Şimdi Ara

Aragazı vermek zararlımıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
5.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Vites kuculturken iyidir trigere yuk binmez.

    Nasıl yani

    buna da cevap vereyim,şimdi motorun aniden 1000 devirden 3000 bine yükselmesi var,birde 2500 devirden 3000 e yükselmesi.Triger 1. durumda daha çok yüke biner bu durumda,ikinci durumda atıyorum 4. vites 1700 devirle gidiyorsunuz,3. vitese atıp motor freni yapmak istediniz.Bu esnada boşa atınca devrin düşmemesi için hafif bir gaz ile 3. vitese atarsınız.Profesyonelseniz 4. vitesle 1700 devirde giderken 3. viteste aracınızın kaç devir çevireceğini bilip,ona göre gaz verirsiniz,çok değilseniz aşağı yukarı o devirlere getirirsiniz böylelikle motor ve aksamlara daha az yük binmiş olur.Tabi düşük devirlerde buna pek ihtiyacınız olmaz çünkü motora o kadar yük binmez vites küçültseniz dahi.

    Edit: Standart bir sürücü bunu pek yapmaz günlük kullanımlarda,kısaca 5 ten 2 ye çekmediğiniz sürece sorun yoktur Birde debriyajdan hangi viteste olursa olsun ayağınızı çok hızlı çekmezseniz,uzun sürede pek sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.Motor o kadar yükü kaldırabilecek kapasitede üretiliyor ve aksamları.

    Peki hocam şunu biliyor musunuz: 2. Vitesten 4. Vitese geçince motor neden boğulur bana dişliler şoyle olur motorda fakir karışım olur diye teknik anlatabilir misiniz biliyosanız?

    Teknik detaylık değil ama sorduğunuz bu soru.Çok basit birkaç cevabı var,ayrıca motordan motora da farklılık gösterebilir.



    2 den 4 e atınca neden boğulur motor,olasılıkları size teker teker yazayım.



    1-şanzıman uzundur,bu yüzden motor çok düşük devirlere kalıyordur.



    2-Motorun çekişi iyi değildir.



    3-Tork bandının altında kalıyordur devir.



    Ayrıca turbo beslemeli motor ile atmosferikse de olaylar değişir.örneğin tork bandı 1500-4000 devir arasıdır motorun,2. vites 4000 devirde giderken 4 e atınca devir 1750 ye düşüyordur,herhangi bir boğulma yaşamazsınız.(gittiğiniz yolun eğimine ve motorun torkuna,gücüne göre değişir.)

    Ya da motor max torku sadece 3000 e ulaşınca veriyordur veyahut 4500 gibi yüksek devirlerde veriyordur.2 den 4 e atınca atıyorum devir 4000 den 1500 civarına düşmüştür,işte o zaman motor boğulur.Yani kapsamlı bir soru sordunuz,sorunuzun cevabı motorun verdiği torka,vites aralığı uzunluğuna,yoldaki eğime hatta dışarıda rüzgara,arabanın içindeki insan sayısına göre bile değişir.

    Peki sana son sorum.Vites yukseltince niye motor devri düşer ,veya vites azaltınca niye motor devri yukselir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Vites kuculturken iyidir trigere yuk binmez.

    Nasıl yani

    buna da cevap vereyim,şimdi motorun aniden 1000 devirden 3000 bine yükselmesi var,birde 2500 devirden 3000 e yükselmesi.Triger 1. durumda daha çok yüke biner bu durumda,ikinci durumda atıyorum 4. vites 1700 devirle gidiyorsunuz,3. vitese atıp motor freni yapmak istediniz.Bu esnada boşa atınca devrin düşmemesi için hafif bir gaz ile 3. vitese atarsınız.Profesyonelseniz 4. vitesle 1700 devirde giderken 3. viteste aracınızın kaç devir çevireceğini bilip,ona göre gaz verirsiniz,çok değilseniz aşağı yukarı o devirlere getirirsiniz böylelikle motor ve aksamlara daha az yük binmiş olur.Tabi düşük devirlerde buna pek ihtiyacınız olmaz çünkü motora o kadar yük binmez vites küçültseniz dahi.

    Edit: Standart bir sürücü bunu pek yapmaz günlük kullanımlarda,kısaca 5 ten 2 ye çekmediğiniz sürece sorun yoktur Birde debriyajdan hangi viteste olursa olsun ayağınızı çok hızlı çekmezseniz,uzun sürede pek sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.Motor o kadar yükü kaldırabilecek kapasitede üretiliyor ve aksamları.

    Peki hocam şunu biliyor musunuz: 2. Vitesten 4. Vitese geçince motor neden boğulur bana dişliler şoyle olur motorda fakir karışım olur diye teknik anlatabilir misiniz biliyosanız?

    Teknik detaylık değil ama sorduğunuz bu soru.Çok basit birkaç cevabı var,ayrıca motordan motora da farklılık gösterebilir.



    2 den 4 e atınca neden boğulur motor,olasılıkları size teker teker yazayım.



    1-şanzıman uzundur,bu yüzden motor çok düşük devirlere kalıyordur.



    2-Motorun çekişi iyi değildir.



    3-Tork bandının altında kalıyordur devir.



    Ayrıca turbo beslemeli motor ile atmosferikse de olaylar değişir.örneğin tork bandı 1500-4000 devir arasıdır motorun,2. vites 4000 devirde giderken 4 e atınca devir 1750 ye düşüyordur,herhangi bir boğulma yaşamazsınız.(gittiğiniz yolun eğimine ve motorun torkuna,gücüne göre değişir.)

    Ya da motor max torku sadece 3000 e ulaşınca veriyordur veyahut 4500 gibi yüksek devirlerde veriyordur.2 den 4 e atınca atıyorum devir 4000 den 1500 civarına düşmüştür,işte o zaman motor boğulur.Yani kapsamlı bir soru sordunuz,sorunuzun cevabı motorun verdiği torka,vites aralığı uzunluğuna,yoldaki eğime hatta dışarıda rüzgara,arabanın içindeki insan sayısına göre bile değişir.

    Peki sana son sorum.Vites yukseltince niye motor devri düşer ,veya vites azaltınca niye motor devri yukselir?

    Bilmem neden ki acaba bende merak ettim şimdi,lütfen biri bizi aydınlatsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 29 Mart 2017; 23:18:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boşta aracı bağırtmak limitör yapmak hele hele soğukken tam olarak yağ yapması gereken işlevi akışkan olmadığından yapamaz bu durumda motorun hareketli parçaları ve silindir yatakları ve segmanları aşınır kuru çalışma gibi bir olaydır bu durum zaten geneli LPG olduğu varsayarsak oda istenen akışkanlığa gelmemiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dolmuscu musun?
  • Cidden motora zararlı mı ya,deniz motorunda sürekli yaparım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ver gitsin keyiflidir, ister dizel ister benzin olsun dizel dediysek kamyon felan olacak eski

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: PROFESOR_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Vites kuculturken iyidir trigere yuk binmez.

    Nasıl yani

    buna da cevap vereyim,şimdi motorun aniden 1000 devirden 3000 bine yükselmesi var,birde 2500 devirden 3000 e yükselmesi.Triger 1. durumda daha çok yüke biner bu durumda,ikinci durumda atıyorum 4. vites 1700 devirle gidiyorsunuz,3. vitese atıp motor freni yapmak istediniz.Bu esnada boşa atınca devrin düşmemesi için hafif bir gaz ile 3. vitese atarsınız.Profesyonelseniz 4. vitesle 1700 devirde giderken 3. viteste aracınızın kaç devir çevireceğini bilip,ona göre gaz verirsiniz,çok değilseniz aşağı yukarı o devirlere getirirsiniz böylelikle motor ve aksamlara daha az yük binmiş olur.Tabi düşük devirlerde buna pek ihtiyacınız olmaz çünkü motora o kadar yük binmez vites küçültseniz dahi.

    Edit: Standart bir sürücü bunu pek yapmaz günlük kullanımlarda,kısaca 5 ten 2 ye çekmediğiniz sürece sorun yoktur Birde debriyajdan hangi viteste olursa olsun ayağınızı çok hızlı çekmezseniz,uzun sürede pek sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.Motor o kadar yükü kaldırabilecek kapasitede üretiliyor ve aksamları.

    Peki hocam şunu biliyor musunuz: 2. Vitesten 4. Vitese geçince motor neden boğulur bana dişliler şoyle olur motorda fakir karışım olur diye teknik anlatabilir misiniz biliyosanız?

    Teknik detaylık değil ama sorduğunuz bu soru.Çok basit birkaç cevabı var,ayrıca motordan motora da farklılık gösterebilir.



    2 den 4 e atınca neden boğulur motor,olasılıkları size teker teker yazayım.



    1-şanzıman uzundur,bu yüzden motor çok düşük devirlere kalıyordur.



    2-Motorun çekişi iyi değildir.



    3-Tork bandının altında kalıyordur devir.



    Ayrıca turbo beslemeli motor ile atmosferikse de olaylar değişir.örneğin tork bandı 1500-4000 devir arasıdır motorun,2. vites 4000 devirde giderken 4 e atınca devir 1750 ye düşüyordur,herhangi bir boğulma yaşamazsınız.(gittiğiniz yolun eğimine ve motorun torkuna,gücüne göre değişir.)

    Ya da motor max torku sadece 3000 e ulaşınca veriyordur veyahut 4500 gibi yüksek devirlerde veriyordur.2 den 4 e atınca atıyorum devir 4000 den 1500 civarına düşmüştür,işte o zaman motor boğulur.Yani kapsamlı bir soru sordunuz,sorunuzun cevabı motorun verdiği torka,vites aralığı uzunluğuna,yoldaki eğime hatta dışarıda rüzgara,arabanın içindeki insan sayısına göre bile değişir.

    Peki sana son sorum.Vites yukseltince niye motor devri düşer ,veya vites azaltınca niye motor devri yukselir?

    Bi sorum olcak sen söförmüsün söförsen bu soruyu sorman çok saçma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ustaberkay67 -- 30 Mart 2017; 10:10:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PROFESOR_X P kullanıcısına yanıt
    Sorunuzu ben anladım.

    Motor neden çok düşük devirde yüksek viteste aracı taşıyamaz demişsiniz.

    Basitçe motorun yapması gereken bir çevrim vardır. Hava (Yakıt karışımı) emip, bunu sıkıştırıp ateşleyerek güç üretmeli ve kalan egzoz gazlarını dışarı atıp tekrar başa dönmeli.
    Doğal olarak çevrim ne kadar sık olursa motor da o kadar güç üretir (Atmosferik benzinli bir ünite için konuşuyorum, turboda farklı bir durum var). Yani 1000 devirde üretilen güç ile 4000 devirde üretilen güç arasında ciddi bir fark vardır. Viteste de durum tam tersidir, 1. viteste aracı taşımak çok kolayken 4. viteste aracı taşımak çok zorlaşır.

    Şimdi aracınızı 4. vites 1000 devirde yürümeye zorlarsanız, motorun ürettiği güç aracı kaldırmaya, taşımaya yetmeyecek. Silkeleme ve bayılma (Sizin tabirinizle boğulma) ise şöyle olur, motor daha fazla güç üretebilmek için daha fazla yakıt yakarak daha şiddetli ve güçlü bir yanma elde etmeye çalışır. Ancak motor çok yavaş döndüğü için ve her bir çevrimde çok fazla güç üretildiği için motorun çalışması pürüzlenmeye başlar (Mesela aynı hacimde bir V6 ya da V8 motorda daha az pürüzlenme olur çünkü birim zamana yayılan ateşleme sayısı daha fazladır). Titreme bundan gelir. Ayrıca yavaşlayan şiddetli yanmaları motor tolare edebilmek için avans vermeye çalışır ama çok zorlarsanız verilebilecek avans sınırını da aşarsınız ve avans vuruntusu dediğimiz vuruntular başlar ki bu aşamada motor neredeyse hiç güç üretememeye başlar ve titreme inanılmaz artar.
    Motorun ürettiği güç kasayı taşımak için gereken gücün altına düştüğü anda sorunlar baş gösterir.


    Vites konusuna gelince, temel fizik prensibidir, yol uzadıkça kuvvet düşer. Yani mesela basitçe bir kapının karşısına geçin, önce kapının en uzak kapı kolu tarafından kapıyı itin, çok rahat açtığınızı görürsünüz. Aynı kapıyı menteşeye daha yakın bir yerden, bilhassa ortadan daha menteşeye yakın yerden itmeye çalışırsanız kapının daha "ağır" olduğunu fark edeceksiniz. Ama aynı zamanda kapıyı çok daha kısa bir mesafe iterek kapatabileceksiniz.

    Aynı prensip, arabayı en zor şartlarda (En yüklü haliyle en dik rampada) kaldırabilmek için olabildiğince uzaktan (Kapı menteşesine) kaldırmanız gerekir. Bunu büyük dişli ile yapıyoruz (Dişlinin diş kısmı merkeze uzak olsun diye) ve arabayı rahatça kaldırıyoruz ama dişli büyük olduğu için, motor ne kadar dönerse dönsün dişlinin çevresi çok uzun olduğu için devir kazanamıyoruz. İşte motor 2. vitesi kaldırabilecek kadar devir kazandığı zaman biraz daha ufak bir dişli takıyoruz, gücümüz düşse de zaten var olan hızımız ve motorun ürettiği güç (artık atıyorum 2500 devir çeviriyor ve kayda değer bir güç üretiyor) daha küçük bir dişliyi çevirmeye izin veriyor, dişli çapı ufaldığı için daha hızlı çevirebiliyoruz.
    Mesela 1. viteste 2000 devirde gaza yüklenin, araba şaha kalkar, ama mesela 5. vitesle giderken 70 km hızda yapın aynı şeyi, çok daha isteksiz ve nazlı bir hızlanma ile karşılaşırsınız.
    Basitçe böyle.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.