Şimdi Ara

Aracım Gaz Yemiyor (Benzinli) SORUN ÇÖZÜLDÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli Dostlar hepinize merhabalar,

    Yaklaşık 2 ay önce aldığım 1999 model Citroen Xantia 2.016v SX aracımda geçen hafta gaz yememe sorunu baş gösterdi.

    Motor soğukken sıkıntı yok, ısınınca baş gösteriyor.
    Aslında yarım gaz yiyor gibi ama kalkışta falan yetmiyor.

    Araç tüplü değil, 240 binde, sorun ortaya çıkınca bujileri değiştirdim ama düzelmedi. Bu arada buji kapağının (başka ismi varsa bilmiyorum), alt kısmı biraz paslıydı. Usta bujiyle düzelmezse bu kapağın değişeceğini söyledi, fiyat 250tl.

    Benim zihni sinir düşünceme göre; acaba anti pas spreyiyle buji kapağının alt kısmındaki paslı metalleri temizlesem işe yarar mı?

    Not: geçtiğimiz hafta ortalama -27 dereceydi, -35e düştüğü de oldu. Yollarda çok sayıda bozulmuş araç gördüm geçen hafta boyunca.
    Acaba soğukla alakalı olabilir mi bu gaz yememe?

    Not2: Türkiye'de yaşamıyorum.

    Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler, iyi forumlar ;)
    --------------------------------------------------------------------

    SORUN ÇÖZÜLDÜ!!!

    Öncelikle herkese yardımsever mesajlarından dolayı teşekkür ederim.

    Aracı bir tanıdığın tavsiyesi ile Bosch servise götürüp bilgisayara bağlattık.

    Ben dahil çoğu kişinin düşündüğü ateşleme bobini değil MAP(yada maf) sensörüymüş problem.

    Parça değiştiğinden bu yana 500km yaptm, 13lt civarı yakan motor 9-10lara kadar düştü, çekiş arttı. Arabam 240 binde.

    Hepinize iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DNZ_84 -- 18 Mart 2014; 8:17:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başlığa dsg yazsaydım keşke ...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arıza ışığı yakıyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 41gokhan41 -- 20 Ocak 2014; 19:16:21 >
  • 41gokhan41 kullanıcısına yanıt
    Arabayı ilk çalıştırdığımda 3sn ateşleme sistemi arıza ışığı yanıyor, sonra sönüyor, yolda giderken yandığında da boğuluyor, gaz yemiyor, stop ediyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DNZ_84

    Başlığa dsg yazsaydım keşke ...

    benzer sorun çok önceden doğan slx aracınmızda olmuştu ama bizim araç ısınınca stop ediyordu soğuyunca calisiyordu sorun ufak bi parçada idi bizde en basta motordan bujilere giden bir parcayı değiştirmistik olmamıştı sonra adını hatırlamadığım ufak hani işlemci üzerindeki soğutucu parçalara benzeyen bir parcadaymış sorun ve baya ucuzdu iyi bir ustaya gitmeniz lazım yada servisler arıza tanımlama yapiyolar orada arizayi öğrenip dışarda yaptirabilirsiniz çıkma parçada alabilirsiniz kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thegreenblack kullanıcısına yanıt
    Acaba sizde de gaz yememe var mıydı yoksa sadece ısınınca stop mu ediyordu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DNZ_84

    Acaba sizde de gaz yememe var mıydı yoksa sadece ısınınca stop mu ediyordu?

    çok eski zaman tam hatirlamiyorum ama stop ediyordu galiba gaz yememe pek yoktu nette ulaşamadınızmı aracınızla ilgili forumlar yardımcı olabilir benim şimdiki aracim Honda jazz ve araç calisinca tikirti sesi var di kimse bulamadi formlari ezberledim sonradan sorunu ben buldum ön kelebek caminin disindaki cıta ses yapiyormustu silikon la sabitledim arabaya olan sevgim geri geldi satmayı bile düşünmüşdüm belki de sorunu siz kendiniz cozeceksiniz inşallah sorunu halledersiniz kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araç hızlanıp, yüke bindiğinde stop ediyorsa, bujilerden olmaz. Kesinlikle elektriksel olarak düşünmek gerekir. Distrübütörle ilgili. Büyük bir olasılıkla meksefeden yapıyordur. Onu değiştirdiğinde bir şey kalmadığını göreceksin.
  • rutan kullanıcısına yanıt
    Peki bu buji kapağındaki pas etkiler mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • thegreenblack kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkürler, bulacağız inşallah ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DNZ_84

    Peki bu buji kapağındaki pas etkiler mi?

    Tabiki paslı olması ateşlemeyi olumsuz etkiler ama araba soğukken, rölantide normal çalışıyorsa ve belli bir hıza ulaştığında stop ediyorsa, büyük bir olasılıkla bu meksefeden olur.
  • ATEŞLEME SİSTEMİ

    Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:
    Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır.

    Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır. Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır.
    Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15.000 - 25.000 volta çıkarır.
    Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür. Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir.
    Aracın belirli bir km.'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir. Bunlardan biri platin ve bujidir. Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır.
    Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir. Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir.
    Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir.
    Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,
    bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır.
    Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer.
    Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır.
    Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir.

    ***
    Not: Benim bir ladam var ve benzer sorunu yaşamıştım. Araba çekmiyor ve bazende giderken araba stop ediyordu. Sorun tevzi makarasındanmış. Onu da hatırlatayım dedim. O yüzden tevzi makarası da mutlaka kontrol edilmelidir. Yani senin arabanın sorunu büyük bir olasılıkla distrübütörden kaynaklanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rutan -- 20 Ocak 2014; 21:14:13 >




  • rutan kullanıcısına yanıt
    Oooo olaylar olaylar, gitti yine paralar ...

    Bilgiler için teşekkürler ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu araçtan sanırım Türkiyede yok siz bnu aracı alırken sanırım resim koymuştunuz sizi hatırlıyorum. Aracın üst kapağının buji kenarlarındamı paslanma var? Tam resim koyabilirseniz anca buradakiler size yardımcı olur.
  • Rica ederim. Teşekküre değmez. Sorunu çözünce yazarsanız, seviniriz.
  • Evet arabayı aldığımda küçük bir inceleme yapmıştım.

    Yarın yüklerim kapağın resmini

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ateşleme bobinin değiştirmeyi dene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Hocam bu araçtan sanırım Türkiyede yok siz bnu aracı alırken sanırım resim koymuştunuz sizi hatırlıyorum. Aracın üst kapağının buji kenarlarındamı paslanma var? Tam resim koyabilirseniz anca buradakiler size yardımcı olur.


    Türkiye'de var.
  • Sorun çözüldü şükür, ilk mesajı editledim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DNZ_84 kullanıcısına yanıt
    baya iyi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.