Bildirim
Arkada MacPherson Süspansiyon neden kullanılmıyor? (3. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Fiat 500X . Ön ve Arkada MacPherson Süspansiyon var :) Teknik özelliklerinde yazıyor -
quote:
Orijinalden alıntı: Gabriel.Espaso
Fiat 500X . Ön ve Arkada MacPherson Süspansiyon var :) Teknik özelliklerinde yazıyor
Sizin gibi konuyla ilgili cevap yazanlar olduğu için şanslıyız.
Demek ki arkada da bazı araçlar kullanıyorlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 13 Nisan 2015; 11:11:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
Senin gibi troll bir adamin ciddi niyetle konu acma ihtimali hic yok millet seninle bildigin dalga geciyor adam hala arkada su niye yok diyor
Skoda rapid volvo v40'dan 3 gomlek iyidir diyen adamsin sen nasil bir cevap bekliyorsun actigin konulardan
yok artık bu gerçek mi ya? -
quote:
Orijinalden alıntı: sonofisiris
quote:
Orijinalden alıntı: cihanair
Senin gibi troll bir adamin ciddi niyetle konu acma ihtimali hic yok millet seninle bildigin dalga geciyor adam hala arkada su niye yok diyor
Skoda rapid volvo v40'dan 3 gomlek iyidir diyen adamsin sen nasil bir cevap bekliyorsun actigin konulardan
yok artık bu gerçek mi ya?
Aynen gercek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kullanılamaz diye birşey yok nadir de olsa bundan da türetilen nadir uygulamalarla birlikte var. Mac pherson dikey yaylanma eğilimi fazladır bu yüzden arka uygulamada istenmez camber vs kaybı fazladır bu da handikap tolerasyonunu arttırır uygulanmak istenildiğinde daha iyi düşünülmüş uygulamaya ihtiyaç duyar bu yüzden ekseriyetle tercih edilmez. Haricen dikey alan kullanımı ve titreşim transferi fazladır bunlarda arka tarafta istenmez. -
tata indica vb. ön-arka mcpersondur . bozuk yol için iyidir.
eski baba safkan 4wd ler de önde dingil bazlarında makasda vardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bytradm -- 13 Nisan 2015; 23:55:10 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.
Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?
-
quote:
Orijinalden alıntı: miraculous
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.
Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?
Birbirlerine çok yakın sistemler ve teknik olarak biri birinden üstün demek çok zor. Teorik olarak multilink daha geniş açıda harekete izin verdiği ve kamber açısı konusunda teorik olarak daha başarılı olduğu için daha iyi denebilir ancak farklar çok küçük ve bir taraftan bakınca da f1'de multilink den double wishbone'a geçildi yani tamamen üreticinin tercihine kalmış bir konu performans farkı gerçek hayatta yok gibi bir şey. Tabi birde şunu unutmamak lazım torsiyon çubuklu bir araç multilik/double wishbone 'a sahip bir araçtan daha iyi yol tutuşuna da sahip olabilir. Sonuçta herşey sistemde bitmiyor, suspansiyon setup'u araç ağırlığı, yüksekliği, ağırlık dağılımı, lastik yere basan yüzey ve yanağı şasi rijitliği vs vs .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 14 Nisan 2015; 20:06:56 >
-
Evet yeri gelir torsiyon da iyi yol tutabilir. Forumda torsiyon görünce direk traktör muamelesi modası var. Sanki ezelden beridir bindikleri her araba bağımsızmış gibi, ya da bağımsız her araba süper yol tutacakmış gibi, ya da torsiyonlu her araba berbat yol tutacakmış gibi...
Zamanında Nurburgring'i kasıp kavuran Megane RS'in arkada da torsiyon sistem vardı mesela
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Nisan 2015; 19:12:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
quote:
Orijinalden alıntı: miraculous
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
Önde torsiyon kullanilmamasinin nedeni motorun altindan gececek aksin olmasinin motoru cok yukselticek olmasi yani aracta yer olmamasidir. Cogu aracta onde double wishbone olmamasinin bir nedeni de budur. Sistem cok genis oldugundan araca sigmaz. Arkaya gelirsek , torsiyon yerine macpherson hicbir kazanc saglamaz. Macpherson bagimsiz olsa da yol tutusu acisindan iyi bir sistem degildir. Multilink ve double wishbone cok daha iyi yol tutusu saglar. Ayrica macpherson bagimsiz olsada ucuz ve basit bir sistemdir. Montaj kolayligi ve maliyet tercih sebebi yapiyor. Yani torsiyo gore bir miktar konfor harici hicbir faydasi yoktur. Yol tutusu icin double whisbone veya multilink gerekir ki konfor ses vibrasyon konusunda da macpberson daha kotudur.
Hocam. Multilink ile double wishbone'un birbirlerine göre göre avantajları ve dezavantajları nelerdir? Hangisi yol tutuş ve konfor bakımından daha iyidir?
Birbirlerine çok yakın sistemler ve teknik olarak biri birinden üstün demek çok zor. Teorik olarak multilink daha geniş açıda harekete izin verdiği ve kamber açısı konusunda teorik olarak daha başarılı olduğu için daha iyi denebilir ancak farklar çok küçük ve bir taraftan bakınca da f1'de multilink den double wishbone'a geçildi yani tamamen üreticinin tercihine kalmış bir konu performans farkı gerçek hayatta yok gibi bir şey. Tabi birde şunu unutmamak lazım torsiyon çubuklu bir araç multilik/double wishbone 'a sahip bir araçtan daha iyi yol tutuşuna da sahip olabilir. Sonuçta herşey sistemde bitmiyor, suspansiyon setup'u araç ağırlığı, yüksekliği, ağırlık dağılımı, lastik yere basan yüzey ve yanağı şasi rijitliği vs vs .
Tşk ler bilgi için
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X