Şimdi Ara

Arazi Araçlarını Sevenler Buraya (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
4.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnanın bir cok arazi aracı kullandın otomatik,düz lüks 60 model willys 2010 range rover akadr üstelik türkiyedeki en zor şartların olduğu yerde (Rize nin yolsuz dağlarında) ama çok ilginç Ladanın arazi becerisi hiçbirinde yok ama konfor sıfır asfaltta berbat performans desen bir okadar kötü fakat arazideki korkunç şartlara karşı beceriri tartışılma hiç bir araçla geçemediğim (cesaretbile edemedim) dağlardan kayalardan burnumuz kanamadan çıktık
  • birkerede, Kayalık zeminde ve eğimli Arazide
    JEEP Wrangler 4x4 2.8 Rubicon CRD 4k
    kullanın sonra Lada bakalım fikriniz aynı kalacakmı?
    burda parametreler eşit değil
  • Kayalık zeminde
    En iyi vites seçimi ne olmalı.?
    4X4 4HL
    1. vites
    firene mümkün olduğınca basılmıyor
    özellikle kayalık bir yamaçtan inerken
  • lada niva tek hoşuma giden arazi aracı vurulsa kırılsa değerli değil arazide randımanı iyi..6-7 milyara alıp bir tane sıfılamayı düşünüyorum A dan Z ye
  • kayalık zeminde mutlaka 4 LO + 1 vites kombinasyonuyla hareket edilmelidir
  • Bir sorum olacak.;
    Aracı 4x4 seçeneğine aldığımızda normal yakıtla arasında ne kadar fark eder?
  • Şehir İçide Kullanılan araçların bir çoğu
    daima 4X4 gider.
    güç dağılımı ise arka diferansiyel ön %47-arka %53 olabilir
    bu oranda bir çok araç 100 km.'de(arazide) yaklaşık 12.Lt. yakabilir.
    eğer bu oranlarda 4X2 gitseydi.yakıt yaklaşık 8.5-9 lt.olabilirdi
  • mercedeslerin
    arazi araçları olamıyacağını düşünürdüm
    bu bir ön yargıydı.
    hiçde böyle değilmiş çok iyide arazi
    performasları var
    hatda hitlerin arazi araçları bunlarmış.
    amerikalıların ise Jeepler
    yani arazide nasıl dayanıklı olacağı üzerine
    bir çok testleri 2.dünya savaşı ortamında yapılmış
    ve çok fazla arazi tecrübeleri olan araçlar.
    yeni SUV mercedeslerde böyle
    ön yargı kötü bişey
  • yumuşak zeminlerde
    Arazi vitesinde(yada 4HL )ı
    2. yada 3. viteste
    kullanılmalı.
    tekerler dişli olursa
    daha rahat yol alınır.
  • Arazi şartlarında araç kullanmak daha bi keyif veriyor aslında insana.
  • Arazide Engeller nasıl aşılır ?
  • Kayalık zemin. 1. vites.

    Yumuşak bir zemin.2. veya 3. vites.

    Buz ve kar. Koşulları için mümkün olan en yüksek vitesi
    iyi sonuç verir
  • Yamaçda Tırmanmanırken ise 1.vites en yüksek tork
    vites değiştirmezseniz güvenli olur
  • Çamurda 2. vites.
    kumda 3. vites yada 4. vitesi deneyebilirsiniz
  • gevşek veya ıslak yüzeyli arazilerde araç kulanırken
    bu tip zeminlerin
    kavrama düzeyinin az olduğunu aklınızdan
    cıkarmayın.
    bu tip zeminlerdeki
    sürüşlerde çok dikkat harcanmalı
  • Zor arazi tiplerinde
    vites değişimleri yapmaktan
    kaçınılımalı
  • Arazideki
    her tip engel gecilirken
    engel araçtan inilerek incelemeli,
    zemin hakkında yürüyerek bilgi almalı,
    Yaklaşım hesaplamalı
    Çapraz şekilde
    en az üç tekerleğin her zaman
    yerle temas etmesine dikkat edilmeli
  • arazide her zaman,
    bazı engeller karşısında
    yenilgiyi kabul etmeye hazırlıklı olunmalı.
  • arazideki su geçişlerinde
    nasıl bir yol izlenmeli?
  • sen bu arazi işini biliyorsun sanki.

    hafatada 1 köye gidiyorum 40+40 80km

    15 km bozuk asfalt 15 km kısmen iyi stabilize 10 km yolda epey çukurlu bol denebilecek çamur benim gözümle.

    2-3 ay kar ve buzda ekleniyor bu yola. buz çok fazla değil ama kuzey yamaçalarda birden giriyorsunuz.ama kar oluyor ama taze kar değil ya çamurlu sulu kar yada buz.


    ben acilen netten şöle bi araştırıp mt lastik aldım .215/75/16 [orjinal ölçü 225/70/16] getle yükseltsem daha büyük takabiliyordum biraz acele aldığımdan hiç uğraşamadım.245/70/16 max ebatmış sanırım ama bulamadım öle lastik.



    sormak istediğim.bunun hayati önemi var çünkü uçurum kenarı 1 mt kaysam uçarım 100mt aşağı.

    bu yol güzergahında en iyi tutunma aracı nedir

    1-kış lastiği +buz olursa zincir.derin çamurda zincir işe yaramı? 4 lastiğemi 2 lastiğemi takmak gerekir.


    2- çivili kış lastiği / buzda hiç kaydırmazmı bu çivili lastikler güvenle kullanılabilirmi:araca verdiği zarar önemli değil.çamurda ne derece işe yarar.


    3-mt lastik +çivi /aldığım lastikde çvi yerleri var takılabiliyormuş.

    4-mt lastik +zincir hem çamur hem buzda en iyi seçenek gibi duruyor.


    5-kar paleti+kışlastiği /bu paletler hakkında en ufak fikrim yok zincir gibi dayanıklımıdır sanırım amaç asfaltta kullanılmasında sakınca olmayan zincir .




    3-4 seçenekleri kendi açımdan en güvenli yöntem olarak görüyorum.

    sizce en sağlam yöntem hangisi.buzda çamurda 1 cm bile yoldan çıkarmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 27 Ekim 2011; 19:41:44 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.