Şimdi Ara

Araca sonradan ABS sistemi taktırmak mümkün mü? (alırken opsiyon seçilmemiş) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
6.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    ABS tekerleklerin kısmen dönmesine izin vererek frenleme sağladığından çoğu durumda ABS'siz duruma göre daha kısa fren mesafesi sunar. Bunun sebedi de şudur. Tekerlek ile yol arasındaki sürtünmenin taşıtın maksimum negatif ivmeye ulaşmasını engellemesidir. Maksimum negatif ivmeye yani, en iyi frenlemeye sadece tekerleklerin dönmesi duurmunda ulaşılır. En iyi frenleme için, yani en kısa fren mesafesi için birkaç özel durum hariç tekerlekler dönmek zorundadır.

    ABS'nin çalışma prensibi hakkında çok yanlış bilinenler var. ABS'nin tut bırak prensibi ile çalıştığını göz önüne alırsak genel kanı; frenin tut bırak yaparken ''bırakma'' pozisyonunda frenin kesildiği, bu sayede tekerleklerin dönmesinin sağlandığı düşünülmektedir. Oysa ki gerçek durum farklıdır. ABS aktive edildiğinde ''tut'' konumunda tam frenleme yapar ve tekerlek bloke olur, ''bırak'' pozisyonunda ise sadece tekerleğin bloke olacağı eşiğin biraz altına kadar freni bırakarak tekerleğin dönmesini sağlar. Yani ABS aktifken sürecin tamamında frenleme yapılır. Sadece fren basıncı zamana göre değişir.

    Bir kısımını zaten benimde söylediklerim oluşturuyor şöyle ki ne kadar olursa olsun tut esnasında frenlerin yapabileceğinin en son haddine kadar tutarken brak esnasında sistem yazılım ve modelin niteliklerine göre direksiyon hakimiyeti sağlayacak kadar yani o an ki kütlenin atılımı yönünü değiştrecek kadar tekerleğin dönmesini sağlar buradan ne çıkartıyoruz tekerlek dönüyor dönen lastik arabanın durdurulması için uygulanan kuvvetin zayıflatılması anlamına gelir ki buda yola uygulanan drenci azaltacak durma mesafesini arttıracaktır

    Bazi şeyleri açıklamak basit anlamak zordur bu yüzden ilk okul seviyesi bir öğrenciye danışmanız yerinde olur

    Kanıtlarınız yok,daha doğrusu safsatadan başka bişeyiniz yok.Gereksiz tartışmaya girmeyeceğim.


    Bu arada LionTech16 hocamın yazılarından alıntı yaptım,onada teşekkür edeyim

    safsata kullandığı arabanın özelliklerini dahi bilmeden öğrenemeden donanımı kafasında kurup abartıp başkalarınıda yanıltmaya çalışan insanların yüküdür.

    Basit bir soru dönen tekerleğin savrulan kütleye etkisi nasıl olur basit bir cümlelik ama cevap olağan üstü bir etki yaratacak sizde emin olun

    Gözünü seveyim Statik ve dinamik sürtünmeyi öğrenip gelin;Ne olur yapın bunu

    http://biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=4&soru_id=4026


    http://forum.donanimhaber.com/m_23429025/tm.htm



    Kaymaya başlayan aracın sürtünme direnci statikten dinamiğe geçtiği için azalacaktır.ABS'de ise sürekli statik sürtünme kuvvetine yüklenilir.Statik sürtünme kuvveti daha fazla etkilidir.



    verdiğin kaynakları sen okudunmu peki statik sürtünme dinamiktan daha yüksek bu sayede sürüklenen arabada yola temas eden tekerler sabit kaldığında yola neden dönen tekerlekte daha az kuvvet uygular bana açıkla.

    inan bana her düzeyde sayısal değerler dahi ilk okul seviyesindeki kaidelere uygun olmalıdır yani fizik her düzeyde birbirini çek eden somut sonuçlar verir. ilk okuldada e=mc2 üniversitede de e=mc2 bu her düzeyde fizik aralarında bir fark yok anlamaya çalışmak ile anlamamya gayret etmek arasında fark var

    sen hala anlamsız boş lakırdılar yapıyorsun bir laf söyleyeceksen alıntı yap birşey yap birini bulduğunda hemen dedikoduya başlama prdofesörler bilim adamlarının sade cevapları yerine hiç tanımadığın insanların hazırladığı sırf ürün geliştiren firmaların tutundurma gayreti amaçlı hazırladıkları uyduruk referansları muteber kabul ediyorsun sırf işine öyle geldiği için.

    Her düzeyde fizik derki;
    lastiğin temas eden yüzeyleri yere bir kuvvet uygular buda arabayı durdurur ama sen bu kuvveti azaltırsan eğer, ki burada sistemin amacı doğrultusunda fren esnasındaki yöne doğru kayma eğilimindeki kütlenin yönünü değiştirebilecek kadar bir kuvveti serbest brakılıyor devinim halindeki tekere hız verir buda birim zamanda daha uzun mesafe kaydetmek anlamına gelir




  • Çıkmacılardan bulma ihtimaliniz yoksa bu işe hiç girmeyin.Abs beyni ve Abs destekli merkeze ihtiyacınız olacak ve tekerlere sensör bulacaksınız.Serviste pahalıya patlayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    ABS tekerleklerin kısmen dönmesine izin vererek frenleme sağladığından çoğu durumda ABS'siz duruma göre daha kısa fren mesafesi sunar. Bunun sebedi de şudur. Tekerlek ile yol arasındaki sürtünmenin taşıtın maksimum negatif ivmeye ulaşmasını engellemesidir. Maksimum negatif ivmeye yani, en iyi frenlemeye sadece tekerleklerin dönmesi duurmunda ulaşılır. En iyi frenleme için, yani en kısa fren mesafesi için birkaç özel durum hariç tekerlekler dönmek zorundadır.

    ABS'nin çalışma prensibi hakkında çok yanlış bilinenler var. ABS'nin tut bırak prensibi ile çalıştığını göz önüne alırsak genel kanı; frenin tut bırak yaparken ''bırakma'' pozisyonunda frenin kesildiği, bu sayede tekerleklerin dönmesinin sağlandığı düşünülmektedir. Oysa ki gerçek durum farklıdır. ABS aktive edildiğinde ''tut'' konumunda tam frenleme yapar ve tekerlek bloke olur, ''bırak'' pozisyonunda ise sadece tekerleğin bloke olacağı eşiğin biraz altına kadar freni bırakarak tekerleğin dönmesini sağlar. Yani ABS aktifken sürecin tamamında frenleme yapılır. Sadece fren basıncı zamana göre değişir.

    Bir kısımını zaten benimde söylediklerim oluşturuyor şöyle ki ne kadar olursa olsun tut esnasında frenlerin yapabileceğinin en son haddine kadar tutarken brak esnasında sistem yazılım ve modelin niteliklerine göre direksiyon hakimiyeti sağlayacak kadar yani o an ki kütlenin atılımı yönünü değiştrecek kadar tekerleğin dönmesini sağlar buradan ne çıkartıyoruz tekerlek dönüyor dönen lastik arabanın durdurulması için uygulanan kuvvetin zayıflatılması anlamına gelir ki buda yola uygulanan drenci azaltacak durma mesafesini arttıracaktır

    Bazi şeyleri açıklamak basit anlamak zordur bu yüzden ilk okul seviyesi bir öğrenciye danışmanız yerinde olur

    Kanıtlarınız yok,daha doğrusu safsatadan başka bişeyiniz yok.Gereksiz tartışmaya girmeyeceğim.


    Bu arada LionTech16 hocamın yazılarından alıntı yaptım,onada teşekkür edeyim

    safsata kullandığı arabanın özelliklerini dahi bilmeden öğrenemeden donanımı kafasında kurup abartıp başkalarınıda yanıltmaya çalışan insanların yüküdür.

    Basit bir soru dönen tekerleğin savrulan kütleye etkisi nasıl olur basit bir cümlelik ama cevap olağan üstü bir etki yaratacak sizde emin olun

    Gözünü seveyim Statik ve dinamik sürtünmeyi öğrenip gelin;Ne olur yapın bunu

    http://biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?kategori_id=4&soru_id=4026


    http://forum.donanimhaber.com/m_23429025/tm.htm



    Kaymaya başlayan aracın sürtünme direnci statikten dinamiğe geçtiği için azalacaktır.ABS'de ise sürekli statik sürtünme kuvvetine yüklenilir.Statik sürtünme kuvveti daha fazla etkilidir.



    verdiğin kaynakları sen okudunmu peki statik sürtünme dinamiktan daha yüksek bu sayede sürüklenen arabada yola temas eden tekerler sabit kaldığında yola neden dönen tekerlekte daha az kuvvet uygular bana açıkla.

    inan bana her düzeyde sayısal değerler dahi ilk okul seviyesindeki kaidelere uygun olmalıdır yani fizik her düzeyde birbirini çek eden somut sonuçlar verir. ilk okuldada e=mc2 üniversitede de e=mc2 bu her düzeyde fizik aralarında bir fark yok anlamaya çalışmak ile anlamamya gayret etmek arasında fark var

    sen hala anlamsız boş lakırdılar yapıyorsun bir laf söyleyeceksen alıntı yap birşey yap birini bulduğunda hemen dedikoduya başlama prdofesörler bilim adamlarının sade cevapları yerine hiç tanımadığın insanların hazırladığı sırf ürün geliştiren firmaların tutundurma gayreti amaçlı hazırladıkları uyduruk referansları muteber kabul ediyorsun sırf işine öyle geldiği için.

    Her düzeyde fizik derki;
    lastiğin temas eden yüzeyleri yere bir kuvvet uygular buda arabayı durdurur ama sen bu kuvveti azaltırsan eğer, ki burada sistemin amacı doğrultusunda fren esnasındaki yöne doğru kayma eğilimindeki kütlenin yönünü değiştirebilecek kadar bir kuvveti serbest brakılıyor devinim halindeki tekere hız verir buda birim zamanda daha uzun mesafe kaydetmek anlamına gelir

    Birader açtığım konunun içine ettin, o kadar cevap geliyor ama bakasım gelmiyor senin yüzünden.

    Bilmiyorsan konuşma; dönen ama yavaşlayan tekerlek, kızaklayan tekerlekten daha çabuk durdurur arabayı.

    Şimdi olmayan bilgini de al git ve konuyu daha fazla kirletme lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay


    Birader açtığım konunun içine ettin, o kadar cevap geliyor ama bakasım gelmiyor senin yüzünden.

    Bilmiyorsan konuşma; dönen ama yavaşlayan tekerlek, kızaklayan tekerlekten daha çabuk durdurur arabayı.

    Şimdi olmayan bilgini de al git ve konuyu daha fazla kirletme lütfen.


    Bak senin neyi ne kadar bildiğin bu mesajından sonra daha net madem dönen tekerlek daha çabuk durdurur abs ne diye tut brak yapıyor sadece fren basıncını kilitlemeyecek optimize etse daha verimli olur otomativ teknolojisinde çığır açtın yeni bir akım yarattın dönen ama yavaşlyan tekerlek daha kısa mesafede durdurur ise sen fren pedalını hiç kullanma madem gazdan ayağını çek zaten yavaşlar teker daha çabuk durursun.




  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Böyle bir mesajı alıntılarken neyi amaçladınız acaba?

  • ABS Sık-Bırak yaparken freni tamamen bırakmıyor.Kaymasını engelleyecek optimum seviyede tutuyor.Hala anlayamadınız şunu.

    Dinamik sürtünme kuvvetine geçilmediği içinde sürtünme kat sayısı sürekli yüksek oluyor,sürtünme yüksek olduğu için daha rahat duruyor.

    Sıradan frenlerde önce statik,sonra dinamik sürtünme kuvveti içeren fren uygulanıyor.Statikten dinamik sürtünme kuvvetine geçildiği an sürtünme kuvveti azalıyor.ABS ise dinamik sürtünme kuvvetine geçilmesini engelliyor;bu nedenle sürtünme katsayısı sıradan frenden daha yüksek.

    Sürtünme kuvvetini geçtiğimizde göre işin diğer tarafına bakalım bide,sıradan frenlerde frene bastığınızda arabanın arkasındaki yük ön tarafa yığılır.Dolayısıyla arka tarafta sürtünme kuvveti azalır.ABS ise anlık olarak aracın dört tekerleğininde yere aynı kuvvette basmasını sağlar,ağırlığı dengeler.

    Dinamik-Statik sürtünme kuvvetini şu şekilde açıklayalım;
    100 kiloluk bir kutuyu zemin üzerinde ittirmeye başlıyorsunuz,ilk başta uyguladığınız kuvvet en fazladır,çünkü sürtünme kuvveti en fazladır.Ardından kutu hızlandıkça statik sürtünme kuvvetinden dinamik sürtünme kuvvetine geçerek sürtünme katsayısı azalır kutuyu daha rahat itersiniz.
    Fs>Fd

    @wehrmacht


    Hocam kusra bakmayın birazda benim suçum.

    @Mangalay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    ABS Sık-Bırak yaparken freni tamamen bırakmıyor.Kaymasını engelleyecek optimum seviyede tutuyor.Hala anlayamadınız şunu.

    Dinamik sürtünme kuvvetine geçilmediği içinde sürtünme kat sayısı sürekli yüksek oluyor,sürtünme yüksek olduğu için daha rahat duruyor.

    Sıradan frenlerde önce statik,sonra dinamik sürtünme kuvveti içeren fren uygulanıyor.Statikten dinamik sürtünme kuvvetine geçildiği an sürtünme kuvveti azalıyor.ABS ise dinamik sürtünme kuvvetine geçilmesini engelliyor;bu nedenle sürtünme katsayısı sıradan frenden daha yüksek.

    Sürtünme kuvvetini geçtiğimizde göre işin diğer tarafına bakalım bide,sıradan frenlerde frene bastığınızda arabanın arkasındaki yük ön tarafa yığılır.Dolayısıyla arka tarafta sürtünme kuvveti azalır.ABS ise anlık olarak aracın dört tekerleğininde yere aynı kuvvette basmasını sağlar,ağırlığı dengeler.

    Dinamik-Statik sürtünme kuvvetini şu şekilde açıklayalım;
    100 kiloluk bir kutuyu zemin üzerinde ittirmeye başlıyorsunuz,ilk başta uyguladığınız kuvvet en fazladır,çünkü sürtünme kuvveti en fazladır.Ardından kutu hızlandıkça statik sürtünme kuvvetinden dinamik sürtünme kuvvetine geçerek sürtünme katsayısı azalır kutuyu daha rahat itersiniz.
    Fs>Fd

    @wehrmacht


    Hocam kusra bakmayın birazda benim suçum.

    @Mangalay
    Abs kaymayı engellediği optimum seviyede tutarken tekerleğin buna nasıl tepki vereceğini bu tepkinin küleye etkisini ve maruz kaldığı kuvveti tanımlayın lütfen?

    Fizik ile aranız pek iyi değil yada kullandığınız kavramları bilmeden konuşuyorsunuz önce şöyle yapalım;

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.

    Statik sürtünme dinamikten fazladır ve bu fark arabayı daha kısa mesafede durduracak olan direnci oluşturur.

    korkarım absnin ne olduğu ne olmadığı konusunda da tereddütleriniz mevcut bakın eski sistemlerde frenleme yapıldığında tekerler dinamik ardından statik sürtünme ile sabit kalarak lastikleri bloke eder araba kontrolsüz kaymaya yol açardı absnin kazanımı ise tekerleri kilitlemiyor yani statikten dinamiğe dinamikten statiğe durma sağlanıncaya kadar sürekli değişken oluşturuyor bu sayede statikte arabayı yavaşlatıyorken dinamik esnasında kütleye yön veriyor.
    ABS bizatihi lastiğe ekstra dinamik sürtünme kuvveti sağlayarak kütlenin yönünü değiştirmeyi amaçlıyor



    Artık dinamik ve statik sürtünmenin ne olduğunu öğrendiğinize göre size sorum şu; frenleme esnasında tekerler dinamik sürtünmeye geçtiği anlarda bu lastik nasıl davranıyor ve bu davranışın küleye etkisi nedir?

    Bildiğinizi sandığınız bir diğer şeyde fiziken her ne olursa olsun kütlenin davranışı değişmez fren yapıldığında her halükarda yük öne biner ve araç öne yığılır farklı yük transferleri esnasında arabayı kontrol altında tutmayı amaçlayan abs yardımcısı sistemler mevcut fakat konumuz olmadığından...
    Birde mercedesin kasayı dengede tutmak amaçlı donanımı olmalı ama da süspansiyon ile alakalı fren ile değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    ABS Sık-Bırak yaparken freni tamamen bırakmıyor.Kaymasını engelleyecek optimum seviyede tutuyor.Hala anlayamadınız şunu.

    Dinamik sürtünme kuvvetine geçilmediği içinde sürtünme kat sayısı sürekli yüksek oluyor,sürtünme yüksek olduğu için daha rahat duruyor.

    Sıradan frenlerde önce statik,sonra dinamik sürtünme kuvveti içeren fren uygulanıyor.Statikten dinamik sürtünme kuvvetine geçildiği an sürtünme kuvveti azalıyor.ABS ise dinamik sürtünme kuvvetine geçilmesini engelliyor;bu nedenle sürtünme katsayısı sıradan frenden daha yüksek.

    Sürtünme kuvvetini geçtiğimizde göre işin diğer tarafına bakalım bide,sıradan frenlerde frene bastığınızda arabanın arkasındaki yük ön tarafa yığılır.Dolayısıyla arka tarafta sürtünme kuvveti azalır.ABS ise anlık olarak aracın dört tekerleğininde yere aynı kuvvette basmasını sağlar,ağırlığı dengeler.

    Dinamik-Statik sürtünme kuvvetini şu şekilde açıklayalım;
    100 kiloluk bir kutuyu zemin üzerinde ittirmeye başlıyorsunuz,ilk başta uyguladığınız kuvvet en fazladır,çünkü sürtünme kuvveti en fazladır.Ardından kutu hızlandıkça statik sürtünme kuvvetinden dinamik sürtünme kuvvetine geçerek sürtünme katsayısı azalır kutuyu daha rahat itersiniz.
    Fs>Fd

    @wehrmacht


    Hocam kusra bakmayın birazda benim suçum.

    @Mangalay
    Abs kaymayı engellediği optimum seviyede tutarken tekerleğin buna nasıl tepki vereceğini bu tepkinin küleye etkisini ve maruz kaldığı kuvveti tanımlayın lütfen?

    Fizik ile aranız pek iyi değil yada kullandığınız kavramları bilmeden konuşuyorsunuz önce şöyle yapalım;

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.

    Statik sürtünme dinamikten fazladır ve bu fark arabayı daha kısa mesafede durduracak olan direnci oluşturur.

    korkarım absnin ne olduğu ne olmadığı konusunda da tereddütleriniz mevcut bakın eski sistemlerde frenleme yapıldığında tekerler dinamik ardından statik sürtünme ile sabit kalarak lastikleri bloke eder araba kontrolsüz kaymaya yol açardı absnin kazanımı ise tekerleri kilitlemiyor yani statikten dinamiğe dinamikten statiğe durma sağlanıncaya kadar sürekli değişken oluşturuyor bu sayede statikte arabayı yavaşlatıyorken dinamik esnasında kütleye yön veriyor.
    ABS bizatihi lastiğe ekstra dinamik sürtünme kuvveti sağlayarak kütlenin yönünü değiştirmeyi amaçlıyor



    Artık dinamik ve statik sürtünmenin ne olduğunu öğrendiğinize göre size sorum şu; frenleme esnasında tekerler dinamik sürtünmeye geçtiği anlarda bu lastik nasıl davranıyor ve bu davranışın küleye etkisi nedir?

    Bildiğinizi sandığınız bir diğer şeyde fiziken her ne olursa olsun kütlenin davranışı değişmez fren yapıldığında her halükarda yük öne biner ve araç öne yığılır farklı yük transferleri esnasında arabayı kontrol altında tutmayı amaçlayan abs yardımcısı sistemler mevcut fakat konumuz olmadığından...
    Birde mercedesin kasayı dengede tutmak amaçlı donanımı olmalı ama da süspansiyon ile alakalı fren ile değil

    Alıntıları Göster
    quote:

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.





    O fren balataları ile lastikler arasındaki ilişki benim dediğim yol ile lastik arasındaki ilişki.Fiziğiniz on numaraymış,takdire şayan.MIT'de çalışıyor olabilir misiniz acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silent Guardian -- 23 Temmuz 2013; 14:21:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    ABS Sık-Bırak yaparken freni tamamen bırakmıyor.Kaymasını engelleyecek optimum seviyede tutuyor.Hala anlayamadınız şunu.

    Dinamik sürtünme kuvvetine geçilmediği içinde sürtünme kat sayısı sürekli yüksek oluyor,sürtünme yüksek olduğu için daha rahat duruyor.

    Sıradan frenlerde önce statik,sonra dinamik sürtünme kuvveti içeren fren uygulanıyor.Statikten dinamik sürtünme kuvvetine geçildiği an sürtünme kuvveti azalıyor.ABS ise dinamik sürtünme kuvvetine geçilmesini engelliyor;bu nedenle sürtünme katsayısı sıradan frenden daha yüksek.

    Sürtünme kuvvetini geçtiğimizde göre işin diğer tarafına bakalım bide,sıradan frenlerde frene bastığınızda arabanın arkasındaki yük ön tarafa yığılır.Dolayısıyla arka tarafta sürtünme kuvveti azalır.ABS ise anlık olarak aracın dört tekerleğininde yere aynı kuvvette basmasını sağlar,ağırlığı dengeler.

    Dinamik-Statik sürtünme kuvvetini şu şekilde açıklayalım;
    100 kiloluk bir kutuyu zemin üzerinde ittirmeye başlıyorsunuz,ilk başta uyguladığınız kuvvet en fazladır,çünkü sürtünme kuvveti en fazladır.Ardından kutu hızlandıkça statik sürtünme kuvvetinden dinamik sürtünme kuvvetine geçerek sürtünme katsayısı azalır kutuyu daha rahat itersiniz.
    Fs>Fd

    @wehrmacht


    Hocam kusra bakmayın birazda benim suçum.

    @Mangalay
    Abs kaymayı engellediği optimum seviyede tutarken tekerleğin buna nasıl tepki vereceğini bu tepkinin küleye etkisini ve maruz kaldığı kuvveti tanımlayın lütfen?

    Fizik ile aranız pek iyi değil yada kullandığınız kavramları bilmeden konuşuyorsunuz önce şöyle yapalım;

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.

    Statik sürtünme dinamikten fazladır ve bu fark arabayı daha kısa mesafede durduracak olan direnci oluşturur.

    korkarım absnin ne olduğu ne olmadığı konusunda da tereddütleriniz mevcut bakın eski sistemlerde frenleme yapıldığında tekerler dinamik ardından statik sürtünme ile sabit kalarak lastikleri bloke eder araba kontrolsüz kaymaya yol açardı absnin kazanımı ise tekerleri kilitlemiyor yani statikten dinamiğe dinamikten statiğe durma sağlanıncaya kadar sürekli değişken oluşturuyor bu sayede statikte arabayı yavaşlatıyorken dinamik esnasında kütleye yön veriyor.
    ABS bizatihi lastiğe ekstra dinamik sürtünme kuvveti sağlayarak kütlenin yönünü değiştirmeyi amaçlıyor



    Artık dinamik ve statik sürtünmenin ne olduğunu öğrendiğinize göre size sorum şu; frenleme esnasında tekerler dinamik sürtünmeye geçtiği anlarda bu lastik nasıl davranıyor ve bu davranışın küleye etkisi nedir?

    Bildiğinizi sandığınız bir diğer şeyde fiziken her ne olursa olsun kütlenin davranışı değişmez fren yapıldığında her halükarda yük öne biner ve araç öne yığılır farklı yük transferleri esnasında arabayı kontrol altında tutmayı amaçlayan abs yardımcısı sistemler mevcut fakat konumuz olmadığından...
    Birde mercedesin kasayı dengede tutmak amaçlı donanımı olmalı ama da süspansiyon ile alakalı fren ile değil

    sürtünme katsayısını tanımlarken kafa karışıklığını gidermek adına dinamik sürtünme katsayısını ve statik sürtünme katsayısını tanımlayalım.

    statik sürtünme katsayısı (Fs) sabit halde dururken oluşan katsayıdır.
    dinamik sürtünme katsayısı (Fd) ise cisim hareket hale geldiğinde oluşan katsayıdır.

    örnek vermek gerekirse, yerde duran kutuyu ittiğimiz zaman, kutu hareket edene kadar statik sürtünme katsayısı ile, kutu hareket ettikten sonra harekete devam ederken dinamik sürtünme katsayısı ile mücadele ederiz. ve Fs>Fd olduğu için kutuyu hareket ettirmek, harekete devam etmekten daha zordur.

    abs kısmına gelirsek, tekerlekler kilitlenene kadar lastik ile zemin arasında statik sürtünme katsayısı varken, tekerlekler kilitlendiğinde dinamik sürtünme katsayısı oluşuyor. abs ise saniyede minimum 7 kere tut-bırak yaparak statik sürtünme katsayısının anlık da olsa dinamik sürtünme katsayısının yerine geçmesini sağlıyor. dolayısıyla çoğu durumda (bilhassa statik sürtünme katsayısı ile dinamik sürtünme katsayısının arasındaki farkın çok yüksek olduğu durumda) absli sistem daha kısa sürede duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 23 Temmuz 2013; 15:07:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian


    quote:

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.





    O fren balataları ile lastikler arasındaki ilişki benim dediğim yol ile lastik arasındaki ilişki.Fiziğiniz on numaraymış,takdire şayan.MIT'de çalışıyor olabilir misiniz acaba?


    Eminim Arkadaşların sana einstain diyolardır




  • Kalın kalın harflerle açıkladım yukarıda, teorik ve pratik diye. Anlatamadım mı acaba?

    @wehrmacht

    Tekerlek dönerken;
    Disk ile balata arasında "DİNAMİK", lastik ile yol arasında "STATİK" sürtünme,
    Tekerlek kızaklarken;
    Disk ile balata arasında "STATİK", lastik ile yol arasında "DİNAMİK" sürtünme etkili olur. Ama arabayı durduran kuvvet lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğundan önemli olan bu kuvvetin statik sürtünmede kalmasıdır, yani tekerleğin dönmesi gerekir.

    Silent Guardian haklı yani


    @noktanınsabiti

    Hocam rica etsem kinetik sürtünme nedir, dinamik sürtünme ile arasındaki fark nedir, hangi durumlarda aralarındaki fark çok yüksek olur, açıklayabilir misiniz?




  • flyingelephant F kullanıcısına yanıt
    hocam yanlış yazmışım. eş anlamlı kelimeleri kullanmışım. (kinetik yerine statik yazacaktım.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian


    quote:

    -Statik sürtünme frenler tekerleği kilitledikleri anda geçerli.
    -Dinamik sürtünme ise tekerleğin maruz kaldığı fren şiddetinin tekerleği sabitlediği eşiğe kadar sözkonusu.





    O fren balataları ile lastikler arasındaki ilişki benim dediğim yol ile lastik arasındaki ilişki.Fiziğiniz on numaraymış,takdire şayan.MIT'de çalışıyor olabilir misiniz acaba?


    Eminim Arkadaşların sana einstain diyolardır

    Sizinle karşılaştırsalardı tabi ki derlerdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    ya değiştirme tarihini birkaç yıl erkene al ya bu işten vazgeç pahalıya mal olur ve abs sandığın kadar mucizevi bir sistem değil abs olmadan araba daha kısa mesafede duruyor

    Abs araci daha kisa mesafede durdurur. Oyle olmasa abs neden icat edildi. lastikler ciyaklamasin diye mi :) eskiden cok tartistik bu konuyu forumda ve bi arkadas bitirici video koyup isi bitirmisti.

    Yanlış bilgi. ABS durma mesafesini uzatır fakat bu sürede sürücüye yön hakimiyeti verir fren bas çek bas çek yaparak. ABS olmasa frene bastığınız gibi lastikler durur kızaklamaya başlarsın. Zaten o andan sonra direksiyon hakimineti sağlamak zor. Araç ya önden kayma yapar ya arkadan.




  • @noktanınsabiti

    Anlaştık o zaman

    Bu foruma bir şey anlatmaya gelmiyor cidden.

    Konu sahibine de "hocam taktırılır ama zaten açıklamışlar, çok pahalıya çıkar ve aracınızı satıp benzer fiyatta abs li bir araç alabilirseniz daha makul bir çözüm olur." diyorum ve "tok kapı sesi" , "yumuşak ön konsol" konularına gidiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    ya değiştirme tarihini birkaç yıl erkene al ya bu işten vazgeç pahalıya mal olur ve abs sandığın kadar mucizevi bir sistem değil abs olmadan araba daha kısa mesafede duruyor

    Abs araci daha kisa mesafede durdurur. Oyle olmasa abs neden icat edildi. lastikler ciyaklamasin diye mi :) eskiden cok tartistik bu konuyu forumda ve bi arkadas bitirici video koyup isi bitirmisti.

    Yanlış bilgi. ABS durma mesafesini uzatır fakat bu sürede sürücüye yön hakimiyeti verir fren bas çek bas çek yaparak. ABS olmasa frene bastığınız gibi lastikler durur kızaklamaya başlarsın. Zaten o andan sonra direksiyon hakimineti sağlamak zor. Araç ya önden kayma yapar ya arkadan.

    1 aracin ortalama 1400 kg oldugunu dusunursek abs nin devreye girecegi 70 km gibi bir hizda frene asilirsak arabaya hicbir sekilde yon veremezsin.

    O arkadas nerede acaba. Su konuyu gorse de videolari koysa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    ya değiştirme tarihini birkaç yıl erkene al ya bu işten vazgeç pahalıya mal olur ve abs sandığın kadar mucizevi bir sistem değil abs olmadan araba daha kısa mesafede duruyor

    Abs araci daha kisa mesafede durdurur. Oyle olmasa abs neden icat edildi. lastikler ciyaklamasin diye mi :) eskiden cok tartistik bu konuyu forumda ve bi arkadas bitirici video koyup isi bitirmisti.

    Yanlış bilgi. ABS durma mesafesini uzatır fakat bu sürede sürücüye yön hakimiyeti verir fren bas çek bas çek yaparak. ABS olmasa frene bastığınız gibi lastikler durur kızaklamaya başlarsın. Zaten o andan sonra direksiyon hakimineti sağlamak zor. Araç ya önden kayma yapar ya arkadan.

    1 aracin ortalama 1400 kg oldugunu dusunursek abs nin devreye girecegi 70 km gibi bir hizda frene asilirsak arabaya hicbir sekilde yon veremezsin.

    O arkadas nerede acaba. Su konuyu gorse de videolari koysa.

    Çok iddaalı konuştunuz. Çünkü hız çok fazla değil. 70 km hız ile gayet yön verilir. ABS olmasa direksiyona dokunduğun anda zaten araba bir yerden salabilir kendini.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyingelephant

    Kalın kalın harflerle açıkladım yukarıda, teorik ve pratik diye. Anlatamadım mı acaba?

    @wehrmacht

    Tekerlek dönerken;
    Disk ile balata arasında "DİNAMİK", lastik ile yol arasında "STATİK" sürtünme,
    Tekerlek kızaklarken;
    Disk ile balata arasında "STATİK", lastik ile yol arasında "DİNAMİK" sürtünme etkili olur. Ama arabayı durduran kuvvet lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğundan önemli olan bu kuvvetin statik sürtünmede kalmasıdır, yani tekerleğin dönmesi gerekir.

    Silent Guardian haklı yani


    @noktanınsabiti

    Hocam rica etsem kinetik sürtünme nedir, dinamik sürtünme ile arasındaki fark nedir, hangi durumlarda aralarındaki fark çok yüksek olur, açıklayabilir misiniz?

    Hayır dönen tekerlek yol ile arasındaki drenci kırdığından durmaya negatif etki eder.
    Statik sürtünme, hareketli olmayan iki katı yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.

    Dinamik sürtünme temas halinde olup birbirine göre hareket eden iki yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.


    tekerlek dönerken;
    -balata disk arasında dinamik, lastik yol üzerinde hareket halindedir lastikle yol arasın da da dinamik kuvvet söz konusudur

    tekerlek kilitlenip kayma başladığı anda;
    disk-balata statik yol ile lastik dinamiktir burada sürtünme daha yüksek olduğundan yavaşlama daha kısa mesafede gerçekleşir

    silentguardianın yanında sende haksızsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyingelephant

    Kalın kalın harflerle açıkladım yukarıda, teorik ve pratik diye. Anlatamadım mı acaba?

    @wehrmacht

    Tekerlek dönerken;
    Disk ile balata arasında "DİNAMİK", lastik ile yol arasında "STATİK" sürtünme,
    Tekerlek kızaklarken;
    Disk ile balata arasında "STATİK", lastik ile yol arasında "DİNAMİK" sürtünme etkili olur. Ama arabayı durduran kuvvet lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğundan önemli olan bu kuvvetin statik sürtünmede kalmasıdır, yani tekerleğin dönmesi gerekir.

    Silent Guardian haklı yani


    @noktanınsabiti

    Hocam rica etsem kinetik sürtünme nedir, dinamik sürtünme ile arasındaki fark nedir, hangi durumlarda aralarındaki fark çok yüksek olur, açıklayabilir misiniz?

    Hayır dönen tekerlek yol ile arasındaki drenci kırdığından durmaya negatif etki eder.
    Statik sürtünme, hareketli olmayan iki katı yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.

    Dinamik sürtünme temas halinde olup birbirine göre hareket eden iki yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.


    tekerlek dönerken;
    -balata disk arasında dinamik, lastik yol üzerinde hareket halindedir lastikle yol arasın da da dinamik kuvvet söz konusudur

    tekerlek kilitlenip kayma başladığı anda;
    disk-balata statik yol ile lastik dinamiktir burada sürtünme daha yüksek olduğundan yavaşlama daha kısa mesafede gerçekleşir

    silentguardianın yanında sende haksızsın

    tekerlek kilitlenip kayma başladığı anda;
    disk-balata statik yol ile lastik dinamiktir burada sürtünme daha yüksek olduğundan yavaşlama daha kısa mesafede gerçekleşir


    Demişsin,

    Fs>Fd

    olduğu için yanılmışsın.2 gündür düzgün bir belge bile sunamadın zaten.Öyle konuşuyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyingelephant

    Kalın kalın harflerle açıkladım yukarıda, teorik ve pratik diye. Anlatamadım mı acaba?

    @wehrmacht

    Tekerlek dönerken;
    Disk ile balata arasında "DİNAMİK", lastik ile yol arasında "STATİK" sürtünme,
    Tekerlek kızaklarken;
    Disk ile balata arasında "STATİK", lastik ile yol arasında "DİNAMİK" sürtünme etkili olur. Ama arabayı durduran kuvvet lastik ile yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğundan önemli olan bu kuvvetin statik sürtünmede kalmasıdır, yani tekerleğin dönmesi gerekir.

    Silent Guardian haklı yani


    @noktanınsabiti

    Hocam rica etsem kinetik sürtünme nedir, dinamik sürtünme ile arasındaki fark nedir, hangi durumlarda aralarındaki fark çok yüksek olur, açıklayabilir misiniz?

    Hayır dönen tekerlek yol ile arasındaki drenci kırdığından durmaya negatif etki eder.
    Statik sürtünme, hareketli olmayan iki katı yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.

    Dinamik sürtünme temas halinde olup birbirine göre hareket eden iki yüzey arasındaki sürtünme kuvvetidir.


    tekerlek dönerken;
    -balata disk arasında dinamik, lastik yol üzerinde hareket halindedir lastikle yol arasın da da dinamik kuvvet söz konusudur

    tekerlek kilitlenip kayma başladığı anda;
    disk-balata statik yol ile lastik dinamiktir burada sürtünme daha yüksek olduğundan yavaşlama daha kısa mesafede gerçekleşir

    silentguardianın yanında sende haksızsın

    tekerlek kilitlenip kayma başladığı anda;
    disk-balata statik yol ile lastik dinamiktir burada sürtünme daha yüksek olduğundan yavaşlama daha kısa mesafede gerçekleşir


    Demişsin,

    Fs>Fd

    olduğu için yanılmışsın.2 gündür düzgün bir belge bile sunamadın zaten.Öyle konuşuyorsun

    Acaba disk ile balata arasında oluşan kuvvet lastik ile yol arasındaki kuvvetten bağımsız mı?

    sana bir profesör doktorun makalesinden bir kısım verdim bu bir belgedir zira isim ünvan taşır sen ise kelime mühendisliğini seçtin soruları es geçip birilerinin seni arkalamasına umut bağladın yani anlam veremiyorum bu inadı abs bilmez fizik bilmez lastik ile yol arasındaki kuvveti balata ile disk arasındakinden momentumdan ayrı tutan biri ile nereye kadar.

    Kendi kendine şunu sor einstein dönüyor halde tekerlek atılım halindeki kütleye etkisi ne olur.

    bunun yanında bir araba sahibi olmamış insanlarsınız önce bir araba sahibi olun ardından teknik klavuzunu açıp okuyun kısacası büyüyün




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.