Şimdi Ara

Arama Motoru Optimizasyonu Yani SEO Nedir, Ne Değildir! – 1

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Siteniz içerik bakımından, tasarımı ve görselliği bakımından ziyaretçilerin tüm beklentilerini karşılıyor olabilir. Bu sebeple yüksek bir kullanıcı trafiği yaşıyor olabilirsiniz. Bu durum sizce siteniz ile henüz tanışmamış potansiyel kullanıcıları göz ardı etme nedeni olmalı mıdır? Ele aldığımız bu yazıda arama motoru optimizasyonu nun temel ve olmazsa olmazlarını inceleyerek, sitenizin arama motorlarının sonuç sayfalarındaki sıralamanızı arttırma konusunda yapabileceklerinizden bahsedeceğiz.

    Her şeyden önce bilmeniz gereken en önemli nokta hangi kalitede olursa olsun ve hangi teknikler uygulanırsa uygulansın en iyi SEO çalışması bile sizi bir gecede ilk sıraya taşıyamaz. SEO çalışmasını sonucu arama motorlarında ilk sıralara çıkabilmek uzun süreç ve dikkatli bir çabanın ürünüdür. Asla pes etmeyin ve bundan da önemlisi siyah şapka SEO teknikleri olarak adlandırılan ve arama motorlarının hemen fark edebildiği SEO hilelerine asla ama asla gerek duymayın. Söz konusu olan teknikler kısa sürede olumlu sonuç verse de arama motorları yaptığınız bu hatalı hamleyi fark edecek bunun sonucunda sitenizi ulaşılamaz kılacaktır. Yani hızlı gelen mutluluk büyük hüsranla sonuçlanacaktır. Bu sonucu tecrübe etmek istemiyorsanız olması gereken adımları izleyin. Dürüst davranın, emin adımlarla ilerleyin ve sabırla sonucunu bekleyin.

    Nedir bu SEO dedikleri şey!

    Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), hedeflenen kelimelerde arama sonuçlarında ilk sıralarda görülebilmek için yapılan işlemler dizisidir. Arama sırasında insanların büyük bir çoğunluğu ilk sayfaya hatta ilk sıraları baz alarak karar verdiği için ikinci, üçüncü ya da sonraki sayfalarda yer almanın size bir getirisi olmaz. Bu sebeple tüm site sahipleri ilk sayfada ve ilk sıralarda yer almak ister. Bunun başarmanın sırrı da sitenizi iyi derecede optimize etmeniz ve kodlamayı uygun gerçekleştirmenizden geçer.

    Anahtar kelimelerinizi doğru seçmelisiniz!

    Sitenizde yer alan içeriğe göre değişmekle birlikte doğru anahtar kelimeleri seçebilmek, çok kolay ya da dikkatli davranmanızı gerektiren bir süreç olabilir. Aramalarda herkesin ilk aklına gelebilecek anahtar kelimelerden bir süre de olsa uzak durmanız gerekebilir. Bunun sebebi bu anahtar kelimelerde ilk sıralara gelebilmenizin çok zor olmasıdır. İmkansız olmadığının da altını çizmekte yarar var. Anahtar kelimelerinizi belirleme esnasında belirli sınırlar çizmeniz sizin için faydalıdır. Örnek verecek olursak, Bursa da saat dükkanınız olduğunu düşünelim. Hedefinizde olan anahtar kelimeler ‘’saat Bursa’’ veya ‘’Bursa saatçi’’ olabilir. Anahtar kelime seçme tercihinizi genel kelimelerden yana kullanırsanız ‘’saat’’ ya da ‘’saatçi’’ gibi bu kelimeler rekabet değeri yüksek olan kelimeler olduğu için size fazla bir getiri sağlamayacaktır.

    Belirleyeceğiniz anahtar kelimelere, internet kullanıcıların arama yapacağından emin olduğunuz kelimeler arasından yeterince araştırmasını yaparak karar verin.

    Uzun, kaliteli, özgün, görsellerle desteklenmiş içeriklere odaklanın!

    Sitenizde yer vereceğiniz içerikler çok önemlidir. Bu nedenle içerik siteniz için yapacağınız işlemler arasında her zaman önem bakımından ilk sıradaki yerini korumalıdır. Bir başka önemli nokta da bu içeriklerin site kullanıcıları için tatmin duygusu yaratacak kalitede olmasıdır.

    Nitelikli ve site konusu ile ilgili içerikler bulundurmak SEO açısından oldukça önemlidir. İçerikleriniz ziyaretçilerinizin sadakatini kazanacak kalitede ve doyuruculukta olmalıdır. Yani sunduğunuz içeriklerle kullanıcılarınızda tekrar tekrar sitenizi ziyaret etme gereksinimi yaratmalıdır.

    Size özel yani orijinal içerik bulundurmak site akıbetinizin yanı sıra SEO bakımından da çok önemlidir. Kopya içeriğin içine seçtiğiniz anahtar kelimeleri yerleştirerek başarı beklentisi içerisine girmeniz bu beklentinizin hüsranla sonuçlanmasından öteye gitmez. Oldukça fazla orijinal içeriğe ihtiyacınız olacak. Kullanıcılar SEO ile ilgili arama yaparak çıkan sonuçlar üzerine sitenize gelmişlerse kaçınılmaz olarak SEO ile ilgili içerik beklentisinde olacaklardır. Bu beklentilerini karşılamaya dikkat etmelisiniz. Önemli bir nokta da sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimelere yer vermeyi unutmamanız. Ancak bunu aşırıya kaçmadan ve anlamsız anahtar kelimelerinden uzak durarak gerçekleştirin. Çok fazla anahtar kelime kullanmanız halinde arama motorları tarafından fark edilir ve ‘’spam’’ olarak algılanır sonrasında arama motorlarının veri tabanından kaldırılabilirsiniz.

    Düzenli aralıklarla güncel içerik eklemeniz de en az orijinal içerik eklemek kadar önemlidir. Çünkü güncel içerik sitenize fazla ziyaretçi çeker. Bu durumda site içeriği arşivleme görevindeki arama motoru botlarını memnun eder. Bunun sebebi arşivlenecek yeni içerikler sunmuş olmanızdır. Ancak sitenizi yalnızca güncellenmiş görünsün diye güncellemeyin. Arama motoru botları içeriğin sitenize katkı sağlamaması durumunda sitenizi arşivlemezler. Burada dikkat etmeniz gereken nokta. Kullanıcılarınıza katkı sağlayacak, tatmin edecek içerikler sunmanız. Bunu gerçekleştirdiğiniz takdirde sorun yaşamazsınız.

    Alan adı (Domain Name) seçerken ince eleyin sık dokuyun!

    Doğru alan adı seçimi yapılan işin zor olan tarafıdır. Mümkün kılabilirseniz, sitenizin bulunduğu alan adı içinde anahtar kelimelerinizden en azından bir kısmının bulunduğundan emin olmaya çalışın. Doğru anahtar kelimeleri içeren alan adına sahip olabilmek oldukça zordur bunla beraber istediğiniz görünüme sahip olamama durumu da vardır. Her ne olursa olsun alan adınızda hedefinizdeki anahtar kelimelerin bulunması SEO bakımından çok ama çok önemlidir.

    URL yani kalıcı bağlantılarınız hem ziyaretçiye, hem de Google amcaya hoş görünmeli!

    İstek dizisinin kullanılmasıyla aktarılan parametrelerin URL şemaları site içeriğinin arama motorlarınca arşivlenebilmesini oldukça zorlaştıracaktır. Bu durumla karşılaşmamak için özellikle URL’nin bir parçası olarak ‘’sesion ID’’ yi asla kullanmayın. Sitenin her ziyaretinde oturum kimlik numarası olarak da Türkçe ye çevrilebilen session IDleri değişmektedir. Bu durum sitenizdeki aynı içeriğe sahip web sayfalarında birbirinden farklı adreslerin oluşmasını sağlar. Yani aynı içerik farklı adresler altında olarak görülür. Bu nedenle arama motorları tarafından spam gerçekleştirilir ve veri tabanına elveda dersiniz.

    Yani hem botlar beraberinde insanlar tarafından okunabilen URL şemalarını tercih etmeniz sizin için en yararlı olanıdır.

    Sayfa başlıklarınız içerikle doğrudan ilgili olmalı!

    Bir sayfanın en önemli elementini soracak olursanız, tarayıcı penceresinin en üst kısmında görmüş olduğunuz başlık metni, TITLE etiketleri arasında yer alan metindir. Sayfa içeriğinden sonra gelen en değerli element olduğunu bile söyleyebiliriz.

    Tüm sayfalarda yer alan başlıkların içerik ile bağlantılı anahtar kelimeleri barındırması gerektiğini hatırlatmalıyım. Başlığın mutlaka kısa olması yargısını çok dikkate almamakla birlikte çok uzun da tutmamaya çaba gösterin. 65 karakter başlık için idealdir.

    Başlığınızda kullanmaya karar verdiğiniz anahtar kelimeler sırasında aşırıya kaçmamaya özen gösterin. Arama motorlarının başlığınızda aşırı anahtar kelime varlığını öğrenirse durum s p a m ve veri tabanından kaldırılma ile sonuçlanabilir. Dikkatli davranarak verebildiğiniz en fazla bilgiyi başlığınız ile yansıtmaya çalışın.

    Meta etiketlerinizi yanlış kullanmak sitenize zarar verir!

    Günümüzü düşünürsek meta elementleri, eskiden daha fazla önem taşımaktaydı. S p a m cıların bu alanı sıklıkla kullanmaya başlamasından ötürü arama motorları gözünde önemini yitirdi.

    Yine de meta description (açıklama) elementinin girilmesinde bir sakınca bulunmuyor. Sitenizin tanımlanabilmesi için kullanılan bu metinde 160-170 karakterden fazlasına gitmeyin. Bununla birlikte içeriğinin yalın olmasına dikkat edin ve dil bilgisi olarak hata bulunmaması konusunda da aynı dikkati gösterin. En önemlisi de ilgili anahtar kelimeler bulundurmasını ve özgün olmasını sağlayın.

    Site sayfalarınızı kodsal anlamda iyi optimize etmelisiniz!


    Ana hatlar her site için değişiklik arz eder. Söz konusu çekirdek kodlamanın kendisi ise sitenizin içeriğini body etiketine olabildiğince kısa tutmanız çok önemlidir. Diğer elementlerin içerikten önce kodlanması gerektiğinde ise kodu içerikten önce yerleştirmek yerine CSS kullanımı ile onu içerikten önce kodlamaya çalışabilirsiniz.

    Sitenizdeki diğer içeriklere link vermek istiyorsanız bunu için en iyi alan altlıklardır. Bu kısmı görmezden gelmek yerine en beğenilen ve son yazmış olduğunuz yazılarınıza altlı üzerinden link vermeniz sizin faydanızadır. Her abartı kötü sonuç doğuracağı için bu işlemleri gerçekleştirirken aşırılıktan yine uzak durmaya çalışın.

    Etiketlerinizi seçerken beyin fırtınası yapın!

    Web sitesi kodlama esnasında doğru etiket kullanmaya dikkat edin. İnsanlar genellikle başlık etiketi kullanmama (H1, H2, H3, H4, H5, H6) yanlışına düşerler. Sitenin önemli alanlarını belirleme konusunda genelde genel div etiketleri kullanılır. Bu da yapılan yanlışlar arasındadır. Yapacağınız şey H1 etiketi ile yazı başlığını belirlemek beraberinde H2 etiketi ile tüm alt başlıkları tanımlamak olmalıdır.

    Yazılarınıza bir takım kodlar dahil etmeyi düşünüyorsanız pre etiketini kullanabilirsiniz. Dikkat çekmek istediğiniz alanları koyu olarak belirtebilirsiniz. Bu işlem de strong etiketi size yardımcı olacaktır. Bir yazıyı okurken ya da incelerken diğerlerinden daha koyu olan yerler yani vurgulana yerler diğerlerine oranla nasıl daha fazla dikkatimizi çekiyorsa botlar içinde durum bundan ibarettir. Diğerlerinde olduğu gibi bunu gerçekleştirirken de ölçüyü aşmamaya dikkat edin. Kim mimlenmek ister ki?

    Linklerinizi doğru düzgün kullanmalısınız!

    SEO dostu olmamasından dolayı, link oluşturma esnasında ‘’buraya tıklayın’’ ve benzeri bağlantılardan uzak durun. Link vermiş bulunduğunuz sayfanın konusunun veya başlığının linki uyguladığınız yazıya dahil olmasını sağlayın. Örnek vermek gerekirse, ‘’yanının devamı’’ değil de ‘’SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yapılırken nelere dikkat edilmeli yazısının devamı’’ gibi bağlantı verebilirseniz fazla zaman harcamadan SEO bakımından da katkı sağlamış olursunuz.

    İç linklerinizin sağlıklı ve devamlılığı olmalı!

    Sitenizde yer alan tüm sayfalara link vermeye çalışın. Sitenizde bulunan sayfaların sayısı az ise sitenizdeki gezinti çubuğu kısmı yardımı ile tüm sayfalarınıza link verebilirsiniz. Çok sayıda sayfam var diyorsanız, yalnızca ana kategori sayfalarını menünüze ekleyerek diğer sayfalara kategori sayfalarından link verebilirsiniz. İstediğiniz şekilde yapın ancak sitenizde yer alan sayfalara linkler yardımıyla ulaşılabildiğinden emin olarak yapın.

    Sitenizde ilgi gören en fazla okunan içeriklerin bulunduğu kutuyu sitenizin her sayfasına ekleyerek hem SEO da büyük öneme sahip site içi linkleme işini gerçekleştirmiş olursunuz hem de kullanıcıların ilgi gören yazılara hızla ulaşmasını sağlarsınız. Ayrıca kullanıcılarınızı yaptığınız bu akıllıca işlemle sayfanızda da tutabilmeyi başarırsınız.

    Erişilebilir siteler her zaman bir adım öndedir!


    Arama motorlarının işi sitenize ziyaretçi göndermektir. Onlar bu yüzden varlar. Bu önemli nokta her daim aklınızın bir köşesinde olsun. Bundan çıkarmanız gereken anlam ise asıl hedefinizin her zaman insanlar olması gerektiğidir. Bu nedenle sitenizin tasarımını bu yönde gerçekleştirmelisiniz.

    Pratiklik bakımından da önem taşıyan dikkat edilmesi geren unsur, sitenizde yer alan görsellere alt özniteliklerini eklemek olmalı. Sorun çıkarmayacaksa alt özniteliğine anahtar kelimeler de ekleyebilirsiniz. Bilmeniz gerekir ki arama motorları sayfanızda bulunan resimleri yani görselleri insanlar gibi görmezler. Resmin içeriğini anlamak için alt özniteliğinde yer alan metne bakarlar dolayısı ile buradaki anahtar kelimeler arama motorlarının işlerini çok daha kolay hale getirir. Aşırılıktan arınmış olarak eklediğiniz anahtar kelimeler sizi hedefinize ulaştıracaktır.

    Sayfanızdaki içerikleri Flash ve JavaScript ardına gizlemekten kesinlikle kaçınmalısınız. Bunun sebebi arama motorlarının bu şekildeki içerikleri görememesidir. Eğer arama motorlarının gözünde içeriği olmayan bir site olarak görünüyorsanız verdiğiniz bütün emek ve sitenizin hedefi çöpe gitmiş olur. Bunu yapmaktan kesinlikle uzak durmalısınız.

    KAYNAK:http://ilkseo.com/blog/arama-motoru-optimizasyonu-yani-seo-nedir-ne-degildir-1.html







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.