Şimdi Ara

Aracımı neyle Yıkayayım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fırça ile yıkamada ne yaparsan yap.
    Bu arada sirke kullanımı soran bir arkadaş olmuş, aracın üzerinde kireç lekeleri varsa köpükleme kovasına yarım litre sirke koyup bununla aracı köpürtürseniz kireç mireç kalmıyor, tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çekomastik -- 11 Nisan 2012; 11:47:28 >
  • Yıkarken Sonax oto şampuanı + sünger, kurularken %100 pamuklu atlet arasıra da kurulama sonrası 2-3 ayda bir sonax oto cilası kullanıyorum.

    Ancak araca süngeri sürmeden önce aracı ıslatıp bir-iki dakika kirin çamurun gevşemesini bekliyorum, süngeri bol köpüklü halde baştırmadan aracın üzerinde gezdirerek başlıyorum, ikinci kez biraz daha baskı uygulayarak tamamen kirin çıkmasını sağlamaya çalışıyorum, bu şekilde kaporta üzerinde kalmış olması muhtemel kum ve çamurun araçta kılcal çiziler oluşturmasını önleyebilirim diye düşünüyorum. Ancak yıkama esnasında aracın güneş altında kurumasına kesinlikle izin vermiyorum, diğer bölgeleri yıkarken ara ara yıkanmış bölgeleri ıslatmaya devam ediyorum. Böylelikle suyun araç üzerinde damlalar halinde kuruyarak leke bırakmasının önüne geçmeye çalışıyorum. Yıkama işi tamamen bittikten sonra ise pamuklu bezler ile aracı tamamen kuruluyorum. Kuruladıktan sonra cila uygulayacaksam, cila kutusunda bulunan süngerle cilayı tatbik edip kurumaya yüz tuttuğunda 1. pamuklu bezle fazlasını alıyorum 2. pamuklu bezle yumuşak hareketlerle cilayı kaportaya yediriyorum. ( bu tip cilalar kılcal çizgileri kapatmakta birebir. Aracımı sıfır aldıktan sonra bir kez fırça ile yıkadım, özellikle ön kaporta güneşte parlayıp kılcal çizgileri gördükçe canım acıdı ; asla fırça kullanmam. Cilayada işte bu çizikler yüzünden başladım, devam edeceğim :)

    Camlarda camsil kullanıyorum, ama doğru yanlış mı bilmiyorum - alışkanlık işte... Yağmur kaydırıcıyı camlara uygulayıp dış temizliği tamamlıyorum.

    Eğer paspasların kurumasına yetecek kadar vaktim varsa paspas şampuanı ile yıkayıp asıyorum, eğer vaktim yoksa elektrik süpürgesinin kısa ve sert kısmıyla tozunu alıyorum.

    Kalorifer çıkışlarına yapışan tozları elektrik süpürgesinin fırçasıyla, koltuk aralarını elektrik süpürgesinin ince ucu ile temizliyorum. Ara sıra sabunlu suyla koltukları siliyorum.

    Aracın iç mekanındaki plastik aksam ve kapı kenarlarını torpido temizleme sütü sürdüğüm sünger ile temizliyorum. Camların iç tarafına buğu önleyici sürüyorum.

    Boş olduğum hafta sonlarında saydıklarımın tamamını yapıyorum, yaklaşık 3-4 saat sürüyor ve büyük keyif alıyorum. Ancak oturup kalkmaktan bacaklarım ve belim hamlıyor;ertesi gün ağrılarla geçiriyorum.

    Yakın bir zamanda lastikler için parlatıcı, koltuklar için koltuk spreyi gibi ek temizleme kimyasalları satın almayı düşünüyorum. Aracın dışı pırıl pırıl parlarken lastiklerin gri renkli kalmasına dayanamıyorum.

    Oto parfümü kullanmam. Arabanın içinde sigara kullanmam. Araç iyi temizlenmişse zaten aracın içi güzel kokuyor. Araç parfümlerinin 2 m² alanda sürekli tütüyor olması özellikle sıcak havalarda sağlık açısından da çok tercih edilesi bir şeymiş gibi gelmiyor.

    Arabayı 1 ayda bilemediniz 2 ayda bir yıkarım ama yıkadımı da ciddi emek veririm ve gerçekten çok severim. Belki de bu yüzden satılmaz denilen 2,5 yıl kullandığım 11 yıllık Lada Vega'yı takasa verdiğim otomobil bayisi 1 haftada değerinde sattı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arap sabunu ve ılık su..
    çevreye de daha az zarar vermiş olursunuz.

    hayırlı olsun aracınız.
  • Fırçada süngerde aracı çizer fırçasız süngersiz ilaçlı yıkamalarda araçtaki tozu kiri yeteri kadar çıkarmıyor. Aracı çizmeyen bir ürün var mı ben bilmiyorum. Size tavsiyem sıvı arap sabunuyla fırçalı olarak yıkamanız ayrıca yıkadıktan sonra aracı gaz yağıyla silerseniz aracınız hem cilalanır hemde üzerindeki çıkmayan lekeler çıkar.
  • ben olsam yıkamam, ne zaman yıkasam ya yağmur yağıyor yada ufak kaza oluyor (örnek:tampon sürtmesi)
  • Yakıt alırken fırçaya gir.O kadar kasma...
  • ben hep yakıt aldıktan sonra benzinlikteki yıkama kısmına giriyorum. Yakıt alırken verilen fiş artı 1 tl ile köpük püskürtülüyor ve basınçlı su ile yıkanıyor gayet memnunum, işini bilen bir yıkamacı var onun mesai vardiyalarını takip ediyorum 2 3 gidişte bir eline 10 lira sıkıştırıyorum kendi aracı gibi yıkıyor resmen. köpüğü atmadan evvel baştan bi suyla kabasını alıyor baya temiz yıkıyor, sizede bunu öneririm.

    Ama iç mekanı temizlerken baya sıkıntılıyım paspasları silkelemekle yetiniyorum birde mf bezle plastik aksamın tozunu alıyorum.

    Lastiklerin parlaması için bişey yapamıyorum aracım siyah tertemiz yıkanıp cilli gibi oluyor ama lastikler hep gri gri kalıyor. Bunun için önerisi olan var mı arkadaşlar birisi bana kauçukta kullanılan kostik denen bişeyi alıp sulandırıp kullanmamı önermişti ama bulamadım onu. bir önerisi olan varsa hakikatten makbule geçer.
  • alakasız olacak ama

    torpido parlatıcı nasıl çıkar?

    bi yardımcı olu verinn :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ColDasHeLL -- 12 Nisan 2012; 0:07:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    alakasız olacak ama

    torpido parlatıcı nasıl çıkar?

    bi yardımcı olu verinn :D

    ?
  • Bazı Benzinliklerde Fırçasız Köpük+Suyla Beleş Yıkama Var.

    Meselam Pendik Viyadük Köprüsündeki Opet.
  • buharlı yıkamayı istanbulda nerede yaptırabiliriz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enrique.xs

    ben hep yakıt aldıktan sonra benzinlikteki yıkama kısmına giriyorum. Yakıt alırken verilen fiş artı 1 tl ile köpük püskürtülüyor ve basınçlı su ile yıkanıyor gayet memnunum, işini bilen bir yıkamacı var onun mesai vardiyalarını takip ediyorum 2 3 gidişte bir eline 10 lira sıkıştırıyorum kendi aracı gibi yıkıyor resmen. köpüğü atmadan evvel baştan bi suyla kabasını alıyor baya temiz yıkıyor, sizede bunu öneririm.

    Ama iç mekanı temizlerken baya sıkıntılıyım paspasları silkelemekle yetiniyorum birde mf bezle plastik aksamın tozunu alıyorum.

    Lastiklerin parlaması için bişey yapamıyorum aracım siyah tertemiz yıkanıp cilli gibi oluyor ama lastikler hep gri gri kalıyor. Bunun için önerisi olan var mı arkadaşlar birisi bana kauçukta kullanılan kostik denen bişeyi alıp sulandırıp kullanmamı önermişti ama bulamadım onu. bir önerisi olan varsa hakikatten makbule geçer.

    Lastikleri çürütmek için daha kolay yöntemler var, neden kostikle uğraşacaksınız ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY

    Yıkarken Sonax oto şampuanı + sünger, kurularken %100 pamuklu atlet arasıra da kurulama sonrası 2-3 ayda bir sonax oto cilası kullanıyorum.

    Ancak araca süngeri sürmeden önce aracı ıslatıp bir-iki dakika kirin çamurun gevşemesini bekliyorum, süngeri bol köpüklü halde baştırmadan aracın üzerinde gezdirerek başlıyorum, ikinci kez biraz daha baskı uygulayarak tamamen kirin çıkmasını sağlamaya çalışıyorum, bu şekilde kaporta üzerinde kalmış olması muhtemel kum ve çamurun araçta kılcal çiziler oluşturmasını önleyebilirim diye düşünüyorum. Ancak yıkama esnasında aracın güneş altında kurumasına kesinlikle izin vermiyorum, diğer bölgeleri yıkarken ara ara yıkanmış bölgeleri ıslatmaya devam ediyorum. Böylelikle suyun araç üzerinde damlalar halinde kuruyarak leke bırakmasının önüne geçmeye çalışıyorum. Yıkama işi tamamen bittikten sonra ise pamuklu bezler ile aracı tamamen kuruluyorum. Kuruladıktan sonra cila uygulayacaksam, cila kutusunda bulunan süngerle cilayı tatbik edip kurumaya yüz tuttuğunda 1. pamuklu bezle fazlasını alıyorum 2. pamuklu bezle yumuşak hareketlerle cilayı kaportaya yediriyorum. ( bu tip cilalar kılcal çizgileri kapatmakta birebir. Aracımı sıfır aldıktan sonra bir kez fırça ile yıkadım, özellikle ön kaporta güneşte parlayıp kılcal çizgileri gördükçe canım acıdı ; asla fırça kullanmam. Cilayada işte bu çizikler yüzünden başladım, devam edeceğim :)

    Camlarda camsil kullanıyorum, ama doğru yanlış mı bilmiyorum - alışkanlık işte... Yağmur kaydırıcıyı camlara uygulayıp dış temizliği tamamlıyorum.

    Eğer paspasların kurumasına yetecek kadar vaktim varsa paspas şampuanı ile yıkayıp asıyorum, eğer vaktim yoksa elektrik süpürgesinin kısa ve sert kısmıyla tozunu alıyorum.

    Kalorifer çıkışlarına yapışan tozları elektrik süpürgesinin fırçasıyla, koltuk aralarını elektrik süpürgesinin ince ucu ile temizliyorum. Ara sıra sabunlu suyla koltukları siliyorum.

    Aracın iç mekanındaki plastik aksam ve kapı kenarlarını torpido temizleme sütü sürdüğüm sünger ile temizliyorum. Camların iç tarafına buğu önleyici sürüyorum.

    Boş olduğum hafta sonlarında saydıklarımın tamamını yapıyorum, yaklaşık 3-4 saat sürüyor ve büyük keyif alıyorum. Ancak oturup kalkmaktan bacaklarım ve belim hamlıyor;ertesi gün ağrılarla geçiriyorum.

    Yakın bir zamanda lastikler için parlatıcı, koltuklar için koltuk spreyi gibi ek temizleme kimyasalları satın almayı düşünüyorum. Aracın dışı pırıl pırıl parlarken lastiklerin gri renkli kalmasına dayanamıyorum.

    Oto parfümü kullanmam. Arabanın içinde sigara kullanmam. Araç iyi temizlenmişse zaten aracın içi güzel kokuyor. Araç parfümlerinin 2 m² alanda sürekli tütüyor olması özellikle sıcak havalarda sağlık açısından da çok tercih edilesi bir şeymiş gibi gelmiyor.

    Arabayı 1 ayda bilemediniz 2 ayda bir yıkarım ama yıkadımı da ciddi emek veririm ve gerçekten çok severim. Belki de bu yüzden satılmaz denilen 2,5 yıl kullandığım 11 yıllık Lada Vega'yı takasa verdiğim otomobil bayisi 1 haftada değerinde sattı.

    Hocam evlere de temizlige gidiyor musunuz? Saka bir yana bu derece ozenle arabanizi yikayip temizlemeniz takdire sayan bir durum ama ben kesinlikle yapamam.. En fazla yarim saat ugrasmisligim var..




  • öncelikle hayırlı olsun aracınız

    ben, bol su (genelde şarıl şarıl boşa akan doğal çeşmelerden tedarik edilir ) yumuşak bir fırça sıvı el sabunu ile yıkıyorum eski atletten kurulama bezi yapıp kuruluyorum .
  • süngerle yıkayın...
  • yıkarken "fırça mırça" ne bulursam dalarım, hiç fark etmez. 15-20 dakika da hallederim.

    şu an ki durum mu? gayet güzel...
  • 2010 model siyah aracımı, petrollerdekı 1 tl'lik kopukle ve firca yardımıyla yikiyorum. Hiç bir problem yaratmıyor. Sunger falan zor işler. Ince bır fırcayla gonul rahatlıgıyla yıkayın. Onemli olan fırçanın inceliği.
  • hocam 11 yaşında araba bu saatten sonra tuz ruhu veya çamaşır suyuyla da yıkasan sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enrique.xs

    ben hep yakıt aldıktan sonra benzinlikteki yıkama kısmına giriyorum. Yakıt alırken verilen fiş artı 1 tl ile köpük püskürtülüyor ve basınçlı su ile yıkanıyor gayet memnunum, işini bilen bir yıkamacı var onun mesai vardiyalarını takip ediyorum 2 3 gidişte bir eline 10 lira sıkıştırıyorum kendi aracı gibi yıkıyor resmen. köpüğü atmadan evvel baştan bi suyla kabasını alıyor baya temiz yıkıyor, sizede bunu öneririm.

    Ama iç mekanı temizlerken baya sıkıntılıyım paspasları silkelemekle yetiniyorum birde mf bezle plastik aksamın tozunu alıyorum.

    Lastiklerin parlaması için bişey yapamıyorum aracım siyah tertemiz yıkanıp cilli gibi oluyor ama lastikler hep gri gri kalıyor. Bunun için önerisi olan var mı arkadaşlar birisi bana kauçukta kullanılan kostik denen bişeyi alıp sulandırıp kullanmamı önermişti ama bulamadım onu. bir önerisi olan varsa hakikatten makbule geçer.

    oto aksesuarcılarda lastik yanak parlatıcı var tekerler kuruduktan sonra sünger yardımıyla tekere uygulayabilirsiniz arabanız gerçekten yıkanmış gibi duruyor




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.