Şimdi Ara

Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
31.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • normalde yapılması zararlı olabilir ama mesela bnm benzin pompam bozulduğunda arabayı böle çalıştırdım ve tamirciye kadar gittim... eğer bunu yapmasaydım nerden baksan 100 lira çekici parası vercektim ondan kurtulmuş oldum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: figor44

    ve madem mühendissiniz hiç bir zaman kesinlikle olmaz demeyin.bujisizde lng ya da lpgyi tutuşturma yapilabilisiniz...kocaballi hocam. parkenerji konusunda söylediğinizi doğru kabul ediyorum.ben özel olarak araştırmadım.yanlgı için özür.


    Guzel kardesim. Olayı bilgi paylasimindan cikartip kisisel iddialasma haline getiriyorsunuz, ama bunca caba ve arastirmaniza ragmen bir turlu hakli cikamiyorsunuz.
    Bir yazi gonderiyorsunuz, sanki siz okumus anlamis ve icinde benim dediklerime muhalif bir sey varmis gibi bana oku da gor diyorsunuz. Bu makalede benim yukaridan beri yazdigim seylerden farkli hicbirsey yok. Makalede sozkunusu edilen dizel motor cift yakit yontemi ile calistiriliyor, eger zahmet edip benim yazdiklarimi okusaydiniz bundan zaten bahsetmis oldugumu gorurdunuz.
    Siz belli ki bu gonderdiginiz yaziyi da okumamissiniz. Boyali basin gibi al sana bu yazi kapak olsun yaklasimi ile gondermissiniz ama maalesef icerigini okuyup savlarinizi desteklemeyen bir makale oldugunu anlamamissiniz bunun.

    Bakin yukarida bir arkadas kompresyon oranini degistirmeden bir uygulama yapmis, fakat o da dogal olarak buji kullanmak ve patlatmayi belli bir noktada yapacak bir kontrol unitesi ve zamanlama sistemi kullanmak durumunda kalmis. Zahmet eder okursaniz yukarida bundan da bahsetmis oldugumu gorursunuz.

    Ve evet sikistirma ile LPG ya da CNG yi detonasyon noktasina getirmek mumkun, ama, yine daha once defaatle yazdigim gibi, en bastan ona gore dizayn ve imal edilen bir motor ile mumkun olabilir ancak.

    Kusura bakmayin, sizin mesajlariniza daha fazla cevap yazmayacagim. Cunku ayni seyleri defaatle yazmak zaman ve yer israfi oluyor, merak edip okumus ve anlamis olan arkadaslara da ayip oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hilander -- 11 Temmuz 2009; 1:33:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


    Murat bey guzel calismaniz icin tebrik ederim. Rica etsem gaz enjeksiyonunu ve ateslemesini hangi fazlarda, full kompresyonda iken mi yoksa daha sonrasinda mi gerceklestirdiginizi paylasir misiniz? Aciktan yazmak istemezseniz PM den de yazisabiliriz.

    Saygilar, selamlar




  • Tüm arkadaşlara, ilginiz için teşekkür ederim.

    Sn. Serkan Bey,

    Gaz enjeksiyonu manifolda, emme portunun hemen arkasından yapılıyor. Emme supapı açılmaya başladıktan sonra, supap çakışmasının hemen bitiminde enjeksiyon başlıyor. Kompresyon zamanının başında yanma odası karışımla dolu oluyor.

    Ateşleme, kompresyon bitimi üst ölü noktasına 10 - 60 derece kala yapılıyor. Özet olarak motor, çalışma şartlarına göre 10 - 60 derece arasındaki avans değerleri ile çalışıyor. Sadece marş esnasında ve 400 rpm motor devrine kadar 20 derece rötarla çalışıyor.

    Saygılarımla.
  • Varlığınız bize gurur veriyor,

    çalışmalarınız için teşekkür ederim murat bey!

    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf
  • sn.Murat Şehirlioğlu
    yakında dizellere sistem geliyor herhalde bu çalışmalardan onu anlıyorum kimdemiş türk mühendisler yazılım ecu yapamıyor diye
    alın size türkiyenin gururu murat şehirlioğlu.sizinle bu türk milleti gurur duyuyor darısı diğer mühendis arkadaşların başına.
  • Böle bişi mümkün değil.Araç her zaman benzinde çalışır 3-4 sn sonra gaza geçer.Lpg ile direkt çalıştırma diye bişi olamaz.
  • Orjinalden alıntı: bektaşlpg

    Böle bişi mümkün değil.Araç her zaman benzinde çalışır 3-4 sn sonra gaza geçer.Lpg ile direkt çalıştırma diye bişi olamaz.landi& landirenzo montajı yapan birinden bu açıklama saçma olmuş.çünkü landide var b u olay ve acil çalıştırmalar için geçerli.hatta landi değil AEB nin bütün yazılımnlarında var bu
  • murat bey sizi çalışmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum.başarılarınızı devamını dilerim .saygılar
  • Sen bırak şaçma yada değil o yazı bana ait yorumu sana ait saçma yada değil demek değil.
  • Valla ben 2 sene yaz kış LPG de kullandım tek marşta alıyordu, benzinle çalıştırmaya çalışınca zorlanıyordu :D . Yine de en verimlisi benzinle başlayıp sonra LPG ye geçmek ama bu kadar kafa yormaya değecek bir mevzu yok yani.
  • Sıralı sistemli araçların lpg ile ne kadar benzin yaktığını hiç hesapladınız mı? Ben depoyu tam doldurarak hesaplıyorum..
    Kışın tamamen normal şartlarda aracını ayda 1000 km kullanan biri lpg ile elde ettiği tüketimin üzerine en az 4 kuruş (0.40) 500 km kullanan biri 8 kuruş (0,80) eklemeli..

    Litre bazında verirsek benim aracım 100 km de lpg nin yanında 2.3 lt de benzin yakıyor..1000 km kullandığım zaman bu rakam 100 km de 1.1 lt ye düşüyor..Yazın bu miktar biraz daha düşecektir..Rakamlar 3 aşağı 5 yukarı değişir..Bu arada ekleyeyim öyle doğuda filan da değilim..Akdeniz bölgesindeyim..

    Yani lpg li araçlardaki benzin tüketimi önemsenmeyecek kadar az değildir..Bu sorunu çözmek için lpg firmaları motora zararı olmayacak başka yöntemler bulmalı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 20 Şubat 2010; 8:00:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Sıralı sistemli araçların lpg ile ne kadar benzin yaktığını hiç hesapladınız mı? Ben depoyu tam doldurarak hesaplıyorum..
    Kışın tamamen normal şartlarda aracını ayda 1000 km kullanan biri lpg ile elde ettiği tüketimin üzerine en az 4 kuruş (0.40) 500 km kullanan biri 8 kuruş (0,80) eklemeli..

    Litre bazında verirsek benim aracım 100 km de lpg nin yanında 2.3 lt de benzin yakıyor..1000 km kullandığım zaman bu rakam 100 km de 1.1 lt ye düşüyor..Yazın bu miktar biraz daha düşecektir..Rakamlar 3 aşağı 5 yukarı değişir..Bu arada ekleyeyim öyle doğuda filan da değilim..Akdeniz bölgesindeyim..

    Yani lpg li araçlardaki benzin tüketimi önemsenmeyecek kadar az değildir..Bu sorunu çözmek için lpg firmaları motora zararı olmayacak başka yöntemler bulmalı..

    kesinlikle doğru söylüyorsunuz biz de mühendislerde lpg dönüşüm istasyonları da papağan gibi aynı şeyi tekrar ediyorlar''işte efendim lpg 40 derecede sıvı halden gaz haline geçer....'' diye başladıklarında dinlemiyorum bile yukarıdaki tartışmada ona benzemiş yine nuh deyip peygamber demeyen bir anlayış var ortada kimsenin çözüm yolu bulduğu yok




  • Fazladan 4 kuruş 1000 kilometrede 40 lira yapar, az para değil. Çok kasmayın yani direk lpg basın gidin :D
  • Bu konunun hortlamasi vatan ve millet yararinadir. Saygilar...
  • Eski tip brc takılı aracimda benzin gaz düğmesi 2 butonlu ya gaza geçiyor yada direk benzine bu sistemde aracı nasıl direk gazda calistirabilirim nette araştırma yaptım bu konuyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım yardımcı olursanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG yanma odasına sıvı olarak girerse sıralı sistemlerde uzun vadede pistonları, sübap yataklarını ve sübapları mahveder. Orası kesin...

    Merak ettiğim tek şey "acaba manifolda direk sıvı LPG püskürten sistemlerde motor soğuk iken pistonlar ve diğer aksamlar zarar grmüyor mu?"
    Bunlarda benzinle başlatma diye bir zorunluluk yok sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



    LPG yanma odasına sıvı olarak girerse sıralı sistemlerde uzun vadede pistonları, sübap yataklarını ve sübapları mahveder. Orası kesin...

    Merak ettiğim tek şey "acaba manifolda direk sıvı LPG püskürten sistemlerde motor soğuk iken pistonlar ve diğer aksamlar zarar grmüyor mu?"
    Bunlarda benzinle başlatma diye bir zorunluluk yok sanırım...


    Hayatında hiç çakmak doldurmadın galiba :) LPGyi sıvı halde gördün mü hiç? Eline bile değse anında gaz olur ya da yere sıksan bile yine de gaz haline geçmesi çok zaman almaz. Yani eğer Erzurum'da oturmuyorsanız çok takmayın kafanıza böyle şeyleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Hayatında hiç çakmak doldurmadın galiba :) LPGyi sıvı halde gördün mü hiç? Eline bile değse anında gaz olur ya da yere sıksan bile yine de gaz haline geçmesi çok zaman almaz. Yani eğer Erzurum'da oturmuyorsanız çok takmayın kafanıza böyle şeyleri.

    Erzurum kadar olmasa da yılın belirli günlerinde hava sıcaklığının eksi 10-15 derecelere düşebildiği Ankara'dayız...

    Yalnız burada mesele soğuk havada gaz haline geçmeden sıvı halde manifolttan yanma odasına ulaşan LPG meselesi. Sıcak havada zaten dediğiniz gibi problem yok. Soğuk havalarda problem oluyor işte.

    Zira LPG 10 bar basınç altındayken kendiliğinden sıvı hale geçer. Ya da normal atmosfer basıncında (yaklaşık 1 barda) -13 santigrat derecede sıvı hale geçer. Aynı şekilde -13 üzerinde sıfıra kadar yavaş yavaş gaz haline geçmeye başlar. Mesele de burada. Mutlaka Erzurum'da olmak gerekmiyor. Eksi 5 dereceden sonra esi 13'lere kadar LPG zor alev alır ve öyle bir anda sıvı halden gaz haline dönüşmez, zaman alır.

    Manifolt ve yanma odası dediğimiz alan sınırlı. Açık havadaki gibi ısı transferi yapılabilecek sonsuz bir alan yok. Dış hava sıcaklığı eksi 13 derece olmasa da diyelim eksi 8-10 arası bile olsa, manifolda düşen ilk LPG ortamdan ısı toparlayıp gaz haline geçtiği anda o dar ortamdaki lokal sıcaklığı eksi 13 derecelere yaklaştırabilir. Ondan sonra da istediğiniz kadar marş basın, bu işlem manifolda ve belki de yanma odasına daha çok sıvı LPG gitmesini sağlar ve "motor boğuldu" dediğimiz olay gerçekleşir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: bountr

    Hayatında hiç çakmak doldurmadın galiba :) LPGyi sıvı halde gördün mü hiç? Eline bile değse anında gaz olur ya da yere sıksan bile yine de gaz haline geçmesi çok zaman almaz. Yani eğer Erzurum'da oturmuyorsanız çok takmayın kafanıza böyle şeyleri.

    Erzurum kadar olmasa da yılın belirli günlerinde hava sıcaklığının eksi 10-15 derecelere düşebildiği Ankara'dayız...

    Yalnız burada mesele soğuk havada gaz haline geçmeden sıvı halde manifolttan yanma odasına ulaşan LPG meselesi. Sıcak havada zaten dediğiniz gibi problem yok. Soğuk havalarda problem oluyor işte.

    Zira LPG 10 bar basınç altındayken kendiliğinden sıvı hale geçer. Ya da normal atmosfer basıncında (yaklaşık 1 barda) -13 santigrat derecede sıvı hale geçer. Aynı şekilde -13 üzerinde sıfıra kadar yavaş yavaş gaz haline geçmeye başlar. Mesele de burada. Mutlaka Erzurum'da olmak gerekmiyor. Eksi 5 dereceden sonra esi 13'lere kadar LPG zor alev alır ve öyle bir anda sıvı halden gaz haline dönüşmez, zaman alır.

    Manifolt ve yanma odası dediğimiz alan sınırlı. Açık havadaki gibi ısı transferi yapılabilecek sonsuz bir alan yok. Dış hava sıcaklığı eksi 13 derece olmasa da diyelim eksi 8-10 arası bile olsa, manifolda düşen ilk LPG ortamdan ısı toparlayıp gaz haline geçtiği anda o dar ortamdaki lokal sıcaklığı eksi 13 derecelere yaklaştırabilir. Ondan sonra da istediğiniz kadar marş basın, bu işlem manifolda ve belki de yanma odasına daha çok sıvı LPG gitmesini sağlar ve "motor boğuldu" dediğimiz olay gerçekleşir.


    O zaman hava +7 derece ise lpg 1 bar atmosfer basıncı altında manifoltta veya silindirlerde kendiliğinden gaz haline geçer öyle değil mi? Bu halde aracı 0 derecenin üzerinde direkt lpg'de çalıştırmanın herhangi bir mahsuru yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.