aşağıda kurulum videosu var. sökülecek diye birşey dememiş TA1 ya da TA2 için. bende şu oda termostatını kullanıyordum bi kaç senedir fuji heat isminde. oda termostatı olayı nedir işimize yarar mı vs diye o zaman idareten almıştım ancak işimizi de görmüştü. sensys net alayım mı almayım mı arada çok bakındım sonradan, modülasyon vs hep buraları da okudum. ama kablo olayı yüzünden çekindin hep. ev dubleks. aşağı katta kombi. oturulan oda üst katta. kablo gözüksün istemiyorum. kablosuz en iyisi yine galiba. sensys olmazsa olmaz değil gibi. 10-12 mt3 kullanılıyor kışın ev 20-21 derece iken. bu sene artık dönen zımbırtısı sağlıklı çalışmıyor şu an ki otnin. içini açıp baktım ama 20 derece ayarlıyosun 21 derece oluyor kendi kendine. sökülebilir bi şey de değil leğimli vs. değişitirmek gerekli o parçayı. tamir yapanda yok kimin ürettiği de belli değil. yeni bi oda termostatı alayım diyorum. f/p oranı yüksek bi ürün öneren olur mu? general marka dikkatimi çekti. cosa gereksiz pahalı sanki. TPI yapay zeka kullanıyor yeni ürünler vs deniyor açıklamalarda. ne kadar işe yarıyor bilmem. trendyol.com FUJI Heat Oda Termostatı Fiyatı, Yorumları - Trendyol https://www.trendyol.com/fuji/heat-oda-termostati-p-130398673Ariston UKyoutube Installing Sensys Net & activating Ariston Net services is quick and easy: There are just 3 simple steps! https://www.youtube.com/watch?v=pEEvMijHNjk |
Ariston Genus Premium EVO Kullanıcıları... (96. sayfa)
-
-
yok mu beyler oda termostatı önerisi. TPI diye bi olay varmış.
general marka ht500 isminde ürün güzel kablosuz, wifi uygulama vs var ama onda da tpi yok sanırım.
cosa da zaten tpi yok. tpi konfor sağlıyor diyolar.
-
hocam sensys net olarak wifili bulunmuyor sanırım. sizde kablolu olan mı var? kablolu olanda mobil uygulama kullanılamıyor sanırım değil mi ağ geçidi vs yok çünkü onda?
generalin TPI li modelleri 300 rf, ht500 ya da cosa ya da sensys arasında kaldım.
-
Merhabalar,
Konu altında çok fazla mesaj okudum ve emek veren herkese teşekkürler.
Kiracı olarak taşındığım evde Ariston Genius Premium Evo 24 kombi var Mersin de yaşıyorum.Havalar soğuyunca 45 derece olarak ayarladım ve çalıştırdım fakat peketlerden yeteri kadar verim alamadım özellikler alt kısımları bildiğin buz gibi ve komşularım biz 40 da çalıştırıyoruz ev sizinkine göre çok daha sıcak diye gaz verince edince hafta sonu petekleri alttakı kör tıpayı sökerek temizlerken çok fazla kir çıkacağını düşünürken çok az çıktığını görünce demekki benden öncekiler temizletmişler diyerek devam ettim ve filtreyi söktüm temizledim bayağı kirliydi ve son olarak da sol alttaki boru şeklindeki parçayı çıkarıp içindeki birikmiş kurumları döktüm ve 70 derece kombiyi çalıştırdım üst kısımlar gayet iyi ısındı ama altlar hala çok verimli değil.
temizlik işleminden önce çalışırken hiç sesini duymadığım makinenin sesini bayağı bayağı duyar oldum özellikle pompa devreye girdiğinde bunun nedeni nedir ?
ev 150 m2 net
6 petek toplama 7-8 metre petek vardır sanırım 3 tane odada termostatik vana mevcut
öğleden sonra güneş alıyor ve yalıtımı fena değil.
oda termostat ve dış sensör yok
Daha iyi bir sıcaklık özellikle peteklerin alt kısmı için makinenin servis ayarlarından neleri değiştirmem gerekiyor.?
ve bakım sonrası bu ses yüksekliğinin nedeni ne olabilir ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet.Sakar. -- 6 Aralık 2023; 16:53:47 >
-
youtube da peteklerin havasını alma ve reglaj ayarı şeklinde ayrı ayrı bakın. hava varsa ısınma yapmayabilir ve uzak petekler ısınmıyorsa reglaj ayarı gerekir. ikisi de basit işlemler.
-
Petek havası alma reglaj ayarı vs yaptım ama değişek pek bir şey olmadı. Reglaj sonrası uzak petek 1 tık daha iyi ama yine alt taraflar buz gibi ve temizlik sonrası pompa sesinin bu denli artmasının nedeni nedir acaba
-
durduk yere petekte hava olmaz, hava almak şehir efsanesi. Pompanın bu yaşında o sesi çıkarması normal, yakında tamamen giderek ses artar çalışmaz. aristonların kendi içindede filitre vardır. o modelde parametreden kapasite ayarı düşürülmeli, yoksa pompa hızı ve yanma hızına su yetiştiremediğinden peteklerin altı ve uzaklar ısınmaz. filitre kirli çıktıysa ve tesisat hala kirliyse filitre yine su geçirmez
-
Servis menüsüne girince pompa ile alakalı ayar var, ya sizin pompada bir sıkıntı var yada sistemde bir sıkıntı var hocam. Kalorifer sistemi nasıl döşenmiş? Mobil sistem mi? Kollektördeki tüm giriş ve çıkış vanalarını kapatıp tek tek petekleri kontrol edebilirsiniz, alt tarafları ısınmayan peteklerde durumu kontrol edersiniz böylece sistemde mi tıkanıklık var yoksa pompa mı yetmiyor anlayabilirsiniz.
Kombi servis menüsüne girince pompanın nasıl çalışacağı ile alakalı kısım var. maksimum ve minimum hızı ayarlayabiliyorsunuz
-
üstadım bu ses daha önce yoktu ne zaman temizlik yaptım ondan sonra başladı. bu arada petekler gayet temiz çıktı sadece filtre kirliydi onu da temizleyip tekrar taktım. pompa temizlizk sonrası böyle yüksek sesle çalışması kafama takıldı
-
Mobil sistemden kastınız o çoklu vana grubu ise o bizde yok üstad. reglaj ayarı yapınca üst sıcaklıklar fena değil ama altlar bildiğin soğuk kalıyor.
kombi nin pompa ayarını nasıl ayarlamam gerekiyor
-
Şifre ile servis kısmına girmeyi biliyormusunuz?
-
Evet o kısmı biliyorum, daha önce menüye girdim ama çok fazla şey var ayarlar arasında kayboldum resmen
-
Bu menü gibi olacak hocam ingilizce kusura bakmayın.2 .4.5 menüsü maksimum 2.4.6 minimum ayarlaması. Bir yer de de pompa modülasyon modundan kaldırma vardı diye hatırladım ama bulamadım
-
cosa aldım denemeler yapıyorum. autoda + ve - tuşlara basınca sıcaklık arttırılıp düşüyor. ben daha yeni gördüm onu autoda kullanmadığım için. 37deydi sürekli yanıyordu.45te yapsam aynı yandı. 55 yaptım şimdi autoda. ben dış sıcaklığa göre kendi ayarlıyor sanıyordum ancak kazanın başlamasıcaklığı mı nedir bu anlamadım ayarlanan. max derecesi belki de. ocak 8e kadar 4-5 mt3 yakıyordu şu an 8-10 arası yakıyor. günlük takip ediyorum bi süredir. dış sensör ve cosa var. autoda benim gördüğüm daha fazla yakıyor gibi. sabit 50-55 arası daha iyiydi sanki ama havalarda soğudu tabi. dün kar yağmış arabaların üstü kar. şehir bursa.
-
evet konuyu baştan sona okudum. kullanım kılavuzları vs. eğri olayını arkadaşlarda deneye yanıla öğrenip yeni bilgiler eklenmiş vs. aşırı kafa karışıklığı da olmuş bazı mesajlarda. ilk sayfada derlenip toparlansa keşke. anlatanlarda ilk dediklerinden sonra fikir değiştirdikleri de olmuş vs. en güncel hali tek yerde toparlansa herkesin 90 sayfa okumasına gerek kalmaz.
burda olay 4.2.2 ile eğriyi yaptıktan sonra gerektiğinde 4.2.3 ayar ile ince ayar yapmak yetmediği ya da fazla geldiği yerde.
autoda kalorifer +/- tuşları bu 4.2.3 ayarını yapmakta kullanılıyor + ve eksi yönde.
4.2.4 oransal oda etkisi yalnızca BUS aygıtı takılı ise aktif oluyor.
şurda gayet güzel anlatılmış. youtube da da yabancı kaynaklarda videolar mevcut.
https://www.viessmann.com.tr/tr/bilgi/ipuclari-ve-tuyolar/gece-isitma-egrisi.html
konudaki bu mesaj konunun özeti gibi eğri vs olayında.
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/98786631
Alıntı
metni:-Grafiğe bağlı kendi durumunuzu bulacaksınız.Seçtiğiniz eğim yeterliyse değeri oynamayın,fazla gelirse azaltın,az gelirse artırın.(Örneğin 1 saat içinde evi hala 22 derece yapamadıysa değeri artırın 1.2 ise 1.3 yapın ve deneyin gibi...) Bu ayarı Sensys servis menüsünden 4.2.2 altında bulacaksınız. -Duruma göre eğimi bozmadan yatay olarak kombi kazanındaki ısıyı istenilen derece yukarı aşağı çekebilirsiniz. Buda 4.2.3 Ayar noktası ile değişiyor. -Yine duruma göre 4.2.4 altında oransal oda etkisi var bunu her ne kadar tam çözemesemde,halil hocamın dediğine göre yine yukarıdaki ile benzer etkiyi yapıyor,fakat bu sefer odanın ısısını baz alarak ters orantılı sanırım.Yani istenen oda ısısına yaklatıkça ayarlanan kazan derecesinde düşme gösteriyor. Öncelikle bu ayarları yapıp tüketiminizi izleyin.Ev eğer yeni ise (inşaatı yeni bitmiş) biraz fazla olabilir,normal.(Ben eskişehirde kışın yeni inşaata ilk günler günlük 22m3 filan yaktım mesela) Ilıman iklimde olduğunuz için pek sorun olmaz sanıyorum ama yinede göz ardı etmeyin.. Dış sensörü kesinlikle güneş görmeyen bir yere monte edin.Eğer mecbursanız güneşli mekana üstüne gölgelik gibi bir siper yapın.Dış ısı gölgede ölçülür.Evin mümkün olduğunca dış cephesine takın.Kuytuda kenarda olmasın.Ek olarak meteoroloji ile ilk taktığınız zaman doğrumu diye takip edin(mesela benim +1 -1 tam tutuyor),başka dijital termometreyi dışarı koyun ve yine teyit edin. ben eskiden fujiheat oda termostatı ile genelde 49-52 kafaya göre takılıyordum. cosa da takip etme imkanı daha kolay. konum bursa, ev 200mt2 dubleks, üst katta oturuluyor 25-30mt2 oda, üst kat 3 cephe açık köşe, ev yalıtımlı. bi tarafta çift camlı cam balkon var.
cosa+dış sensör var.
4.2.1 termo. 3te mecburen
4.2.2 eğri: 1,2
4.2.3 ayar: 0
4.2.5 max. sıcaklık 60
min. pompa hızı 2li menülerde idi 50
edit: az önce eğri 1,0, ayar: 5 olarak değiştirdim. dış sıcaklık 6 derece ve 48 derecede başladı kombi. 1 gün böyle deneyecem. sabah 1,0 eğriyi yaptığımda 18,5 dereceden yukarı gitmiyordu. dubleksin alt katı ile arasında 1 derece fark oluyor. kombinin yanında dubleksin alt katı 1 derece fazla yani. hemen üzerinde oturuluyor. dubleksin bi alt katı boş almanyadan tatile gelenler var yazın.
1 saatte 1mt3 yakıyor kombi ortalama. max sıcaklık 60, minimum sıcaklık 35i yükseltsem acaba fayda sağlar mı.
*******
çalışma durma hassasiyetleri 0,1-0,1
gece kapalı 23-07
gündüz 5-18 arası 19
18-23 arası 19,5
8 ocaka kadar sanırım 4-5 mt3 yakarken ısınma duş yemek vs. hepsi. bu ara 8-10-12 mt3 gibi.
çalışmayı 0,2ye aldım cosada.
8,8 mt petek çalışıyor
2,3mt toplam iki oda çalışmıyor.
günlük max. 7 mt3 hem ısıtma hem sıcak suyu 20 derecede sağlamaya çalışıyorum ancak olacak gibi değil sanırım.
autoda tek faydası modülasyona girip peteklerin aşırı soğumaması olacak gibi. bugün ayarladım henüz eğriyi bakalım.
ayarların fotosunu çektim derece yükseltip çalıştırdım geçici olarak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi büdünün kaşı -- 15 Ocak 2024; 15:34:46 >
-
hocam bendeki kombi 30kw. alırken çocuğa don alır gibi bi numara büyük alalım rahat çalışsın, parçalar yorulmasın seneye de kullanırız kafasıyla almıştık :), şimdi bakıyorum da petek boyu ve ev mt2 sine göre büyük kalıyor. bunun gücünü 2.3.4 menüsünden kısabiliyoruz sanırım. kullanım pdfinde 24kw ayarı var. tabloyu ekliyorum. 76 olan değeri 24 kwya göre indirsem 67 yapsam, hatta 60 yapsam mesela. kalan değerleri kombi kendine göre ayarlıyor mu otomatik yoksa tek tek gaz ayarı vs yapmamız gereki mi başka bi menüden.
-
:) hocam o kısımda sadece 2.3.1 in ayarlanmasını yazıyor kılavuzda diğerleri kullanılan gaz tipiyle alakalı lng lpg vb gibi, ben onları değiştirdiğimde yanma problemleri yaşamıştım sanki. Bende de sizdeki gibi dış hava sensörü ve on-off termostat var. Bu zamana kadar edindiğim tecrübeme göre oda termostatı varsa AUTO moda gerek yok :) AUTO mod yani bizimkisi gibi dış hava sensörü ve on-off termostatta anlamsız kalıyor. Dış hava sensörü konfor düşünenler için iyi, ekonomi için pek bir faydası olduğunu düşünmüyorum. Şu anda kombiyi AUTO moddan çıkartıp 50 derece sıcaklığa ayarladım iç oda termostatı kapatıp açıyor. İlla dış hava sensörü de işe yarasın dersem MAksimum sıcaklığı 4.2.5 i 55 e ayarladım minimum da 45 gibi yaptım arada gidip geliyor.
-
eyv hocam. cosa da tüketim vs takip kolay diye iyice araştırmaya daldım. ben tablodaki değerlere göre ayarladım değerleri ve nominal gücü 24kw yaptım bi menüde yazıyordu-yapılandırma parametlerinde sanırım. en son eğim 1.1de ayar 0 da şu an. sürekli değiştirdim aralarda. bi sorun yaşamadım. cosa 0,1 hassasiyetli gündüz(06-18 arası) 19,5°, akşam(18-23 arası) 19,8°, gece(23-06 arası)18,2°. bu ayarlar ideal şimdilik bizde. kombi durunca sıcaklık 20ye kadar çıkıyor bu halde petekde dönen su sıcaklığı ile.
bizim alt balkonda cam balkon yoktu kombi dolabını izocam foamboard 2cm ile kapladım. bu hafta kollektörlerin olduğu yer vs iki katta da kaplayacağım alüminyum folyo ile ve petek arkalarına kendim 1 cm beyaz proterm köpük aldım. çift kaf alüminyum folyo ile saracağım ve borulara da tamamen izole boru ile saracağım. üst katta oturma odasında kollektörlerin toplandığı odada oturuyoruz. ordaki kollektör kapağını açık bırakıyoruz ekstra petek gibi sıcak veriyor. bitince hepsi foto atarım.
borularda dönen suyun sıcaklığını kaçırmamak için uğraşıyorum. yoğuşma ile ilgili de baya şey okudum. bakalım deniyorum. bende şimdiye kadar hep 50-53 derecelerde kullanmıştım. bi fark var mı çokta yok gibi soğuklarda ama hava ısınınca sanki dğerine göre az yakıyor. son 10 günlük ortalama günlük 7 mt3 ısınma sıcak su vs. dahil. ama şunu anladım ki oda sıcaklığını tutturmada sorun yaşamadıktan sonra mümkün olan en düşük sıcaklıkta kullanmak az gaz yaktırıyor. amaç o olmalı.
Odadaki nem oranı da %50 altına düşünce sıcaklık daha az hissediliyor. kılavuzlarda yazıyor bu zaten. petek üstlerine 3-4 saatte 1 havlu koymak %10 nemi arttırıyor diye okudum bi youtube yorumunda, meraklı bi arkadaş kendi denemiş vs.. ama kenara takılan suluklar %1 bile arttırmıyormuş falan. petek içine alüminyum sütlaç kasesi koyanda vardı onu da yapabilirim. üzerine su ilave edilir bittikçe.
üstte arkadaşın verdiği eğri olayını da yine bayaa araştırdım. o tabloda arkadaşın bahsettiği radyatörlü evler için 30derece gösteren yerde 20 derece aslında. orda bi hata yapılmış. bahane ile burda söyleyim doğrusunu. ikisinde de (yerden ve petekli) dereceler 20den başlıyor. ordaki yazan 30 derece yüzünden karışmış olay. eğri ile ilgili bi kaç yabancı kaynak okudum. biraz toparladım kafada. linklerini vereyim belki okumak isteyen olur.
şu şekilde google yazarak ile sırada çıkan pdf.
https://pubdb.bfe.admin.ch/en/publication/download/9982
www.google.com.trOperational optimisation – heating: Set the heating curve - Google'da Arahttps://www.google.com.tr/search?q=Operational+optimisation+%E2%80%93+heating%3A+Set+the+heating+curve2. si de şurdaki eski bi yazı ama mantığını iyi anlatıyor. çatı merdiven örneği vs vermiş.
http://www.kwe-tech.com/files/vitotalk/VitotalkIssue5.pdf
sonra da 6 senede 2kez petek temizliği yapıldı birini makinalı birinde de kendim yaptım. yine kendim yapacağım. ustalara pek güvenmiyorum. çok video izledim nasıl yapılacağını izlemek için hem pratik hem iyi olması için. genleşme tankı vs hava basacağım gerekirse. lastik basınç ölçer ve bisiklet pompası yolda. inş bugün yarın gelir.
kombinin de yalnızca 2-3 kez filtreleri temizlendi soğuk su girişi ve dönüş filtreleri ve yoğuşma sifonu. çok pislik yok ama soğuk su girişinde 5-6 adet küçük taş parçası tutmuş.
yabancı bi arkadaş videosunda şu parçaların bakım aralığını koymuş. teknik servislere veriyolar sanırım şu listeyi. aristonda gizli filtre vs ne muhabbetler dönüyor youtube da Türkçe kanallarda meğer sistemin ısıtma dönüş suyu için kendi filtresiymiş, kitapçıkta yazıyor.:). bunları + ne kadar sekmanlı yer varsa sanrım çıkartıp bakacağım. eşanjör vs. de bakmak istiyorum. 1 bakım parası harcadım ama bundan sonraki bakımlar için para vermeyecem inş.
birde Türkçe kılavuzda pdfte 24 sayfa var. şurda bulduğumda 52 sayfa var. servis yönlendirmeleri vs daha ekstra bilgiler var. gayet güzel bilgiler var alt sayfalarda. yukardaki değiştirdiklerimi önce bakıp okuyup değiştirirsem bi şey olur mu diye baya da tırsarak değiştirdim açıkçası. ancak sorun yok. yukardaki mesajı yazdığımdan sonraki gün değiştirmiştim nominal vs 24kwya
https://manualzz.com/download/1568395
birde ben max sıcaklığı 60° yaptım. bende 55 yapacaktım ama lejyoner hastalığı ile alakalı uyarı yapıyolardı, arada göz atarken hızlıca geçmiştim. 60°den aşağı düşürmeyin vs diyorlardı. bu hastalığın bakterileri bu derece aşağısında ölmüyormuş vs. arada da olsa bu sıcaklığa çıkarın diye uyaranlar var. o yüzden ben 60°de bıraktım. petekte dönen suda fark eder mi yoksa kullanım suyunu mu çıkarmak lazım ama dikkat etmedim. bilgisi olan varsa yazarsa iyi olur.
maks yoğuşma için dönen ve çıkış sıcaklığı arasındaki fark önemli yani ne kadar fazla olursa kadar iyi diyorlardı. hatta onun için özel sıcaklık düşürmek için geçtiği yere özel tasarım patent aldık diyen konular vardı yine bu forumda. en son dış sıcaklık sensörlü bi patent almışlardı onlarda. yani min. sıcaklığı en düşüğe almanız (35 °) daha iyi olabilir.
şu konu idi:
https://forum.donanimhaber.com/yogusmali-kombi-yogusma-yapmasi-icin-sicakligi-max-kac-c-olmali--101430653
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi büdünün kaşı -- 29 Ocak 2024; 12:32:12 >
-
Bende dönüş suyu sıcaklığı 50 yi geçerse yoğuşma olmaz diye biliyorum bu yüzden de yüksek sıcaklıkta çalıştırmıyorum. Lejyoner olayı farklı o DHW için geçerli yani boyler falan varsa kullanma suyu ile alakalı bir durum ama onun içinde endişe etmeyin hocam, ben hastanede çalışıyorum öyle evlerde kolay kolay olan bir durum değil. Çeşme vb ağızlarda oluşuyor onada klorak falan temizlik yaparsanız ölüp gidiyor. Siz 60 derece yapmayın yani bu yüzden.
Evet aynen olay dediğiniz gibi, eğer evi istediğiniz sıcaklığa getiriyorsa ayarlanan sıcaklık en güzeli. Bende baya araştırma yapmıştım, yabancılar bizim gibi gürül gürül sıcak ortamlarda değil sizinkisi gibi ortamlarda maksimum 20 derece olacak şekilde yaşıyolar ve ondada sıcaklık dalgalanması olmasın bu yüzden de içerde rüzgar olup üşüme hissi vermesin diye24 saat yanacak şekilde konfor arıyorlar. Biz ise ekonomi arıyoruz, dediğim gibi on off termostat varsa zaten 40 ta çalışınca 1-2 saat çalışan kombi 50 derecede 30 dakikada sıcaklığa gelip termostat kapatıyor. Evi havalandırmadıktan sonra 0.5 derece sıcaklık aralarında 3-5 metreküp yakıyor tabii izolasyon iyi ısı kaybı olmadıktan sonra.
O grafik biraz kafa karıştırıcı, ama orada SIFIR x ve y ekseni kesişitiği yeri 20 derece alıp dış hava 10 derece ise petek ısıtma da eğim*(20-10)+30 yerden ısıtma da eğim*(20-10)+20 şeklinde değeri ayarlıyor. örnek Eğim 1.5 (yerden ısıtmada maksimum 0.9 du herhalde ama örnek olsun diye) dış hava -5 derece ise kalorifer petekli sistem 1,5*(20-(-5))+30=68 derece yuvarlak yada 67 bunun gibi
Bu arada kaynaklar için teşekkürler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-calibur -- 29 Ocak 2024; 14:52:1 >
-
hastalıkla alakalı sorun olmuyorsa bende max 55 yapayım o zaman. 55 yukarısı gereksiz bence de. bizim ilk doğalgazlı ev, 2017 öncesinde soba vardı. anne baba alışkın olunca haldır haldır soba sıcaklığına zor oldu alışmak ama sabit ısı da 20dereceden fazlası bize bile fazla geliyor. önceki termostat zamanla ölçmesi bozulduğu için fazla gösteriyormuş 0,6-1° arası o yüzden sorun yaşamışız. ben bugün 8 mt3 yaktı hava da ekstra soğuk değil ama anlamadım şimdi eğim 1.1 ayar 6ya aldım mesela. hassasiyet 0,2den fazla olunca bile bende üşüme hissi veriyor. sabit olsun aynı olsun 19,5 bile yetiyor. cosadaki nem %40 civarı gösterinde hem fazla yanıyor hem düşük hissediliyor. sütlaç kasesi olayına girecem bu hafta. nem çok fark ettiriyor gibi. bazen 1 saatte 15dkda devreye girip, saatte 0,8-1 mt3 yakmayı yakaladığım oldu ama hava iyiydi sanırım o zaman. bu hafta inş. bakım ve izolasyon tamamen bitince artık sabit 50 ya da eğim 1 ayar noktası 8 gibi güzel değerler yakalamıştım öyle yapar bırakırım. basit termoregülasyonu denemiştim o da yakmıştı fazla.
adamlar Türkçe kılavuzda da belirtmiş.
önceki mesajda en alttaki verdiğim linkteki yoğuşma konusu konuşulan dhdeki konu da iki sıcaklık arası ne kadar fark olursa o kadar iyi yoğuşma yapar diyordu. yani max 50de yoğuşma verimli ise dönüş sıcaklığı en düşük 20 derece bile olsa en iyisi budur deniyordu yanlış hatırlamıyorsam, dönüş sıcaklığı akışa yaklaştıkça düşer deniyordu mantık olarak. bi patent alıp ürün çıkaran biri sıcaklk ölçmesi vs sistemi için kendi tasarladıkları bi şey çıkartmışlar ürün olarak vs. öyle anlatıyolardı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X