Şimdi Ara

Araçlardaki debriyaj sistem farkları ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    Konu hakkında çok fikrim olmadığından olsa gerek sizinle çözemediğim bir konuyu paylaşmak istiyorum.Bir çok arabaya biniyorum ve bu araçların debriyaj sistemi ile ilgili çok önemli bir fark gözlemledim ama sebebi hakkında bir bilgim yok.Yaklaşık bir kaç ay önce sıfır aldığım araçta yıllardır otomatik vites kullanmamla alakalı irkilmeler,zıplamalar gibi problemler yşıyorum ancak sorumunda özü olan şu nokta var.Bazı araçlarda debriyajdan ayağınızı nasıl çekerseniz çekin arabada bu tip yan etkileri hiç bir şekilde göremiyorsunuz.Bunun sebebi nedir? Yani aracımda ve diğer araçlarda debriyajı bırakmak ve basmak için müthiş bir zamanlama ve senkronizasyon gerekirken neden bazı araçlar bu noktada bu kadar hassas değil neden debriyajı nasıl bırakırsanız bırakın araç bildiği yoldan şaşmıyor?Eğer bu özel bir sistemse bu sistemi sonradan edinme gibi birşey söz konusu olabilirmi?
    İlgi ve alakanız için şimdiden teşekkür ediyorum.







  • Anladığım kadarıyla bazı araçların debriyajının kavrama noktası çok ince bazılarının ise çok geniş olduğunu söylüyorsun.
    İlk olarak şunu belirteyim dizel araçların kavraması çok rahattır. Kolay kolay stop etmezler. Ayağını debriyajdan çeksen bile gaza basmadan devam edebilirler. Ama benzinli araçlar ise kavrama noktaları çok kısa olduğundan ve tam kavrama anında yeterli gaz vermezsen hemen stop ederler.

    Bakalım sorunun cevabı bumu

  • Daha önceki bir soruya cevabımın içinden aktarıyorum:

    5-Her marka/modelin baskı balata ve kavrama davranışı, hissi farklıdır. Örneğin Şahin çok kolay kalkarken (çok az gaza basmadan veya hiç gaza basmadan, sadece debriyajdan kaldırarak bile kalkabilir), Renault 9,11 serisi bu şekilde kalkamaz, gaza bir miktar basmanız gerekir. Çok daha hassas davranır. Sizin hissettiğiniz bu tarz farklılık olsa gerek. Aracınızın sevdiği (uyumlu olduğu) gaz miktarı/debriyaj ilişkisini deneme yanılma ile öğrenip, öyle kullanmanız gerek. Aracınızı başka aracınıza benzetmeye gerek yok. Bir Şahin hiçbir zaman debriyaj ve gaza hassasiyetinden Renault 9 gibi etkilenmez (bunu iyi/kötü anlamında söylemiyorum, hemen Renault9 veya Şahin kullanan arkadaşlar iyi/kötü ayrımına girmeyelim lütfen). Demek istediğim, bu araçların kavrama karakteristikleri tamamen farklı (bu durum, motorlar, 1. vites çevrim oranları, önden çekiş arkadan itiş özelliklerinin hepsinden etkilenerek oluşur).

    Önceki cevabın tümünü aşağıda bulabilirsiniz:
    http://forum.donanimhaber.com/m_34826813/mpage_1//tm.htm#35550636

    selamlar


    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhat10tr

    Merhabalar
    Konu hakkında çok fikrim olmadığından olsa gerek sizinle çözemediğim bir konuyu paylaşmak istiyorum.Bir çok arabaya biniyorum ve bu araçların debriyaj sistemi ile ilgili çok önemli bir fark gözlemledim ama sebebi hakkında bir bilgim yok.Yaklaşık bir kaç ay önce sıfır aldığım araçta yıllardır otomatik vites kullanmamla alakalı irkilmeler,zıplamalar gibi problemler yşıyorum ancak sorumunda özü olan şu nokta var.Bazı araçlarda debriyajdan ayağınızı nasıl çekerseniz çekin arabada bu tip yan etkileri hiç bir şekilde göremiyorsunuz.Bunun sebebi nedir? Yani aracımda ve diğer araçlarda debriyajı bırakmak ve basmak için müthiş bir zamanlama ve senkronizasyon gerekirken neden bazı araçlar bu noktada bu kadar hassas değil neden debriyajı nasıl bırakırsanız bırakın araç bildiği yoldan şaşmıyor?Eğer bu özel bir sistemse bu sistemi sonradan edinme gibi birşey söz konusu olabilirmi?
    İlgi ve alakanız için şimdiden teşekkür ediyorum.





  • otomatikten gecis yapinca insanin ayaginin alismasi biraz suryor insanin ayagi debriyaja gitmiyor :)

    simdi araclarda farklilik
    aracin debriyajinin yeni olmasi ve kullanim sekli ile de degisebilir ve tabi debriyaj sistyemide fark yapabilir hidrolik debriyaj lar ve bildigimiz sistem telli veya kollu ceken sistem
    tabiki aracin debriyaj hassasiyeti aracin muhendisleri tarafindan hesaplanmis konfor vs vs

    (fanatikler birsey demesin sadece arka arkaya onlari test ettigim icin bende uyandiran etki yi anlatacagim)

    yeni bir vw bindim debriyaj gayet guzel (yeniyi soylemem de ki kasit debriyaj da yeni) kavrama yaparken hic zorlanma yok araci kaldirirken ziplama titreme yok ( tabi alistiginiz bir arabada hic biri olmaz da ilk izlenim olarak)
    aynisi bir toyota da benzer sekilde debriyaj dikkatimi cekti yanliz toyotani ki hidrolik debriyaj di

    daha sonra bir fiat a bindim aracin debriyajinin cok cabuk kavradigii gordum vw ye gore ama bu ilk binis te tabi arabayi ziplatmaya yol acabilir cok cabuk kavriyor cok kuck bir noktada kavramayi yapmaniz gerekiyor

    yani diyecegim markadan markaya degisiyor ve insaninayaginin alistigi hangisi ise en iyi onu icin o
    simdi benim bir mercedsim var oda aynen vw de ki gibi cok yumusak ve konforlu bir debriyaj

    bir de aracin stop etme konusunda seizure demis diesel arackarin kavramasi cok daha rahat diye
    diesellerin debriyajindan kaynaklanan bir sey degil tamamen motordan kaynaklanan bir durum

    diesel motorlarin tork u daha yuksek oldugu icin dusuk devirlerden itibaren cekis gucu yuksektir o yuzden daha zor stop ederler benzinliye gore




  • Hazır debriyaj konusu açılmışken benım araçta hdirolik debriyaj var. Debriyaja basınca rolanti düşüyor. Bu olay normal mi?
    Soruyla alakalı şunu soyleyebılırım wolksvagen grubu arabalarda hemen hemen hiç hissedilmiyor güç aktarımı. Bu sanırım arabaların şanzıman yapısıyla alakalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Hazır debriyaj konusu açılmışken benım araçta hdirolik debriyaj var. Debriyaja basınca rolanti düşüyor. Bu olay normal mi?
    Soruyla alakalı şunu soyleyebılırım wolksvagen grubu arabalarda hemen hemen hiç hissedilmiyor güç aktarımı. Bu sanırım arabaların şanzıman yapısıyla alakalı.


    bende bundan bahsetmeye calismistim kelimeleri dogru secememis olabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Hazır debriyaj konusu açılmışken benım araçta hdirolik debriyaj var. Debriyaja basınca rolanti düşüyor. Bu olay normal mi?
    Soruyla alakalı şunu soyleyebılırım wolksvagen grubu arabalarda hemen hemen hiç hissedilmiyor güç aktarımı. Bu sanırım arabaların şanzıman yapısıyla alakalı.


    bende bundan bahsetmeye calismistim kelimeleri dogru secememis olabilirim


    Arkadaşın yukarda yaptığı kıyaslamalara değinecek olursak mesela reno dokuz,kuş serisi.
    Reno 9 çok seri atak bir araç, Kuş serisi çok hantal.
    Bu ornek veya gerçek bunun dırekt şanzıman yapısıyla alakalı oldugunu gösterıyor.
    Diğer taraftan wolkswagen tarfında ise tamamen teknolojiyle alakalı bır durum var. Aracın anı bındırmelerı bertaraf etme gıbı bır sıstemı var.Şahsen denedım debrıyajdan ayağımı 15000 devırde Boradan anıden kaldırıyordum araba ne atlyordu ne de stop edıyordu:)
    Bunu siz japon grubu araçlarda renoda denersenız devır yuksek olursa araba pati çeker normal olursa araç atlar vs.
    özetle yapıyla alakalı bır durum ama hangı araç o lursa olsun 10 km yol yapınca alışılıyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera


    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Hazır debriyaj konusu açılmışken benım araçta hdirolik debriyaj var. Debriyaja basınca rolanti düşüyor. Bu olay normal mi?
    Soruyla alakalı şunu soyleyebılırım wolksvagen grubu arabalarda hemen hemen hiç hissedilmiyor güç aktarımı. Bu sanırım arabaların şanzıman yapısıyla alakalı.


    bende bundan bahsetmeye calismistim kelimeleri dogru secememis olabilirim


    Arkadaşın yukarda yaptığı kıyaslamalara değinecek olursak mesela reno dokuz,kuş serisi.
    Reno 9 çok seri atak bir araç, Kuş serisi çok hantal.
    Bu ornek veya gerçek bunun dırekt şanzıman yapısıyla alakalı oldugunu gösterıyor.
    Diğer taraftan wolkswagen tarfında ise tamamen teknolojiyle alakalı bır durum var. Aracın anı bındırmelerı bertaraf etme gıbı bır sıstemı var.Şahsen denedım debrıyajdan ayağımı 15000 devırde Boradan anıden kaldırıyordum araba ne atlyordu ne de stop edıyordu:)
    Bunu siz japon grubu araçlarda renoda denersenız devır yuksek olursa araba pati çeker normal olursa araç atlar vs.
    özetle yapıyla alakalı bır durum ama hangı araç o lursa olsun 10 km yol yapınca alışılıyor.


    1500 devir olacakti galiba bu biraz cok olmus :):)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.