Şimdi Ara

ARACINIZDA YÜKSEK OKTANLI BENZİN KULLANDINIZ MI?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.058
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar
    97 veya 100 oktanlık benzin kullandınızmı?
    Bunun performansa bir etkisi varmı?
    Megan II aracımla ilk defa uzun yola gittim ve gidişte Shell 100 oktan (ferrari vs diye reklam yapmışlar) yakıt aldım. oyuncak araba veriyorlar diye.
    100 tl lik yakıt aldım, 95 oktana göre litrede 35 krş. pahalı ve bu yüzden 3,66 lt az yani 11 tl fazla ödedim.
    İlk şehir dışım olduğu içinde performans artışı konusunda yorum yapamayacağım. Ancak muhteşem bir farkta göremedim. (kazıklandık gibi geldi açıkçası)
    Dönüştede opet'in 97 oktan yakıtını aldım Lt'de 5 krş pahalı idi 100 TL de 1,5 TL fark vardı burada da herhangi bir fark göremedim.
    Sizler bu tip yakıt kullandınızmı herhangibir faydasını gördünüzmü?
    Bilgilerinizi paylaşmak isterim.
    Kısıtlı bilgimle benim fikrim HAYIR. Hele hele Shell'in yakıtına o kadar para vermek saçmalık. Bilmem sizin değerli fikirleriniz nedir?
    Araç: 2007 megane extreme 1.6 ve aracın genel performansı mükemmel güven verici yokuş bayır dinlemeyen bir araç kendini ispatlıyor bu da ayrı bir konu.

    NOT: forumda arattırdım ancak 100 oktanlık yakıt hakkında herhangibir bilgi bulamadım.
    Saygılarımla...







  • renault araclarında yuksek oktanlı yakıt tavsıye edılmemektedır.

    zaten motor ısletım sıstemı , genel motor yapısı olarak 95 oktan kursunsuz benzıne gore ayarlanmıstır. bu sebepten dolayı degıl performans artısı aksıne perpormansta kayıplar olusmaya baslar ayrıca yuksek oktanlı benzını arac yakamayacagı ıcın bır muddet sonra aracta tekleme , gaz yememe gıbı sorunlar olusabılmektedır......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yavuzazgin

    renault araclarında yuksek oktanlı yakıt tavsıye edılmemektedır.

    zaten motor ısletım sıstemı , genel motor yapısı olarak 95 oktan kursunsuz benzıne gore ayarlanmıstır. bu sebepten dolayı degıl performans artısı aksıne perpormansta kayıplar olusmaya baslar ayrıca yuksek oktanlı benzını arac yakamayacagı ıcın bır muddet sonra aracta tekleme , gaz yememe gıbı sorunlar olusabılmektedır......

    Aynen katılıyorum. Aksine performans düşüklüğü yaşadım ben de 100 oktan shell benzin kullandığımda. 97'ye devam...




  • lagunamda 95 oktan kullanıyorum
  • genelde yüksek oktan yakıt 11.0/1 den daha yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda kullanılır ancak ülkemizde bu 95 oktanlar bu benzininstandartını yansıtmadığı için 10.0/1 üzerinde sıkıştırma oranının üzerindeki araçlarda otomatik avns ayarı varsa kullanılabilir .bendeki 97 2.0 vectraya opet ilk 98 oktan çıkardığında performans farkı çok fazla oldu motorun devirlenme isteği çok fazla arttı hassas olarakta gaz pedalını kullandığımda daha hızlı gitmeme rağmen yakı tüketimi ciddi biçimde azaldı fakat şimdi satılan 97 oktanlarda okadar bariz bir fark göremedim fakat vw fsi veya 308 in direk t enjeksiyonlu motorlarında bunlar elzemdir vede normal yakıtlarda ciddi derecede çekiş kaybı yaşanmaktadır ayrıca vectranın 10.8/1 sıkıştırması var.meganenin 10.0/1.
  • 95, 97, 98, 100 oktan hepsini denedim. 95 oktandan başkasını almak paranızı sokağa atmaktan başka bir işe yaramaz. Tavsiyem 95 oktan almanızdır. Froster2006'nın söylediği çok doğru aracınızın sıkıştırma oranı yüksekse işe yarar, standart motorlarda bir işe yaramıyor.
  • POdan benzin alırken 97 oktan satmadıklarını gördüm pompacıya sordum neden diye OPELden şikayet gelmiş subapları eritiyo diye sonra satmamışlar ben 97-98 kullandım hiç bir fark yok ancak 2.0 ve üstü araçlarda farkı görebiliriz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ÜLKEMİZDE ARAÇLAR GENELDE 95 OKTANA GÖRE AYARLANMIŞ DİYE BİR SÖYLENTİ VAR NE KADAR DOĞRU BİLMİYORUM.
  • bende iyidir diye 97 oktan alıyodum bu forumda böyle bi başlık vardı onu okuduktan sonra 95 e döndüm...
  • Cevap veren tüm arkadaşlara çok çok teşekkür ederim.
    Açıkçası bu kadar detaylı bilgi alabileceğimi sanmıyordum sağ olun.
    SONUÇ:
    Boş yere fazla para vermemek için 95 oktana devam hele hele Shell'in 100 oktanı tamamiyle mantıksız. Zaten Ferrari vs. diye bir reklamı var demekki o yakıt ferrarisi olanlara hitap ediyor duyurulur.
    Petrol ofisinin böyle bir yakıtı olmaması ilgimi çekmişti varmış demekki bir bildikleri.
    Saygılarımla.
  • bence para tuzağından ve motora zarardan başka birşey değil. araca yok katkı maddesi yok temizleyici diyerek insanları zarara sokuyorlar. benim bu tür ürünlerden ağzım yandı, birdaha asla almam. bundan 1yıl önce bilmem ne clean diye bir motor temizlik ürünü alıp yağ değişimi öncesi motora dökmüştüm. güya motordaki kurumu söküyormuş. 2hafta sonra eriyen bir parça yüzünden tüm yağ yola aktı.
    son zamanlarda 4-5 depo üst üste fullforce türü 98-100 oktan benzin aldım akabinde motor contası eridi, 500 tl masraf çıktı.
  • shellin 100 oktanını kullanmadım ancak eskiden bu 97 ler çıkmadan önce bp nin 98 oktanını alırdım uzun yola çıkmadan önce çok daha yüksek hızlara kolay çıkabiliyordum..ancak 97 oktanlarda hiç fark göremediğim için 95 devam...
  • Benimde aracım 2005 model 1.2 16 V Clio.
    Yaklaşık 10 ay kadar önce opet'te 97 oktan ile 95 oktan benzin ya aynı fiyata yada arasında çok düşük fiyat farkı ile satılıyordu.Bende her halde fark vardır diye hem şehir içinde,hem şehir dışında denedim 97 oktanı ama bence hiç bir farkı yok...
    Hemde şimdi aralarında bu kadar fiyat varken parayı tamamen sokağa atmak bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremege -- 8 Şubat 2008; 1:13:16 >
  • aracınızda 95 oktanlık benzin kullanmanızı tavsiye ederim. aksi durumlarda hem fazla para ödersiniz hem fazla yakarsınız hem de etkisini hissetmezsiniz. ayrıca ileride büyük problemler açabilir. 95 oktan bu bağlamda kullanmamız gerek yakıttır. (megane II için konuşuyorum)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KaSSaS

    aracınızda 95 oktanlık benzin kullanmanızı tavsiye ederim. aksi durumlarda hem fazla para ödersiniz hem fazla yakarsınız hem de etkisini hissetmezsiniz. ayrıca ileride büyük problemler açabilir. 95 oktan bu bağlamda kullanmamız gerek yakıttır. (megane II için konuşuyorum)

    +1905 bi yerlerde okumustum oktanın performansa etkisi ancak yüksek performanslı motorlarda hissedilir diye. yoksa bizimkiler gibi ekonomi için üretilmiş araclarda hiç alakası bile yok oktan moktan işler yanii
  • 95 oktanla 10 liraya uzunyolda 60 km katediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    95, 97, 98, 100 oktan hepsini denedim. 95 oktandan başkasını almak paranızı sokağa atmaktan başka bir işe yaramaz. Tavsiyem 95 oktan almanızdır. Froster2006'nın söylediği çok doğru aracınızın sıkıştırma oranı yüksekse işe yarar, standart motorlarda bir işe yaramıyor.

  • İngiltere de yayınlanan Fifth Gear (14.11.2005)programında standart 95 oktan ile shell vpower racing 100 oktan yakıtların clio, golf gti ve impreza wrx sti motorları üzerindeki etkisini dyno vasıtası ile test ettiler. Sonuç?

    Clio da 95 oktan ile 100 oktan arası 0.5 hp fark

    Gti da 95 oktan ile 100 oktan arası 5 hp fark

    WRX STİ da 95 oktan ile 100 oktan arası 14 hp fark

    sonuç olarak, yüksek motor hacminde ve kompresyon oranındaki motorlarda yüksek oktanlı benzinin performans artısı sagladıgıi düşük hacimde hiç bir işe yaramadıgı görülüyor. Ayrıca yüksek oktanlı benzin, yüksek enerjisi sebebi ile daha yüksek ısı ve basınç oluşturacagı için, uzun vadede motora zarar verecektir.

    Bir de bu Shell istansyonlarındaki pompacılara uyuzum, eskişehir yolundaki Shell de 12 pompanın sadece 2 sinde 95 oktan var, illa 97 verelim 98 verelim diye tutturuyolar, yok işte az bi fark var zaten, performans hissedersiniz die uzattıkça uzatıyolar. Hatta gecenlerde kız arkadaşım 95 oktan demiş olmasına ragmen aracına 98 oktan benzin koymuslar markette ödeme yaparken, kavga edip fazladan ödediği parayı geri almış.




  • Enteresandır;bir arkadaşım Focus una sahibi olduğu P.O. dan sürekli 98 oktan koyuyordu ve bir süre sonra egzost gazının koyulaştığını görüp servise gittiğinde nedenin 98oktan olduğunu duydu.

    Laguna II aracımda rölantide arada bir titreme olurdu,98 koyunca bu dahada artardı.Şu an yeni Corolla kullanıyorum ve 95-97 hiç farketmiyor,tek diyebileceğim Shell in 95 oktanının P.O. 95 den biraz daha iyi gelmesi..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.