Ha evet böyle bişeyde var. Sigortacı hiç bahsetmedi. Benim kayınço geceleri uyku uyuyamıyor çocuk. Napacam ne edecem diye. Kardeşim herşey olacağına varır sakin ol diyorum. Abi ben parasında pulunda değilim, rahat edemiyorum ne olacak ne bitecek diye dedi. Bu süreç ne gibi bir zamanda çözülür, eve tebligat mı gelir, yada gelin kardeşim olay çözüldü mü diye ararlar. Yada ne zaman para isterler? |
Zincirleme kaza? Tartışalım lütfen. Fotoğraflı. SONUÇLANDI. (4. sayfa)
-
-
Aynen. Trafik sigortalarındaki teminatlar muhakkak yükseltilmeli kaçarı yok bunun.
50.000 TL nedir yahu? Bugün bi lüks aracın tamponu 60-70 bin liralarda. Orta halli 2020 model bir arabanın arka stop farı bile 10 bin liralardan aşağı değil.
Eskişehir'in çevre yolu çevre yolu olmaktan çıkalı zaten 4-5 sene oluyor.
Şehiriçi çok kalabalık olduğu için çevre yolu tercih ediliyor bu bir.
Diğer sebeplerin biri zaten Organize Sanayi olduğu için birde Şehir hastanesi olduğu için.
Organize Sananiye günde 400 bin kişi girip çıkıyormuş.
Yani şehrin yarısı neredeyse sabah 08.00 - 17.00 arası Organize Sanayide.
E bide buna Şehir hastanesinin yoğunluğu eklenince trafik kaçınılmaz oluyor.
Haliyle artık çevre yolumuz maalesef bir standart caddeden öteye geçemiyor.
Şehir 20 yılı aşkındır önce DSP'li sonrada CHP'li belediye başkanında olduğu için maalesef yatırım almıyor, ödenek verilmiyor.
Yoksa Eskişehir'de çok proje var.
10 yıldır proje halinde bekleyen kuzey otoyolu ve güney otoyolları var. Ama maalesef yapılmıyor.
Ama belediye iktidar partisinde olsaydı bu yollar 10 sene önce yapılmış olurdu.
-
ironi mi yaptınız gerçekten anlamadım. 3 ay önce böyle bir kazaya karıştım. Ortadaki araç bendim. Önümde araç durdu bende durdum arkamdaki bana vurdu öndekine vurdum arkamdaki araç
sürücüsü bıdı bıdı yapıyor sen vurdun ben sana vurdum felan araç kameram var dedim konuşmanın anlamı yok kaza tespit tutanağı tutmuyor polis çağırdı gelmedi 1 saat boş bekledik en sonunda
ikna oldu doldurdum. hatta ben telefonla konuşuyordum yalan söylemedim onuda tutanakta belirttim. tabi halen sen suçlusun benim üstüme geliyor.
kamera kaydımı verdim sigortacıya en arkadaki araç %100 suclu çıktı zaten. Sigortacım en öndeki araç sarhos olur kalp krizi olur durabilir arkadaki takip mesafesine uymadığı için suçludur her
zaman dedi.
-
Geçmiş olsun kesin pert olur veya olmaz diyebilecek kimse yok.
Bundan daha düşük hasarlı araçlarda bazen pert olabiliyor.
Sigorta şirketi aracı ihaleye çıkardığında mantıklı teklif alamazsa aracın onarımına gidiyor.
Örneklemek gerekirse eksper araçta 78.000TL'lik hasar ön görmüş olsun.
Araç rayici de 178.000TL olsun
Araç ihalede 100.000'den aşağı teklif aldığında sigorta şirketi onarım yoluna gidiyor direkt.
Araç ihalede rağbet görüp 100.000TL ve üzeri bir fiyata giderse o zaman pert oluyor.
Rağbet görmesi içinde bu işlerde bulunmuş biri olarak, nispeten nokta hasarlı veya çıtır hasarlı, piyasası hızlı olan, pert kayıtlısının bile rahat satılabildiği, yan sanayi parçasının çok olduğu vb. gibi bir çok etkenle ihaleden alıyorlar.
Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla B aracı yukarıda saydığım tüm etkenleri sağlıyor yani ihalede rağbet görecek ve pert olacaktır şahsi fikrim.
Bu senaryoya göre 115.000TL'ye ihalede satılıp pert olduğunu varsayalım ;
Rayiç 178.000TL - Satış bedeli 115.000TL = 63.000TL
63.000TL - 50.000TL ( C aracının İMM ödemesi ) = 13.000TL
13.000TL fark + hak kaybı ( aracın kiralanamadığı gün x günlük kira ücreti )
B aracının günlük kirasının 300TL olduğunu varsayalım, tüm bu işlemler 1 ay sürdüğünü varsayalım 300x30=9.000TL
13.000TL + 9.000TL = 22.000TL gibi bir meblağ çıkabilir cebinizden.
Tabi bu yukarıda yazdıklarım geçerli olacak diye bir şey yok tamamen ön görme diyelim.
-
B'nin sürücüsü işi biliyormuş kendini kurtaracak şekilde ifadesini vermiş, belki de öyle bilemeyiz. A aracının ifadesine bağlı olay, 2 kere darbe geldi derse C aracı A'nın arka ve B'nin ön masrafından yırtar. Ama tek darbe geldi diyorsa geçmiş olsun. Tüm masraflar C aracından... Kasko da yoktur baya yüksek bir fatura çıkar Allah kimseye vermesin. Geçmiş olsun.
C aracının vurmasıyla hava yastığı açılır mı? Çarpmanın şiddetine bağlı. kamera vs varsa bakın, sağa sola haber salın, şehrin trafik sosyal medya sayfalarına bakın belki birisi araç kamerasından falan kayıt koymuştur.
-
Trafik sigortası primlerine zam gelince millet auuwww diyor ama onu ne yapacağız?
-
Hocam bu olayin çok kısa çözümü şu en öndeki araca aracın bir kere mi yoksa iki kere mi sarsıldığını sormak. Bir kere ise en arkadaki araç hepsine vurmuştur. Eğer iki kere ise hem ortadaki hem en arkadaki araç vurmuştur.
Çok değil 6 ay kadar önce tam böyle bir kaza yaşadım ortadaki araç da benim aracımdı. Tam olarak şöyle gelişti öndeki araç aniden fren yaptı durdu, ben de aniden fren yapıp durdum sonra aracın dikiz aynasına baktım refleks olarak arkamdaki de durabildi mi diye derken Bir jeepin son sürat tampona geldiğini görmemle bizim arkayı gocertmesi bir oldu. O hızla bize çarpınca benim araç en öndeki araca vurdu en çok hasarı en arkadaki aracin ön kısmı aldı. Benim aracın arka taraf göçtü, ön taraf fren basılı da olduğu için daha az hasar gördü.
En öndeki araç ise arkasında bayağı az hasarla kurtardı. Sonuçta polisler gelene kadar en arkadaki araç sürücüsüne kızdım, en öndeki araç sürücüsüne de özellikle söyledim bir kere sarsıldınız dimi diye evet dedi.
Polisler geldiğinde de en arkadaki sürücü ben çarptım zaten dedi, en öndeki de bir kere sarsıldım diyince en arkadaki sürücü tam kusurlu biz ise kusursuz sayıldık. Sonuç olarak arabayı kusurlunun sigortasından yaptırdım üstüne çok da olmasa hatasız olmam nedeniyle değer kaybı aldım Allah'a şükür, bu şekilde.
Böyle olaylarda polis tabi yaralanma olmayınca kendi aranızda yazın, çizin diyor ama sonrasında özellikle bu durum gibi ihtilaf varsa zaten suçsuz olsanız bile üstünüze kalabiliyor.
Sonuç olarak kusursuz olunca avantajınız değer kaybı ödemesini almak ve bir sonraki sigorta priminizin sisirilmememis olması oluyor. Allah kimsenin başına vermesin ama şu araç kullanırken telefonlarına bakan insanlara da akıl fikir versin
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Q6600ironi mi yaptınız gerçekten anlamadım. 3 ay önce böyle bir kazaya karıştım. Ortadaki araç bendim. Önümde araç durdu bende durdum arkamdaki bana vurdu öndekine vurdum arkamdaki araç
sürücüsü bıdı bıdı yapıyor sen vurdun ben sana vurdum felan araç kameram var dedim konuşmanın anlamı yok kaza tespit tutanağı tutmuyor polis çağırdı gelmedi 1 saat boş bekledik en sonunda
ikna oldu doldurdum. hatta ben telefonla konuşuyordum yalan söylemedim onuda tutanakta belirttim. tabi halen sen suçlusun benim üstüme geliyor.
kamera kaydımı verdim sigortacıya en arkadaki araç %100 suclu çıktı zaten. Sigortacım en öndeki araç sarhos olur kalp krizi olur durabilir arkadaki takip mesafesine uymadığı için suçludur her
zaman dedi.
Konu sahibi en önde trafik nedeni ile durdugunu söyleyen aracın şoförüne, durdugu icin %50 kusurlu diyor.
ustelik orda olmadığını söylemesine rağmen, sol şeritte gerçekleşen bu kazada, en öndeki aracın keyfi durduğunu iddia ediyor.
isin özü içimizde o kadar piskin insan yaşıyor ki hem suç işliyor, hem kurbanı suçluyor. Sırf trafik kazaları icin söylemiyorum bunu.
size geçmiş olsun dilerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 22 Nisan 2022; 11:39:38 >
-
Geçmiş olsun ama öyle çok ta dert edecek durum yok ortada.
@Malik the Mafia hocamın dediğin gibi gelişiyor genelde. Perte çıkarırlar o aracı.
Elimde bununla ilgili benzer bir dava vardı şöyle bir göz atabilirsiniz.
-
Şimdi sigortacı ve avukat ile görüştük.
Fotoğrafa bakarak evet şeridinde değil ve en öndeki araç trafikten dolayı değilde keyfiyen durmuş gibi duruyor. Dedi. Bu olayın seyrini tamamen değiştirir dedi.
İtiraz ettik.
Dilekçe yazıldı az önce.
Bakalım sonuç ne olacak.
Bilgilendiririm. -
Geçmiş olsun benzer senaryoda B aracı bizdik ve kusur almadık tutanak çok önemli. İtiraz, benim tahminimce kusur dağıtımı sağlayabilir. -
İki şeyin önemi sık sık ortaya çıkıyor
1. Kamera
2. İMM
Bu kazada eğer sürücünün dediği gibi ikinci araç zaten vurmuşken kaza olduysa bunu kanıtlar. Gerçi birinci araçta büyük hasar yok ama eğer orada bir mercedes olsa ve sadece iki far bir tampon için servise gitse kamera bu zararı 50bine çıkarmaz servis.
İmm lüks bir araca vurduğunda hayat kurtarır. Bu kaza için sürücünün cebinden araç bedeli + yattı parası- sovtaj bedeli - 50000 çıkacak. Sınırsız imm poliçesi 300-400 lira.
Dava konusuna gelince kazanma şansı çok düşük. Birinci araca ikinci araç vurdu deseler zaten birinci araçta masraf yok. Üstüne karşı tarafta yıllardır bu işin her detayını bilen profesyonel avukatlar olacak. Dava açmayın demiyorum tabi ki fakat iyi araştırın, zararın üstüne bir de yargılama gideri ödemeyin.
-
Ani fren yaptığımda kendimden ziyade genelde dikiz aynasından arkayı kontrol etmeye çalışıyorum.
Benzeri bir kazada ortada olmak üzereyken ani manevrayla kurtarmıştım ve arkamdaki girmişti duran araca. (Otoban sol şeritte uyarı levhasız duran bir araç). Virajı dönmemle görmem bir oldu, açıkçası sağı kontrol bile edemeden kendimi sağ şeride atmıştım. 3-5 saniye sonra ses geldi arkamızdan ve arkadaki araç duran araca girdi.
Geçmiş olsun. -
Geçmiş olsun, yeni bir gelişme olmuş muydu?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X