Şimdi Ara

Aracımın Üstüne Damlayan milyonlarca Reçine Çözümü! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
9
Favori
50.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ıslak mendil zifti de gazyağından iyi çıkarıyor, tarafımdan test edildi ve onaylandı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dur suraya bi islak mendil reklami yapayim 10 bin adet resimli baskili kargo kdv dahil 800 tl :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    Tecrübenizden faydalansak, şu kil için öneriniz nedir?

    Uygulamayı nasıl yapalım?

    Aynı reçine sıkıntısı bende de var, araç 2015 model olunca pasta uygulamadan sorundan kurtulayım diyorum...


    Kil internetten alınabilir genelde en uygunu erdem boyada oluyor. Piyasada 3m vs gibi markaların markalı killeri var, absürd fiyatlardan satılıyor gerek yok. No name mavi killer var 30-50lira arası gramajına göre. Genelde 80gr kil iki araca yeter diyebiliriz. Oldukça ekonomik oluyor. İdeali meguiars quick detailer gibi ekstra kaydırıcı bir ürünle kullanmak, ama şart değil sabunlu suyla da yapılabilir.

    Öncelikle reçine, zift temizleyici ürün alınıp, suyla tozu kiri atılmış aracın neresi sıkıntılıysa oraya sıkılıp olabildiğince temizlenir. Daha sonra araç yıkanır. Sabunlu su, quick detailer gibi bir ürün panelin ufak bir alanına sıkılır, elde ezilip yayvan hale getirilmiş kil fazla bastırılmadan enlemesine ya da boylamasına şekilde çalışılarak yüzeye sürülür. Yüzey kurur gibi hissedilirse detarjanlı su püskürtülür. Herhangi bir çizilmeyi önlemek için yüzey sürekli ıslak tutulmalı, kil kesinlikle dairesel kullanılmamalı ve sık sık yeniden yoğurularak temiz bir yüzey ortaya çıkarılmalıdır. Çünkü vernikte gözle görülmeyen pek çok toz, kir, reçine, balata, demir tozu vs vardır bunlar kili sürerken yüzeyine yapışır. Arada bir kontrol ederek kili yoğurmak ve temiz yüzeyle devam etmek önemlidir. Kili ilk sürdüğümüzde hışırtılı pürüzlü bir yüzey hissedilir, kil işini yapıp kirleri içine çektikçe, panelde yağ gibi kaymaya başlar. En son elimizle kontrol edip pürüzsüzlüğümüzden emin olduğumuz alan bitince bir başka alana geçeriz, böyle ufak ufak bütün panelleri ve camları killeriz. Bir bölgenin tamamen pürüzsüz yağ gibi olduğundan emin olmadan başka alana geçilmez, çünkü o noktada kalmış olabilecek en ufak bir zerre, cilalama aşamasında verniğin çizilmesine neden olabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta killeme işini tozsuz, gölge yerde yapmaktır. Ayrıca bir panel bitince hafif suyla durulayıp üzerindeki sabunlu su kalıntısını durulamak iyi olur.

    Kil orta boy bir araç için tek kişi 1 saat civarı sürer. Eğer araç hiç boya koruma görmemişse daha uzun sürecektir, zira vernik yüzeyi pislikle dolmuş olacaktır. Kille ne kadar çok yabancı madde çıktığını gördüğünüzde şaşırırsınız. Üşenmeyen jantlara da kil yapabilir ben o kadar uğraşmıyorum. Kil öncesi zift, reçine temizleyici ürün kullanmak şart değildir, ama kil işçiliğini büyük ölçüde azaltırlar.

    Bundan sonra araç cilalı şampuanla güzelce yıkanır ve kurulanır. Tam kuruduktan sonra, vernik katmanının durumuna göre değişen kalınlıkta ve özellikte cila uygulaması yapılır. 1 veya 2 kat. Cila uygulamasından sonra katı wax veya sealant ile boya koruması yapılır. Wax olarak collinite oldukça kalitelidir ama işin mantığı hepsinde aynıdır, doğal karnauba mumu ile yüzeyde film oluşturmak. Boya koruma işi cila atmaya çok benzer. İnce bir tabaka sürer, yüzeyin hafif matlaşmasını bekler sonra fazlasını bezle alır ve parlatırsınız. Yüzey tereyağı gibi pürüzsüz ve kaygan olmuşsa iyi iş yapmışsınızdır. Su testinde su damlalarının boncuk boncuk toplandığını görürsünüz. Bu boncuklar ne kadar küçük ve sıksa boya korumanız o kadar başarılı olmuştur. Waxlarken dikkat edilecek konu sürme ve parlatma işini elde yapmaktır, makineye uygun değildir. İki kat arası birkaç saat beklemek çok faydalıdır. En çok yapılan hata wax'ı çok kalın sürmektir, bu gereksiz yapışkan bir yüzey oluşturacağı gibi parlaklığı da düşürür. Wax'ı gözle görülemeyecek kadar incecik film şeklinde sürmek yeterlidir. Kauçuk lastik, plastik parçalara sürmemek gerekir yoksa beyaz iz bırakır. Bu konuda maskeleme bandı yardıma koşar. Silecek olmayan tüm camlara uygulanabilir, camların daha uzun süre temiz kalıp rahat açılıp kapanmalarını sağlar. Silecek olanlara sürülmez çünkü silecekler çalıştıkça camda yağlı iz yapar.

    Türkiye koşullarında wax 3 ay iyi iş yapar. Sonrasında bir 3 ay daha hafiften fayda sağlar. Sonra yenilemek gerekir. Aracın ufak çiziklerden iz almadan kurtulmasını, kuş pisliklerinin verniğe işlemesini, reçinelerin tutunamamasını, daha geç toz tutmasını ve temiz kalmasını sağlar. Güneşin yanıcı etkisinden vernik yanığına karşı korur. Olası çizik kısımları pastan korur. Parlaklık sağlar. Etkisi her yıkamada azalır, o yüzden çok sık yıkanan aracn boya koruması da daha sık yapılmalıdır.

    Nano veya seramik ürünler kimyasal yapılıp olup verniğe daha kuvvetli yapışma sağladıklarından yıkamalardan daha az etkilenirler, ama uygulamak kolaylığı ve keyfi açısından ben wax öneririm. Yıkama işlemlerinde asla sünger veya fırça kullanılmamalıdır. Mikrofiber eldiven veya kuzu postu kullanılabilir. Yoksa yüzeyde harelenme dediğimiz kılcal çizikler oluşur ki bunlar polisaj makinesi olmadan elde tamamen yok edilemez. Kilin adı ingilizcede clay bar'dır ve youtube pek çok uygulama videosundan detaylı uygulanışı görülebilir.




  • Ben daha basit bir çözüm buldum:
    Reçine ile kaplanmış aracı yıkamacıya götürmeden evvel A101' den şişesi 3 liradan 4 şişe elma sirkesi alıyorum.
    Yıkamacıya vardığımda usta yıkamaya başlamadan bu şişelerce sirkeyi arabanın üzerine boca ediyorum ve en az 5 dakika bekletiyorum.
    Yıkama sonrası eser kalmıyor.
  • Araç 1.2 edc 120 hp özellikle icon donanım olunca, reçineler boya üzerinde farklı tepki mi veriyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    Tecrübenizden faydalansak, şu kil için öneriniz nedir?

    Uygulamayı nasıl yapalım?

    Aynı reçine sıkıntısı bende de var, araç 2015 model olunca pasta uygulamadan sorundan kurtulayım diyorum...


    Kil internetten alınabilir genelde en uygunu erdem boyada oluyor. Piyasada 3m vs gibi markaların markalı killeri var, absürd fiyatlardan satılıyor gerek yok. No name mavi killer var 30-50lira arası gramajına göre. Genelde 80gr kil iki araca yeter diyebiliriz. Oldukça ekonomik oluyor. İdeali meguiars quick detailer gibi ekstra kaydırıcı bir ürünle kullanmak, ama şart değil sabunlu suyla da yapılabilir.

    Öncelikle reçine, zift temizleyici ürün alınıp, suyla tozu kiri atılmış aracın neresi sıkıntılıysa oraya sıkılıp olabildiğince temizlenir. Daha sonra araç yıkanır. Sabunlu su, quick detailer gibi bir ürün panelin ufak bir alanına sıkılır, elde ezilip yayvan hale getirilmiş kil fazla bastırılmadan enlemesine ya da boylamasına şekilde çalışılarak yüzeye sürülür. Yüzey kurur gibi hissedilirse detarjanlı su püskürtülür. Herhangi bir çizilmeyi önlemek için yüzey sürekli ıslak tutulmalı, kil kesinlikle dairesel kullanılmamalı ve sık sık yeniden yoğurularak temiz bir yüzey ortaya çıkarılmalıdır. Çünkü vernikte gözle görülmeyen pek çok toz, kir, reçine, balata, demir tozu vs vardır bunlar kili sürerken yüzeyine yapışır. Arada bir kontrol ederek kili yoğurmak ve temiz yüzeyle devam etmek önemlidir. Kili ilk sürdüğümüzde hışırtılı pürüzlü bir yüzey hissedilir, kil işini yapıp kirleri içine çektikçe, panelde yağ gibi kaymaya başlar. En son elimizle kontrol edip pürüzsüzlüğümüzden emin olduğumuz alan bitince bir başka alana geçeriz, böyle ufak ufak bütün panelleri ve camları killeriz. Bir bölgenin tamamen pürüzsüz yağ gibi olduğundan emin olmadan başka alana geçilmez, çünkü o noktada kalmış olabilecek en ufak bir zerre, cilalama aşamasında verniğin çizilmesine neden olabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta killeme işini tozsuz, gölge yerde yapmaktır. Ayrıca bir panel bitince hafif suyla durulayıp üzerindeki sabunlu su kalıntısını durulamak iyi olur.

    Kil orta boy bir araç için tek kişi 1 saat civarı sürer. Eğer araç hiç boya koruma görmemişse daha uzun sürecektir, zira vernik yüzeyi pislikle dolmuş olacaktır. Kille ne kadar çok yabancı madde çıktığını gördüğünüzde şaşırırsınız. Üşenmeyen jantlara da kil yapabilir ben o kadar uğraşmıyorum. Kil öncesi zift, reçine temizleyici ürün kullanmak şart değildir, ama kil işçiliğini büyük ölçüde azaltırlar.

    Bundan sonra araç cilalı şampuanla güzelce yıkanır ve kurulanır. Tam kuruduktan sonra, vernik katmanının durumuna göre değişen kalınlıkta ve özellikte cila uygulaması yapılır. 1 veya 2 kat. Cila uygulamasından sonra katı wax veya sealant ile boya koruması yapılır. Wax olarak collinite oldukça kalitelidir ama işin mantığı hepsinde aynıdır, doğal karnauba mumu ile yüzeyde film oluşturmak. Boya koruma işi cila atmaya çok benzer. İnce bir tabaka sürer, yüzeyin hafif matlaşmasını bekler sonra fazlasını bezle alır ve parlatırsınız. Yüzey tereyağı gibi pürüzsüz ve kaygan olmuşsa iyi iş yapmışsınızdır. Su testinde su damlalarının boncuk boncuk toplandığını görürsünüz. Bu boncuklar ne kadar küçük ve sıksa boya korumanız o kadar başarılı olmuştur. Waxlarken dikkat edilecek konu sürme ve parlatma işini elde yapmaktır, makineye uygun değildir. İki kat arası birkaç saat beklemek çok faydalıdır. En çok yapılan hata wax'ı çok kalın sürmektir, bu gereksiz yapışkan bir yüzey oluşturacağı gibi parlaklığı da düşürür. Wax'ı gözle görülemeyecek kadar incecik film şeklinde sürmek yeterlidir. Kauçuk lastik, plastik parçalara sürmemek gerekir yoksa beyaz iz bırakır. Bu konuda maskeleme bandı yardıma koşar. Silecek olmayan tüm camlara uygulanabilir, camların daha uzun süre temiz kalıp rahat açılıp kapanmalarını sağlar. Silecek olanlara sürülmez çünkü silecekler çalıştıkça camda yağlı iz yapar.

    Türkiye koşullarında wax 3 ay iyi iş yapar. Sonrasında bir 3 ay daha hafiften fayda sağlar. Sonra yenilemek gerekir. Aracın ufak çiziklerden iz almadan kurtulmasını, kuş pisliklerinin verniğe işlemesini, reçinelerin tutunamamasını, daha geç toz tutmasını ve temiz kalmasını sağlar. Güneşin yanıcı etkisinden vernik yanığına karşı korur. Olası çizik kısımları pastan korur. Parlaklık sağlar. Etkisi her yıkamada azalır, o yüzden çok sık yıkanan aracn boya koruması da daha sık yapılmalıdır.

    Nano veya seramik ürünler kimyasal yapılıp olup verniğe daha kuvvetli yapışma sağladıklarından yıkamalardan daha az etkilenirler, ama uygulamak kolaylığı ve keyfi açısından ben wax öneririm. Yıkama işlemlerinde asla sünger veya fırça kullanılmamalıdır. Mikrofiber eldiven veya kuzu postu kullanılabilir. Yoksa yüzeyde harelenme dediğimiz kılcal çizikler oluşur ki bunlar polisaj makinesi olmadan elde tamamen yok edilemez. Kilin adı ingilizcede clay bar'dır ve youtube pek çok uygulama videosundan detaylı uygulanışı görülebilir.

    Teşekkürler Hocam anlatımın içöin :) Ben internet alacağım, bu hafta elime gecer. Bitirmediğim yerler vardı oraları da onla denerim. Islak mendil çok yotucu oldu yalan değil. Şimdi kille temizleyip daha sonra bi elimde olan pasta-cila yapacağım. Yıkama için sünger mi kullanmalıyız ?




  • Kuş pisliği normal çeşme suyu döküp iki dakika yumuşamasını bekleyince elinle silince akıp gidiyor. Ekstra birşey gerekmez ona. Çam reçinesi içinse ben kaynara yakın sıcak suyu reçine üzerine dökerek çıkarmıştım. gaz yağı , mazot denenebilir ama sıcak su varken gerek yok. Tiner, ıslak mendil, kolonya gibi uçucular boyaya zarar verebilir bence
  • tnt1903 kullanıcısına yanıt
    Ya ben ıslak mendil kullanırsam mendile arabanın boyası cıkıyor sizde oldumu ? bende kuş pisliklerinden mustaribim martılar pislemiyor bağırsaklarını bırakıyor arabanın üstüne resmen hele yan taraftan carparsa aşağı kadar sıvanıyor
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    ilginize ve emeğinize teşekkür ederim...

    uygulayabilirsem buradan sonucu yazarım....
  • Güneş yanığı dedikleri var ya, lan bu arabada da yanık mı olmuş dersiniz hani. Onun sorumlusu pasta ciladır. Belki tek başına yetmeye bilir yanık için, başka sebeplerde var tabii. Yepyeni arabaya pasta cila mı olurmuş! Bir araba 2. Pastayı yesin güneş yanığı farz olur. Çok mucize gibi sunuyorlar da anca günü kurtarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha geçenlerde Meguiars zift ve böcek çıkarıcıyı sıktım sonra bezle sildim ve çıktı ama kil daha az yorucudur diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Ahahaha hocam çok iyi soru düşünerek okuyan adamın hali başka

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kocaballi kullanıcısına yanıt
    Bi arkadaş gayet güzel cevap vermiş. Ekleme yapayım dedim. Yeni bez killer çıktı. Uygulaması daha rahat ve vakitten kazandırıyor. Bi araştırın bence
  • Beyaz renk 2014 model clio 4 aracım var aynı sorun bende de var kezzap döksem çıkmayacak gibi duruyor resmen boya ya işlemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    Tecrübenizden faydalansak, şu kil için öneriniz nedir?

    Uygulamayı nasıl yapalım?

    Aynı reçine sıkıntısı bende de var, araç 2015 model olunca pasta uygulamadan sorundan kurtulayım diyorum...


    Kil internetten alınabilir genelde en uygunu erdem boyada oluyor. Piyasada 3m vs gibi markaların markalı killeri var, absürd fiyatlardan satılıyor gerek yok. No name mavi killer var 30-50lira arası gramajına göre. Genelde 80gr kil iki araca yeter diyebiliriz. Oldukça ekonomik oluyor. İdeali meguiars quick detailer gibi ekstra kaydırıcı bir ürünle kullanmak, ama şart değil sabunlu suyla da yapılabilir.

    Öncelikle reçine, zift temizleyici ürün alınıp, suyla tozu kiri atılmış aracın neresi sıkıntılıysa oraya sıkılıp olabildiğince temizlenir. Daha sonra araç yıkanır. Sabunlu su, quick detailer gibi bir ürün panelin ufak bir alanına sıkılır, elde ezilip yayvan hale getirilmiş kil fazla bastırılmadan enlemesine ya da boylamasına şekilde çalışılarak yüzeye sürülür. Yüzey kurur gibi hissedilirse detarjanlı su püskürtülür. Herhangi bir çizilmeyi önlemek için yüzey sürekli ıslak tutulmalı, kil kesinlikle dairesel kullanılmamalı ve sık sık yeniden yoğurularak temiz bir yüzey ortaya çıkarılmalıdır. Çünkü vernikte gözle görülmeyen pek çok toz, kir, reçine, balata, demir tozu vs vardır bunlar kili sürerken yüzeyine yapışır. Arada bir kontrol ederek kili yoğurmak ve temiz yüzeyle devam etmek önemlidir. Kili ilk sürdüğümüzde hışırtılı pürüzlü bir yüzey hissedilir, kil işini yapıp kirleri içine çektikçe, panelde yağ gibi kaymaya başlar. En son elimizle kontrol edip pürüzsüzlüğümüzden emin olduğumuz alan bitince bir başka alana geçeriz, böyle ufak ufak bütün panelleri ve camları killeriz. Bir bölgenin tamamen pürüzsüz yağ gibi olduğundan emin olmadan başka alana geçilmez, çünkü o noktada kalmış olabilecek en ufak bir zerre, cilalama aşamasında verniğin çizilmesine neden olabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta killeme işini tozsuz, gölge yerde yapmaktır. Ayrıca bir panel bitince hafif suyla durulayıp üzerindeki sabunlu su kalıntısını durulamak iyi olur.

    Kil orta boy bir araç için tek kişi 1 saat civarı sürer. Eğer araç hiç boya koruma görmemişse daha uzun sürecektir, zira vernik yüzeyi pislikle dolmuş olacaktır. Kille ne kadar çok yabancı madde çıktığını gördüğünüzde şaşırırsınız. Üşenmeyen jantlara da kil yapabilir ben o kadar uğraşmıyorum. Kil öncesi zift, reçine temizleyici ürün kullanmak şart değildir, ama kil işçiliğini büyük ölçüde azaltırlar.

    Bundan sonra araç cilalı şampuanla güzelce yıkanır ve kurulanır. Tam kuruduktan sonra, vernik katmanının durumuna göre değişen kalınlıkta ve özellikte cila uygulaması yapılır. 1 veya 2 kat. Cila uygulamasından sonra katı wax veya sealant ile boya koruması yapılır. Wax olarak collinite oldukça kalitelidir ama işin mantığı hepsinde aynıdır, doğal karnauba mumu ile yüzeyde film oluşturmak. Boya koruma işi cila atmaya çok benzer. İnce bir tabaka sürer, yüzeyin hafif matlaşmasını bekler sonra fazlasını bezle alır ve parlatırsınız. Yüzey tereyağı gibi pürüzsüz ve kaygan olmuşsa iyi iş yapmışsınızdır. Su testinde su damlalarının boncuk boncuk toplandığını görürsünüz. Bu boncuklar ne kadar küçük ve sıksa boya korumanız o kadar başarılı olmuştur. Waxlarken dikkat edilecek konu sürme ve parlatma işini elde yapmaktır, makineye uygun değildir. İki kat arası birkaç saat beklemek çok faydalıdır. En çok yapılan hata wax'ı çok kalın sürmektir, bu gereksiz yapışkan bir yüzey oluşturacağı gibi parlaklığı da düşürür. Wax'ı gözle görülemeyecek kadar incecik film şeklinde sürmek yeterlidir. Kauçuk lastik, plastik parçalara sürmemek gerekir yoksa beyaz iz bırakır. Bu konuda maskeleme bandı yardıma koşar. Silecek olmayan tüm camlara uygulanabilir, camların daha uzun süre temiz kalıp rahat açılıp kapanmalarını sağlar. Silecek olanlara sürülmez çünkü silecekler çalıştıkça camda yağlı iz yapar.

    Türkiye koşullarında wax 3 ay iyi iş yapar. Sonrasında bir 3 ay daha hafiften fayda sağlar. Sonra yenilemek gerekir. Aracın ufak çiziklerden iz almadan kurtulmasını, kuş pisliklerinin verniğe işlemesini, reçinelerin tutunamamasını, daha geç toz tutmasını ve temiz kalmasını sağlar. Güneşin yanıcı etkisinden vernik yanığına karşı korur. Olası çizik kısımları pastan korur. Parlaklık sağlar. Etkisi her yıkamada azalır, o yüzden çok sık yıkanan aracn boya koruması da daha sık yapılmalıdır.

    Nano veya seramik ürünler kimyasal yapılıp olup verniğe daha kuvvetli yapışma sağladıklarından yıkamalardan daha az etkilenirler, ama uygulamak kolaylığı ve keyfi açısından ben wax öneririm. Yıkama işlemlerinde asla sünger veya fırça kullanılmamalıdır. Mikrofiber eldiven veya kuzu postu kullanılabilir. Yoksa yüzeyde harelenme dediğimiz kılcal çizikler oluşur ki bunlar polisaj makinesi olmadan elde tamamen yok edilemez. Kilin adı ingilizcede clay bar'dır ve youtube pek çok uygulama videosundan detaylı uygulanışı görülebilir.

    Guzel bilgiler tesekkurler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mazotla çıkar... yada benzin...

    tiner kullanma cunku boyan sentetikmi akrilikmi bilmiyorum boyayı alırsın sonra...
  • Daha önce forumda okuduğum yığınla muadil reçine başlığından yola çıkarak ve kişisel tecrübeme göre Peugeot'un dandik boyası/verniği üzerinde ıslak mendil zararsız ve iyi sonuç veriyor. Gazyağı da etkili, denedim. Niyeti bozduysanız çok az tiner, etil alkol ile minimal oranda deneyebilirsiniz ama muhtemelen verniği bozacaktır. Burada en önemli konu reçinenin sertlik düzeyi. 1 hafta beklemiş taş gibi sertleşmiş bir reçine öbeğine yorgan iğnesi ile dikkatlice tepesini kazıdığımı da hatırlıyorum, hafif ılık su + ıslak mendil ile çok daha yumuşak reçineyi temizlediğimi de. Yani reçineden reçineye çok fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim siyah araç bir ara Alanya da uzun süre park halinde kaldı. Üzerindeki reçine damlaları taşlaşmış.

    Zift sökücü
    Sıcak su
    Kil


    Çıkmıyor, meret...


    Bir tanesini zorladım boya ile beraber gelince bıraktım, öyle duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim başıma gels bende aracı çekerim gölgeye bütün gün ıslak mendille uğraş dur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatay_igci

    Ya ben ıslak mendil kullanırsam mendile arabanın boyası cıkıyor sizde oldumu ? bende kuş pisliklerinden mustaribim martılar pislemiyor bağırsaklarını bırakıyor arabanın üstüne resmen hele yan taraftan carparsa aşağı kadar sıvanıyor

    Vallahi bana olmadı, benimkinin PH ı 7.4 tü. Bunlarda asidik de olabiliyor. Ona dikkat edin bence.. 0-6 asit, >6 bazdır
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.