Şimdi Ara

Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
18.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hadi buyrun bir şehir efsanesi daha arkadaşlar.

    Sabah aracınızı çalıştırın kemerinizi takın aynalarınızı kontrol edin takın vitese başlayın sakin sakin gitmeye hiçbirşey olmaz aracınıza ..
    Araçta oturup 3 dk 5 dk beklemek size yakıt yaktırmaktan başka hiçbir amaca hizmet etmez ,aksine egzost def basıncınız düşük olduğu için kat tan itibaren orta ve arka susturucularda gereksiz oranda kondens su birikmesine neden olur.Buda egzost sisteminiz için hayırlı birşey değildir.
    90 lı yıllardan itibaren hemen hemen tüm araçlarda silindir kapakları yağ havuzlu olarak üretiliyor,bunun sebebi ise ilk çalışma anında yağın kapağa çıkana kadarki geçen 3 ,5 saniyede yukarıda yağlama zaafı oluşmasının engellemektir.Eğer rölanti valfiniz veya stepper motorunuzda bir çalışma zaafı varsa o zaman 1 dk kadar beklemeniz faydalı olacaktır oda yağlama amacı ile değil aracınızın vites arası boşlukta falan sürüş anında stop etmesini azaltmak amacı ile olur.Motorlar yükaltında daha çabuk ısınırlar ne kadar çabuk ısınırsanız çalışma toleransları o kadar çabuk yerine gelir.Rölantide çalışmada ısınma süresi daha uzundur dolayısı ile motoru soğuk olarak daha uzun süre çalışma durumunda bırakırsınız

    Ön ısıtma denilen şey elektrojen grubu veya ağır gemi dizelleri için uygulanan birşeydir onlardada motor yağı heran start için 60 ile 80 dereceler civarında ısıtılarak hazır tutulur ve sıcak yağ ile start verilir.Bunun tek sebebi ise start anından itibaren %75 -%100 güçte çalışma şartı gerekmesidir.
    Hava limanında enerji kesintisi anında dur 5 dk ısıtayım ben bu jeneratör sistemini sonra enerjiyi verelim diyemezsiniz.
    Selamlar ....




  • Yağ lambası söndüğü anda yağlama başlamış demektir. Yani marşa basıldığı anda 1-2 sn içinde yağlama başlar. Araç çalıştıktan sonra 5-10 sn içinde rölanti devrine yakın devirlerde hareket edilmesinde hiç bir sakınca olmaz. Hararet göstergesi kıpırdanmaya başlayıncaya kadar yüklenmemek gerekir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.

    Soğuk motora gaz vermemeyi bende dahil herkes bilir fakat kafamı karıştıran bir şey var bizim araçta
    bir düğme var motor soğuken ona bastımızda motoru ısıtmak için devir yükseliyor bir müddet belli bir seviyede kalıyor motorun durumuna göre değişiyor şimdi motor soğukken basılıyor düğmeye ve otomatik kendini ayarlayarak gaz veriyor motoru ısıtıyor hararet fln tam normal hale gelince otomatik olarak devreden çıkıyor.
    Bunun bir zararı olabilir mi aceba merak ettiğim bir konu bilgilendirirseniz veya bilgilendiren birisi olursa sevinirim.
  • İdeali 16.4 sn beklemektir. Ben kronometre kullanıyorum. (şaka) :)
    10-15 sn bekleyip motora fazla gaz verip zorlamadan sıcaklık ibresi kıpırdanana kadar yolda ısıtılır motor.
    Sonra isteğe göre üzerine ekstra hava yakıt karışımı serpilerek sıcak servis yapılır.
    Afiyet olsun.
  • dizellerde bekleniyor,

    benzinlide öyle birsey yok, ne gerek var yaw
    ,sadece kendine gelsin diye 15 20 sn beklenebilir, yoksa 2 3 dk beklersek her seferinde

    günde 4 kere arabaya binsek
    4 X 3 dk X 365 gün = 4380 dk senede
    4380 dk / 60 = 73 saat 1 senede

    60 yıl araba kullansak hayatımızdan 4380 saat arabada motoru beklemeyle geçer,

    bu da gündüz yaşam saati 8 saatte bölünürse 547 gün yapar

    60 aktif sürücü yılımızın, 2 senesini motor ısıtmayla harcıyoruz

    ben basar cıkarım, varsın 10 bin tl masraf çıksın ömrüm boyunca
    2 senemi satın alırım en azından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wreith

    dizellerde bekleniyor,

    benzinlide öyle birsey yok, ne gerek var yaw
    ,sadece kendine gelsin diye 15 20 sn beklenebilir, yoksa 2 3 dk beklersek her seferinde

    günde 4 kere arabaya binsek
    4 X 3 dk X 365 gün = 4380 dk senede
    4380 dk / 60 = 73 saat 1 senede

    60 yıl araba kullansak hayatımızdan 4380 saat arabada motoru beklemeyle geçer,

    bu da gündüz yaşam saati 8 saatte bölünürse 547 gün yapar

    60 aktif sürücü yılımızın, 2 senesini motor ısıtmayla harcıyoruz

    ben basar cıkarım, varsın 10 bin tl masraf çıksın ömrüm boyunca
    2 senemi satın alırım en azından




    10.00 masraf çıkınca o iki sene şıp diye gitmesin ömründen




  • 10 bin lafın gelişi, o kadar çıkmaz yaw

    iyi motora bişey olmaz,

    ( iyi motor deyince laguna 2006 larda mı hatırlayamadım, 100.000 km testinden sonra aracı dağıtttıklarında motorda çatlaklar vardı )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.

    Soğuk motora gaz vermemeyi bende dahil herkes bilir fakat kafamı karıştıran bir şey var bizim araçta
    bir düğme var motor soğuken ona bastımızda motoru ısıtmak için devir yükseliyor bir müddet belli bir seviyede kalıyor motorun durumuna göre değişiyor şimdi motor soğukken basılıyor düğmeye ve otomatik kendini ayarlayarak gaz veriyor motoru ısıtıyor hararet fln tam normal hale gelince otomatik olarak devreden çıkıyor.
    Bunun bir zararı olabilir mi aceba merak ettiğim bir konu bilgilendirirseniz veya bilgilendiren birisi olursa sevinirim.


    Jikle farklıdır, onu açtığınızda motora yakıtı zengin karışım oranıyla ve sabit verir. Jikle havayı bir miktar kısıp, benzini de bir miktar arttırır. Ona göre değerleri girilmiştir. Manuel jikle karbüratörlü arabalarda olur. Enjeksiyonluda hiç görmedim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: wreith

    dizellerde bekleniyor,

    benzinlide öyle birsey yok, ne gerek var yaw
    ,sadece kendine gelsin diye 15 20 sn beklenebilir, yoksa 2 3 dk beklersek her seferinde

    günde 4 kere arabaya binsek
    4 X 3 dk X 365 gün = 4380 dk senede
    4380 dk / 60 = 73 saat 1 senede

    60 yıl araba kullansak hayatımızdan 4380 saat arabada motoru beklemeyle geçer,

    bu da gündüz yaşam saati 8 saatte bölünürse 547 gün yapar

    60 aktif sürücü yılımızın, 2 senesini motor ısıtmayla harcıyoruz

    ben basar cıkarım, varsın 10 bin tl masraf çıksın ömrüm boyunca
    2 senemi satın alırım en azından




    10.00 masraf çıkınca o iki sene şıp diye gitmesin ömründen



    tam bir servis elemanı lafı 5 bin 10 bin masraf çıkar geçen servis e goturduk iki makine bagladı araca açarsak yok 1 bin tl yok 4 bin tl yok 5bin tl yok yeni parça 7 bin tl yok 10 bin tl uçtu da uçtu sonrada yenimodel verelim demzmi goturdum ustaya para bile almadı

    aku nun kapagını cıkarmıs eliyle motorun suyunu dısarı kapagında atmıs boyle servis elemanı gordukçe birdaha sevisin onunden geçmem






  • quote:

    Orijinalden alıntı: talip333

    Arkadaşlar merhaba, arabayı çalıştırıp hemen hareket etmek yanlış bunu herkes biliyordur. Fakat ne kadar süre arabanın yağlanması için beklemeliyiz? Ben genelde 1dk bekliyorum ama gerçeği nedir 5 dk mı 30 sn. mi? Bilenler cevaplayabilirse, teşekkürler şimdiden.



    arabadan arabaya değişir bu sure 5 saniyede olur 5 dakikada renault 9 mesela bazı modelleri ve jikle li olanları 1 hafta çalıştırmayın ve marşa basın bakalım


    ve sonra 1 gun çalışmamış

    yeni model bir mercedes in kontağını çevirin nasıl farkeder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.

    Soğuk motora gaz vermemeyi bende dahil herkes bilir fakat kafamı karıştıran bir şey var bizim araçta
    bir düğme var motor soğuken ona bastımızda motoru ısıtmak için devir yükseliyor bir müddet belli bir seviyede kalıyor motorun durumuna göre değişiyor şimdi motor soğukken basılıyor düğmeye ve otomatik kendini ayarlayarak gaz veriyor motoru ısıtıyor hararet fln tam normal hale gelince otomatik olarak devreden çıkıyor.
    Bunun bir zararı olabilir mi aceba merak ettiğim bir konu bilgilendirirseniz veya bilgilendiren birisi olursa sevinirim.


    Jikle farklıdır, onu açtığınızda motora yakıtı zengin karışım oranıyla ve sabit verir. Jikle havayı bir miktar kısıp, benzini de bir miktar arttırır. Ona göre değerleri girilmiştir. Manuel jikle karbüratörlü arabalarda olur. Enjeksiyonluda hiç görmedim..


    araç dizel3000cc 2007 model yani bunun bir zararı olur mu? motor soğukken




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.

    Soğuk motora gaz vermemeyi bende dahil herkes bilir fakat kafamı karıştıran bir şey var bizim araçta
    bir düğme var motor soğuken ona bastımızda motoru ısıtmak için devir yükseliyor bir müddet belli bir seviyede kalıyor motorun durumuna göre değişiyor şimdi motor soğukken basılıyor düğmeye ve otomatik kendini ayarlayarak gaz veriyor motoru ısıtıyor hararet fln tam normal hale gelince otomatik olarak devreden çıkıyor.
    Bunun bir zararı olabilir mi aceba merak ettiğim bir konu bilgilendirirseniz veya bilgilendiren birisi olursa sevinirim.


    Jikle farklıdır, onu açtığınızda motora yakıtı zengin karışım oranıyla ve sabit verir. Jikle havayı bir miktar kısıp, benzini de bir miktar arttırır. Ona göre değerleri girilmiştir. Manuel jikle karbüratörlü arabalarda olur. Enjeksiyonluda hiç görmedim..


    birde bu sistem jikleden çok farklı jikle deiğiniz gibi benzin+karbürotörlü araçlarda kullanılıyormuş benim dediğim ise enjeksiyonlu dizel yeni tip bir motor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: RBdriftking


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.

    Soğuk motora gaz vermemeyi bende dahil herkes bilir fakat kafamı karıştıran bir şey var bizim araçta
    bir düğme var motor soğuken ona bastımızda motoru ısıtmak için devir yükseliyor bir müddet belli bir seviyede kalıyor motorun durumuna göre değişiyor şimdi motor soğukken basılıyor düğmeye ve otomatik kendini ayarlayarak gaz veriyor motoru ısıtıyor hararet fln tam normal hale gelince otomatik olarak devreden çıkıyor.
    Bunun bir zararı olabilir mi aceba merak ettiğim bir konu bilgilendirirseniz veya bilgilendiren birisi olursa sevinirim.


    Jikle farklıdır, onu açtığınızda motora yakıtı zengin karışım oranıyla ve sabit verir. Jikle havayı bir miktar kısıp, benzini de bir miktar arttırır. Ona göre değerleri girilmiştir. Manuel jikle karbüratörlü arabalarda olur. Enjeksiyonluda hiç görmedim..


    birde bu sistem jikleden çok farklı jikle deiğiniz gibi benzin+karbürotörlü araçlarda kullanılıyormuş benim dediğim ise enjeksiyonlu dizel yeni tip bir motor


    İLk defa duydum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: talip333


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: talip333

    Evet gaza basmamak gerekiyor, rolantide motorun ısınması ve yağlanması gerekiyor ama işte süre olarak kafama takıldı.



    aracınızın modeli ve motoru nedir ???

    2005 307 1.6 16V



    araç o kadar eski bir araç değil. otomatik rölanti devri sistemin olmaması ilginç... soğuk motorlarda yeni araçlarda genelde otomatik olarak deviri ayarlanır, ilk çalıştığında siz gaz vermeden motor kendisi otomatik olarak gaz verir belli bir süre ve yağlamayı sağlar...Sonra kendi gerçek rolanti devrine geri düşer devir...



    dostum eski araç değil ne demek 5 yaşında, ayrıca otomatik rolanti devri sistemi tabiki var. Arkadaşlar için bir açıklama daha yapayım, motorun yağlanmasını neden sorduk? Çünkü motorun ömrünü uzun süre koruması, aracın gerektiği gibi kullanılması için. Anlaşılan genel olarak 15-20 sn yeterliymiş..




  • motor yağ yakıosa km baya olmuşssa beklemek lazım seviye düşmüştür krank eksantirik mili ne kaparsa!!! çalıştır rolantide kalsın!!! ben daha çok kışın yapıyorum motor ısınsında kaloferi açayım:D ama gaz vermeden!!!5-10 dk beklemek lazım heleki 2.0 motorlarrr !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.


    Ben de kullanim kilavuzunda bunun yazdigini soylemek icin girdim. Yaglama olayi turbo araclar icin onemli sanirim,


    Benimde Opel Astra'nın Kullanım Klavuzunda Aynen bu yazıyor.


    bizim eski 99 passatın kılavuzunda bile böyle yazıyor hatta rolantide arabayı bekletmenin aşınma yapacağı arabayı düşük hız ve devirde ilerleyerek ısıtılması gerektiği yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam




  • arkadaşlar artık yeni araçlarda sürücü kapısı açıldığında yağlama yapıyor, yani sizin herhangi bir bekleme yapmanıza gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAvsar

    arkadaşlar artık yeni araçlarda sürücü kapısı açıldığında yağlama yapıyor, yani sizin herhangi bir bekleme yapmanıza gerek yok.

    Motor calısmadan nasıl oluyor o ıs? Bence yanlıs hatırlıyorsunuz.
  • arkadaşlar kontağı çevirdikten sonra,yağ gösterge ibresi sönünce yola çıkabilirsiniz(takriben 2-3 sn).Boşa rolantide arabayı ısıtmayın.
  • Yağlama için 15 sn yeterli 4-5 dk beklemeler fazla.
    Motorun en büyük aşınması rolantideyken olur.Fazla beklemeye gerek yok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.