Şimdi Ara

Arka Emniyet Kemeri - tüvtürk (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
50.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Model falan farketmez, birşey orjinalinde yoksa aracın, isteyemezler.

    hayır geçirmezler ...

    3-5 sene sonra abs şart illa olacak derseler atıyorum 95 model bir arabaya binen adam ne yapacak? devlet o aracın o şekilde üretilmesine ya da ithaline izin vermişse benden daha sonra hiç bir donanımı eklememi isteyemez.

    onlar geçirmezlerse kafası bozulan biri onlara geçirir.

    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır

    eşek gibi geçirirler, istasyonun yoluna girmeden geçen arabaları biliyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır

    eşek gibi geçirirler, istasyonun yoluna girmeden geçen arabaları biliyor musunuz?

    Ne diyebileceğimi bilemiyorum onlar için ...
  • Tüvtürk şöyle böyle de..1996 yılında, arka emniyet kemerinden tasarruf eden yerli üretim zihniyetine ne demeli..?
    Bizde 1992 model Renault 21 Concorde vardı..Renault' un o yıllarda Türkiye'de sattığı,en üst sınıf bu aracında da yerlerine kadar hazır olmasına rağmen, arka emniyet kemeri yoktu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Model falan farketmez, birşey orjinalinde yoksa aracın, isteyemezler.

    hayır geçirmezler ...

    3-5 sene sonra abs şart illa olacak derseler atıyorum 95 model bir arabaya binen adam ne yapacak? devlet o aracın o şekilde üretilmesine ya da ithaline izin vermişse benden daha sonra hiç bir donanımı eklememi isteyemez.

    onlar geçirmezlerse kafası bozulan biri onlara geçirir.

    Biri anlatmıştı; TüVTURK' ün, ilk zamanlarında bir 124' ün muayenesi sırasında kontrol görevlisi kanalda aracın altına tornavida saplamis, kanaldan çıktıktan sonra araç sahibine; ' senin araba curuk, muayeneden geçemez' diyince, araç sahibi soruyor; ' nereden anladın?' Kontrol görevlisi; 'tornavida sapladim' derdemez, araç sahibi kontrol görevlisine mermi yagdirmis.

    Milletin kafasını bozmaya gelmez.

    Ayrıca bildiğim bir araç çok uzak bir şehire hiç gitmediği halde oradaki istasyonda muayene edilmiş gibi yapılmış.
    Bir de şu TÜVTURK adına uyuz oluyorum; TÜV için Ü kullanmışlar ama,TÜRK için Ü kullanmamışlar. BAN!

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır

    eşek gibi geçirirler, istasyonun yoluna girmeden geçen arabaları biliyor musunuz?

    bknz. okul servisleri...

    eski servislere kemer takıldı, hem de hepsine, hepsine derken hala çalışmak istiyorsan kardeşim tüm koltuklarında kemer olacak denildi ve onlar da aynen dediğiniz gibi "eşşek gibi" taktırdılar kemerleri (benimki iki "ş" ile)

    eğer yasaya konulmuşsa, taktırmak zorundalar, devlet diyor ki "ya trafiğe çıkma, ya da emniyet kemeri taktır, seçim senin"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Tüvtürk şöyle böyle de..1996 yılında, arka emniyet kemerinden tasarruf eden yerli üretim zihniyetine ne demeli..?
    Bizde 1992 model Renault 21 Concorde vardı..Renault' un o yıllarda Türkiye'de sattığı,en üst sınıf bu aracında da yerlerine kadar hazır olmasına rağmen, arka emniyet kemeri yoktu.


    Concorde'da arka emniyet kemeri sağ ve solda 3 noktalı, ortada 2 noktalı olmak üzere mevcuttur, 92 model olanına 8 sene bindik, muhteşem bir araçtır

    bizim vatandaşa kemer "battığı" için koltuğun altına sokarlar, ya da komple söktürürler

    bunda kemer var, bağlantı yerleri yok, bağlantı yerleri oturulan yerin altına sokulmuş, kemeri de koltuğu yatırıp, kolayca arkasına koyabilir

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-bu-arabaya-birkez-bak-almazsan-alma-59490966/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 21 Eylül 2011; 21:34:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır

    eşek gibi geçirirler, istasyonun yoluna girmeden geçen arabaları biliyor musunuz?

    bknz. okul servisleri...

    eski servislere kemer takıldı, hem de hepsine, hepsine derken hala çalışmak istiyorsan kardeşim tüm koltuklarında kemer olacak denildi ve onlar da aynen dediğiniz gibi "eşşek gibi" taktırdılar kemerleri (benimki iki "ş" ile)

    eğer yasaya konulmuşsa, taktırmak zorundalar, devlet diyor ki "ya trafiğe çıkma, ya da emniyet kemeri taktır, seçim senin"

    okul servisleri zaten belirli bir yaştan büyük olamaz, muhtemelen emniyet kemerinin standartlaştığı model yılından yaşlı servis zaten yoktur. yoksa araçta var iken yok olan bir şey tabii ki kontrol edilsin ve istensin. örnekte verdim ama dediğimi anlayamadın sanırım, atıyorum arabanda esp olmasın. bunlar git taktır banane dediğinde ne diyeceksin? piyasaya öyle bir çıktılar ki şu yasak bu bilmem ne ama ne oldu yemedi, eşek (doğrusu eşek) gibi geri adım atıp yumuşadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 21 Eylül 2011; 21:37:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk
    Geçirmezler ... Yasalara aykırı ise yasalara aykırıdır

    eşek gibi geçirirler, istasyonun yoluna girmeden geçen arabaları biliyor musunuz?

    bknz. okul servisleri...

    eski servislere kemer takıldı, hem de hepsine, hepsine derken hala çalışmak istiyorsan kardeşim tüm koltuklarında kemer olacak denildi ve onlar da aynen dediğiniz gibi "eşşek gibi" taktırdılar kemerleri (benimki iki "ş" ile)

    eğer yasaya konulmuşsa, taktırmak zorundalar, devlet diyor ki "ya trafiğe çıkma, ya da emniyet kemeri taktır, seçim senin"

    araçta var iken yok olan bir şey tabii ki kontrol edilsin ve istensin. örnekte verdim ama dediğimi anlayamadın sanırım, atıyorum arabanda esp olmasın. bunlar git taktır banane dediğinde ne diyeceksin? piyasaya öyle bir çıktılar ki şu yasak bu bilmem ne ama ne oldu yemedi, eşek (doğrusu eşek) gibi geri adım atıp yumuşadılar.

    emniyet kemeri ile, abs veya esp'yi bir tutuyorsanız, bunların uygulanabilirlikleri hakkında bilginiz yok derdim (sizi tanımasam)

    doğrusunun eşek olduğunu bilmediğimi düşünmediniz herhalde?

    emniyet kemeri, 2 noktalı da olsa takılabiliyor (bknz. servis araçları) ama bir araca sonradan esp ya da abs eklenmez, abs ekleniyor, yapan yerler var ama ne kadar sağlıklı?




  • inan uygulanabilirlik olarak düşündüğümden değil sadece aklıma geldiği için yazdım. 3. stop lambası olsun örneğin farketmez. sonuçta o aracın o şekilde üretilmesine devlet olarak izin verip yeterli gördüysen sonradan sahibine sorumluluk yüklemek saçmalığın daniskasıdır. servis araçları ile ilgili bir ek yaptım üstteki mesaja, iyi akşamlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    aracınızda arkada oturanlar emniyet kemeri takmazlarmı bir emniyet kemeri taktırsanız insan kalitesini ön plana çıkartsak kendi güvenliğiniz için birşeyler yapsanız diğer prosedürleri 2.plana itseniz bence daha huzurlu olursunuz kafanıza takılmaz.

    birde böyle düşünmeye çalışın.



    2009 da aracın eski sahibi birilerinden ödünç alıp takmış sonra iade etmiş olabilir .
    Ayrıca oraya emniyet kemeri koymanın pek bi masrafı olacağını sanmıyorum

    Ben sorun edecek bi durum görmüyorum
  • Okul servisinde çalışıp ta orijinalinde kemer olmayan arabalar için kemer istenmesini anlıyorum. Gayet mantıklı buuluyorum. Fakat orijinalinde kemer olmayan bir binek otomobile veya hafif ticari araca kemer istenmesi, bunun da kurallarla belirtilmesi fevkalade dangalaklık demektir.
  • Arkadaşlar yorumları okudumda, maksadı aşan gereksiz yorumlar var lütfen net ve işe yarar yorumlarda bulunalım. Muayene istasyonunda ben kemer sorunu yaşadım, itiraz ettiğimd benimle idareci birisi görüştü yasal dayanakları ve mevzuatı okudu ve gösterdi adamların ellerinde uygulanacak yönetmelikler ve kusur listeleri var. Yani kafalarına göre iş yapmıyorlar. Bizim insanımızda maalesef şöyle bir anlayış var; arabası geçene iyi kalana kötü...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nhtcltk

    Arkadaşlar yorumları okudumda, maksadı aşan gereksiz yorumlar var lütfen net ve işe yarar yorumlarda bulunalım. Muayene istasyonunda ben kemer sorunu yaşadım, itiraz ettiğimd benimle idareci birisi görüştü yasal dayanakları ve mevzuatı okudu ve gösterdi adamların ellerinde uygulanacak yönetmelikler ve kusur listeleri var. Yani kafalarına göre iş yapmıyorlar. Bizim insanımızda maalesef şöyle bir anlayış var; arabası geçene iyi kalana kötü...

    Ben de bunu ilk yorumumda belirtmiştim. Eğer mantıklı gelmeyen bir uygulama var ise suç TÜVTURK'un değil. Ulaştırma bakanlığının. Mevzuatı, kusurları, standartları bakanlık belirliyor. Resmi gazetede yayınlanıyor. TÜVTURK'e de gönderiyor. TAMİ'ler (TÜVTURK Araç Muayene İstasyonu) uyguluyor.

    Bu kısaltmayı ben buldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: nhtcltk

    Arkadaşlar yorumları okudumda, maksadı aşan gereksiz yorumlar var lütfen net ve işe yarar yorumlarda bulunalım. Muayene istasyonunda ben kemer sorunu yaşadım, itiraz ettiğimd benimle idareci birisi görüştü yasal dayanakları ve mevzuatı okudu ve gösterdi adamların ellerinde uygulanacak yönetmelikler ve kusur listeleri var. Yani kafalarına göre iş yapmıyorlar. Bizim insanımızda maalesef şöyle bir anlayış var; arabası geçene iyi kalana kötü...

    Ben de bunu ilk yorumumda belirtmiştim. Eğer mantıklı gelmeyen bir uygulama var ise suç TÜVTURK'un değil. Ulaştırma bakanlığının. Mevzuatı, kusurları, standartları bakanlık belirliyor. Resmi gazetede yayınlanıyor. TÜVTURK'e de gönderiyor. TAMİ'ler (TÜVTURK Araç Muayene İstasyonu) uyguluyor.

    Bu kısaltmayı ben buldum.

    Kısaltma güzel




  • Beyler konu baya uzamış kafasına takılanlar için yazıyorum. Arka emniyet kemerine bakmadılar :)
  • Siz yine de baktırın. Allah göstermesin, bir kaza anında sizi koruyacak şey eleman emniyet kemeridir.
  • Arabanın orijinalinde arka emniyet kemeri yoksa sorun değil. Orijinalinde var fakat görevini tam veya hiç yapmıyorsa ağır kusur sayılıyor.
  • İthal edilen ya da burda üretilen araçlarda arka emniyet kemeri 1995'te zorunlu oldu ve üretilen tüm araçlarda mevcuttu. R9 spring de de orjinalinde 95-96 modellerde var ya koltuğun arasında kalmıştır ya da söktürülmüştür zaten 2 noktalı manuel kemer sistemi var. Arka koltuk minderinin sağında ve solunda kemer tokası yoksa sökülmüştür.
  • Bizim 95 Broadway'de yok. Zaten taktırmayı düşünüyorduk.

    Ayrıca bizim serviste de yok emniyet kemeri. Araç eski model Iveco'lardan. Çok yağmur yağdığında tavandan damlıyor Bu adam nasıl servislik yapıyor?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.