Şimdi Ara

Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
332
Cevap
35
Favori
16.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Abi video gizli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Sami Bey,
    Beni de bu sayfadan haberdar ettiğiniz için çok teşekkürler. Bu konu son zamanlarda popüler olan en meşhur mevzulardan biri. Çalışmalarınızı takip edeceğim.
    Size daha sonra tam olarak yapmak istediğim şeyi anlatırım. Umarım profesyonel bir çözüm bulursunuz.
  • Konuyu görünce 'combalac' sandım ama değilmiş 😀 isim doğrudur inşallah 😀

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub
    Abi video gizli

    Eyvah! Haklisin.
    Simdi degistirdim. Video acik herkese.
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Abi video güzel ve tanıtıcı olmuş. Eline sağlık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aknasmub kullanıcısına yanıt
    Konu nuz hayırlı olsun Sami bey. Ben de yerimi aldım. Benim merak ettiğim, Temmuz sıcağında şarj olan bataryaların araç içinde 50-55 hatta daha fazla dereceye çıkan sıcaklıkla tehlike yaratıp yaratmayacağı. Siz gerçi arka koltuk kolçak arkasına gizleyerek direk güneş ışığından korumuşsunuz. Ama bu şekilde de ısınan bataryalar için gerekli olan soğuma teması gerçekleşmeyecek. Benim arka koltukların arkasında bagaja açılan kayak deliği var.Bu şekilde bataryaları bagajda uygun bir yere taşıyabilir miyim diye araştıracağım (arabanın üstündeki bir metre kar yığınını temizleye bilirsem)
  • Tesekkur ederim.

    Akulu pilleri 2 senedir kullaniyorum. Ciddi sicakliklari ve yaz gunlerini gorduler. Asiri isinma gibi bir tehlike meydana gelmedi.
    Arka camlarda en acik kivam olan 1 numara Amerikan LLumar cam filmi var. Gecen yaz Agustos sicaklarinda Bodrum'da
    oteldeyken, acik alanda ve gunesin altında arac 10 gun park halinde idi. Gunes sayesinde akulu piller super sarj oldu!
    Isinma ile ilgili bir problem olmadi. Daha onceleri pilleri bagajdaki Tchibo'dan satin aldigim bagaj kutusu icinde muhafaza
    ediyordum. Pillere ulasmak zordu. Sonralari pilleri arka koltuktaki kol dayamanin icine aldim. Ulasmak daha pratik.

    Arka camdaki cam filmi kabin icindeki sicakligi bir miktar azaltiyor. Diger yonden gunes panellerinin verimliligini de bir miktar
    azaltiyor. AVOmetre (amper-volt-ohm olcen elektronik cihaz) ile gunes panellerinden gelen akimi olctum. Paneller arka camda iken
    olctum; sonra da panelleri aracin disina cikartip, bagaj kaputu uzerine sererek tekrar olctum. Aradaki farki gordum. Evet, gunes
    panelleri aracin disindayken ve oldukca gunesli bir yaz gununde performanslari super. Keske amper olarak olctugum akimi
    bir yere not etseydim; sayisal olarak ifade edebilirdim. Baharda bu olcumu tekrar yaparim ve akim miktarlarini yazarim.

    @Hitit Güneşi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 19 Şubat 2015; 11:16:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606
    senin araba resmen küçük bir anadolu kasabasına ceyran üretecek kadar başarılı

    Imkan buldukca gunes enerjisinden daha fazla istifade etmeye calisacagim.
    Saygilar, sk67a
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hitit Güneşi
    Konu nuz hayırlı olsun Sami bey. Ben de yerimi aldım. Benim merak ettiğim, Temmuz sıcağında şarj olan bataryaların araç içinde 50-55 hatta daha fazla dereceye çıkan sıcaklıkla tehlike yaratıp yaratmayacağı. Siz gerçi arka koltuk kolçak arkasına gizleyerek direk güneş ışığından korumuşsunuz. Ama bu şekilde de ısınan bataryalar için gerekli olan soğuma teması gerçekleşmeyecek. Benim arka koltukların arkasında bagaja açılan kayak deliği var.Bu şekilde bataryaları bagajda uygun bir yere taşıyabilir miyim diye araştıracağım (arabanın üstündeki bir metre kar yığınını temizleye bilirsem)

    Yaklasik 10 sene once arka cama tirnakla gecen, cam ile temas halinde duran, disariya bakan tarafinda gunes paneli olan,
    kendi icinde de kucuk bir pervanesi olan bir cihaz satin almistim. Gunes oldugu surece pervane donuyordu ve aracin
    icindeki sicak havayi disariya tahliye ediyordu. Cam biraz aralik birakiliyordu; aletin cama gecen tirnak gibi bolumunden
    disariya dogru giden bir kanal sayesinde hava akisi saglaniyordu. Resmini bulmaya calisiyorum.

    Fikir guzeldi ama belki o tarihte gunes panellerinin yetersiz kalmasi sebiyle pek ise yaramadi. Pervane yeterince hizli donmuyordu,
    bazen calisiyordu, bazen calismiyordu, disariya tahliye edilen hava miktari yeterli degildi. Bir sure sonra da bozuldu.
    Belki bu urunlerin daha guncel gunes panellerine sahip olanlari piyasada mevcuttur; daha kaliteli iscilik ve malzeme elzemdir.
    Arastiracagim.

    Saygilar,
    sk67a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 19 Şubat 2015; 13:29:24 >




  • Benim satin aldigim urunun bir benzeri:

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 19 Şubat 2015; 13:32:36 >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum bahsettiğiniz buna benzer bir şeydi TIKLAYINIZ. Ancak on sene önce diyorsanız orjinal bir ürün olabilir. Benim aldığım çakması Çin işi idi. Neredeyse iki gün ancak çalıştı. Onda da pervane üfleyince daha hızlı dönüyordu.


    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hitit Güneşi
    Sanıyorum bahsettiğiniz buna benzer bir şeydi TIKLAYINIZ. Ancak on sene önce diyorsanız orjinal bir ürün olabilir. Benim aldığım çakması Çin işi idi. Neredeyse iki gün ancak çalıştı. Onda da pervane üfleyince daha hızlı dönüyordu.

    Benim on sene once satin almis oldugum urun, iki mesaj once nette arastirma yaparak buldugum urun ve sizin onerdiginiz urun icin durum ayni.
    Gunes paneli son derece yetersiz. O ebatta yeni nesil bir gunes paneli bile olsa verim saglayamaz. Ayrica pervane ebadini dikkate alirsak,
    o pervanenin cok yuksek devirlerde donmesi lazim ki yeterince hava miktarini aracin disina tahliye edebilsin. Yuksek devir icin yine daha buyuk
    bir gunes paneline ihtiyac var. Benim 7 gozlu iki adet gunes paneli maksimum 24 watt (nominal olarak 18-20 watt) guc saglasa o pervaneye,
    belki canavar gibi calisir gunesli bir gunde. 2, 3 belki de 4 kapida camda bu tur bir pervaneli sistem olmasi lazim ki aracin ic hacminde biriken
    sicak hava tahliye olsun. Olayin icinde termodinamik var.

    Su an piyasada olan bu ve benzeri urunler iddia ettikleri fonksiyonlari yerine getirmekten cok uzaktalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 19 Şubat 2015; 13:55:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkoroglu
    Konuyu görünce 'combalac' sandım ama değilmiş 😀 isim doğrudur inşallah 😀

    Kendimi bildim bileli tek bir Forum Donanimhaber kullanici hesabim vardir; o da sk67a.
    Mesajinizin bu forum basligi ve gunes enerjisi kullanimi ile alakasi nedir?
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Genel de bu tür fikirleri ondan görüyorduk da espiri mahiyetinde bir mesajdı, eleştirel veya kötü bir yorum olarak atmamıştım.
  • Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 adet 20,000 mAh Anker pili Y-kablo ile birbirine bağlayabiliriz. Bu sayede
    40,000 mAh gücünde akülü pil grubu meydana gelir. Yazın güneşli günlerde
    her bir Anker pili mesai saatlerinde açık otoparka aracı bırakırsam 3-4 günde
    sıfırdan yüzde 100 kapasiteye şarj edebiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:34:30 >
  • Bu konu basligina ilgi gosteren forumdaslar:

    "Otomobil Genel" bolumunde ilk defa yer alan bu konu basligi, DH yoneticiler tarafindan "DH Garaj"
    bolumune tasinmistir. Ilk mesaja bakarken tesadufen fark ettim. Bir bilgilendirme yapilmadi.

    Belki de bu tasinmaya istinaden konu basliginin okunmasinda fark edilebilir bir azalma var.

    Bir ihtimal de konuya olan ilgi kibrit gibi alev aldi, daha sonra da hizla sondu ve bitti. Bilemiyorum.

    Sizlere bol gunesli gunler dilerim. Bir arkadasimin sevdigim bir lafi vardi; "hayirli isler; bol gunesler".
    Hakikaten, bu guzel Cumartesi sabahi hava ne kadar soguk olsa da gokyuzunde acan gunes icimi isitti;
    bahara dogru ve ozellikle yaz aylarinda umuyorum yenilenebilinir gunes enerjisinden sizler de, ben de
    yeterince faydalaniriz.

    Keyifli surusler, iyi forumlar, saygilar,
    sk67a




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukakgun
    Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    Duzgun yapildigi surece sorun yok. Gunes enerjisinden faydalanma konusunda sizi endiselendiren nedir?
  • Anker ikili pil grubu. Sarj esnasinda. Iki pili de ayni anda sarj etmem mumkun. Nasil olsa iki adet
    sarj cihazi var. Fotolarda tek sarj cihazi ile goruluyor.

    3. Anker pil arabada. Gunes panelleri ile sarj oluyor. Bu piller de kullanildiktan sonra, sarj seviyeleri dustugu zaman, arabadaki
    gunes panellerinden sarj edilecek. Pilleri surekli eve veya ofise goturup sarj etmek her zaman mumkun olmuyor. Bu sebeple
    pilleri gunes panelleri ile sarj etmek gayet pratik bir cozum.

    Bu pillerin esas kullanim amaci aracimda 7/24 surekli kayit yapan trafik kameralarina elektrik saglamak.

    Ikili Anker pil grubu sayesinde aracimi otoparka Cuma aksami park edip, Pazartesi sabahina kadar trafik kameralarini
    pil degistirme islemi yapmadan kullanabilmem mumkun oluyor. Toplamda 55-60 saat surekli kayit yapan arac kamerasi
    kullanimi. Fena degil.

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmakArka camda güneş enerjisinden faydalanmakArka camda güneş enerjisinden faydalanmakArka camda güneş enerjisinden faydalanmakArka camda güneş enerjisinden faydalanmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 22 Şubat 2015; 12:27:59 >




  • Donanımhaber'de böyle konuları görmeyi özlemişim Elinize sağlık
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.