Şimdi Ara

Araçların 2. eldeki değer kayıpları (Ufak bir analiz) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sıfır alan herzaman değer kaybı yaşar, sıfır araca binmenin bedeli gibi birşey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Direk liste fiyatlarından gitmemek lazım. Önemli olan gerçek satın alma değeri.

    Özellikle chevroleti hatırlıyorum, cruze modeli liste fiyatı 55bin olurdu, kampanyalı fiyatı 42bin olurdu. Sizin listeye göre aveo polodan daha pahalıymış ama ben hiç öyle bir dünya görmedim. Dizel aveolar o fiyatlara gidiyordu neredeyse.

    Benzer şekilde yarisin de polodan daha pahalı satıldığını görmedim. Satın almaya gitsen 3bin hemen iniyorlar.




    örnek verdiğim Aveo zaten dizel 1.3 multijet motorlu LS modeli
  • Yani para değer kaybettikçe ürünlerin fiyatı artıyor. Aslinda değer kaybeden arabamız değil Türk parası.

    Türk parası böyle devam ettikçe yakında 2. Dunya savasindan sonra ki almanya gibi maaslarimizi el arabası ile almaya gideceğiz.

    Ya da 1000 tllik banknotlar ihtiyaç duyacagiz...

    Krize önlem amaçlı ne yapmak lazım arkadaşlar bir öneride bulunun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Direk liste fiyatlarından gitmemek lazım. Önemli olan gerçek satın alma değeri.

    Özellikle chevroleti hatırlıyorum, cruze modeli liste fiyatı 55bin olurdu, kampanyalı fiyatı 42bin olurdu. Sizin listeye göre aveo polodan daha pahalıymış ama ben hiç öyle bir dünya görmedim. Dizel aveolar o fiyatlara gidiyordu neredeyse.

    Benzer şekilde yarisin de polodan daha pahalı satıldığını görmedim. Satın almaya gitsen 3bin hemen iniyorlar.




    örnek verdiğim Aveo zaten dizel 1.3 multijet motorlu LS modeli

    Aveo 1.3 dizel için bursa bayiinde pazarlık yapmıştım, 2014 yılında. 29.750tl fiyat almıştım. 2014 ün başlarıydı. Dizel de olsa önemli olan pazarlıklı fiyatları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Direk liste fiyatlarından gitmemek lazım. Önemli olan gerçek satın alma değeri.

    Özellikle chevroleti hatırlıyorum, cruze modeli liste fiyatı 55bin olurdu, kampanyalı fiyatı 42bin olurdu. Sizin listeye göre aveo polodan daha pahalıymış ama ben hiç öyle bir dünya görmedim. Dizel aveolar o fiyatlara gidiyordu neredeyse.

    Benzer şekilde yarisin de polodan daha pahalı satıldığını görmedim. Satın almaya gitsen 3bin hemen iniyorlar.




    örnek verdiğim Aveo zaten dizel 1.3 multijet motorlu LS modeli

    Aveo 1.3 dizel için bursa bayiinde pazarlık yapmıştım, 2014 yılında. 29.750tl fiyat almıştım. 2014 ün başlarıydı. Dizel de olsa önemli olan pazarlıklı fiyatları.

    hepsinin pazarlıklı fiyatından hesapladım değerleri , yalnız Aveo için 32 bin diye düşünmüştüm. Biraz daha az değer kaybetmiş demek ki uyarı için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Değer kaybını çok yanlış hesaplamışsın. Aracın değer kaybı aldığın zamanki fiyatına göre hesaplanmaz. Örneğin;

    Ben aracımı 2012 yılında 47 bine almışım. Bu gün 45 bine satabiliyorum. O halde benim değer kaybım 2 bin liramıdır sizce? Tabiki hayır.

    Aracın sıfır değerine bakarsınız aracın muadilinin sıfır değeri örneğin 90 bin olsun(kolay hesaplamak için iki katını aldım rakam değişken olabilir.). Bu durumda

    benim aracımı sıfırı ile değiştirmek için 45 bin daha eklemem gerekiyor. O halde burada değer kaybı aslında %50dir. Öyle sanıldığı gibi 2 binlira değil bildiğin yarı yarıya düşmüş değeri.

    Senin verdiğin örneklerden birini seçerek bakalım bir de;

    Opel Corsa 1.2 benzinlinin 2014teki fiyatı 34.200 denilmiş. ikinci el satışı 2016 yılında 37 bin denmiş. Bu durumda sanki bu araç değer kazanmış olmuyor aslında. Çünkü aracını satıp sıfır bir araç alamıyorsun. Aynı aracın sıfır muadiline baktığınız zaman en baz donanım 1.2 corsa 48 bin diyor. Bu durumda bu araç aslında 14 bin lira civarında değer kaybetmiş oluyor.

    Ben hayatimda bu kadar sacma sapan bi aciklama okumadim. Ilkokul 3e giden cocuk yapmaz bu analizi. Adam 50ye aldigi arabayi 60a satiyosa 10 bin tl brüt kari vardir. Enflasyon farkini al sat masrafini vs dusersin net karini bulursun. Ne alaka yani bugunku 0 km fiyatiyla falan.karsilastirmissin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ocak-Subat 2016'da 74.000'e sıfır araç aldım. Dolar 2.90 civarında idi sanırım. Şu sıralarda malum sitede yakın km ilanlarının fiyat aralığı 68-75.000. Ayrıca aracın bedelinin yarıdan fazlası faizsiz kredi.

    Sizce ;

    a) Gerçekten zarardan mıyım?
    b) Araç hangi C hb olabilir?
    c) Alırken ikinci sahibini kendimden çok dikkate almış mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değer kaybını düşünerek araç almak ülkemizin bir gerçeğidir. Böyle olmadığını düşünenler nerede yaşıyor merak ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: AHOME


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Değer kaybını çok yanlış hesaplamışsın. Aracın değer kaybı aldığın zamanki fiyatına göre hesaplanmaz. Örneğin;

    Ben aracımı 2012 yılında 47 bine almışım. Bu gün 45 bine satabiliyorum. O halde benim değer kaybım 2 bin liramıdır sizce? Tabiki hayır.

    Aracın sıfır değerine bakarsınız aracın muadilinin sıfır değeri örneğin 90 bin olsun(kolay hesaplamak için iki katını aldım rakam değişken olabilir.). Bu durumda

    benim aracımı sıfırı ile değiştirmek için 45 bin daha eklemem gerekiyor. O halde burada değer kaybı aslında %50dir. Öyle sanıldığı gibi 2 binlira değil bildiğin yarı yarıya düşmüş değeri.

    Senin verdiğin örneklerden birini seçerek bakalım bir de;

    Opel Corsa 1.2 benzinlinin 2014teki fiyatı 34.200 denilmiş. ikinci el satışı 2016 yılında 37 bin denmiş. Bu durumda sanki bu araç değer kazanmış olmuyor aslında. Çünkü aracını satıp sıfır bir araç alamıyorsun. Aynı aracın sıfır muadiline baktığınız zaman en baz donanım 1.2 corsa 48 bin diyor. Bu durumda bu araç aslında 14 bin lira civarında değer kaybetmiş oluyor.

    Hocam yaziniz iyi hos da 14 bin lira zarar kisminda yanlisiniz var. Sizin arabanizin 2. el degeri de arttigi icin 14 bin TL zarar var diyemeyiz. Bunu diyebilmek icin aracin ikinci el degerinin bizim 0 aldigimiz zamankine esit olmali ki bir arac genelde bu kadar deger kaybetmiyor.

    Ben aracı sattığım zamanki değer ile yine aynı tarihteki sıfır değeri arasındaki fark olarak söylemiştim. Arada hesap hatası olmuş olabilir kusura bakmayın.

    Normal şartlarda 25 birime aldığınız araç sattığınızda 25 birim oluyorsa ve sonrasında siz sıfırını tekrar almak istediğinizde 50birim ödemek zorunda kalıyorsanız. Aracınız değer kaybetmiştir demek istedim ben.

    Çoğu insanımız sanıyor ki aracını aldığı paraya satıyorsa, araç sanki değer kaybetmiyor. Bunu neredeyse her markada görebiliriz. Başka markaları söyledim bir örnek de mercedesten vereyim bak; daha 1-2 sene önce 100 bin liraya Cla alabiliyordun. Şimdi aynı araç 130 bin oldu. Bu durumda sizin aracınızın değeri düşmüştür. Sizin aracınızı 90 bine satıyor olmanız, aracın size uğrattığı zararın 10 bin olduğunu göstermez. Uğranılan zarar iktisadi olarak baktığınızda 40 bin liradır.

    Makul olan şey arabaların değer kaybetmemesi genel olarak.

    Bu hesaba göre 1 kere sıfır araba aldığımızda her sene yeni modelini 0 liraya sat-al yaparak alabiliyoruz.

    Da herkes her sene sıfır araba alacağı için biz kime satıcaz bu arabaları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Ocak-Subat 2016'da 74.000'e sıfır araç aldım. Dolar 2.90 civarında idi sanırım. Şu sıralarda malum sitede yakın km ilanlarının fiyat aralığı 68-75.000. Ayrıca aracın bedelinin yarıdan fazlası faizsiz kredi.

    Sizce ;

    a) Gerçekten zarardan mıyım?
    b) Araç hangi C hb olabilir?
    c) Alırken ikinci sahibini kendimden çok dikkate almış mıyım?



    A) Hayır
    B) Alfa Giu
    C) Hayır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: AHOME


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Değer kaybını çok yanlış hesaplamışsın. Aracın değer kaybı aldığın zamanki fiyatına göre hesaplanmaz. Örneğin;

    Ben aracımı 2012 yılında 47 bine almışım. Bu gün 45 bine satabiliyorum. O halde benim değer kaybım 2 bin liramıdır sizce? Tabiki hayır.

    Aracın sıfır değerine bakarsınız aracın muadilinin sıfır değeri örneğin 90 bin olsun(kolay hesaplamak için iki katını aldım rakam değişken olabilir.). Bu durumda

    benim aracımı sıfırı ile değiştirmek için 45 bin daha eklemem gerekiyor. O halde burada değer kaybı aslında %50dir. Öyle sanıldığı gibi 2 binlira değil bildiğin yarı yarıya düşmüş değeri.

    Senin verdiğin örneklerden birini seçerek bakalım bir de;

    Opel Corsa 1.2 benzinlinin 2014teki fiyatı 34.200 denilmiş. ikinci el satışı 2016 yılında 37 bin denmiş. Bu durumda sanki bu araç değer kazanmış olmuyor aslında. Çünkü aracını satıp sıfır bir araç alamıyorsun. Aynı aracın sıfır muadiline baktığınız zaman en baz donanım 1.2 corsa 48 bin diyor. Bu durumda bu araç aslında 14 bin lira civarında değer kaybetmiş oluyor.

    Hocam yaziniz iyi hos da 14 bin lira zarar kisminda yanlisiniz var. Sizin arabanizin 2. el degeri de arttigi icin 14 bin TL zarar var diyemeyiz. Bunu diyebilmek icin aracin ikinci el degerinin bizim 0 aldigimiz zamankine esit olmali ki bir arac genelde bu kadar deger kaybetmiyor.

    Ben aracı sattığım zamanki değer ile yine aynı tarihteki sıfır değeri arasındaki fark olarak söylemiştim. Arada hesap hatası olmuş olabilir kusura bakmayın.

    Normal şartlarda 25 birime aldığınız araç sattığınızda 25 birim oluyorsa ve sonrasında siz sıfırını tekrar almak istediğinizde 50birim ödemek zorunda kalıyorsanız. Aracınız değer kaybetmiştir demek istedim ben.

    Çoğu insanımız sanıyor ki aracını aldığı paraya satıyorsa, araç sanki değer kaybetmiyor. Bunu neredeyse her markada görebiliriz. Başka markaları söyledim bir örnek de mercedesten vereyim bak; daha 1-2 sene önce 100 bin liraya Cla alabiliyordun. Şimdi aynı araç 130 bin oldu. Bu durumda sizin aracınızın değeri düşmüştür. Sizin aracınızı 90 bine satıyor olmanız, aracın size uğrattığı zararın 10 bin olduğunu göstermez. Uğranılan zarar iktisadi olarak baktığınızda 40 bin liradır.

    Makul olan şey arabaların değer kaybetmemesi genel olarak.

    Bu hesaba göre 1 kere sıfır araba aldığımızda her sene yeni modelini 0 liraya sat-al yaparak alabiliyoruz.

    Da herkes her sene sıfır araba alacağı için biz kime satıcaz bu arabaları.

    Aynen öyle, bizim vatandaşımıza aracın değer kaybetmiş dediğin zaman sanki anasına sövmüşsün gibi davranıyor.

    Kendilerince haklılar tabi daha dün 100 bine alınan araç bu gün 150 bine alınıyorsa ama sen hala aynı kazanıyorsan... ama yok yok boşver sonra arkadaşlar kırılıyor.

    4 sene önce 47ye aldığım aracı 45e satabiliyorum diyip sevinmek daha güzel. Paranın değerinin düşmesi vs. kimin umrunda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: No_FeaR2266


    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Değer kaybını çok yanlış hesaplamışsın. Aracın değer kaybı aldığın zamanki fiyatına göre hesaplanmaz. Örneğin;

    Ben aracımı 2012 yılında 47 bine almışım. Bu gün 45 bine satabiliyorum. O halde benim değer kaybım 2 bin liramıdır sizce? Tabiki hayır.

    Aracın sıfır değerine bakarsınız aracın muadilinin sıfır değeri örneğin 90 bin olsun(kolay hesaplamak için iki katını aldım rakam değişken olabilir.). Bu durumda

    benim aracımı sıfırı ile değiştirmek için 45 bin daha eklemem gerekiyor. O halde burada değer kaybı aslında %50dir. Öyle sanıldığı gibi 2 binlira değil bildiğin yarı yarıya düşmüş değeri.

    Senin verdiğin örneklerden birini seçerek bakalım bir de;

    Opel Corsa 1.2 benzinlinin 2014teki fiyatı 34.200 denilmiş. ikinci el satışı 2016 yılında 37 bin denmiş. Bu durumda sanki bu araç değer kazanmış olmuyor aslında. Çünkü aracını satıp sıfır bir araç alamıyorsun. Aynı aracın sıfır muadiline baktığınız zaman en baz donanım 1.2 corsa 48 bin diyor. Bu durumda bu araç aslında 14 bin lira civarında değer kaybetmiş oluyor.

    Ben hayatimda bu kadar sacma sapan bi aciklama okumadim. Ilkokul 3e giden cocuk yapmaz bu analizi. Adam 50ye aldigi arabayi 60a satiyosa 10 bin tl brüt kari vardir. Enflasyon farkini al sat masrafini vs dusersin net karini bulursun. Ne alaka yani bugunku 0 km fiyatiyla falan.karsilastirmissin

    Anlattıklarım ağır geldiyse üzgünüm ama hayatın gerçekleri bunlar. Haklısın ilkokul çocuğu gider paranın değer kaybettiğini, uygulanması gereken diğer parametreleri, en basit iktisadi kısımları vs. düşünmeden sevinir.

    Siz de haklısınız, başka bir arkadaşa da söylediğim gibi, 4 sene önce 47 ye aldığım aracı 45e satabiliyorum ya o bana yeter dimi. yerine ikamesini yapıp yapamamak önemli değil.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.