Şimdi Ara

Aracı kapattıktan sonra fan çalışması tdi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
52.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • musti35 kullanıcısına yanıt

    Yok hocam stop ettikten sonra fanın 3-4 dk çalışmasının amacı yüksek sıcaklığa çıkan partikül filtresini soğutabilmektir. Siz partikül işleminin bittiğini rölanti devrinden anlayabilirsiniz. Normalde 750 devirde çalışan araç temizlik esnasında 1000 devirde çalışır. Yalnız rölantide beklerken temizlik bitse dahi devir 1000 devirde takılı kalır. Siz arada bir hafif gaza basarak 1500 devirlere çıkartıp bırakın ne zaman devir 750 seviyesine gelirse o zaman partikül temizlik işlemi bitmiş demektir. Biraz karışık oldu ama inşallah anlatabilmişimdir ☺️


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • musti35 kullanıcısına yanıt
    Eve geliyosunuz aracın rejenerasyona girdiğini fark ettiniz. Bu zaten devir saatinden anlaşılır devir 1000 veya bi tık altında durur (980 civarı);

    Öncelikle start stop hiç devreye girmez burdan anlarsınız rejenerasyon yaptığını.

    Aracı stop etmeyin manuele alıp 2000-2500 devir bandında gezmeye çalışın, manuel olarak vitesleri düşürün gazlarken manuel olarak atın vitesleri. Veya S moduna alın oda yüksek devirlerde tutar. Bi 10 dakika kadar gezdikten sonra tekrar durun ve devri gözlemleyin. Bitmediğini görürseniz sürüşe devam edin.

    Rejenerasyona girdi fakat gezecek, tekrar yola çıkacak durumunuz mu yok? O zaman kesinlikle rölantide bekletin hiçbir şey yapmayın hatta klimayı bile açabiliyorsanız açın fanı çok üflemesine gerek yok en soğuk konuma alıp sadece camlara verecek şekilde 2-3 fan kademesi yeterlidir. Öylece bekleyin. Saate bakın ve genellikle rölantide 15-20 dakika boyunca bekletir sizi. Genelde bu dakikalarda rejenerasyonu bitirmiş oluyor. Kendi aracımda 30 dakika kadar beklediğim olmuştu.

    20 ila 30 dakika arasında beklediniz diyelim. Rejenerasyon bazen kendi kendine çıkış yapmıyor. Bunu anlamak için gaz pedalına basıp bırakın. Gaz pedalına basıp bıraktıktan sonra devir 1000 in altına düşmüşse rejenerasyon bitmiştir. Klimayı kapatıp aracı kapatabilirsiniz. Ben rejenerasyon bittikten sonra hemen kapatmayı önermiyorum 5 dakika da öyle beklenmesi kâfi olur. Çünkü rejenerasyon biter bitmez ben arabayı kapattığımda fanın bu sefer 1. Kademede halen çalıştığını fark ediyorum. Rejenerasyon biter bitmez 5 dakika rölantide beklerseniz dpfyi daha hızlı soğutur. Beklemeden kapatırsanız hava sıcaklığı neyse atmosferdeki havayla soğumaya çalışacak bunun için fandan yardım almış olcak yine

    Formül şu yani. Rejenerasyona girdi > 15 ila 30 dakika arası rölantide bekle > rejenerasyonun bitip bitmediği gaza bas bırak yaparak anla > bitince 5 dakika daha bekle > öyle kapat

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilgicarkadas B kullanıcısına yanıt
    Tam benim değindiğim noktaya değinmişsiniz ya helal olsun. Vag grubunda bazen rejenerasyon bitince kendi kendine düşürmüyor rölantiyi aynen öyle. Bi keresinde yarım saat bekledim sürecek vaktim yoktu hala bitmedi mi bu diye düşünürken gaza basıp bıraktım ve rölanti öyle düştü öyle bitirdi rejenerasyonu. Bazen kendi kendine bitiriyor bazen kendiniz gaza basıp bırakmanız gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ederim arkadaşlar,


    çok aydınlatıcı ve net bilgiler paylaşmışsınız.


    Sizlerin bilgilerini anlamış mıyım doğrulayayım. Kusuruma bakmayın.


    - Ben start stop kullanmıyorum. Sanırım park ettiğimde devirden rejenerasyon yaptığını anlarım.(980-100 devir gördüğümde)

    - Arabayı stop ettiğimde çıkan fan sesini bu ses rejenerasyon değil, yüksek sıcaklığa çıkan fan Dfp'yi soğutma sesi.


    Bu fan sesi varken arabayı kapattığımızda rejenerasyon yarım kalıyor değil mi?



    @Bilgicarkadas




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti35 -- 30 Mart 2023; 16:51:49 >
  • Her türlü tofaş moduna giriyoruz. Ya kapatınca fan sesi çıktığından yada yüksek devirde düşük vitesle bağırtarak sürdüğümüzden Aracı kapattıktan sonra fan çalışması tdi 

  • yaptığınız işlem hiçbir şekilde işe yaramaz... aracın çok uzun saatler çalışması gerekiyor 4-5 saat gibi (örneğin taksiler)


    dizel araçta partikül sorunu eninde sonunda sizi yakalar... ve masrafı ile ocağa incir ağacını diker...


    yol otobana çıktım şöyle yaptım - ama şunu denedim... binbir çeşit yönetim... sonra hoşgeldiniz abicim buyrun oturun şöyle...


    turbo'sundan pistonuna rektefiye sürecine kalmamanız için zamanı gelen arkadaşlar dpf+egr'den kurtulsunlar...dizel araçların en baş tuzak parçaları...

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Dpf egrsi olup 500 bin km üstünü gören yığınla dizel araç var avrupada. Sizinkisi uğraşamam kolay yol hesabı.

    Dpfnin mantığını anlamıyor kimse. Her şeyden önce by bir Filtre. Yani illaki dolacak illaki temizlenicek illaki bakım yapılacak. Böyle bir şey olmasa neden rejenerasyon tetikleme fonksiyonu var arıza cihazlarında? Kendiniz yakamadığınız külü servis usulüyle yaktırıyosunuz sonra yola yine devam.

    Ocağa incir ağacı diktiği falanda yok çoğu egzozcu hangi aracın dpfsi olursa olsun kazanı delikse boşsa bile o kazana uygun dpfyi montajlıyolar zaten 3-4 bin ₺ gibide masrafı oluyor on binlerce yüz binlerce masrafta etmiyor.

    Ayrıca egr dizel motor için hayati öneme sahip bi parça. Sübaplarım eğilmesin, silindir kafası sızdırmasın conta yakmasın diyen adam egr yi iptal ettirmez. Egryi iptal ettiren adam yakıt tüketimide artar sübaplarıda silindir kapağıda motordan daha fazla strese maruz kalır.

    EGR;

    “Dizel araçlarda kompresyon ve ısı yüksek olduğu için silindir içerisinde oksijen ve azot gazı karışıp azot-oksit gazı oluşuyor. Bunu en düşük değere indirmek için egr valfi aracılığı ile motor içerisinde %10 ila %20 arasında egzoz gazı karıştırılır. Motor içerisinde (yani yanma odasında) ısı düşürülür, doğal olarak silindir kapağınız ve yanma odası daha optimum ısıda çalışır. Biliyorsunuz silindir kapakları motor bloklarına nazaran dökmeden değil alüminyumdan yapılır ve alüminyum hassas bi malzemedir. Egr sayesinde emme ve egzoz sübapları daha serin çalışacağı için sübap erimeleri en aza indirgenir, pistonlar doğal olarak daha fazla ısıdan engellenir. Yani egr valfi motorun sağlığı için olmazsa olmaz. Eklemeyide unutmayım egr valfi soğuk havalarda aracınızın daha çabuk ısınmasını sağlar. Daha çabuk ısınma = daha az aşınma„

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • musti35 kullanıcısına yanıt

    Hocam genel olarak doğru anlamışsınız. Ama dediğim gibi tek kıstas fan sesi değil. Atıyorum araç partikül temizliğini bitirdi ve devir 750 ye geri döndü. Siz aracı hemen stop ederseniz fan temizlik için ısınan partikül filtresini soğutabilmek için 5 dk’ya yakın çalışacaktır. Sizin için en önemli kıstas devirin 1000 seviyesinden 750 seviyesine düşmesi olsun. Ha bu arada kışın soğuk havalarda motor soğukken kaloriferi çalıştırırsanız veya yazın sıcak havada motor soğukken klimayı açarsanız devir 1100 seviyesine gelecektir. Bu durumla partikül temizliğini karıştırmayın. Çok gıcık bir sistemi var bu tdi’lerin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Hocam 100.000 km 4 yıl kullanımdan sonra ister istemez tecrübe sahibi olduk :) Yinede çok gıcık bir sistemi var bazen bi dünya yol geliyorum tam varmak üzereyken partikül rejenerasyon başlatıyor fıttırıyorum :) O kadar yol geldin temizlesene işte.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkür ederim arkadaşlar;

    çok harika bilgiler paylaşıyorsunuz. Bilgi sahibi oldum sayenizde.



    Otomatik Skoda TDI alalım, rahat edelim dedik, bir sürü dikkat edilecek detay çıktı. Park ederken vites manevra sırası, yoğun trafikte manuel kullan, DPF/rejenerasyon ...  



    İki sorum daha olacak sizlere


    - Adblue'nun rejenerasyonda etkisi nerededir/nasıldır?


    - Skoda Octavia TDI (otomatik vites) motoru çok devirsiz çalışıyor, hızla vites yükseltiyor. 

    70 km hıza sabitliyorum, 7. viteste motorun titrediğini hissediyorum. Anladığım kadarıyla bu durumda partikül filtresini tıkıyor sanırım.

    Neden böyle bir şey yapmışlar, neden çok devirsiz çalıştırıyorlar diye düşünüyor insan.




    @MeGaDave06




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti35 -- 31 Mart 2023; 8:27:37 >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    yazdıklarının her kelimesini katılıyorum...bu anlattıkların aracı kullanmayı bilen insanların yapabildiği şeyler %2...


    araçları emanet etttiğiniz veya kullanmasını beklediğiniz insanlar bu söylediklerinizi sağlayamıyorlar... bu sebeple bu kişilerin araç ve filolarını yönetmeye çalışıyorum yıllardır...


    DSG veya DPF araç ile ilgili ne varsa


    bahsettiğiniz montajlama kesin çözüm değil birçok araçta sorunla karşılaşıyot 5-6 ay sonra başa sarıyoruz.

    EGR'de bahsettiğiniz senaryoda agresif bir kullanım sergilenmesi sonrası yakıt artıyor, normal kullanımda gözle görülür bir fark olmadığı için bu söylediklerinize farklı görüyoruz yazmak istiyorum...


    herkesin eleştirdiği CUS motor mesela 1.4 Tdi

    iptal işlemlerinden sonra Ecunation ekibi güzel bir yazılımla aracı şuan olması gerekenden daha verimli çalıştırıyor...

    dpf olmadığı için koku var bunu önlemek mümkün değil ancak yanma odası sıcaklığı EGR öncesi durumundan daha düşük aslında ! neden böyle bir algı var bilmiyorum


    2021 olması lazım bolu istanbul dönüşü sakin bir yoldan geze geze gelirken ne kadar yakıt düşebilir diye baktım normalde aynı yolda 2019'da 3.3leri görürdüm (aynı tarihler benzer hava şartları aynı yol)


    2.7'lere kadar düştü araç.... gibi ... bunun gibi birçok araca uygulama yaptırmak zorunda kalıyoruz... Passat...Insignia... EGR+DPF yenilemek istediğimiz zaman ortalama orjinal parçaları ile

    şimdiki fiyatları EGR 40bin DPF 35bin 70-80binlik olunuyor çok rahat....


    dizel allahın belası bir zorunluluk oldu bu ülkede ... ben çok km yapılmıyor ise kesinlikle benzinli motora binilmesi tarafındayım ancak özellikle 1998-1999'da common raillerin hayatımıza binek araçlarla girmesi sonrası bu araçların şuan trafikte bulunması yüzdeleri %65-60 bandında... ve rektefiyesi çok masraflı...


    geçen ay egr dpf sebeb farklı bir CUS motora rektefiye yaptık (yarım motor) 100bin tl'lik oldu vatandaşımız ve araç daha 105.000km'de sürekli şehir içinde kısa mesafe kullanılmış bir araç (manuel vitesti) ....nerede kaldı dizelin ekonomisi bu durumda...


    Aracı kapattıktan sonra fan çalışması tdi




  • musti35 kullanıcısına yanıt
    Adbluenun rejenerasyonla alakası yok adblue bambaşka kendi kendine ayrı çalışan bi sistem

    Bide tdi araçlarda atıyorum yazın çok sıcakta klimayla yüksek süratler yaptınız eve gelip park ediyosunuz fan açtığını fark ettiniz. O fan açma bu sefer motoru soğutmak içindir genelde. Siz her fan açtığında "rejenerasyona girdi" demeyeceksiniz. Rejenerasyonu devir saatinden anlamak dışında başka yolunuz yok

    Rejenerasyon varsa bitene kadar kapatmayın aracı. Rejenerasyondayken kapatmak çok zararlı hocam.

    İkinci dediğiniz ise tamamen tüketimi düşürmek adına yapılmış bi mühendislik. Aracın boğulduğunu hissediyorsanız gaza biraz daha basın 1 vites düşürsün veya manuele çekip siz kendiniz 1 vites düşürüp yokuş bitene kadar onunla devam edin. Düşük devir tabiki dpfyi daha çabuk doldurur. Bazen kendinizi şımartın yani 2000 devir üstünde seyredebilirsiniz yakıt tüketimi kolay kolay fırlamaz öyle

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • infinite kullanıcısına yanıt
    Hocam agresif kullanımda egr yakıt tüketimini arttırmaz çünkü agresif kullanımda egr kapalı konuma geçer. Yanmanın ve gücün kısılmaması için yanma odasına egzoz gazı karıştırmaz zaten.

    Bende şöyle söyleyim 1 sene boyunca dpf delik ve egr iptal şeklinde kullandım bende yakıt arttı. Arttığı gibide kara dumanda arttı. Ben dpf egryi geri getirdim araç ilk aldığım zamanki olması gereken yakıt tüketimine düştü ben dpf egryi eski haline getirmenin faydasını gördüm.

    Bide dpf ve egrden bağımsız şunu söyleyeceğim. Az önce otobandan geldim;

    Tamamen şehir içi kullanımda sakin olmak kaydıyla ortalama tüketimim ay sonunda 7.5 çıkıyordu. Şimdi araç ağır bakımdan çıktıktan sonra şehir içinde de gazlamalı şekilde sakin kullanmadan, ve üstüne otoban sürüşlerinide ekledim (son 2 kullanımımda 50 km otoban yaptım ve hep 160-170 bandında 2500-3000 devir civarlarında gezdim)

    Bunun sonucunda yakıt tüketimim yine 7.5 çıktı. Yani dizel o kadar verimliki düşük devirde de yüksek devirde de birim yakıtı tamamiyle işe çeviriyor. Ben böyle olduğu için bundan sonra şehir içinde bolca manuel vites kullanımlı gazlamalı ve devir yüksek kullanıcam artık. Böylelikle dpf egr tıkanmalarını daha yüksek kmlere öteliycem. Az önce otobandan geldim kafeye oturdum yazıyorum. Otobana girmeden önce yol bilgisayarını sıfırlarım ben. Manuel veya spor moda almadım D de bıraktım ve 2200 devir ile 3000 devir arası gezdim. Otobanda hem yokuş yukarıda vardı hemde yokuş aşağı. 140 dan aşağı inmedim kolay kolay. Tüketim yine 7,5 gösterdi otoban bitiminde

    Ama dediğiniz gibi çoğu kullanıcı dpf egr ile uğraşmayı zor buluyor. Haklılar bazı araçlarda sökümü kolay bazı araçlarda (bendeki gibi) inanılmaz zor ve motor inmesi gerekiyor. Dpf egryi temizleyip orjinal haliyle kullandığınızda dizel hakikaten tam hak ettiği gibi çalışıyor ve bundan keyif alıyorsunuz. Ben şimdi gaza bastığımda sanki gaz pedalına yağ sürmüşsünüz gibi daha esnek ve daha lineer devirleniyor. Daha da yumuşadı araç.

    Hangi aracın dpfsi 35 bin ₺ ise bedavaymış bu arada. Benim ki 80 bin ₺ den aşağı değildir diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim bilgileriniz için,


    düz yolda 70e sabitliyorum hız sabitlemeyle, 7. viteste gidiyor, çok düşük devir olduğundan titreme hissi geliyor bana.

    Bu da normal , 7. viteste 70 ile gidilir mi. 5 veya 6. viteste gitse sorun olmaz. Yakıt tasarrufu mu olur böyle. Motor randımanlı çalışmamış oluyor. Saçma yapmışlar gerçekten.

    DPF filtresini dolduralım demişler sanırım  



    Dediğiniz gibi hocam manuele alıp, vites düşürmeli. Acaba manuel viteste hız sabitliyor mu öğrenmiş olalım.

  • musti35 kullanıcısına yanıt
    Manuel viteste de hız sabitler merak etmeyin. Manuelde 6 ya alıp 70 e sabitleyin öyle gidin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Evet hocam,

    bugün deneyimledim.


    hız sabitledim, 1500 devirde giderken manuelde bir vites düşürdüm devir 1800-1900a çıktı.

    Rejenerasyon için güzel taktik Aracı kapattıktan sonra fan çalışması tdi 

  • Böyle bir ürün var arada kullanıyorum.


    Aracı kapattıktan sonra fan çalışması tdiwww.motul.com
    MOTUL DPF CLEANER DIESEL - Motul
    https://www.motul.com/tr/tr/products/dpf-clean-pro
  • Doğru mu anladım;
    DPF rejenerasyonunu beklemeden dizeli yüksek devirde çalıştırmalı…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt
    Tamamen aracı tanımakla alakalı 2.0 tdi var partikül dolmaya yakın ışığı yakmadan önce motor devri rölantide 900 bandının altına inmiyor kısa mesafe ve soğuk havalarda daha hızlı ısıtıp yakmak istiyor 3. Viteste 60 ın izerinde 5-10 dakika ilerleyip sonra normal sürüş yapıyosun ışıklarda veya park edince düzeliyor. Sürüş yapamadın sürekli yoğun trafik veya kısa mesafe o zaman ışığı yakıyor bu sefer 15 dk civarı 60 üzerinde gitmek gerekiyor.

    Standartta yakıt tüketimi rölantide 0,6
    Motor sıcakken 0,5
    Partikül yarım dolu 0,7-0,9
    Partikül doluyken 0,9-1,0
    Değeri gösteriyor yol bilgisayarı

    Bu araçlar için en ideal devir 2500 civarı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.