Şimdi Ara

Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
15.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • olaya kaza ceya çarpma desekte durum başka bir boyuta girmese.
  • Farklı yöne çekeyim;
    Öndeki araçtakilerin boyunları
    2 kere hafifçe arkadan çarptılar, ikisinde de 3-4 gün boynum ağrıdı.
    Hızlı bir çarpışmayı düşünemiyorum bile.
  • Burada yüz defa yazdım..Yine yazıyorum..Arkası düz HATBACK araba almayın...Arka koltukta oturanlar her an her zaman bulutlara doğru uçmaya başlayabiliyorlar...Bizim ülkemiz Avrupa değil...TÜRKİYE....Ve her zaman SEDAN araba daha yakışıklı ve güvenlidir..Arka koltuktaki sevdikleriniz için sedan , sedan yine sedan diyorum...Nokta...
  • Sedan ve HB araba arasında fazlaca bir güven farkı yoktur. Ancak araba büyüdükçe ezilip-büzülme haddi de büyür. Ancak unutmayın, araba büyüdükçe çoğunlukla ağırlaşacağı için enerjiyi soğurana kadar daha çok ezilip büzülebilir. Aynı sağlamlıkta ve ağırlıkta iki araç arasında uzun olanın avantajı vardır. Onun dışında HB-Sedan çok farklı değildir. Sedan akordiyon gibi içeri göçer. Arka kısmı Hafif malzemeden yapılır. HB o kadar kolay göçmez. Önemli olan şase ve direklerdir. Dışarıdaki sacın hiç bir önemi yoktur. Dolayısı ile HB ile sedan arasında çok fark olmaz. Ama her zaman elma ile elma karşılaştırın. Focus sedan vs. Focus HB şeklinde. Yoksa Auris ile gidip S60'ı karşılaştırmayın.

    Aracınızda çocuk-bebek varsa ve/veya arka koltuklar çok kullanılıyorsa güvenlik için büyük araba önemlidir. Ancak arabanın ne olduğu da önemlidir. Örneğin küçük de olsa Auris, Hyundai Accent'den daha güvenlidir... Her zaman elma ile elmayı karşılaştırın. Aracın ağır olması büyük kazalarda her zaman bir dezavantajdır. Bunu unutmayın. Ancak çok hafif diye pug 108 güvenli demek değildir. Bunun çok ince bir dengesi var.

    Hafiflik siz çarpıyorsanız çok önemli. Ancak biri size çarpıyorsa işiniz tamamen şans. Ağır bir araç çarparsa hem kendine hem size büyük hasar verir. Hafif araç çarparsa daha az hasar verir. Mesela iki ağır aracın çarpışması kaza şiddetini çok büyütür. İzlediğiniz kaza videolarının tamamında bunu gözleyebilirsiniz.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Arkadan çarpmalarda siz önde iseniz ve gelen arabayı dikiz aynasından gördüyseniz ve önünüzde 5 metre de olsa yer varsa aracı boşa alın ve ayağınızı frenden bırakın. Arkadakinin çarpmasıyla aracınız öne fırlayacak, hasar daha az olacaktır. Ancak sizin de önünüzdekine çarpmayacak ayarı tutturmanız gerekir. O hız ile duramayıp öndekine çarparsanız masrafınız büyür. Zira bizlerin bindiği her aracın önü, arkasından daha pahalıdır.

    Aynı mantıkla arkadan çarpanın masrafı çoğu zaman daha büyük olacaktır. Çarpılanın hasarı büyük olsa da genelde toplanabilecek durumda olur. Arkadan çarpan araba duruma göre pert olur. Güvenlik açısından hangisi iyi durumda diyecek olursanız, ben çarpılan olmayı tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 1 Haziran 2012; 10:08:30 >




  • Passat'a Şahin arkadan çarptı ışıklarda (2000 model civarı passattı), passatın tamponunda sadece çizik vardı. Şahin ise radyatör filan patladı, farlar dağıldı, tampon kırıldı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: postacitr

    arkadan çarpan fren yaparak çarptı ise en çok hasarı o görür...



    bilimsel bir dayanağı varmı ??? (etki-tepki vb) Bunu hangi fizik yasası açıklar ???

    Soyle dusun, fren yaptigin icin aracin onu alcaliyir ve ondeki aracin altina giriyor. Onda sadece tampon gidiyor sende ise tampon farlar kaput..vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadan çarpanın hem bu dunyası gem öbür dunyası gider arkadan çarpan daha cok hasar alır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın Taşkafanın yazdıkları % 100 doğru ve yerinde tespittir.

    Uzun araçla kısa araç arasında çok büyük farklar vardır bana göre çarpma anında, arkadan çarpan araç 0.60 cm sonra ailene zarar verebilir. Birde 1 metre zarar verir. Bence uzun olması dahada büyük avantajdır.Şahsi görüşüm.
  • Ben otogar yolunda 30 la onde ki eski kasa fiestaya arkadan tam ortadan vurdum.onun arka tamponun koseleri hafif atti ve birkac cizik olustu.benim sag camurlugun on tamponla bittigi yer disari atti ,on tamponun sag far kismi da atti disari camurluktan dolayi vee sag farin butun disleri kirildi dans ediyordu camurlugun ustunde.elimle camurlukl tamponu otutturdum fari da sanayide sabitlestirdim.ama on tamponun citroen armasinin oldugu yerde , kaputu acinca iceride sabit durmasini sglayan plastik vida da kiirilmis.ama tampon oynamiyor yerinden ve yamuk durmuyor.bir ara hallederim belkide onu da.


    Bu arada aracim eski kasa c4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçların ön tarafı sürücü ve yolcuların güvenliği için gelen darbeleri absorbe etmesi için daha elastik ve yumuşaktır arkaya göre çok çabuk dağılır. Defalarca konu açıldı bunun için biraz araştırma yaparsanız daha detaylı bilgi edinirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan vuran dezavantajlı herhalde bizim palio weekend' e arkdan sahin vurmuştu -plastik tampon sayesinde muhtemelen- bir şey olmamıştı sadece sürtünme izi vardı ama şahin orda kaldı çalışmadı karbüratör delinmişti sanırım su gibi bir şey akıtıyordu ön taraftan.
  • En çok hasarı arkadan vuran alır çünkü hasarı o öder
  • Arabaya da bağlı biraz

     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?


     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?


     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozcanpht -- 1 Haziran 2012; 11:54:34 >




  • Sonuçta çarpan aracın kaputunun altında bir sürü şey var, bu da belli bir ağırlık ve dayanıklılık sağlar diye düşünüyorum. Öndeki araçta ise sadece bagaj boşluğu. Çarpışma şiddetliyse vuran aracın farları falan dağılır ama öndeki aracın arka tamamen gider diye düşünüyorum. Tabii ki bu iki aracın da aynı marka ve model olduğu varsayılırsa geçerli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cacophony.

    Sonuçta çarpan aracın kaputunun altında bir sürü şey var, bu da belli bir ağırlık ve dayanıklılık sağlar diye düşünüyorum. Öndeki araçta ise sadece bagaj boşluğu. Çarpışma şiddetliyse vuran aracın farları falan dağılır ama öndeki aracın arka tamamen gider diye düşünüyorum. Tabii ki bu iki aracın da aynı marka ve model olduğu varsayılırsa geçerli.

    Ya araç Ferrari,porsche,r8 gibi arkadan motorluysa??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StainlessSteel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cacophony.

    Sonuçta çarpan aracın kaputunun altında bir sürü şey var, bu da belli bir ağırlık ve dayanıklılık sağlar diye düşünüyorum. Öndeki araçta ise sadece bagaj boşluğu. Çarpışma şiddetliyse vuran aracın farları falan dağılır ama öndeki aracın arka tamamen gider diye düşünüyorum. Tabii ki bu iki aracın da aynı marka ve model olduğu varsayılırsa geçerli.

    Ya araç Ferrari,porsche,r8 gibi arkadan motorluysa??

    O zaman vuran araç daha fazla hasar görür. Yandan motorlu araç falan dersen de ikisi de aynı zararı görür.




  • Büyük ölçüde arkadan çarpmalar otoyollarda ve arabaların hızlı seyrettiği yollarda oluyor...Ben SEDAN araba daha güvenlidir diyorum...Neden ? Biz ailece uzun yol seyahatlerine nasıl çıkıyoruz ? Mesela tatile giderken ? Arka bagaj ağzına kadar dolu...Valiz, koli, poşet , terlik ne varsa dolduruyoruz.. Şimdi ayının bir geldi gümmmm diye arkadan patlattı...O kadar valizi bagajı içeri göçürecek, Arka bagajı en az 1 mt içeri göçürecek...Ondan sonra ARKA KOLTUKTAKİLERE zarar verecek..En önemlisi oradaki valizler az çok çarpmayı hafifletir..Emer.. Oysa hatback arabalarda yani arkası düz olan otomobillrde çarpan araba arkadan 1 mt girdimi...Arka koltuktakiler ÇOK FAZLA zarar görür....Allah hiç birinize kaza, bela ,musibet vermesin..Ben böyle düşünüyorum..Ve SEDAN arabaları çok seviyorum...Saygılarımla.. Soruya cevap...Arkadan vuran araç daha çok zarar görür..Kasko beş kuruş para ödemiyor..8 de 8 suçlusun diyor..Trafik sigortası çarpılan arabanın zararını ödüyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 1 Haziran 2012; 12:17:58 >




  • Bilmiyorumda ben nerden vursam hep az hasar benim araçta oluyordu. İnş böylede devam eder
  • Bir video vardı. 3-şeritli otoyolda ağır bir SUV küçük bir sedana arkadan hızla çapıyor. Sedanda hafif hasar var, doğrusallığı bozulmadan yoluna devam ediyor. SUV yön değiştiriyor, hızı yüksek olduğu için yan döndüğünüde çok hızlı taklalar atıyor. Bariyerlerden karşı yöne geçerken sürücü yan camdan fırlıyor karşı yönde orta şeride düşüyor. Araba karşı yönde emniyet şeridine savruluyor, sürücünün üzerinden bir araba geçiyor.

    Bence mümkünse çarpmamak lazım. Senede 20 bin kaza oluyorsa 20 bini de farklı şekilde oluyor.

    * * *

    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Farklı yöne çekeyim;
    Öndeki araçtakilerin boyunları
    2 kere hafifçe arkadan çarptılar, ikisinde de 3-4 gün boynum ağrıdı.
    Hızlı bir çarpışmayı düşünemiyorum bile.


    İki defa yaşadım bunu. Aynı marka, aynı renk, aynı sağ arkadan frensiz çarptılar. İki arabadaki hasar da birbirine benziyordu herhalde hızları da yakındı. Biri arkasına bakıyormuş, diğerinin freni tutmamış. Sadece benim bulunduğum arabalar farklı, biri ~1150 kg resmi kaza testi yok, diğeri ~1650 kg kaza testi var ve iyi. İkisinde de ışıklarda bekliyorduk.

    Hafif olanda şok yaşadım. Ne olduğunu anlamadım. 20 sn sonra anladığıma göre kemere ve kafalığa çarptım. Elimdeki kalemin kapağı fırlamıştı. Bir hafta boyunca boynum ağırdı inceden.

    Ağır arabada arkadan bir ses geldi. Ben de biraz ileri gittim. Ses çok yakındı yoksa bana mı çarptılar dedim. Arkaya baktım, evet bana çarpmışlar. Kemere veya kafalığa dokunmadım.

    Sonra bir gün, ağır arabaya Magirus minibüslerden çarptı. Galiba 3.5 ton gibi ağırlığı varmış onların. Ama bu ilk defa off-set değil %100 denk bir çarpmaydı. (Bu defa tutturdular :) Tabii ki frene basmış ve tabii ki yine kavşakta bekliyordum :) Benden gelen lastik sesine göre herhalde bir metre kadar ileri gittim. Hasar olmamasına, şoförün frene basmış olmasına rağmen en çok savrulma, ileri gitme bunda oldu. Kemere dokunmadım.

    Çıkardığım dersler.

    1. Kaza testleri önemli.

    2. Ağırlık önemli ama sizden ağırları var. Daha büyük kazalar var. Emniyet kemerini takmak yetmez, doğru ve sıkı şekilde takmak gerekir.

    3. Kaza testleri önemli. Sadece yıldızlara değil yakına da bakılmalı, sensör datalarına bakılmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    Arabaya da bağlı biraz

     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?


     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?


     Arkadan çarpmalarda en çok hasarı kim görür?


    citroen sapasağlam,bide symbole bak:)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.