Şimdi Ara

Arkada MacPherson Süspansiyon neden kullanılmıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
3.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    "Önde torsiyon olur mu, tekerler nasıl dönecek, araç mekaniği bilmiyorsun, ön taraf mutlaka bağımsız olmak zorunda" vb. gibi yorumlar yapan arkadaşlar,

    Önde de torsiyon, ya da makas gibi sistemler kullanılabilir, geçmişte kullanılmıştır da. Eski arabalarda vardır. Mesela Fiat 500'ün ilk kasasını örnek verebilirim, ön taraf bağımsız değilken arkada bağımsız süspansiyon vardır. VW Beetle de ön tarafta bağımsız süspansiyona sahip değil, bakınız VW Beetle ön süspansiyon sistemi :

     Arkada MacPherson Süspansiyon neden kullanılmıyor?



    Hatta kamyonlarda da hala oldukça yaygındır (önde torsiyon, arkada makas). Kırmızı ile çizdiğim yerde dingili görebilirsiniz :

     Arkada MacPherson Süspansiyon neden kullanılmıyor?



    Kısacası, tamam adamı sevmiyor olabilirsiniz de, emin olmadığınız, bilmediğiniz konular üzerinden cevher bulmuşçasına yüklenmeseydiniz iyiydi.

    Boşver dostum. Milletin büyük kuyruk açısı var benden dolayi. Arabadan anlamayan elemanlar kendilerini birşey zannedip bos beleş yorumluyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiat 500X . Ön ve Arkada MacPherson Süspansiyon var :) Teknik özelliklerinde yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gabriel.Espaso

    Fiat 500X . Ön ve Arkada MacPherson Süspansiyon var :) Teknik özelliklerinde yazıyor

    Sizin gibi konuyla ilgili cevap yazanlar olduğu için şanslıyız.

    Demek ki arkada da bazı araçlar kullanıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 13 Nisan 2015; 11:11:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Senin gibi troll bir adamin ciddi niyetle konu acma ihtimali hic yok millet seninle bildigin dalga geciyor adam hala arkada su niye yok diyor

    Skoda rapid volvo v40'dan 3 gomlek iyidir diyen adamsin sen nasil bir cevap bekliyorsun actigin konulardan

    yok artık bu gerçek mi ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Senin gibi troll bir adamin ciddi niyetle konu acma ihtimali hic yok millet seninle bildigin dalga geciyor adam hala arkada su niye yok diyor

    Skoda rapid volvo v40'dan 3 gomlek iyidir diyen adamsin sen nasil bir cevap bekliyorsun actigin konulardan

    yok artık bu gerçek mi ya?

    Aynen gercek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanılamaz diye birşey yok nadir de olsa bundan da türetilen nadir uygulamalarla birlikte var. Mac pherson dikey yaylanma eğilimi fazladır bu yüzden arka uygulamada istenmez camber vs kaybı fazladır bu da handikap tolerasyonunu arttırır uygulanmak istenildiğinde daha iyi düşünülmüş uygulamaya ihtiyaç duyar bu yüzden ekseriyetle tercih edilmez. Haricen dikey alan kullanımı ve titreşim transferi fazladır bunlarda arka tarafta istenmez.
  • tata indica vb. ön-arka mcpersondur . bozuk yol için iyidir.

    eski baba safkan 4wd ler de önde dingil bazlarında makasda vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bytradm -- 13 Nisan 2015; 23:55:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.

    Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraculous

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.

    Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?

    Birbirlerine çok yakın sistemler ve teknik olarak biri birinden üstün demek çok zor. Teorik olarak multilink daha geniş açıda harekete izin verdiği ve kamber açısı konusunda teorik olarak daha başarılı olduğu için daha iyi denebilir ancak farklar çok küçük ve bir taraftan bakınca da f1'de multilink den double wishbone'a geçildi yani tamamen üreticinin tercihine kalmış bir konu performans farkı gerçek hayatta yok gibi bir şey. Tabi birde şunu unutmamak lazım torsiyon çubuklu bir araç multilik/double wishbone 'a sahip bir araçtan daha iyi yol tutuşuna da sahip olabilir. Sonuçta herşey sistemde bitmiyor, suspansiyon setup'u araç ağırlığı, yüksekliği, ağırlık dağılımı, lastik yere basan yüzey ve yanağı şasi rijitliği vs vs .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 14 Nisan 2015; 20:06:56 >




  • Evet yeri gelir torsiyon da iyi yol tutabilir. Forumda torsiyon görünce direk traktör muamelesi modası var. Sanki ezelden beridir bindikleri her araba bağımsızmış gibi, ya da bağımsız her araba süper yol tutacakmış gibi, ya da torsiyonlu her araba berbat yol tutacakmış gibi...

    Zamanında Nurburgring'i kasıp kavuran Megane RS'in arkada da torsiyon sistem vardı mesela



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Nisan 2015; 19:12:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: miraculous

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.

    Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?

    Birbirlerine çok yakın sistemler ve teknik olarak biri birinden üstün demek çok zor. Teorik olarak multilink daha geniş açıda harekete izin verdiği ve kamber açısı konusunda teorik olarak daha başarılı olduğu için daha iyi denebilir ancak farklar çok küçük ve bir taraftan bakınca da f1'de multilink den double wishbone'a geçildi yani tamamen üreticinin tercihine kalmış bir konu performans farkı gerçek hayatta yok gibi bir şey. Tabi birde şunu unutmamak lazım torsiyon çubuklu bir araç multilik/double wishbone 'a sahip bir araçtan daha iyi yol tutuşuna da sahip olabilir. Sonuçta herşey sistemde bitmiyor, suspansiyon setup'u araç ağırlığı, yüksekliği, ağırlık dağılımı, lastik yere basan yüzey ve yanağı şasi rijitliği vs vs .

    Tşk ler bilgi için




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.