Şimdi Ara

Kaza değerlendirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
5.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaza değerlendirme
    Kaza değerlendirme



    Merhabalar, bir kaza meydana geldi daha geniş bir görüş almak için buraya yazıyorum. Kontrolsüz kavşak, hiçbir tabela yok ve ikiside sokak olarak geçiyor. A aracının olduğu sokakta kaldırımın yanlarında park halinde arabalar var yani toplamda 4 araba rahatlıkla geçebileceği bir yol, B aracının olduğu sokak en fazla 3 araba zar zor geçicek kadar genişlikte. B aracı A aracının sağ arka kapı, arka lastik üstünden bir yerden vuruyor A aracı neredeyse geçişini tamamlamış halde. B aracının sürücüsü tutanağa "göremedim gördüğümde duramadım çarptım" vs yazmış sizce burada kim kusurlu olarak çıkar yoksa %50-50 mi çıkar?








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Trafik Kazalarında Sağdan Gelen Araç

    Trafik kazaları, günlük hayatımızda karşılaşabileceğimiz ve ciddi sonuçları olabilen olaylardır. Kazaların birçoğunda, sürücülerin geçiş üstünlüğü kuralları hakkında bilgi sahibi olmaması önemli bir etken olarak karşımıza çıkar. Trafik kazalarında sağdan gelen araca ilişkin olarak sıkça sorulan soruları ve bu soruların yanıtlarını sizler için derledik.

    Sağdan Gelen Araç Bana Çarptı

    Sağdan gelen bir aracın size çarpması durumunda, öncelikle sakin kalmalı ve gerekli önlemleri almalısınız. Yaralıların olup olmadığını kontrol ettikten sonra, aracınızı güvenli bir yere çekmeli ve polisi aramalısınız.

    Sağdan Vuran Araç Suçlu Mudur?

    Genel olarak trafik kazalarında, sağdan gelen araçların geçiş üstünlüğü vardır. Ancak, bu kuralın bazı istisnaları bulunmaktadır. Örneğin, eğer soldan gelen araç bir caddeden sokağa dönüyorsa, geçiş üstünlüğü soldan gelen araçta olur.

    Sağdan Gelen Aracın Geçiş Üstünlüğü

    Sağdan gelen araçların geçiş üstünlüğü olduğu durumlarda, soldan gelen araçlar dikkatli olmalı ve sağdan gelen araçların geçişine öncelik vermelidir. Bu kural, kavşaklarda, döner kavşaklarda ve diğer geçiş noktalarında geçerlidir.

    Yandan Vuran Araç Suçlu Mudur?

    Sağdan gelen bir araçla yandan çarpışmanız durumunda, suçun kimde olduğu kazanın detaylarına bağlı olarak değişebilir. Ancak, genel olarak yandan vuran aracın sürücüsü sorumludur.

    Trafik Kazasında Sağdan Gelen Araç

    Trafik kazalarında, sağdan gelen aracın konumu ve hareketleri kazanın sorumlusunun belirlenmesinde önemli rol oynar. Sağdan gelen araçların geçiş üstünlüğü olduğunu unutmamalı ve özellikle kavşaklarda dikkatli olmalısınız.

    Soldan Gelen Araç Bana Çarptı

    Soldan gelen bir aracın size çarpması durumunda, yine öncelikle sakin kalmalı ve gerekli önlemleri almalısınız. Sağdan gelen araçların geçiş üstünlüğü olduğu durumlarda, soldan gelen araçların daha dikkatli davranması gerekir.

    Cadde Sokak Geçiş Üstünlüğü

    Cadde ve sokakların kesiştiği noktalarda, caddeden gelen araçların geçiş üstünlüğü vardır. Ancak, trafik işaretleri veya levhalarıyla farklı bir düzenleme yapılmışsa, bu düzenlemeye uyulmalıdır.

    Unutmayın, trafik kazalarını önlemek için en etkili yöntem, trafik kurallarına uymak ve dikkatli bir şekilde araç kullanmaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kontrolsüz ve levhasız sokaka kesişimleri kavşak vs de motorlu araçlarda geçiş üstünlüğü sağdaki araçtadır. ancak burda vuran araç aracın arkasına vurduğu için suçlu çıkacaktır, nedeni ise kesişime veya kavşağa girmiş araç geçiş üstünlüğüne sahiptir. Önemli olan tutanağı nasıl doldurduğunuz.

  • B Aracı %100 kusurlu çıkacak.
  • B aracı 8/8 kusurlu
  • Sokak kesişmelerinde tabelalar var mı? Şayet var ise kimin beklemesinin gerektiği bellidir. Fotoğraflanarak tutanak dosyasına eklenmeli. Tabela yok ise;


    araçların kesişim noktasına uzaklığı aynı ise sağdakinin önceliği vardır.

    Kesişim noktası içinde araç var ise öncelik onundur.

    Her iki aracın da sokak arasındaki hızının makul seviyelerde olduğunu düşünürsek normal şartlarda görsele göre B aracı %100 kusurlu olmalı.

  • Öncelikle yorumlarınız için teşekkürler. Hiç tabela yok, eğer bahsettiğiniz gibi ise çizdiğim resimlerdekinin aynısı oldu fotoğraflar ile birebir. Buraya kazanın gerçek fotoğrafllarını gerekli yerleri sansürleyerek atmak yasak mı tam olarak bilmiyorum fakat değil ise atabilirim. Karşı sürücünün hızı biraz fazlaydı fakat bunu tutanakta orta kısımı doldurmadığımız için belirtmedik ( Karşı sürücünün hızı hem yüksekti hem de ani fren yaptığı için kayıp öyle vurdu, bunu o anda aklıma gelmediği için belirtmedim fakat eğer bana karşı bir kusur çıkarsa köşede market vardı umarım görüntüleri vardır.)

  • Bu kazanın benzerini yaşadık. 2 sokak ve tabelasiz polis geldi sağdaki aracın üstünlüğü var başka birşeye gerek yok raporu kendi aranızda tutun sigortaya gönderin şeklinde ve sonuç olarak soldan gelen araç 8de8 kusurlu çıktı. Sol taraftaki araç sahibinin sagini görebilecek kadar yavaşlaması gerekiyor. Umarım size çıkmaz kusur.
  • Belirtmeyi unutmuşum A aracı benim bu arada benim hızım max 30 dur kazaya karışmadan önce yanımdan büyük araç geçtiği için yavaşlamıştım, hızlı olan B aracıydı kaza Pazartesi oldu ülke geneli hava kötüydü hatırlarsanız, kaza olduğu zaman yağmur yağıyordu yerler kayıyordu vs. karşı sürücü büyük ihtimal heyecan yaptı ani fren yaptı ve kayarak vurdu zaten, bakalım bekliyorum hala merakla

  • İlk görselde b aracı, ikinci görselde a aracı sağda. Resmi olarak iki yol da aynı nitelikte ise kusur soldaki araca yazılır.


    Resmi olarak aynı nitelikten kastım şu, bazen iki yol aynı gibi göründüğü halde biri cadde/bulvar, diğeri sokak olabiliyor.

  • İkiside sokak olarak geçiyor fakat yol büyüklüğü olarak A aracı yani benim geldiğim yol daha geniş ama sigortacının dediğine göre direk uydudan bakıp geçiyorlarmış, ikinci fotoğraf kazanın tam gerçekliştiği an yani ilk fotoğrafın devamı.

  • A %100 kusurlu çıkacak. yol sağdan gelenin hakkı, ikisi de sokaksa başka kural yok A nın durup sağına bakıp geçmesi gerek.
  • Tabela vs yoksa A tam kusurlu tabi ki, yol hakkı sağdan gelenin.

  • Bizim milletin en büyük sorunu bu işte ..

    Milletin ilmi Yok Fikri var.. ağzı olan konuşuyor..

    O kadar yanlış şeyler yazılıyor ki neresini düzelteyim bilemedim.

    A aracı kusurlu diyen arkadaşlar bu işten hiç anlamıyorlar.

    B Aracı sol ön kısmı ile A aracında sağ ön çamurluk tarafından çarpsa A aracı yol vermemiş olduğu için kusurlu olur.

    Buradan konu sahibinin beyanına göre B aracı ön kısmı ile A aracında sağ arka çamurluk ve teker kısmından çarpıyor.
    Yani A aracı yolu geçmiş gidiyor B Aracı gelip çarpıyor.

    Buradan geçiş üstünlüğü ihlalinden bahsedilemez.

    B Aracı %100 kusurlu

    8 de 8 diye birşey yok bu anlaşmalı maddi hasarlı kaza.
    Trafik polisi rapor tutmuyor. Polis raporu olursa 8 de 8 olayı devreye girerer.
  • Kaza değerlendirme


    Olay çok büyümeden atayım fotosunu, rapor bugün değerlendirmeye girmiş verdikleri kod "57/c-1 / Yön. 109/d" fakat böyle bir kod bile yok, değişik versiyonları var fakat A aracının B aracına vurduğu senoryo var.

  • BerkaySir B kullanıcısına yanıt

    İlgili madde ve yönetmelik mevzuatta yer alıyor.


    Karayolları Trafik Kanunu Madde 57/1-C


    Kavşaklarda geçiş hakkı:

    Madde 57 – (Değişik: 17/10/1996-4199/23 md.) Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır. a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar. b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda; 1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara, 2. Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara, 3. Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara, 4. Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara, 5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara, 6. Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara, 7. Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara, c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise; 1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, 2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca, Geçiş hakkını vermek zorundadırlar. 



    Karayolları Trafik Yönetmeliği Madde 109

    Kavşaklarda Geçiş Hakkı

    Madde 109- (Değişik: RG-02/11/2000-24218) Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır. a)Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar. b)Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda; 1)Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara, 2)Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara, 3)Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara, 4)Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara, 5)Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler,ana yoldan gelen araçlara, 6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindekiaraçlara, 7)Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara, 8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara, c)Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise; 1)Motorsuzaraç sürücüleri, motorlu araçlara, 2)Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesisürücüleri, diğer motorlu araçlara, 3)Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca, 4)Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere, d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara, Geçiş hakkını vermek zorundadırlar. e)Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır. f)Görevli kişi veya ışıklı trafik işareti ile yönetilen kavşaklarda, sürücüler kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Sürücülerin gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları,araçtan inmeleri, yolcu indirmeleri ve bindirmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır. g)Aksine bir trafik işareti olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar, ray üzerinde hareket eden taşıtlara geçiş hakkını vermek zorundadırlar. 





  • 2 tarafın sigorta sirketleri karşılıklı oturacaklar. senin araban kusurlu benim arabam kusurlu diye konuşacaklar.(çünkü bu kaza sonucu oluşan hasar suçlu olan tarafa zarar yazıcak) O yüzden Kusuru dağıtacaklar birbirlerine ama orana bir şey diyemeyiz. kusur 100/100 birinde diyenler sallıyorlar. Eğer polis tutanağı tuttuysanız sonuç kesindir. ne yazdı ise odur..

    bilginize.

  • BerkaySir B kullanıcısına yanıt

    bu resim ve verilen karar maddelerine göre toyotaya vermişler kusuru. geçmiş olsun.

  • BerkaySir B kullanıcısına yanıt

    netice belli oldu mu

  • darksnr kullanıcısına yanıt

    Hocam söylediklerinize itirazım yok ama kavram olarak "geçiş üstünlüğü" yerine "geçiş önceliği" kavramını kullanmalıydınız. İkisi birbirinden çok farklı şeyler.


    Geçiş üstünlüğü: Yaralı ve acil hastaları taşıyan ve acil ilk yardımın yapılmasını sağlayan ambulans ve özel araçlar. Organ ve doku nakil özel araçları. İtfaiye araçları ile benzer acil müdahale araçları. Sanık ve suçlu takip eden veya asayiş ve güvenlik için olay yerine giden zabıtalar.

  • İşte bu yüzden kadranda 30 ve 50 km hızlarının çizgisi kırmızı olarak vurgulanır. Şehiriçinde sokaklarda 30, şehiriçi ana yollarda 50 km hız geçilmemesi gerekir ama genelde kimse uymaz. Burada acele etme ve dikkatsizlik var. Geçmiş olsun.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.