Şimdi Ara

Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
332
Cevap
35
Favori
16.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OlguErhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub

    quote:

    Orijinalden alıntı: OlguErhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub

    Abi baya masraf etmişsin. Bakalım benim bilanço ne olacak. 0801 ile başladık. Neyle devam edeceğiz acaba.
    Bence e prance minileri tamir eder yollar geri. @sk67a

    Bu işin son bulacağı nokta Panorama X2 yada 1e1 klonu Safego olur

    Panorama X2 : 299 $
    SafeGo : 180 $



    Olgu hocam son noktayı bir yere not ediyorum

    Biraz pahalı gibi ama bunlar da :)



    Ondan işte son Nokta

    Daha o aşamaya gelmedik ama bir yerde dursun :) kafaya eser bir gün sipariş geçiveririz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukakgun
    Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    Duzgun yapildigi surece sorun yok. Gunes enerjisinden faydalanma konusunda sizi endiselendiren nedir?


    düzgün yapmak yetmez
    kaliteli malzeme şart
    hatta batarya bagajda olmalı
    yazlık alanlarda sıcak bölgelerde patlama riski var

    sadece sizin aklınoza geldi bu uygulama diye düşünmeyin
    riski az getirisi çok gözüküyor ama sonuçları vahim olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armadazu

    quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukakgun
    Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    Duzgun yapildigi surece sorun yok. Gunes enerjisinden faydalanma konusunda sizi endiselendiren nedir?


    düzgün yapmak yetmez
    kaliteli malzeme şart
    hatta batarya bagajda olmalı
    yazlık alanlarda sıcak bölgelerde patlama riski var

    sadece sizin aklınoza geldi bu uygulama diye düşünmeyin
    riski az getirisi çok gözüküyor ama sonuçları vahim olabilir

    akulu pilleri bagajda bulundurabiliyorum,
    ki gecen yaz o sekilde kullandim.
    kablo tesisatini bizzat hazirladim.
    ben bu sistemi uzun zamandir
    kullaniyorum. yeni aklima gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a


    quote:

    Orijinalden alıntı: armadazu

    quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukakgun
    Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    Duzgun yapildigi surece sorun yok. Gunes enerjisinden faydalanma konusunda sizi endiselendiren nedir?


    düzgün yapmak yetmez
    kaliteli malzeme şart
    hatta batarya bagajda olmalı
    yazlık alanlarda sıcak bölgelerde patlama riski var

    sadece sizin aklınoza geldi bu uygulama diye düşünmeyin
    riski az getirisi çok gözüküyor ama sonuçları vahim olabilir

    akulu pilleri bagajda bulundurabiliyorum,
    ki gecen yaz o sekilde kullandim.
    kablo tesisatini bizzat hazirladim.
    ben bu sistemi uzun zamandir
    kullaniyorum. yeni aklima gelmedi.



    fotolarda arka kollukta gözüküyor
    çin malı olduğu fotodan anlaşılıyor
    tesitatı kendinizin çektiği belli profesyonel biri oraya koymaz koyamaz
    bataryaları en kotu ihtimal bagaja alır kablo ile uçları uzatırdı
    ayrıca bu sistem vw tarafından terk edilmiş bi teknoloji

    neyse projenizi desteklemiyorum desem yalan olur gayet radikal hatta cesur işi
    ama tehlikeli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msmart

    quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a


    quote:

    Orijinalden alıntı: armadazu

    quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: farukakgun
    Bu tür işleri seviyorum ama ilerde bi zaman gördüğüm duyduğum hep sorun çıkıyor korkuyorum.

    Duzgun yapildigi surece sorun yok. Gunes enerjisinden faydalanma konusunda sizi endiselendiren nedir?


    düzgün yapmak yetmez
    kaliteli malzeme şart
    hatta batarya bagajda olmalı
    yazlık alanlarda sıcak bölgelerde patlama riski var

    sadece sizin aklınoza geldi bu uygulama diye düşünmeyin
    riski az getirisi çok gözüküyor ama sonuçları vahim olabilir

    akulu pilleri bagajda bulundurabiliyorum,
    ki gecen yaz o sekilde kullandim.
    kablo tesisatini bizzat hazirladim.
    ben bu sistemi uzun zamandir
    kullaniyorum. yeni aklima gelmedi.



    fotolarda arka kollukta gözüküyor
    çin malı olduğu fotodan anlaşılıyor
    tesitatı kendinizin çektiği belli profesyonel biri oraya koymaz koyamaz
    bataryaları en kotu ihtimal bagaja alır kablo ile uçları uzatırdı
    ayrıca bu sistem vw tarafından terk edilmiş bi teknoloji

    neyse projenizi desteklemiyorum desem yalan olur gayet radikal hatta cesur işi
    ama tehlikeli

    Alıntıları Göster
    İlk sayfadaki videoda gürünen beyaz pil IOGear firmasının bir ürünü.
    IOGear de Amerika Birlesik Devletleri'nin bilinen ve güvenilir bir firmasi:

    http://go.iogear.com/gearpower/

    Aracımın bagajına kablolama ve ilgili tesisatı yaptım; arka konsoldaki bagaja erişimi
    sağlayan kapağı kullanarak kabloları arka koltuk kol dayamada veya bagajda
    bulundurabiliyorum. Kapak sayesinde yazın kabloları ve pilleri bagaja almam 1 dakikadan
    az vaktimi alıyor.

    Ucuz Çin malı elektrik izole bant kullanmak yerine, benim kullandığım elektrik izolasyon
    16 Ingiliz Sterlini degerinde 3M/Scotch firmasinin "Self Amalgamating Tape" ürünüdür;
    gerek elektrik izolasyon özelliği, gerekse termal/ısı yalıtımı özelliği ile yurtdışı piyasalarının
    en kaliteli üründür. Ürün link'leri aşağıdadır:

    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008AVJEB2?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_search_detailpage

    http://solutions.3m.co.uk/wps/portal/3M/en_GB/ElectricalMkts/ElectricalSupplies/products/electrical-tapes/self-amalgamating-tape/scotch-23-linered-premium-rubber-epr/

    Features:
    - Non-vulcanising and shelf-stable with excellent electrical properties
    - A special polyester liner which will not stick to the tape upon unwind
    - Can be stretched up to 100% to give void-free, moisture-resistant insulation
    - Up to 90°C continuous operating temperatures and 130°C emergency overload temperature
    - Self-fusing



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 28 Şubat 2015; 19:21:06 >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    naaptın hocam baya içlenmişsin

    bişi demedim ki ben sadece bataryaların araçiçinde durması tehlikeli onu anlatmaya çalıştım
    proje güzel mantık güzel ama araçiçinde bayarya tehlikeli

    ayrıca vw cide değilim zamanında vw sunruflu passatlarda benzerbi teknoloji kullanmıştı
    sunroof camında güneşpilleri vardı iç ortam hava dengesini sağlamak için fanlara enerji veriyordu
    eline yüzüne bulaştırdı uygulamayı durdurdu

    üzüldüm maduriyetinize de açıkçası

    neyse tekrar belirteyim vw ci veya fanatiği değilim
    bataryaların araçiçinde bulunması tehlikeli olur görüşündeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armadazu

    naaptın hocam baya içlenmişsin

    bişi demedim ki ben sadece bataryaların araçiçinde durması tehlikeli onu anlatmaya çalıştım
    proje güzel mantık güzel ama araçiçinde bayarya tehlikeli

    ayrıca vw cide değilim zamanında vw sunruflu passatlarda benzerbi teknoloji kullanmıştı
    sunroof camında güneşpilleri vardı iç ortam hava dengesini sağlamak için fanlara enerji veriyordu
    eline yüzüne bulaştırdı uygulamayı durdurdu

    üzüldüm maduriyetinize de açıkçası

    neyse tekrar belirteyim vw ci veya fanatiği değilim
    bataryaların araçiçinde bulunması tehlikeli olur görüşündeyim


    Size gücenmedim; sadece o konuda yeterince mağduriyet yaşadım. Eski anılarımı hatırladım.

    "bataryaların araç içinde bulunması tehlikeli olur görüşündeyim" yorumunuz konu başlığına
    katkı sağlıyor. Bu bilgi için teşekkürler. Bunu konu başlığının ilk sayfasındaki ilk mesaja
    ekleyeceğim; araç içinde güneş paneli ve akülü pil kullanmak isteyen forumdaşlara
    bir uyarı olur.

    Teşekkürler.
    Saygılar,
    sk67a

    Edit: ilk mesaja eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 1 Mart 2015; 19:50:06 >




  • kolay gelsin süper bir iş.bende bisikletle uzun turlarda telefon sarj sorunu yaşamamak için ufak bir düzenek düşünüyorum ,tavsiyeniz var mıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdası
    kolay gelsin süper bir iş.bende bisikletle uzun turlarda telefon sarj sorunu yaşamamak için ufak bir düzenek düşünüyorum ,tavsiyeniz var mıdır ?

    İlk sayfada fotosunu paylaştığım PowerAdd marka akülü pil olabilir.
    7,200 mAh kapasiteye sahip. Kendi güneş paneli mevcut. Bu panel
    150 mili Amper akım ile aküsünü şarj ediyor. Biraz düşük bir değer
    çünkü üzerindeki güneş panelinin ebadı doğal olarak küçük. Fakat
    uzun bir bisiklet turunda kendi güneş paneli sayesinde makul bir miktar
    şarj olabilir.

    Kilit mekanizmalı kancası da var; sırt çantasına veya bisiklete tutturulabilinir.
    Ortada turuncu renkli pil PowerAdd.

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak

    Ürün bilgisi:
    http://www.amazon.com/Poweradd-Apollo-Constructed-Emergency-Charging/dp/B00DLUYSPO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1425135644&sr=8-1&keywords=poweradd+solar

    Keyifli bisiklet sürüşler, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 28 Şubat 2015; 17:04:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdası

    kolay gelsin süper bir iş.bende bisikletle uzun turlarda telefon sarj sorunu yaşamamak için ufak bir düzenek düşünüyorum ,tavsiyeniz var mıdır ?

    Bence bisiklette hareket enerjisini elektrik enerjisine çeviren bir sistem gerekli. Eskiden bisikletlerde kullandığımız dinamo gibi bir alet gerekli bence.
    Sami abi sen ne dersin bu konuda @sk67a

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub
    Bence bisiklette hareket enerjisini elektrik enerjisine çeviren bir sistem gerekli. Eskiden bisikletlerde kullandığımız dinamo gibi bir alet gerekli bence.
    Sami abi sen ne dersin bu konuda @sk67a

    Dinamo belki 150 mili Amper üzerinde bir akım sağlayabilir. Netten bir dinamo
    fotosu buldum; eğer doğru okuyorsam 12 Volt 6 Watt'lık bir dinamo bu.
    I = P / V = 6 Watt / 12 Volt = 0.5 Amper = 500 mili Amper.

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak

    Fakat dinamo 12 Volt elektrik sağladığı için, bunu 5 Volt USB seviyesine düşürecek
    aynı zamanda USB port/çıkış sağlayacak bir aparat lazım. Bu tür aparatların çoğu
    araba için tasarlanmıştır; arabanın 12 Volt çakmak çıkış soketine uyacak şekilde
    üretilirler. Bu aparatı dinamoya bağlamak lazım. Biraz uğraştırıcı.

    Bendeki Zagg marka 12 Volt -> 5 Volt USB dönüştürücü aparat:

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak

    Bütün bunlar yapılsa bile, dinamonun bisiklet sürüş performansını kötü etkilediğini
    belirtecek performans tarzı bisiklet kullanan biniciler çıkabilir. Kısacası, dinamo
    kullanmak istemeyebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 28 Şubat 2015; 17:48:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub
    Bence bisiklette hareket enerjisini elektrik enerjisine çeviren bir sistem gerekli. Eskiden bisikletlerde kullandığımız dinamo gibi bir alet gerekli bence.
    Sami abi sen ne dersin bu konuda @sk67a

    Dinamo belki 150 mili Amper üzerinde bir akım sağlayabilir. Netten bir dinamo
    fotosu buldum; eğer doğru okuyorsam 12 Volt 6 Watt'lık bir dinamo bu.
    I = P / V = 6 Watt / 12 Volt = 0.5 Amper = 500 mili Amper.

    Arka camda güneş enerjisinden faydalanmak

    Fakat dinamo 12 Volt elektrik sağladığı için, bunu 5 Volt USB seviyesine düşürecek
    aynı zamanda USB port/çıkış sağlayacak bir aparat lazım. Bu tür aparatların çoğu
    araba için tasarlanmıştır; arabanın 12 Volt çakmak çıkış soketine uyacak şekilde
    üretilirler. Bu aparatı dinamoya bağlamak lazım. Biraz uğraştırıcı.

    Bütün bunlar yapılsa bile, dinamonun bisiklet sürüş performansını kötü etkilediğini
    belirtecek performans tarzı bisiklet kullanan biniciler çıkabilir. Kısacası, dinamo
    kullanmak istemeyebilirler.





    güneş enerjisinin yanında bu dinomalar çok eski ve performansız kalıyor,verdiğiniz linkteki taşınabilir panel hem pratik hem ekonomik,bisikletler için yeni sistem bisikletin ön göbeğine takılan dinomolar var ama onlarda aşırı derecede pahalı.




  • Geçen yaz Ağustos ayında 10 gün Bodrum Türkbükü'nde bir otelde kaldık. Bu süre
    zarfında aracım açık alanda güneş altındaydı. Akülü pilleri bagaja almıştım.
    Arada bir pilleri kontrol ettim. Problem yaratacak bir ısıya maruz kalmadılar.
    Bir sorun çıkmadı.

    Bu yaz ölçüm yapacağım. Elimde infrared termometre var. Bu termometre/ısı ölçer
    ile pillerin sıcaklağını ölçeceğim. En sıcak günlerde durum nedir, saptayacağım.

    @aknasmub

    Not: cihazın pilini değiştirmem gerekiyor. 9 Volt kutu pil. Yedek olması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:36:49 >
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Çok seviyorum bu infrared termonetreleri. Hastalarda büyük kolaylık. İlk olarak kulak zarından vücut sıcaklığı ölçen tipleri vardı. Şimdi direk olarak alına tutup ölçüyor. Nereden nereye. Eskiden civalı termometreler vardı,koltukaltından ölçen. Rakamı okumak için çabalar dururduk. Bir de son bir bilgi;kulak zarı sıcaklığı aort sıcaklığına en yakın ölçüm bölgesi.
    Bence bagajda bu pillere hiçbirşey olmaz. Araç içinde aşırı ısınabilir fakat bagaj korunaklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aknasmub

    Çok seviyorum bu infrared termonetreleri. Hastalarda büyük kolaylık. İlk olarak kulak zarından vücut sıcaklığı ölçen tipleri vardı. Şimdi direk olarak alına tutup ölçüyor. Nereden nereye. Eskiden civalı termometreler vardı,koltukaltından ölçen. Rakamı okumak için çabalar dururduk. Bir de son bir bilgi;kulak zarı sıcaklığı aort sıcaklığına en yakın ölçüm bölgesi.
    Bence bagajda bu pillere hiçbirşey olmaz. Araç içinde aşırı ısınabilir fakat bagaj korunaklı.

    Doktorum; senin için biraz önce bizim evdeki ateş ölçer cihazları videoya aldım.
    İlk 2 cihaz Braun firmasının kulaktan ateş ölçer ThermoScan modeli; eski model
    ve yeni model.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:37:29 >
  • Aslinda pille ugrasmayip günes panellerini aküyü sarj edebilecek sekilde tasarlamak veya sistemi öyle kurmak daha iyi olur bence. Kameralarinizin normal baglantisini yaparsiniz aküye paneller aküyü besler akü de arac calismazken ne kullanmak istiyorsak onu. Yanlis hatirlamiyorsam bir ara VW bu ise kafa yormustu.
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Abi çok geçmiş olsun. Bu ara herkes hasta. Dikkat et kendine. Ateş ölçerler çok güzel. İstirahat şart abi mutlaka yatıp dinlenmek lazım.
    Sami abi senin ne kadar başarılı bir bilim adamı olduğunu biliyorum. Senin gibi bilim adamlarına çok ihtiyacı var bu ülkenin. Ben birkaç SCI expanded yayından sonra nerdeyse bıraktım akademik faaliyetleri.
    Ben İzmir ihtisaslıyım. Zaten taze uzman sayılırım. 2 yıl oldu uzman olalı. Şırnakta çalıştıktan sonra eş durumundan İzmire döndüm. Ne tesadüf abi, çok sevindim babanızın kbb ci olmasına. @sk67a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aknasmub -- 28 Şubat 2015; 19:04:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    Aslinda pille ugrasmayip günes panellerini aküyü sarj edebilecek sekilde tasarlamak veya sistemi öyle kurmak daha iyi olur bence. Kameralarinizin normal baglantisini yaparsiniz aküye paneller aküyü besler akü de arac calismazken ne kullanmak istiyorsak onu. Yanlis hatirlamiyorsam bir ara VW bu ise kafa yormustu.


    Bu hafta yüksek ateş ile şifayı kaptığım için aracımı Perşembe akşamı park ettim.
    Kapalı otoparkta güneş panelleri güneş yüzü görmüyor. Aracım park halinde
    iken sadece ön trafik kamerasını kullanıyorum. Arkadaki trafik kamerasını
    kullanmama gerek yok. Eşimin aracı da benim aracın tam karşısında yer alıyor;
    bu sayede bir taşla iki kuş; tek bir trafik kamerası ile iki aracı da kolaçan ediyorum.

    Gelelim elektrik sarfiyatına; tek kamera yaklaşık 0.5 Amper akım çekiyor. Aracın
    aküsü 45 Amper-saat gücünde. Perşembe akşamı saat 20:00 gibi park ettim;
    bugün Cumartesi ve saat 19:00; ancak aracımın başına gidebileceğim. 47 saattir kamera kayıtta.

    Bu 47 saat zarfinda 0.5 Amper x 47 = 23.5 Amper-saat güç sarfiyatına sebep oldu kamera.
    Eğer 45 Amper-saat araç aküsünden bu elektrik sağlansaydı; akünün kalan kapasitesi yaklaşık olarak
    21.5 Amper-saat olurdu.

    a. Akünün yarı şarj seviyesine düşmesi akünün ömrünü ciddi miktarda kısaltabilir.

    b. Yarı şarj seviyesine sahip bir akü aracın motorunu çalıştırmayabilir.

    Ben prensip olarak araç içinde kayıt yapan kameralarımı aracın aküsüne bağlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Aralık 2015; 16:38:24 >




  • Mükerrer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 20 Ağustos 2015; 13:21:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Akademisyen olduğum için sürekli SCI veya SCI Expanded dergilerde makale yayınlamam lazım.
    Makaleleri İngilizce yazıyorum; memlekette SCI veya SCI Expanded listesine giren mühendislik
    dergi sayısı çok az; yok desem yeridir.

    Cuma günü bir makalemi gönderdiğim SCI Expanded dergiden "Major Revisions" hakem raporu geldi;
    aslında sevindirici haber; düzeltmeleri yaparsam büyük ihtimal ile makale kabul olur. Fakat hasta halimle
    uğraşamadım. Şükredeyim yine de; bir iyi olay, bir kötü olay.
    @aknasmub

    Geçmiş olsun abi tekrardan. Hastalık insanı çok halsiz bırakıyor.
    Direk red ediyor bazen dergiler. Yine de olsun major revision halledilir. Allah sağlık versin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.