Şimdi Ara

Aracımın lastikleri kilitlendi ne yapmalıyım? (Sorun anlaşıldı) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
5.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam birkaç kez gördüm de yazamadım yeni nickin hayırlı olsun. Renault Fiata göre daha iyidir, en doğru karar bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Hocam birkaç kez gördüm de yazamadım yeni nickin hayırlı olsun. Renault Fiata göre daha iyidir, en doğru karar bu.
    Sağol hocam, bugün nick yarın öbürgün araba değiştirecem Allah nasip ederse

    Hayatımın büyük kısmı Fiat ile geçti yaş 18 de başladı 32'ye geliyorum hala Fiat.

    Devri bende kapandı, yeterli para olursa megane alırım olmazsa lodgy daha azı olursa dokker

    Renault çok kullandım, keyifli marka

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dualogic şanzımanlarda şanzıman robotu belli bir kilometreden sonra saatli bomba oluyor. Muhtemelen robot arızalıdır. Baskı balata olsa böyle olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Dualogic şanzımanlarda şanzıman robotu belli bir kilometreden sonra saatli bomba oluyor. Muhtemelen robot arızalıdır. Baskı balata olsa böyle olmaz.
    Sanziman olsa arac kafa kaldirip indiremez cunku tekerleklere guc iletemez. Muhtemelen frenlerle ilgili bi problem var. Bi ihtimal el fren teli kopmus inmiyo olabilir, ama bu durumda kadranda el freni ya da unlem isigi yanar. Ya da bir sekilde fren kitledi.

    Hala sanziman mi acaba diyosaniz stepnenin kitinden kriko ile tek tarafdan kaldirip elle cevirin tekeri ama kafa kaldirp indirdigine gore sanziman saglam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AsDeRf_ _ kullanıcısına yanıt
    Araç puntoymuş. Bende de bir punto var. Dualogic sorunları olan bir şanzıman. Abuk sabuk arızalar çıkarıyor. Ona istinaden bu yorumda bulundum. Bu olmasaydı fren derdim. Ama fren kilitlenmiş olsa fren hidrolik olduğundan pedalı boşa çıkar. El freni takılmış olsa araba zorlansa da yine kalkar. O yüzden sıkıntı muhtemelen dualogic robotundadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Hocam çok geçmiş olsun. Troll yapan biri vardı, kulakları çınlasın. O olsaydı arabayı sat, başka araba al derdi. :)
    Bana kalırsa sorun denildiği gibi frenlerle alakalı ama Antalyadayım demişsiniz. Antalyada bildiğim kadarıyla havalar şuan bahar mevsimi gibi gidiyor. Ama şanzıman ile alakası olsa hiç yerinden oynamaz. Zorlanıyorsa fazla zorlamadan bir tamirci görmesi şart. Ama siz birkaç kez de olsa kaynar suyu deneyin.
    Teşekkürler hocam. Kaynar su denedim işe yaramadı. Gaza biraz sert basıp ileri geri yapmayı da denedim ama tık yok. Tamirci yolları gözüktü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metallurgic Infuser

    Teşekkürler hocam. Kaynar su denedim işe yaramadı. Gaza biraz sert basıp ileri geri yapmayı da denedim ama tık yok. Tamirci yolları gözüktü.

    Alıntıları Göster
    Bence şansınızı zorlamayın derim ben.Inşallah en ucuz yolla atlatirsıniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Araç puntoymuş. Bende de bir punto var. Dualogic sorunları olan bir şanzıman. Abuk sabuk arızalar çıkarıyor. Ona istinaden bu yorumda bulundum. Bu olmasaydı fren derdim. Ama fren kilitlenmiş olsa fren hidrolik olduğundan pedalı boşa çıkar. El freni takılmış olsa araba zorlansa da yine kalkar. O yüzden sıkıntı muhtemelen dualogic robotundadır.
    Hem tekerlegi dondurmeye calisabilecek gucu aktarip hem de tekerlegin donmesine engel olabilecek bi sanziman arizasi dusunemedim. Konu sahibi arkadas en kisa zamanda geri bildirimini de yapsin da ogrenelim madem

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Hem tekerlegi dondurmeye calisabilecek gucu aktarip hem de tekerlegin donmesine engel olabilecek bi sanziman arizasi dusunemedim. Konu sahibi arkadas en kisa zamanda geri bildirimini de yapsin da ogrenelim madem

    Alıntıları Göster
    Gerçekten bak punto gruplarına bak böyle saçma sapan dualogic arızaları var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir tahmin de ben yazayım. Tekerlek rulmanları dağılmış.
  • Metallurgic Infuser kullanıcısına yanıt
    Gereksiz yere inat etmeye gerek yok. Bir tamirciye aracın tekerlerini hareket ettirmeden götürmeye bakın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Allah her şeyin hayırlısını versin. Ama bu saydıkların içinde en doğru olanı megane gibi duruyor. Diğerlerini bence ihtimal olarak şimdiden sayma hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Renault iyidir, forumda itilip kakılır ama kıyaslamaya gelince rakipsiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Allah her şeyin hayırlısını versin. Ama bu saydıkların içinde en doğru olanı megane gibi duruyor. Diğerlerini bence ihtimal olarak şimdiden sayma hocam.
    Hayırlısı olsun diyelim hepimiz için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Renault iyidir, forumda itilip kakılır ama kıyaslamaya gelince rakipsiz.
    İstediği kadar itilip kakılsın, Renault motoruyla tasarımıyla öncü firma, malzeme kalitesi vw'den eksik değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Gerçekten bak punto gruplarına bak böyle saçma sapan dualogic arızaları var

    Alıntıları Göster
    Hocam haklısınız kronik sorunları var bu şanzımanın ama bu sorunlarla yaşamayı öğrenince çok sorun olmuyor. Araba alınanı 8-9 sene oluyor ve sadece 1 kere yolda bıraktı, bir de bu teker kilitlenmesi var tabi. Bence sorun şanzımanda olsa boşta ittirerek ilerletebiliyor olmamız gerekir, ama itilmiyor, bir şekilde frenler lastiği tutuyor gibi.
    Arabaya tamirci bakınca sizi bilgilendiririm ama muhtemelen hafta sonu ya da öbür haftaya sarkacak bu işler dolayısıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metallurgic Infuser -- 14 Ocak 2020; 12:19:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metallurgic Infuser

    Hocam haklısınız kronik sorunları var bu şanzımanın ama bu sorunlarla yaşamayı öğrenince çok sorun olmuyor. Araba alınanı 8-9 sene oluyor ve sadece 1 kere yolda bıraktı, bir de bu teker kilitlenmesi var tabi. Bence sorun şanzımanda olsa boşta ittirerek ilerletebiliyor olmamız gerekir, ama itilmiyor, bir şekilde frenler lastiği tutuyor gibi.
    Arabaya tamirci bakınca sizi bilgilendiririm ama muhtemelen hafta sonu ya da öbür haftaya sarkacak bu işler dolayısıyla.

    Alıntıları Göster
    El freni boşta mı?
    El frenini cekerken tiktiktik ses yapar ya hani, onu yapmıyorsa, yani bosta, parmağınızla yukari aşağı oynayabiliyorsaniz kolu el freniniz askıda kalmıştır.
    Bunu anlamanin yolu ise, el freni inikken, arabayi ileri hareket ettirdiginiz de ön, geri hareket ettirdiginiz de de arka amortisör yukari doğru kalkinirsa, tekerlere güç gidiyor fakat aracı birşey tutuyordur. Bunun sebebi de el freni doğal olarak.
    Anlattığım gibiyse sorununuz,
    Şanzıman, baskı balata, yok yürüyen aksam blablabla..
    Sorununuz hiç birisi, sadece el freni takılı kalmış.

    Şuan Antalya da 10-15 derece hava bu dediğimiz olay - lerde oluyor. Sebebi ne diyeceksin, yüksek ihtimal tel kopmuş ve askıda kalmış olabilir el freniniz.
    Çok bir masrafi olacağını sanmiyorum. Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 14 Ocak 2020; 12:55:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Sanziman olsa arac kafa kaldirip indiremez cunku tekerleklere guc iletemez. Muhtemelen frenlerle ilgili bi problem var. Bi ihtimal el fren teli kopmus inmiyo olabilir, ama bu durumda kadranda el freni ya da unlem isigi yanar. Ya da bir sekilde fren kitledi.

    Hala sanziman mi acaba diyosaniz stepnenin kitinden kriko ile tek tarafdan kaldirip elle cevirin tekeri ama kafa kaldirp indirdigine gore sanziman saglam.

    Alıntıları Göster
    El freni işareti takili kalma durumunda yanmıyor hocam, afyonda -5 derece ve altinda bir hava da, Trabzon a giderken el frenini çekip park alaninda uyumuştum Özdilek de.

    2 saat sonra el frenini indirmemle çok hafif olduğunu anladim, geri yukarı parmağımla hareket ettirebiliyordum. O zaman el freni ışığı parmagimla yukari el freni kolunu hareket ettirdigim de yaniyor, indirdiğim de sonuyordu ama kampana kilitli kalmıştı.

    Sicak su, kaynar su dokuyorduk kampana ya, metala değmesi ile donuyor du

    Nasıl çözdüm sorunu? Arabayi 15dk rolantide çalıştırdım, ısınması için ara ara gaz verdim ve egzoz sisteminin yanindaki el freni kablolari ısınması ile zamanla el freni teli kendini bırakmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    El freni boşta mı?
    El frenini cekerken tiktiktik ses yapar ya hani, onu yapmıyorsa, yani bosta, parmağınızla yukari aşağı oynayabiliyorsaniz kolu el freniniz askıda kalmıştır.
    Bunu anlamanin yolu ise, el freni inikken, arabayi ileri hareket ettirdiginiz de ön, geri hareket ettirdiginiz de de arka amortisör yukari doğru kalkinirsa, tekerlere güç gidiyor fakat aracı birşey tutuyordur. Bunun sebebi de el freni doğal olarak.
    Anlattığım gibiyse sorununuz,
    Şanzıman, baskı balata, yok yürüyen aksam blablabla..
    Sorununuz hiç birisi, sadece el freni takılı kalmış.

    Şuan Antalya da 10-15 derece hava bu dediğimiz olay - lerde oluyor. Sebebi ne diyeceksin, yüksek ihtimal tel kopmuş ve askıda kalmış olabilir el freniniz.
    Çok bir masrafi olacağını sanmiyorum. Geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam. Garip bir şekilde el freninin hissiyatında bi değişme yok, el freninin çekerken gelen ses de geliyor. Fren pedalının hissinde de bi değişme yok. Ancak dediğiniz gibi el freni inikken ileri gaz verince arabanın önü kalkıyor, geri gidince de arkası kalkıyor; önceki mesajlarımda ters yazmışım bunu.




  • Aracımın lastikleri kilitlendi ne yapmalıyım? (Sorun anlaşıldı)
    Dün akşama doğru usta gelip baktı arabaya. İlk önce ön tekerin birine baktı ve bir şey yok dedi. Sonra arka tekerin birine baktı. Arka tekerdeki kırmızı diskler herhangi bir sebepten ötürü birbirine yapışmış. Usta eğer fazla sulu bırakıldıysa arası küflenmiş ve yapışmış olabilir dedi. Zor kullanıp çekiçle falan açmaya çalıştı ama bir türlü açamadı. Mecbur cumartesi çekici gelip alacak arabayı ve muhtemelen kazıklanacağım. Diğer arka tekere bakmadı ama onda da olabilir sorun.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.