Şimdi Ara

araçta 3 parça boya var değişen yok çok temiz ağır hasar kayıtlı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ataince kullanıcısına yanıt
    42000 bini kime ödüyor sahibine mi ?
    Hem o parayı alıp hem de satarken 30 a falan satmak oh ne güzel

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hava yastığı açıyor ondan oyle, ağır hasar için değişene gerek yok. Tek parça boyalı ağır hasarlı biliyorum. 6 adet hava yastığı ve camurluktan vurduğu için orası ve tüm alt takım değiştiği için.

    Bu tarz araçlar uygun değilse almayın. Ederinden %40 ucuz olmalı . Çünkü geneli hava yastığı takmıyor. İlk kazasında araç perte çıkıyor, ikinci kazasında siz perte çıkıyorsunuz . Biraz uygun alacağım derken hayatınızdan olabilir, sevdiklerinizi öldürmüş ya da sakat bırakmış olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişen denilince neden sadece kaporta aklınıza geliyor?
  • Aracın marka modelini bilmiyorum ama biraz üst hatta orta segment araçlarda elektronik aksam aşırı pahalı. Golf aracıma bir belediye aracı park halindeyken kayıp önden çarptı tampon ve altındaki elektronik aksam zarar gördü. Serviste sadece sol arka çamurluk değişti ama hasar toplamı 37 bini buldu. Sigorta firması şişirme diye bi şey yok sigorta her zaman daha azını ödemeye çalışır esas şişirme yetkili servislerdeki parça fiyatlarında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xnoname -- 14 Mayıs 2019; 10:7:39 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oluyor, oluyor..
    Bir kaç yıl önce Marea aracımla spin atıp sol iki tekerleği kaldırıma vurduğumda iki hava yastığının açılması, iki lastik/jant hasarı ve aks vs ıvır zıvır hasar dışında kaporta ve diğer hiç bir aksamda hasar olmamasına rağmen bana pert teklif ettiler ben de yaptırmak istemediğimden kabul ettim ve araç pert edildi. Hatasız bir araçtı ve eminim kolaylıkla da satılmıştır ihaleden alıp ekonomik bir şekilde toplayan kişi tarafından..

    Ayrıca yakın zamanda bu tarz hafif hasarlı pert aracı ihaleden alıp 4-5 bin harcayıp yaptıran ve kullanan tanıdıklarım var.araçta 3 parça boya var değişen yok çok temiz ağır hasar kayıtlı




  • Detaylı fotolarla ve adam gibi ekspertizle ispat edilmedikçe, bu klişe sözlere güvenmemek lazım.
  • 1 - Ağır hasarlı demek, adı üstünde hasarın maddi olarak yüksek olması demek.
    2 - Araç normal denilebilecek bir kazaya karıştığı zaman ÇARPMA gibi bir şey yazarken, Büyük maddi kazalarda AĞIR HASAR yazar.
    3 - ÇARPMA da yazsa AĞIR HASAR da yazsa bazen fiyat çıkarken, bazen fiyat çıkmıyor. Bunun anlamı sigorta şirketinin ödeme yapıp yapmaması anlamına geliyor.
    Mesela, Araç kaza kaptı ve sigorta 3,000 tl fiyat çıkardı ve siz arabayı sigortadan yaptırdınız. sigorta şirketinden aldığınız 3,000 tl sistemde görünür. sigorta şirketinin size 3,000 tl fiyat çıkarmasına karşın aracı ben yaptıracağım derseniz o almadığınız 3,000 tl sistemde görünmez. sadece kaza yazar.
    Bu ağır hasarlı araçlarda da aynı.
    aracın hasarına 50,000 tl fiyat biçti diyelim sigorta şirketi. siz parayı alırsanız sistemde görünür, almazsanız görünmez. ama ağır hasarlarda (illa ağır hasar olması gerekmiyor) sigorta şirketi daha az zarar etmek için, arabanızı yaptırmak yerine sizden uygun fiyata alıp ihale yolu ile satmak ister.
    1. senaryoda aracınız ile büyük maddi kaza geçirdiniz. servise götürdünüz. exper geldi baktı ve 50.000 tl hasar kaydı çıkardı. bu fiyatın bu kadar çok çıkmasının sebebi genelde orjinal parçaların pahalı olması. bu senaryoda siz aracınızın yaptırılmasını isterseniz servis orjinal parçalar ile aracınızı tamir eder.ve sistemde ağır hasarlı ve bedel 50.000 tl görünür.
    2. senaryoda aracınızı yaptırmak yerine sigorta şirketine sattınız.sigorta şirketi de bu aracı ihaleden sattı. alan kişi bu araca 50.000 tl masraf yerine 15.000 tl masraf yapıyor ve aracı düzeltiyor. yalnız bu senaryoda aracı alan kişi tüm parçalarını bırakın orjinal yapmayı,çıkma parça alıyor ya da kaporta kısmında düzeltme işlemi yapıyor.
    1. senaryoda, eğer ağır hasarlı ve miktar yazılıyorsa, hiç değilse aracın serviste adam gibi yapıldığını bilebilirsiniz. ama 2. senaryoda ağır hasarlı aracın bedeli yoksa, aracın hangi şart,koşul ve parçalarla yapıldığından emin olamazsınız.
    sigorta şişirmesi muhabbetine gelince, hiç bir kasko firması fazla para ödemek istemez ama mümkün olduğunca orjinal parçalar üzerinden fiyat belirlenir. mesela araç önden hafif hasar almasına rağmen hava yastığı açarsa, tutar fazla çıkar.çünkü hava yastıklarının orjinali pahalıdır.
    örnek vermek gerekirse,ikinci eli 80-90 bin civarında olan bir aracın ön far ve sis farlarını biri kasten kırsa siz de kaskodan yaptırmak istersiniz. o fiyat bandındaki araç için de 20 bin civarı fiyat çıkabilir. bu durumda aslında biniciye hiç bir zararı olmaz değişen farların. hatta yenisi takılmış olur.

    toparlamak gerekirse, mesaj yolu ile öğrenilen bilgilerde miktarın olması çok önemli. bu sayede na yapıldığını ön görebilir,öğrenebiliriz ama miktar yoksa hiçbir fikrimiz olamaz.
    200 binlik bir mercedes halk dilinde çıtır denilebilecek bir kaza geçirdiği zaman 90 bin hasar kaydı çıkabilir çünkü parçaları pahalı olacaktır.




  • Sigorta servis sisirmesi diye birsey yoktur . Sigorta ve servis baslari belaya girmesin diye bazi parcalarda tamirat yapmaz direk degisim verir . Cunku tamir edilen parca 1-2 sene sonra boyasinda kusma vs yaparsa servis ve kasko ugrasmak istemez o yuzden direk degisim der .
    Agir hasarda aracin degerinin belli bir oraninin ustunde masrafi oldugunda yazilir , pert kaydi ise yine aracin degerinin belli bir orani ustunde hasari oldugunda yazilir .
    Ama isini cok iyi bilen akilli insanlarimiz ve ustalarimiz tamir olmamasi gereken parcalari tamir eder . Ornegin kapi iclerindeki guvenlik kafesleri tamir edilmemesi gerekir ancak ustalarimiz yuksek muhendislik becerileri ve ic guduleriyle guvenlik kafeslerini bile tamir ederler . 2 kaynak 1 plaka sacla o is olur derler .
    O yuzden siz siz olun agir hasar kayitli ya da pert kayitli araca asla yaklasmayin . Cunku genelde insanlar sigortadan parasini alip sanayide 3 te bir fiyata yaptirip kar ettigini dusunuyor .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    her zaman da korkulacak bir hasar olmayabiliyor demek ki . saolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pisrabbit kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek parça boyalı olupta pert de olabilir. Çamurluktan bi geçirir. Far, tampon, radyatör, podyaya kadar girer. Airbagler patlar, akabinde göğüs, direksiyon, tavan döşemeleri vs değişir. Al sana pert.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • J.MOURINHO kullanıcısına yanıt
    Başıma gelen bir olayı anlattım size.

    Sigorta şirketleri az hasarlı, iyi paraya satabilecekleri araçları yaptırmak yerine pert etmek istiyor. Ağır kazası olup ta pert olması gereken araçları ise pert etmiyor. Bu sebeple piyasada sigortadan alınma ağır hasarlı ama binilebilecek kondisyonda araçlar vardır.

    Fakat burası Türkiye.

    Şeytan stajını ikinci el araba piyasasında yapıyor :)

    Yine de araç alırken tüm tedbirlerinizi alın ve mutlaka işinin ehli bir kişiye detaylı kontrol ettirin.

    İyi günler.
  • Benzerini bende F10 520d'de yaşadım.

    Bir anlık dikkatsizlik sonucu sol sinyal verip dönüş yapan aracın durduğunu fark etmedim arkadan vurdum. Karşı araç kango'ydu siyah plastiği biraz çizildi adamda canın sağolsun dedi gitti olan bize oldu. Sol ön far içine kaçtı, far yıkama kırık, Ön tamponun soluna denk gelen kısımda sanki bıçakla kesilmiş gibi bir yarık, Sol böbrek denilen havalandırma ızgarası kırık, sol perde hava yastığı, ön sürücü ve yolcu hava yastıkları açık. Araca ağır hasar çıkarıldı. Şimdi bu araçta metal aksamda hiç boya yok. Air bag'ler usulüne uygun değişim yapılırsa araç hala orijinal olarak binilebilir. Bu tarz olaylar %1 civarında olduğu için az olsa yaşanma ihtimali oluyor malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Front-Back

    Bi ara ekspertiz işi ile uğraştığım için şöyle bir durum oluyor.

    Örnek veriyorum aracın sağ tarafı komple (ön arka çamurluk ve 2 kapı) ağır hasarlı yani değişmesi gerekiyor ve kaputta da düzeltme işlemi gerekli. Bu adamlar fabrikadan 2 kapı 2 çamurluk alıp değiştirmek yerine aynı renk çıkma orjinal parça buluyorlar ve takıyorlar. Kaputu da düzeltip boyadıktan sonra aracı satıyorlar.

    Ekspertize götürdüğünüzde de parçalar fabrika çıkışlı orjinal parça olduğundan (yedek parça üretim bandından çıkmamış) usta onu anca sökme takma var burada şeklinde görebiliyor.

    Bu şekilde de araç 1 parça boyalı oluyor.
    Hocam iyi ki bir ara uğraşıp bırakmışsınız ekspertiz işini.

    Çıkma orijinal takılan parçalar ile aracın üzerinde var olan diğer parçaların DOT numaraları tutmadığı takdirde yine değiştiği anlaşılıyor. Hatta ince çalışıp araç modeliyle aynı yıl tarihli parça kullansanız bile üretim haftasından gene değiştiği anlaşılıyor.




  • Dh konularinda zebani arar gibi ilan aciklamalarinda ağır hasarlı, pert, hasar kaydi vardır kelimelerini arıyorum ilk olarak artık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.