Şimdi Ara

Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
5.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.


    Kayınçom 4 gün önce Eskişehir'de çevre yolunda sabah 08.00 civarlarında işe giderken bir kazaya karışıyor.


    En önde A aracı Ford Fiesta

    Ortadaki B aracı. Ford Turneo (Kiralık)

    En arkadaki C aracı Seat Cordoba (Bu araç benim kayınçonun)



    A aracının tamponu hafif göçüyor.

    B aracının ön tampon hafifçe göçüyor. Fakat ön iki hava yastığıda patıyor.

    C aracının ön panjur, ön tampon, yan çamurluk hasar alıyor radyatör deliniyor.


    Tutanaklara gelince;


    A aracı - Önümde trafik vardı durdum trafik açıldı tam hareket edecektim arkadaki araç vurdu diyor.

    B aracı - Önümdeki aracın durduğunu gördüm durabildim diyor. Arkamdaki duramadı geldi vurdu diyor çarpmanın etkisiyle bende öndekine vurdum diyor.

    C aracı - Önümdeki araç birden durunca frene bastım ama aracı durduramadım diyor.


    Şahsi yorumum;


    B aracı kesinlikle bence A aracına vuruyor ki hava yastığı patlıyor. Haksız mıyım? Arkadaki aracın dokundurmasıyla hava yastıkları patlar mı sizce?


    Azıcık araştırmalarıma ve şahsi yorumuma göre;


    A ile B aracı birbirine karşı sorumlu.

    C aracı B aracına karşı sorumlu.


    A aracı çevreyolunda önünde trafik olmadığı halde duraklama yaptığı ve önlem almadığı için %50 oranında suçlu.

    B aracı takip mesafesini koruyamadığı için %50 suçlu.

    C aracı takip mesafesini koruyamadığı için B aracına %100 suçlu.


    Aracı sanayideki kaportacıya çekici vasıtasıyla çektirdik.

    Kaportacı abi bana her ay bu tarz kazalar geliyor.

    Suçu en öndekine de verebilirler diyor. Pek inanasım gelmedi.


    Şu an dosya açıldı araç onarıma başlandı.


    Benim korkum şu;

    Ortadaki AVİS'ten kiralık aracın ön 2 hava yastığı patlıyor.

    Perte çıkma ihtimalı var mı? Perte çıkarsa bile arkadaki C aracına suçu komple yüklerler ise bu aracın fiyatını bizim kayınçodan tahsil ederler mi?




    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.
    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.
    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.
    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.
    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.
    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 22 Nisan 2022; 8:18:43 >







  • Herhangi bir nedenle durabilir A aracı. Orda uyduracak kırk tane nedeni de olur. Takip mesafesi zaten bunun için var.


    Ben de aradaki B aracının durumunu merak ediyorum asıl. Kendisinin çarpmadan durduğunu kanıtlamak mümkün mü emin değilim. Araç içi yol kayıt kamerası önemi tekrar ortaya çıkıyor

    Burdan çıkarılacak özet;


    TRAFİK SİGORTANIZE ÜÇE BEŞE BAKMADAN MUHAKKAK İMM EKLETİN.


    Hatta kasko pahalı ya diyip KASKO yaptırmamazlık etmeyin.


    Kasko için 5 bin liradak kaçarsınız hatta yahu 5 yıldır kasko yaptırıyorum ne işe yarıyorda diyebilirsiniz.

    Ama başınıza böyle bir kaza gelir Allah korusun o 5 yıl boyunca kaskoya verdiğiniz para için ve kasko için ooohhh be dersiniz.

    Geçmiş olsun.


    Benzer bir kaza yaşadım. en arkadaki bendim.


    Takip mesafem uzundu , hızım yavaştı ama yer ıslaktı her türlü vurdum. Kuru olsaydı asfalt , vurmayacaktım.


    Buna rağmen bıraktığım hasar çok azdı, sadece tıklattım.


    Fakat en öndeki haşat olmuştu. En öndeki ile ortadaki birbirine girdi. En öndeki , ortadakinin üstüne çok gitti. Ben de ortadakine kedi gözlerimle baktım, benle uğraşamayacağı için beni saldılar.  

    Ancak sizin durum farklı. En arkadaki kayınçonuz çok sert vurmuş, zira vurmasa o kadar hasarı olmazdı. Dolayısıyla takip mesafesine ve hızına dikkat etmediğini gösteriyor.


    Bu durumda % 100 verirler gibi.





    Ekleme:


    Fotoğraftan da görüldüğü üzere A aracının hasarı az, nerdeyse yok gibi. Bu da gösteriyor ki B aracı durabilmiş aslında. Kendi hızı ile değil, arkadakinin itmesiyle vurmuş gibi. En arkadaki araç olmasa muhtelemen, anlaşıp gideceklerdi. B aracı da aracını kaskosundan yaptıracaktı.

    Geçmiş olsun kesin pert olur veya olmaz diyebilecek kimse yok.


    Bundan daha düşük hasarlı araçlarda bazen pert olabiliyor.


    Sigorta şirketi aracı ihaleye çıkardığında mantıklı teklif alamazsa aracın onarımına gidiyor.


    Örneklemek gerekirse eksper araçta 78.000TL'lik hasar ön görmüş olsun.


    Araç rayici de 178.000TL olsun


    Araç ihalede 100.000'den aşağı teklif aldığında sigorta şirketi onarım yoluna gidiyor direkt.



    Araç ihalede rağbet görüp 100.000TL ve üzeri bir fiyata giderse o zaman pert oluyor.


    Rağbet görmesi içinde bu işlerde bulunmuş biri olarak, nispeten nokta hasarlı veya çıtır hasarlı, piyasası hızlı olan, pert kayıtlısının bile rahat satılabildiği, yan sanayi parçasının çok olduğu vb. gibi bir çok etkenle ihaleden alıyorlar.



    Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla B aracı yukarıda saydığım tüm etkenleri sağlıyor yani ihalede rağbet görecek ve pert olacaktır şahsi fikrim.



    Bu senaryoya göre 115.000TL'ye ihalede satılıp pert olduğunu varsayalım ;


    Rayiç 178.000TL - Satış bedeli 115.000TL = 63.000TL


    63.000TL - 50.000TL ( C aracının İMM ödemesi ) = 13.000TL


    13.000TL fark + hak kaybı ( aracın kiralanamadığı gün x günlük kira ücreti )


    B aracının günlük kirasının 300TL olduğunu varsayalım, tüm bu işlemler 1 ay sürdüğünü varsayalım 300x30=9.000TL


    13.000TL + 9.000TL = 22.000TL gibi bir meblağ çıkabilir cebinizden.


    Tabi bu yukarıda yazdıklarım geçerli olacak diye bir şey yok tamamen ön görme diyelim.

  • takip mesafesi... a aracının suçu yok, diğer ikisi ise mesafeyi kouymadığı için öndekine vurmaktan suçlu bana göre...

  • Bu senaryonun Amerika versiyonunda avukat C aracı B ve A dan sorumludur diyor. Yani C aracı suçlu, ki mantıklı olan o zaten. B aracı durmuş çarpmamış zaten, ta ki C aracı arkadan vurup itene karar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    A aracının önünde herhangi bir araç yok.

    Neden durdun diye sorulduğunda kem küm etmiş ve tutanağa bunu yazmamış. Her iki aracın sürücüsü yaz kardeşim desede yazmamış.

    Belki arıza oldu belki uyudu kimse bilmiyor. Her ne olursa olsun arıza durumunda bile arkadaki sürücüleri uyarmak zorunda.


    Polisin dediğine göre siz tutanakları tutun eksper inceler fotoğraflara bakar zaten o.

    Sen oraya istediğini yaz eksper ne derse o sonradan itiraz edersiniz o ayrı demiş.

  • Geçmiş olsun.


    Benzer bir kaza yaşadım. en arkadaki bendim.


    Takip mesafem uzundu , hızım yavaştı ama yer ıslaktı her türlü vurdum. Kuru olsaydı asfalt , vurmayacaktım.


    Buna rağmen bıraktığım hasar çok azdı, sadece tıklattım.


    Fakat en öndeki haşat olmuştu. En öndeki ile ortadaki birbirine girdi. En öndeki , ortadakinin üstüne çok gitti. Ben de ortadakine kedi gözlerimle baktım, benle uğraşamayacağı için beni saldılar. Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI. 

    Ancak sizin durum farklı. En arkadaki kayınçonuz çok sert vurmuş, zira vurmasa o kadar hasarı olmazdı. Dolayısıyla takip mesafesine ve hızına dikkat etmediğini gösteriyor.


    Bu durumda % 100 verirler gibi.





    Ekleme:


    Fotoğraftan da görüldüğü üzere A aracının hasarı az, nerdeyse yok gibi. Bu da gösteriyor ki B aracı durabilmiş aslında. Kendi hızı ile değil, arkadakinin itmesiyle vurmuş gibi. En arkadaki araç olmasa muhtelemen, anlaşıp gideceklerdi. B aracı da aracını kaskosundan yaptıracaktı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABCdiküçgeni -- 19 Nisan 2022; 11:15:44 >




  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Herhangi bir nedenle durabilir A aracı. Orda uyduracak kırk tane nedeni de olur. Takip mesafesi zaten bunun için var.


    Ben de aradaki B aracının durumunu merak ediyorum asıl. Kendisinin çarpmadan durduğunu kanıtlamak mümkün mü emin değilim. Araç içi yol kayıt kamerası önemi tekrar ortaya çıkıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sasasa671 S kullanıcısına yanıt

    Peki C aracı, B aracına arkadan vurmasıyla B aracının sürüklenip A aracına vurmasıyla B aracının hava yastıkları patlar mı?

    Benim şahsi yorumum C aracının vurma etkisiyle değilde B aracının A aracına vurmasıyla hava yastıkları patlamış gibi.


    Buna yorumunuz ne olur peki?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt

    Bende öyle düşünüyorum.

    %100 C aracına verirler bence.


    Burda merak ettiğim;

    B aracının hava yastıkları patlamış.

    Perte çıkma ihtimalı nedir?

    Kiralık araç adamların avukat ordusu var her türlü perte ayırıp faturayı C aracına rücu ettirebilirler mi?

  • herkes kendi önündekinin hasarını öder diye düşünüyorum. kayınçonuz ayvayı yedi. en çok hasar turneoda ,fiestanın hasarı çok az gibi, bunu kayınçona yazsalar da yazmasalar da pek fark etmeyecektir.

  • A aracı tutanağa trafik sıkıştı durdum yazmış kamera kaydı yoksa bu adama bir şey yapılamaz diye düşünüyorum.

    B aracı dediği gibi çarpmadan durmuş gibi gözüküyor,

    C aracı şiddetli çarptığı için B aracı mağdur olmuş bence.

    Kayınçonun kaskosu olmadığını düşünüyorum araç eski model dua edin perte çıkarmayıp tamir etsinler çünkü trafik sigortasının ödeyeceği tutar İMM artırılmadıysa çok düşük kalıyor gerisini kayınçodan tahsil edilir.

  • A aracını durmak yerine önündekine çarpıp size katılmadığı için %50 suçlu yaptınız ya işte zincirleme kazanın sebebini veriyor o.

    Takip mesafesi bırakmadığınız için yüklü bir fatura ödeyeceksiniz ancak hala suç başkasının.

    Bu kafayı değiştirmedikçe daha çok kafayı taşa vurursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C aracı zincirleme kazaya neden olmuş. İfadelere göre kusurun tamamını verirler. B aracının havayastıklarını hangi etkiyle patladığının bir önemi yok. Başka bir aracın etkisiyle diğer araç başka araçlarla kaza yapıyorsa buna zincirleme kaza denilir ve ilk etkiyi yapan kusurludur.


    Araçlar kendi rızalarıyla sadece önlerindeki araçlara çarpsalardı buna da genel tabirle zincirleme kaza deniliyor ama yanlış. Hepsi arka arkaya dizilmiş müstakil kazalar olurdu.

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Hava yastığı teknik bir konu, yani arabada bunu tetikleyen olduğundan hassas bi mekanizma varsa olabilir, mahkemenin bunu göz önüne alacağını pek sanmıyorum. B aracı o anda durmuş vaziyette miydi ona bakarlar bence. Bu arada ben hava yastığı yandan ve arkadan da hasar gelincede patlar diye biliyordum, sadece önde hasar olunca mı patlıyor ki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Kazayı yapan ben değilim, ben yapmışım gibi bana ithafen konuşmazsanız çok sevinirim. Çünkü bu dilden maalesef hoşlanmıyorum, rica ediyorum.


    Tartışıyoruz şunun şurasında.

    Ben suç başkasında felan demedim.


    Bakın fotoğrafa;


    Sigorta Bilgi Gözetim merkezinde bununla ilgili bir senaryo mevcut.


    Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI.




  • sasasa671 S kullanıcısına yanıt

    İnanın hava yastıklarının çalışma prensiplerini bilmiyorum.


    Bende zaten C aracına %100 kusur verirler diye düşünüyorum.

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Aynen 2000 model araç çoğu firma kasko yapmıyor zaten yapanda 15-20 binliralardan kapı açıyor.


    İMM tutarının ne kadar olduğunu bilmiyorum bunu hükümetler mi belirliyor yoksa şahıs trafik sigortası yaptırırken bir kloz mu koyduruyor?

  • Kamera, kamera, kamera. 400 lira verip bir kamera almak bu durumlarda hayat kurtarır.


    B aracı tamamen durmuş olsa bile C aracının kendisine çarpmasıyla A aracına çarpıp airbagleri patlatabilir. Benzer kazayı bir akrabam yaptı. E-5'te trafik birden durduğu için öndeki araç duruyor, bizim akraba da 1 metre kala duruyor fakat arkadan gelen duramayıp son hızla patlatıyor. Akraba da öndekine vuruyor.


    Sonuç: Öndeki aracın tampon, bagaj kapağı, far gidiyor. Ortadaki akrabanın aracı perte çıkıyor. Arkadaki aracın tampon, kaput, farlar gidiyor ve bütün masraflar ona yansıtılıyor.


    Önce B aracının duramayıp A aracına çarptığını, sonra da C aracı olarak B'ye çarptığının kanıtı var ise C aracı sadece B aracının masraflarını öder.

  • Geçmiş olsun. Kayınçonuza üzüldüm.

    Kiralık araca vurması çok ciddi hukuksal süreçle uğraşacağına ve ciddi paralar ödeyeceğine dalalet ediyor.


    sigorta süreci, ihaleye çıkartma, kaskonun fiyatına itiraz ederlerse falan kayınço neredeyse 1 yıllık kirayı cebinden öder. suç %50 olsa bile 1 yıllık kiranın %50 sini öder. 1 yıl da anlaşma yoluyla giderse. mahkemeler davalar açılırsa 2-3 yılı bulaiblir.

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    Öndeki araç trafikten dolayı durmuş. Sol şeritte duruyor zaten. Kimse sol şeritte park etmez.


    Neyse kesin o suçlu. Durmamalıydı. Öndeki araca çarpmalıydı. Hatta bütün araçlar bu şekilde bir önündekine çarpmalıydı. Böylece yaklaşık 1000 araç sonra ilk duranı bulup gerçek suçluyu bulabilirdik. Şimdi suçluyu bulma ihtimalini bitirdiği için a aracı suçlu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Siz psikolojik hastasınız.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.