Şimdi Ara

Aracım 60KM'de titreme yapıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
14.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mrb

    Bende bir tane Amerikan Ford Mercury var. Bu araç arkadan çekişli bir araç... Çok hafifde olsa yokuş meyilli yollarda 60-80 km aralıklarında araca tatlı tatlı gaz verdiğimde araçta titreme ve sarsılma oluyor ama mesela 60da iken gaza yüklenip arabayı bağırtırak devir aldırırsam bu titreme kayboluyor. Araba 2003 model , aldığımdan beri ne servis ne rotbalans hiç bir şekilde bakım fln yaptırmadım , Allah'a şükür hala saat gibi çalışıyor :) Bunda bir aksilik olduğunu düşünüyorum ama sorunun ne olduğunu bilmiyorum, motor-şanzuman'da olması ihtimali yok , mekanik bir sorun olduğunu düşünüyorum. Bilgisi olan varmı?



  • Şanzumanla ilgili bir sıkıntı gibi görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Şanzumanla ilgili bir sıkıntı gibi görünüyor.

    hocam şanzuman kolay kolay arıza yapmaz amerikanlarda, ben pek şanzuman olacağını zannetmiyorum bir amerikancıya götürdüm aks yada rot balans olabileceğini söyledi, yada teker. ama emin değilim, yakın zamanda bir servise götüreceğim rotiller gelsinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Şanzumanla ilgili bir sıkıntı gibi görünüyor.

    hocam şanzuman kolay kolay arıza yapmaz amerikanlarda, ben pek şanzuman olacağını zannetmiyorum bir amerikancıya götürdüm aks yada rot balans olabileceğini söyledi, yada teker. ama emin değilim, yakın zamanda bir servise götüreceğim rotiller gelsinde.

    Alıntıları Göster
    Şanzumanın içinde olan bir sorun olması şart değil, şanzumanı tutan vidalardan bile böyle bir problem yaşanabilir. Tabi ki burada alacağınız tüm cevaplar varsayımdan öteye gitmeyecektir.. :)
    Titreme, tekleme gibi büyük bir sarsıntısı şeklinde mi? Rot balans bu kadar düşük süratte çok hissedilir bir titreşim yaratmaz.
    Aks titriyor olabilir, ama bunun da sadece belirli hızlarda yapıyor olması düşündürücü. Örneğin 2500 devirde yokuş çıkarken 4. vites aracınız 60 la gidiyor ve bu titremeyi yapıyor.. 5. vites 2500 devirde aracınız 100 yapıyor ve aynı yokuşu çıkarken az da olsa yapıyor olmasını beklerim..
    Yine de eminim ki çok büyük bir sorun değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Şanzumanın içinde olan bir sorun olması şart değil, şanzumanı tutan vidalardan bile böyle bir problem yaşanabilir. Tabi ki burada alacağınız tüm cevaplar varsayımdan öteye gitmeyecektir.. :)
    Titreme, tekleme gibi büyük bir sarsıntısı şeklinde mi? Rot balans bu kadar düşük süratte çok hissedilir bir titreşim yaratmaz.
    Aks titriyor olabilir, ama bunun da sadece belirli hızlarda yapıyor olması düşündürücü. Örneğin 2500 devirde yokuş çıkarken 4. vites aracınız 60 la gidiyor ve bu titremeyi yapıyor.. 5. vites 2500 devirde aracınız 100 yapıyor ve aynı yokuşu çıkarken az da olsa yapıyor olmasını beklerim..
    Yine de eminim ki çok büyük bir sorun değildir.

    Alıntıları Göster
    bence rot balans veya lastik balansı bozuksa da olabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amorous.x

    bence rot balans veya lastik balansı bozuksa da olabilir

    teşekkürler yorumunuz için henüz götüremedim hala servise :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: amorous.x

    bence rot balans veya lastik balansı bozuksa da olabilir

    teşekkürler yorumunuz için henüz götüremedim hala servise :)

    Alıntıları Göster
    balans ayarı yaptır lastiklere baktır bıde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gramola

    balans ayarı yaptır lastiklere baktır bıde

    Alıntıları Göster
    arabanın altında, şanzımandan arka diferansiyele giden kardan mili adında bir şaft bulunur.
    bu şaftın hem şanzımana giren kısmında hem diferansiyele giren kısmında, şaft uzun olan araçlarda bir de ortada, istavroz mafsalı denilen rulmanlar bulunur.

    bu sarsıntı rot balans sarsıntısından farklıdır ve eğer söylediğiniz titreme bütün aracın titremesi şeklindeyse, sorunu hiç başka yerde aramayın.
    tanesi 30-40 lira olan bu mafsalları değiştirin, sorunun bittiğini göreceksiniz.

    ayrıca bu mafsalların her servis aralığında gres pompası ile içlerine gires basmaya yarayan gres memesi bulunur. greslemeyi ihmal etmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe


    arabanın altında, şanzımandan arka diferansiyele giden kardan mili adında bir şaft bulunur.
    bu şaftın hem şanzımana giren kısmında hem diferansiyele giren kısmında, şaft uzun olan araçlarda bir de ortada, istavroz mafsalı denilen rulmanlar bulunur.

    bu sarsıntı rot balans sarsıntısından farklıdır ve eğer söylediğiniz titreme bütün aracın titremesi şeklindeyse, sorunu hiç başka yerde aramayın.
    tanesi 30-40 lira olan bu mafsalları değiştirin, sorunun bittiğini göreceksiniz.

    ayrıca bu mafsalların her servis aralığında gres pompası ile içlerine gires basmaya yarayan gres memesi bulunur. greslemeyi ihmal etmeyin.


    Hocam bencede rotbalansa benzemiyor çünkü arabanın bütün kütlesini sarsıyor .
    Peki bu beni yolda bırakır mı ?
    Ben 4-5bin km yol yapacagım bu sekilde , bu parçaları gittiğim yerde almayı düşünüyorum da?
    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe


    arabanın altında, şanzımandan arka diferansiyele giden kardan mili adında bir şaft bulunur.
    bu şaftın hem şanzımana giren kısmında hem diferansiyele giren kısmında, şaft uzun olan araçlarda bir de ortada, istavroz mafsalı denilen rulmanlar bulunur.

    bu sarsıntı rot balans sarsıntısından farklıdır ve eğer söylediğiniz titreme bütün aracın titremesi şeklindeyse, sorunu hiç başka yerde aramayın.
    tanesi 30-40 lira olan bu mafsalları değiştirin, sorunun bittiğini göreceksiniz.

    ayrıca bu mafsalların her servis aralığında gres pompası ile içlerine gires basmaya yarayan gres memesi bulunur. greslemeyi ihmal etmeyin.


    Hocam bencede rotbalansa benzemiyor çünkü arabanın bütün kütlesini sarsıyor .
    Peki bu beni yolda bırakır mı ?
    Ben 4-5bin km yol yapacagım bu sekilde , bu parçaları gittiğim yerde almayı düşünüyorum da?
    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    kardan mili balanssız bir şekilde dönüş yapacağından, şanzımanı ve motoru da rezonans oluşturacak şekilde sarsar. zararlı bir durumdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    kardan mili balanssız bir şekilde dönüş yapacağından, şanzımanı ve motoru da rezonans oluşturacak şekilde sarsar. zararlı bir durumdur.


    Ustaya götürdüm istavrozlarda-mafsallarda sorun yok dedi.

    Bujileri ve ön takımı değiştirdim


    Sorun devam ediyor...

    şafttan öne doğru uzayan ve dönen parçada ufak bir boşluk var, acaba ondan olabilir mi?


    yurt dışında ki ustam ise şaft bilyası dedi

    ne yapacağımı şaşırdım

    Ekleme:
    Yarın Bobinler ve buji kablolarının siparişlerini vereceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizhy -- 23 Aralık 2011; 22:25:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    kardan mili balanssız bir şekilde dönüş yapacağından, şanzımanı ve motoru da rezonans oluşturacak şekilde sarsar. zararlı bir durumdur.


    Ustaya götürdüm istavrozlarda-mafsallarda sorun yok dedi.

    Bujileri ve ön takımı değiştirdim


    Sorun devam ediyor...

    şafttan öne doğru uzayan ve dönen parçada ufak bir boşluk var, acaba ondan olabilir mi?


    yurt dışında ki ustam ise şaft bilyası dedi

    ne yapacağımı şaşırdım

    Ekleme:
    Yarın Bobinler ve buji kablolarının siparişlerini vereceğim

    Alıntıları Göster
    çok hızlı aralıklarla ileri geri gidiyor gibi mi sarsılıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    çok hızlı aralıklarla ileri geri gidiyor gibi mi sarsılıyor?

    Hocam sanki plastik kasislerden geçiyormuşum gibi oluyor. Bildigin plastik kasis sesi çıkıyor ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    çok hızlı aralıklarla ileri geri gidiyor gibi mi sarsılıyor?

    Hocam sanki plastik kasislerden geçiyormuşum gibi oluyor. Bildigin plastik kasis sesi çıkıyor ,

    Alıntıları Göster
    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.

    Hocam hız aralıkları fark ediyormuydu?
    Bende 50-80 arası titriyor, 90a gelince düzeliyor.

    Bobinleri değiştirecektim ancak Türkiye'de baya pahalı (1000TL kadar) almadım bende. Yurt disından dostlardan isteyeceğim mecbur , arabadan soğudum artık sürekli yüksek devirde kullaniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizhy -- 24 Aralık 2011; 11:03:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.

    Hocam hız aralıkları fark ediyormuydu?
    Bende 50-80 arası titriyor, 90a gelince düzeliyor.

    Bobinleri değiştirecektim ancak Türkiye'de baya pahalı (1000TL kadar) almadım bende. Yurt disından dostlardan isteyeceğim mecbur , arabadan soğudum artık sürekli yüksek devirde kullaniyorum

    Benim ki vites fark etmiyo dediğim devir aralığında oluyordu. Dediğiniz gibi bende 3-4 hep devirli kullanmak zorunda kaldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.

    Hocam hız aralıkları fark ediyormuydu?
    Bende 50-80 arası titriyor, 90a gelince düzeliyor.

    Bobinleri değiştirecektim ancak Türkiye'de baya pahalı (1000TL kadar) almadım bende. Yurt disından dostlardan isteyeceğim mecbur , arabadan soğudum artık sürekli yüksek devirde kullaniyorum

    Benim ki vites fark etmiyo dediğim devir aralığında oluyordu. Dediğiniz gibi bende 3-4 hep devirli kullanmak zorunda kaldım.

    Neyse İnşallah benim sorun da Bobinlerdendir. Teşekkürler yardım icin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bizhy -- 24 Aralık 2011; 12:27:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.

    Hocam hız aralıkları fark ediyormuydu?
    Bende 50-80 arası titriyor, 90a gelince düzeliyor.

    Bobinleri değiştirecektim ancak Türkiye'de baya pahalı (1000TL kadar) almadım bende. Yurt disından dostlardan isteyeceğim mecbur , arabadan soğudum artık sürekli yüksek devirde kullaniyorum

    Benim ki vites fark etmiyo dediğim devir aralığında oluyordu. Dediğiniz gibi bende 3-4 hep devirli kullanmak zorunda kaldım.

    Bugun Bobinler + hava filtresi + benzin filtresini değiştirdim , gecen haftada bujileri değiştirdim ancak vibrasyon hala var gitmedi :))
    Tekerlerim cok kalitesiz, acaba ondan olabilirmi bilmiyorum

    Sıra tekerlerde :))

    Ama enteresan olan birsey var onceden uzun yolda 50kurus yakıyordu simdi ortalama 1 tl yakıyor, benzin dayanmıyor. Cok enteresan...

    Su vibrasyon yüzünden araçtan soğudum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bizhy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kabasakal.

    Hocam ona benzer bi şey 2 hafta önce ben yaşadım araç 1500-2500 devir arası gaz verdiğimde aynı kasislerden geçer gibi gidiyodu. Ateşleme bobini arızalı çıktı onu değiştirdik düzeldi. Bundan dolayı olabilir.

    Hocam hız aralıkları fark ediyormuydu?
    Bende 50-80 arası titriyor, 90a gelince düzeliyor.

    Bobinleri değiştirecektim ancak Türkiye'de baya pahalı (1000TL kadar) almadım bende. Yurt disından dostlardan isteyeceğim mecbur , arabadan soğudum artık sürekli yüksek devirde kullaniyorum

    Benim ki vites fark etmiyo dediğim devir aralığında oluyordu. Dediğiniz gibi bende 3-4 hep devirli kullanmak zorunda kaldım.

    Bugun Bobinler + hava filtresi + benzin filtresini değiştirdim , gecen haftada bujileri değiştirdim ancak vibrasyon hala var gitmedi :))
    Tekerlerim cok kalitesiz, acaba ondan olabilirmi bilmiyorum

    Sıra tekerlerde :))

    Ama enteresan olan birsey var onceden uzun yolda 50kurus yakıyordu simdi ortalama 1 tl yakıyor, benzin dayanmıyor. Cok enteresan...

    Su vibrasyon yüzünden araçtan soğudum

    Alıntıları Göster
    Aracın motoru soguk ken yada sıcakken mi ne zaman oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34 ART 11 -- 8 Ocak 2012; 23:46:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 ART 11

    Aracın motoru soguk ken yada sıcakken mi ne zaman oluyor


    Sorunu arabayı satarak çözdüm :) aynisindan baska alacağım daha ucuza geliyor böyle
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.