Şimdi Ara

Araçları sel suyuna karışan arkadaşlara geçmiş olsun (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
3.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olaya karısan herkeze cumleten gecmıs olsun dıleklerımı ıletıyorum...
  • çok geçmiş olsn

     Araçları sel suyuna karışan arkadaşlara geçmiş olsun

     Araçları sel suyuna karışan arkadaşlara geçmiş olsun
  • abi bu nedir ya? kafayı yer insan..
  • duyunca çok üzüldüm.ölenlere Allah rahmet eylesin,kayıplarda inşaallah sağ salim bulunur.
    araçlar içinde insan üzülüyor.kapsamlı kasko bu gibi durumlarda acıyı hafifletir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    sudan çıkan araçtan hayır gelmez değil mi?

    motoru yıkadığında neler olmuştu bir düşün

    aman aman sapıtmıştı hayvancık hayattan kopmuştu sanki dedim eskisi gibi olmayacak artık uygun bir yolunu bulup babama söylemenin vakti geldi derken sabah ayıldı kendi kendine




  • Giresundaki selden biliyorum neler gelmişti servislere kaldıki oralarda daha çok motor filan yine neysede şimdiki araçlar hep elektronik sırf o parçalar yüzünden perte ayrılıyo araçlar

    Tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun...
  • sigorta şirketleri ayvayı yedi,herkese geçmiş olsun
  • Meteoroji'den 15 il için uyarı

    "Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü’nden elde edilen bilgilere göre, Türkiye’nin büyük bir bölümünde sağanak ve gökgürültülü sağanak şeklinde görülecek olan yağışların; Marmara'nın doğusu (İstanbul, Yalova, Kocaeli, Sakarya, Tekirdağ, Balıkesir, Kırklareli, Bursa ve Bilecik) ve Bolu, Düzce, Karabük, Zonguldak, Bartın çevreleri ile gece saatlerinden sonra Rize ve Hopa çevrelerinde kuvvetli olacağı tahmin ediliyor.

    Öte yandan meteoroloji, yağışların Marmara'nın doğusu ve Bolu, Düzce, Karabük, Zonguldak ve Bartın çevreleri ile gece saatlerinden sonra Rize ve Hopa çevrelerinde kuvvetli olması beklendiğinden yaşanabilecek olumsuz şartlara karşı (Sel, Su baskını, Yıldırım düşmesi, Ulaşımda aksamalar vb.) ilgililerin ve vatandaşların tedbirli ve dikkatli olmalarını istedi."

    http://www.stargazete.com/guncel/meteorojiden-15-il-icin-uyari-haber-212226.htm

    bu illerdeki arkadaşlar dikkatli olun, alabileceğiniz önlem varsa yapmaya çalışın....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    sudan çıkan araçtan hayır gelmez değil mi?


    Öncelikle şanzumanın komple indirilmesi gerekir.Bütün parçalar temizlenir.Çoğu parça kısa sürede paslanır.

    Aracın yakıtını yola sokma sonraki aşama.

    Ki burada temiz bir su gelmiyor.Resmen çamur geliyor.

    Bütün döşemeleri yıkatmak gerekir.Uzun süre onun kokusu geçmez.Araçtaki göstergeler kolay kolay çalışmaz.

    Yani kısaca 40.000 TL'lik full bir megane'den sadece yürüyen bir teneke elde edilir...
  • Allahtan bizim Zonguldakta böle sel olmuo bu açıdan şanslıyız
  • Maaşallah demeni öneririm kardeşim, yakındır çünkü...
  • Cuma gününü sel tehlikesi olan yerlerde tatil yapsalar bari...
    Bir de yeni bir başlık açsak sele karşı tedbir alınabilir mi? neler yapılabilr konusunu tartışsak?
  • Araçları sel suyunda kalanlara geçmiş olsun ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Bende mağdur olan herkese geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum, hayatını kaybedenlere ise Allah rahmet eylesin.
    Tuzlu su mekanik aksama olduğu kadar boyaya da zararlıdır bu arada.

    Arkadaşlar sizlere su geçişi konusunda off-road yaparken uyguladığımız taktikleri aktarmak istiyorum, bunlar arazi araçları kadar binek araçlar için de yararlı ve gereklidir su ile karşı karşıya kalındığında.
    -Eğer lastiği aşacak miktarda veya o civarda bir sudan geçmeniz gerekiyorsa normal bir şekilde aracı kaldırın ve düşük bir süratte *sabitleyin* . Bu çok önemli, çünkü sabit bir hızla giderseniz aracın önünde bir dalga oluşacak ve doğal olarak motor bölümüne göre daha düşük seviyede olacak su. Böylelikle oluşan dalganın arkasından süratinizi bozmadığınız şekilde sağ salim ilerleyebilirsiniz.
    -Diyelim ki motora su geldi ve distribütörünüz ıslandı(sudan en çabuk etkilenen aksamlardan). Ateşleme olmayacağından araç tekleyerek ilerleyecek ve bir yerde duracaktır. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için; eğer suya girmeniz şart ve ıslanmayacağınızı gözünüz kesmiyorsa distribütörden kabloları çıkartıp her birine WD-40 sıkmalısınız. WD-40 yağ tabanlı bir yalıtıcı olduğundan ateşlemenin suyla temasını minimuma indirger.
    -Suda durmanız gerekti ise, mutlaka rölantinin biraz üzerinde tutun motor devrini.
    Yüksek araçlar için sıkıntı olmaz fakat egzoz manifoldu ile çıkış aşağı yukarı aynı seviyede olan araçlarda eğer motor stop eder veya yeterli egzoz basıncı olmazsa içeriye su girebilir.
    Herkese dikkatli sürüşler.



    hocam çok sağol bu yararlı bilgiler için, senin offroad tecrübene bolca ihtiyacımız olacak bu hafta




  • Herkese çok büyük geçmiş olsun.

    Benim de geçen sene minibus yolu üzerinde Göztepe SSK'nın önünde çok yağmur yağdığı bir günde farlara kadar suya girmiştim. Bir farın(xenon) beyni kurtarılamadı, diğerini kuruttular, Allahtan iki beyni kontrol eden ana beyin de birşey yoktu.

    Bu selde yakınlarını kaybedenlere büyük sabır diliyorum, maddi hasar yaşayanlara da cana geliceğene mala gelsin tesellisinde bulunmak.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr

    Benim ikinci aracım P. 206 otomatik,seyir halindeyken farlarına kadar gelen yükseklikte sel suyuna giriyor(Hanım kullanıyor).Aracın komple şanzumanı değişti sayılır.Pecolar suya gelmez arabaymış

    Ondan beridir,nerde birikmiş su görsem,Peconun kontağı kapanır ya da başka yol bulunur.


    Sele kaptıranlara geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Bende mağdur olan herkese geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum, hayatını kaybedenlere ise Allah rahmet eylesin.
    Tuzlu su mekanik aksama olduğu kadar boyaya da zararlıdır bu arada.

    Arkadaşlar sizlere su geçişi konusunda off-road yaparken uyguladığımız taktikleri aktarmak istiyorum, bunlar arazi araçları kadar binek araçlar için de yararlı ve gereklidir su ile karşı karşıya kalındığında.
    -Eğer lastiği aşacak miktarda veya o civarda bir sudan geçmeniz gerekiyorsa normal bir şekilde aracı kaldırın ve düşük bir süratte *sabitleyin* . Bu çok önemli, çünkü sabit bir hızla giderseniz aracın önünde bir dalga oluşacak ve doğal olarak motor bölümüne göre daha düşük seviyede olacak su. Böylelikle oluşan dalganın arkasından süratinizi bozmadığınız şekilde sağ salim ilerleyebilirsiniz.
    -Diyelim ki motora su geldi ve distribütörünüz ıslandı(sudan en çabuk etkilenen aksamlardan). Ateşleme olmayacağından araç tekleyerek ilerleyecek ve bir yerde duracaktır. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için; eğer suya girmeniz şart ve ıslanmayacağınızı gözünüz kesmiyorsa distribütörden kabloları çıkartıp her birine WD-40 sıkmalısınız. WD-40 yağ tabanlı bir yalıtıcı olduğundan ateşlemenin suyla temasını minimuma indirger.
    -Suda durmanız gerekti ise, mutlaka rölantinin biraz üzerinde tutun motor devrini.
    Yüksek araçlar için sıkıntı olmaz fakat egzoz manifoldu ile çıkış aşağı yukarı aynı seviyede olan araçlarda eğer motor stop eder veya yeterli egzoz basıncı olmazsa içeriye su girebilir.
    Herkese dikkatli sürüşler.


    Hayatlarını kaybedenlere Allah rahmet eylesin kalanlara sabır, malları gidenlere kolaylıklar versin inşallah.

    Offroad tecrübelerini aktaran arkadaşa teşekkürler.Benimde başımdan yıllar önce sel ile ilgili bir olay geçti.

    Yanlış hatırlamıyorsam kurban bayramıydı o bayram sürekli yağmur yağdı.İkinici günüydü sanırım.Ailemle dede ve ninemizi ziyarete giderken yağmur yağıyordu.Köy yollarında çamlı dar asfalt yollarda normal yolculuğumuzu tamamlayıp köye gittik.Akşam geri dönmek için yola çıktık ama o gün yağmur durmamıştı.Normal yolumuza devam ederken köy yolundan çıkıp ana yola geçmemiz için bir tek köy kalmıştı ona yaklaşırken bir anda bir su sesi arabanın geriye kasılması ile babamın bana yavaş oğlum demesi.Gece olduğu için suyu farkedememiştik.Yavaşlayıp yola devam ettim.Sonra o su topluluğundan kurtulduk kısa sürdü.Son köye ulaştık köyü bitirip tam köyden çıkarken son ufak bir köprü vardı köy çıkışında oradan geçtim ve aynı su sesi ve kasılma.Karanlık olduğu için yoldaki sular içine girmeden farkedilemiyordu.Tekrar yavaş yavaş devam etmeye başladım yola.Su baya yükseldi ama sorunsuz devam ediyordum.Bu şekilde devam ederken bir anda heryer kap karanlık oldu önümü göremiyodum o anda refleksle "Babaaaa!!! Ne yapacaz?" dedim.Babam sakin ol devam et sapmadan dedi.Ben araba stop etti sandım ama devir saati ve göstergeler normaldi araba çalışıyordu ve ilerliyodum.Anladım ki su yükseldiği için farlar su altında kalmış ve bu yüzden karanlıkta kalmıştık.İyice telaşa kapıldım ama hata yapmadan sürmeye çalışıyodum.Araba yüklüydü.Annem kardeşlerim babam ve bagajda su yüklü büyük bidonlar.Yola yavaş yavaş devam ediyordum önümü ve gittiğim yeri görmüyordum ama yolu bildiğim için direksiyonu sabit tutarak ilerliyodum.Bir ara ön cama su çarpmaya başladı.Kaputun üstünden su geliyor ve ön cama çarpıyordu iyice telaşlandım ve bu kadar yüksek seviyedeki su motoru durdurabilir ozaman neyaparız diye korkuyordum.Bir ara babam sol yap sol yap diye bağırdı ben de yol düz neden sol yapayım diye düşünürken ve anlam veremezken babamı dinleyeyim dedim ve sol yaptım ama arabanın önü sağa doğru sürüklenmeye başladı.Babam tekrar sol yap diye bağırdı baba yaptım dönmüyor dedim ve bu arada gaza biraz yüklendim ve araba taş çakıl fırlattı arabanın altına, ve tekerler boşa döndü.O an korkum katlandı.Sonra araba bir anda öne doğru atıldı ve tekerler boşa dönerken tekrar yola tutundu.Arabanın neden sağa gittiğini ve tekerlerin boşa döndüğünü olayı atlatınca farkettik.Su öyle bir seviyeye gelmişti ki tam suyun en yüksek olduğu yerdi ve soldan sağa su akışı vardı işte oraya ulaştığımızda arabanın önünü kaldıran su, arabayı kendi yönünde sürüklemeye başlamıştı.Ben baya telaşlandım. babamın sakinleştirmeleri ve yönlendirmeleri ile yola devam ettim.Yola bu halde devam ederken bir anda arabanın ışıkları su üstüne çıktı ve önümü görmeye başladım o heyecanla ışıklar gelince gaza yüklendim bir an önce kurtulmak istedim.Babam oğlum yavaş daha sudan çıkmadık diyerek uyardı.O arada su bitti ve yolun kuru kısmına ulaştık.O geceyi hiç unutmam.Daha 16-17 yaşında var yoktum.Elhamdülillah o gece araba orada stop etmedi hatta ne içine ne bagajına su almadı.Ama çok korktum babamın yönlendirmeleri ve sakinleştirmeleri olmasaydı ne yapardım bilemiyorum.Dedemlerden ayrılırken babamdan baba arabayı ben süreyim dediğime pişman mı olayım yoksa sevineyim mi hala karar veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 10 Eylül 2009; 17:26:11 >




  • Allah düşmanınmın başına vermesin.
    gerçekten çok üzücü bir olay...
  • Mağdur olan arkadaşlarımıza geçmiş olsun,ölenlerin ailelerine sabır versin,Allah rahmet eylesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Bende mağdur olan herkese geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum, hayatını kaybedenlere ise Allah rahmet eylesin.
    Tuzlu su mekanik aksama olduğu kadar boyaya da zararlıdır bu arada.

    Arkadaşlar sizlere su geçişi konusunda off-road yaparken uyguladığımız taktikleri aktarmak istiyorum, bunlar arazi araçları kadar binek araçlar için de yararlı ve gereklidir su ile karşı karşıya kalındığında.
    -Eğer lastiği aşacak miktarda veya o civarda bir sudan geçmeniz gerekiyorsa normal bir şekilde aracı kaldırın ve düşük bir süratte *sabitleyin* . Bu çok önemli, çünkü sabit bir hızla giderseniz aracın önünde bir dalga oluşacak ve doğal olarak motor bölümüne göre daha düşük seviyede olacak su. Böylelikle oluşan dalganın arkasından süratinizi bozmadığınız şekilde sağ salim ilerleyebilirsiniz.
    -Diyelim ki motora su geldi ve distribütörünüz ıslandı(sudan en çabuk etkilenen aksamlardan). Ateşleme olmayacağından araç tekleyerek ilerleyecek ve bir yerde duracaktır. Böyle bir durum ile karşılaşmamak için; eğer suya girmeniz şart ve ıslanmayacağınızı gözünüz kesmiyorsa distribütörden kabloları çıkartıp her birine WD-40 sıkmalısınız. WD-40 yağ tabanlı bir yalıtıcı olduğundan ateşlemenin suyla temasını minimuma indirger.
    -Suda durmanız gerekti ise, mutlaka rölantinin biraz üzerinde tutun motor devrini.
    Yüksek araçlar için sıkıntı olmaz fakat egzoz manifoldu ile çıkış aşağı yukarı aynı seviyede olan araçlarda eğer motor stop eder veya yeterli egzoz basıncı olmazsa içeriye su girebilir.
    Herkese dikkatli sürüşler.


    Hayatlarını kaybedenlere Allah rahmet eylesin kalanlara sabır, malları gidenlere kolaylıklar versin inşallah.

    Offroad tecrübelerini aktaran arkadaşa teşekkürler.Benimde başımdan yıllar önce sel ile ilgili bir olay geçti.

    Yanlış hatırlamıyorsam kurban bayramıydı o bayram sürekli yağmur yağdı.İkinici günüydü sanırım.Ailemle dede ve ninemizi ziyarete giderken yağmur yağıyordu.Köy yollarında çamlı dar asfalt yollarda normal yolculuğumuzu tamamlayıp köye gittik.Akşam geri dönmek için yola çıktık ama o gün yağmur durmamıştı.Normal yolumuza devam ederken köy yolundan çıkıp ana yola geçmemiz için bir tek köy kalmıştı ona yaklaşırken bir anda bir su sesi arabanın geriye kasılması ile babamın bana yavaş oğlum demesi.Gece olduğu için suyu farkedememiştik.Yavaşlayıp yola devam ettim.Sonra o su topluluğundan kurtulduk kısa sürdü.Son köye ulaştık köyü bitirip tam köyden çıkarken son ufak bir köprü vardı köy çıkışında oradan geçtim ve aynı su sesi ve kasılma.Karanlık olduğu için yoldaki sular içine girmeden farkedilemiyordu.Tekrar yavaş yavaş devam etmeye başladım yola.Su baya yükseldi ama sorunsuz devam ediyordum.Bu şekilde devam ederken bir anda heryer kap karanlık oldu önümü göremiyodum o anda refleksle "Babaaaa!!! Ne yapacaz?" dedim.Babam sakin ol devam et sapmadan dedi.Ben araba stop etti sandım ama devir saati ve göstergeler normaldi araba çalışıyordu ve ilerliyodum.Anladım ki su yükseldiği için farlar su altında kalmış ve bu yüzden karanlıkta kalmıştık.İyice telaşa kapıldım ama hata yapmadan sürmeye çalışıyodum.Araba yüklüydü.Annem kardeşlerim babam ve bagajda su yüklü büyük bidonlar.Yola yavaş yavaş devam ediyordum önümü ve gittiğim yeri görmüyordum ama yolu bildiğim için direksiyonu sabit tutarak ilerliyodum.Bir ara ön cama su çarpmaya başladı.Kaputun üstünden su geliyor ve ön cama çarpıyordu iyice telaşlandım ve bu kadar yüksek seviyedeki su motoru durdurabilir ozaman neyaparız diye korkuyordum.Bir ara babam sol yap sol yap diye bağırdı ben de yol düz neden sol yapayım diye düşünürken ve anlam veremezken babamı dinleyeyim dedim ve sol yaptım ama arabanın önü sağa doğru sürüklenmeye başladı.Babam tekrar sol yap diye bağırdı baba yaptım dönmüyor dedim ve bu arada gaza biraz yüklendim ve araba taş çakıl fırlattı arabanın altına, ve tekerler boşa döndü.O an korkum katlandı.Sonra araba bir anda öne doğru atıldı ve tekerler boşa dönerken tekrar yola tutundu.Arabanın neden sağa gittiğini ve tekerlerin boşa döndüğünü olayı atlatınca farkettik.Su öyle bir seviyeye gelmişti ki tam suyun en yüksek olduğu yerdi ve soldan sağa su akışı vardı işte oraya ulaştığımızda arabanın önünü kaldıran su, arabayı kendi yönünde sürüklemeye başlamıştı.Ben baya telaşlandım. babamın sakinleştirmeleri ve yönlendirmeleri ile yola devam ettim.Yola bu halde devam ederken bir anda arabanın ışıkları su üstüne çıktı ve önümü görmeye başladım o heyecanla ışıklar gelince gaza yüklendim bir an önce kurtulmak istedim.Babam oğlum yavaş daha sudan çıkmadık diyerek uyardı.O arada su bitti ve yolun kuru kısmına ulaştık.O geceyi hiç unutmam.Daha 16-17 yaşında var yoktum.Elhamdülillah o gece araba orada stop etmedi hatta ne içine ne bagajına su almadı.Ama çok korktum babamın yönlendirmeleri ve sakinleştirmeleri olmasaydı ne yapardım bilemiyorum.Dedemlerden ayrılırken babamdan baba arabayı ben süreyim dediğime pişman mı olayım yoksa sevineyim mi hala karar veremiyorum.


    Kanım dondu




  • Bu kadar araç, konut ve işyeri hasar görmüşken haberlerde 150 milyon dolarlık bir hasar tahmininden bahsediliyordu. Görüntüden birkaç milyar dolar olduğu anlaşılıyor. Umarım zarar görenlerin hasarları karşılanır. Sigortası olmayanları da milletçe hal etmek gerekir, bu günler birlik beraberliğimizi göstermemiz için önemli zamanlar.Geri dönülmeyen kayıpları olanlara da baş sağlığı diliyorum. Yine de hepimizi Allah korudu. 15 milyonu etkileyen bir olayda kaybımızın sayısının artmamış olması çok sevindirici. Geçmiş olsun. Bu arada marmara ve baı karadenizde yaşayanlarımız varsa yolculuklarını ertelesinler veya iptal etsinler lütfen. Cum ve cumartesi günü gelecek olan ikinci dalgaya karşı tedbirli olun.

    http://expert.weatheronline.co.uk/cgi-bin/geturl/daten/profi/en/2009/09/10/basis12/euro/prec_09091118_1012.gif?81a35c1082b9180f9dec33ec45ef135b




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.