Şimdi Ara

Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
18.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, arabayı çalıştırıp hemen hareket etmek yanlış bunu herkes biliyordur. Fakat ne kadar süre arabanın yağlanması için beklemeliyiz? Ben genelde 1dk bekliyorum ama gerçeği nedir 5 dk mı 30 sn. mi? Bilenler cevaplayabilirse, teşekkürler şimdiden.



  • Araç çalışıyorken rölantide bırak, soğuk motora gaz verme..
    Süre için birşey söyleyemiyorum, şahsi kanaatim ne olursa, ona göre çıkıyorum. Ama 4-5 dkyı buluyor.
  • ben de 1dk bekliyorum(kışın dondurucu soğuğu hariç+yarı kapalı garajda).bu süre kısa gelebilir fakat bence eğer soğuk motorla çıktıysanız devir yükselse de yükselmese de gaza fazla basmamak gerek.fazla detaya inmeye gerek yok da genel olarak sakin kullanmak soğukken sıkıştırmamak lazım.
  • Evet gaza basmamak gerekiyor, rolantide motorun ısınması ve yağlanması gerekiyor ama işte süre olarak kafama takıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax


    quote:

    Orijinalden alıntı: talip333

    Evet gaza basmamak gerekiyor, rolantide motorun ısınması ve yağlanması gerekiyor ama işte süre olarak kafama takıldı.



    aracınızın modeli ve motoru nedir ???

    2005 307 1.6 16V
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talip333

    Evet gaza basmamak gerekiyor, rolantide motorun ısınması ve yağlanması gerekiyor ama işte süre olarak kafama takıldı.


    sıcak havalarda beklemem , soğuk havada 30 sn gaz vermeden beklerim.
    rölanti deviri aşırı değişmiyor.
    en fazla 1200 devirden başlamıştır soğuk havada. ısınınca 900 devire düşüyor.

    aracım 2005 307 1.6 16V
  • corollanın kullanma kılavuzunda 15 saniyenin yeterli olduğunu söylüyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracı çalıştırın. Aşırı besleme varsa doğal olarak ilk çalıştırmadaki tam tanımını bilmiyorum ama bana kalsa otomatik jikle diyeceğim olay ile 1-1.5 dakika rölanti yüksek tutularak araç yağlanmaya başlıyor. Atmosferik motorlarda ise pek fazla sıkıntı yok. Sayın beyfendi individual abimizin dediği gibi çok beklemeye bile gerek yok. Zaten siz 1. viteste kalkıp sokağın sonuna kadar 2. vitese atana kadar arabanın her yeri yağlanmış olur. Önemli olan motor harareti optimum seviyeye gelmeden motora fazla devir çevirtmemektir.
  • Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.
  • otomatik rölanti devir ayarlaması yoktur ancak motor soğukken kolay ısınması için egr valfini tamamen kapalı tutuyordur, motor ısındıkça yavaş yavaş açmaya başlıyordur.. egr motor iç ısısını düşürücü bir uygulama çünkü..

    aslında motor soğukluğuyla ilgili şunu söylemek gerekli; aracınız atmosferik ise yağlanmayı beklemek zorunda değilsiniz, ancak teorik olarak gaz pedalının ilk çeyreğini ve benzinlilerde 2600-2700, dizellerde de 2000-22000 devri geçmemek(dizeller aslında turbolu başlığına girdiği için bir alt paragrafta daha detaylı bilgiler var) sağlıklıdır.. hatta bazı atmosferik araçların kullanım kitapçıklarında da aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek olmadığı yazılıdır (bir de markaları hatırlayabilsem tam bilgi vereceğim ama aklıma gelmedi).. kısaca yağlama motor dönebiliyorsa var demektir.. ancak önemli olan yağın inceliğidir, yağ ısındıkça incelir, ince yağ da kısıtlı zamanda daha ince aralıklara daha hızlı girebilir.. yüksek devir ve yüksek gazdan kaçınılması gerekliliği buradan doğar, yağın ideal inceliğine ulaştığı zaman motorunuzun normal çalışma sıcaklığına ulaştığı zamandır.. bunun dışında beklemek motorun ısınma süresini de yakıt sarfiyatını da arttırır çünkü rölantide bekleyen motor bir ağırlık taşımadığı için hareket halindeki bir aracın motoruna göre daha az miktarda yakıt tüketir ve ısınma gecikir, üstelik yağ biraz daha kalın olduğu için motorun hareketi daha zor olur ve bunu yenmek için normal rölantiye göre bir miktar daha fazla yakıt püskürtür (halbuki ideal yanma devri olan 2000 küsürlere gelseydiniz hem yağlama daha hızlı olacaktı hem de yakıt en ideal yandığı hızda yanacaktı), bu esnada siz bekliyor olduğunuz için harcanan yakıt boşa giden yakıttır..

    turbolu araçlara gelince;
    bu motorlarda yağlanma sadece motor içinde olmaz, turboya da ulaşması gerekir, aynı zamanda turbonun kendisinin de belirli bir sıcaklığa erişmesi gerekir ki içindeki hava devir değişimlerinde kolayca genleşip büzülmesin... bu yüzden motoru çalıştırırken ve durdurmadan önce 30 ar saniye beklemek ideal ve yeterlidir.. bu süre yağ henüz tam incelmiş olmasa bile yeterli sıçrama miktarına ulaşıp gerekli yerlere ulaşmasında yeterlidir.. daha önemli olan detay ise yine gaz ve devir miktarıdır, yüksek gaz ve devirlerden kaçınılmalıdır..

    küçük bir ekleme; çok sıcak ve soğuk havalarda araçtaki tek sorunun motorda olmayacağını da unutmamak gerekir.. gevşeyen ya da donan frenler veya yürüyen aksam parçaları da sağlıklı bir yolculuğa engel olabilir, o yüzden motor yeterli sıcaklığa ulaşana kadar (en geç motor adapte olduğu için) aracınıza normalde güvendiğinizden daha az güvenmek en iyisidir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.


    Ben de kullanim kilavuzunda bunun yazdigini soylemek icin girdim. Yaglama olayi turbo araclar icin onemli sanirim,
  • topaz42 'ın dediğinin aynısını diyecektim bende. rolantide boşuna bekletmeyin en güzel yağlanma yolda giderken olur. Anlamsız yere devir yükseltmeyin yeterli, gidecğeiniz yere gidin. Eğer kış ise hava - derecelerdese ben önce arabayı çalıştırırım arabayı kardan temizlerim etrafına bakarım o sırada biraz ısınır hemde cam buğusu falan çözülür içerside ısınır 10dk falan toplamda. Sonra gideceğim yere gideirm. Ama bu kar yağışı dışında asla beklemiyorum.

    Bu arada motorun yağlanması için gereken süre motorun sıcaklığı ile doğru orantılıdır. En güzel yağlanma 90 derecede olur. Araçların hararet göstergeleri hep standart değeri gösterir ne fazla ne eksik. Oto üreticileri ve yağ üreticileri en uygun sıcaklığın bu olduğuna karar vermişlerdir. Motor ısısı nekadar çabuk yükselirse (ısınsın diye gaza abanmayın tabi ) okadar iyidir.

    Mesela birkere test ettim. Kışın 7 derece sıcakta araç durduğu yerde rolantide 15dk da ısındı. Ama yine aynı hava sıcaklığında ertesigün hiç beklmeden yola çıktım ve bariz bir ısınma farkı vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.


    Ben de kullanim kilavuzunda bunun yazdigini soylemek icin girdim. Yaglama olayi turbo araclar icin onemli sanirim,


    Benimde Opel Astra'nın Kullanım Klavuzunda Aynen bu yazıyor.
  • Bu yağlama olayı turbo sarjlı araçlar için önemli sanıyordum ben :)
    Atmosferik motor aracı çalıştırıp 5-10 sn bekledikten sonra yürüyün herhangi bir sorun olmaz ama turbo şarj lı araçları en az 45-50sn rolantide çalıştırmak gerekiyor demişlerdi turbo'nun sağlıklı yağlanması için.
  • Aracı çalıştırdıktan sonra yağlama için yapılan beklemeyi lüzumsuz buluyorum, 2 -3 dk bekledikten sonra oluşacak yağlanma 200metre sürdüğümde oluşacak yağlanmayla aynıdır bence, yani gereksiz yakıt sarfiyatı olarak görüyorum, ama stop etmeden önce 30 sn. kesin beklerim(tdci)...
  • Daha önceki aracım fiat marea 1.6 benzinli ve şuanki aracım focus tdci her ikisindede çalıştırma prensibim hep aynıdır değişmez...

    Hava soğuksa Arabaya binerim kontak lambaları sönünce vitesi boşa alır debriyaja basarak aracı çalıştırırım...Takriben İki saniye sonra ayağımı debriyajdan çeker 2-3 dk periyodunda gaz vermeden beklerim..Hava sıcaksa motor daha kolay ve erken ısındığından 1-2 dk maksimum..

    İlk kalkışta araç rampa aşağı dursa dahi muhakkak az biraz gaz vererek kalkarım motor en azından 70 derece dolaylarına gelene kadar (focusta) 2100 devri geçmem..Motor ısındıktan sonrada maximum yol durumuna göre 2500-2900 devir aralığında kullanırım..

    Her iki arabadada stop etmeden önce muhakkak 1-2 dk aralığı beklerim rolantide ve boşa alır debriyaja basar öyle stop ederim ve kesinlikle direksiyonu yarım tur dahi olsa çevrili bırakmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 2 Aralık 2010; 10:58:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Aracı çalıştırdıktan sonra yağlama için yapılan beklemeyi lüzumsuz buluyorum, 2 -3 dk bekledikten sonra oluşacak yağlanma 200metre sürdüğümde oluşacak yağlanmayla aynıdır bence, yani gereksiz yakıt sarfiyatı olarak görüyorum, ama stop etmeden önce 30 sn. kesin beklerim(tdci)...



    Hocam senin araçta tdci motormuş.Sana tavsiyem az biraz süre bekle.Hatta bunu birgün şöyle yap.Arabaya bin 1 dk çalıştır sonra yağ çubuğunu bir çek bak yağın dipte olduğunu göreceksin çubukta ve hatta araba yağmı eksitmiş acaba diyebilirsin..Sonra birde aracı 2-3 dk bekletip bir daha bak yağın daha yukarda olduğunu göreceksin..O ilk çalıştırmada zaten zor ısınan bu motorları pek hareket ettirmek bana doğru gelmiyor çünkü yeteri kadar yağlanmıyor.Ayrıca bilirsinki turboda o yağdan besleniyor turbo ömrü içinde önemli bence...




  • @Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre?
    maksimum 1-3 dakikadir.

    bazi araclarda farkedebilirsinis: motoru calistirdiktan sonra motordan TIK TIK TIK gibi
    ses gelir ( sübablarin yag ile dolma süresi ).sonra gider

    ince yag kullanmak bu süreyi önemli derecede kısaltır, soguk motoru
    fazla incitmez ( 5W40 veya 0W40 )

    motorun ömrünü KISALTAN soguk calisma nedenidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe


    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Aracı çalıştırdıktan sonra yağlama için yapılan beklemeyi lüzumsuz buluyorum, 2 -3 dk bekledikten sonra oluşacak yağlanma 200metre sürdüğümde oluşacak yağlanmayla aynıdır bence, yani gereksiz yakıt sarfiyatı olarak görüyorum, ama stop etmeden önce 30 sn. kesin beklerim(tdci)...



    Hocam senin araçta tdci motormuş.Sana tavsiyem az biraz süre bekle.Hatta bunu birgün şöyle yap.Arabaya bin 1 dk çalıştır sonra yağ çubuğunu bir çek bak yağın dipte olduğunu göreceksin çubukta ve hatta araba yağmı eksitmiş acaba diyebilirsin..Sonra birde aracı 2-3 dk bekletip bir daha bak yağın daha yukarda olduğunu göreceksin..O ilk çalıştırmada zaten zor ısınan bu motorları pek hareket ettirmek bana doğru gelmiyor çünkü yeteri kadar yağlanmıyor.Ayrıca bilirsinki turboda o yağdan besleniyor turbo ömrü içinde önemli bence...


    Kesinlikle doğru söylüyorsun fakat ben olayı yakıt tasarrufu açısından değerlendirdiğim için beklemeye gerek yok dedim yoksa motor ömrü açısından beklemek faydalı..




  • Atmosferik motor,marşa bastığım an hareket ederim yaz-kış.Eski aracım da benzinli idi,soğuk motorla 3-4 bin devir aralığında yokuş iniyordum.Hiçbir şey olmadı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.