de güvenlik sistemi var diye bunu sıkça tekrar etmemekte yarar var.
  • Teşekkürler.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Öncelikle hepinize teşekkür ederim bilgilerinizi aktardığınız için goodorevil hocam sizin gönderdiğiniz videolarda gayet net açıkladı ama ikinci video kötü olmuş burdada benim bi arkadaşımın başına geldi 2.0 motor tt de yolda giderken biraz fazla yüklenmiş piston alttan çıkmış yol yağa bürünmüş anlattına göre 12 bin liralık hasar vardı en son

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.