Şimdi Ara

Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
44
Cevap
2
Favori
88.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

    Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

    Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    fan tam 90 derecede uzun süre dur kalk yapınca çalışıyor.radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor 90 dereceyi görünce akışı hisettiricek kadar termostat açılıyor. yerinde 10 dakka kadar çalışırsa yine fan açıyor 90 da stabil bir şekilde kalabiliyor önden rüzgar gelmezse.verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar inceleyeceğim. kalorifer 90 derecedeyken iyi ama uzun yolda tat vermiyor. kalorifer açıkken araç daha geç ısınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezodo -- 25 Mart 2013; 12:08:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

    Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

    Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    fan tam 90 derecede uzun süre dur kalk yapınca çalışıyor.radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor 90 dereceyi görünce akışı hisettiricek kadar termostat açılıyor. yerinde 10 dakka kadar çalışırsa yine fan açıyor 90 da stabil bir şekilde kalabiliyor önden rüzgar gelmezse.verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar inceleyeceğim. kalorifer 90 derecedeyken iyi ama uzun yolda tat vermiyor. kalorifer açıkken araç daha geç ısınıyor.

    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 25 Mart 2013; 20:46:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

    Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

    Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    fan tam 90 derecede uzun süre dur kalk yapınca çalışıyor.radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor 90 dereceyi görünce akışı hisettiricek kadar termostat açılıyor. yerinde 10 dakka kadar çalışırsa yine fan açıyor 90 da stabil bir şekilde kalabiliyor önden rüzgar gelmezse.verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar inceleyeceğim. kalorifer 90 derecedeyken iyi ama uzun yolda tat vermiyor. kalorifer açıkken araç daha geç ısınıyor.

    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/

    Alıntıları Göster
    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.




  • Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...




  • Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..




  • Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 28 Mart 2013; 19:41:44 >




  • Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/



    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


    bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...




  • Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/


    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


    bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

    Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

    Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

    Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

    Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

    Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

    Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wanted007 -- 30 Mart 2013; 1:31:00 >




  • Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/


    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


    bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

    Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

    Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

    Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

    Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

    Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

    Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...

    sehir içinde geçte olsa doksanı görüyor bir kaç gündür havada ısındı iyice buralarda. 90dan aşağıda düşmüyor ne rölantide nede şehir içinde ama önün açıkk 40 50km hızlarda bile aşağıya iniyor.eski temostatlarıma bahsettiğin deneyi yaptım takılan dahil hepsinde 87 derece yazıyordu zaten ve görevlerini tencerde gayet güzel yerine getiriyorlar wanted007. problemi olmayan iki arabam vardı zaten 2004 coroll hb ve hatunun dizel 207 outdoor corollayı yiğenime satıp bunu aldım buraya gelirken. 65bin km de aracı satıp 250000 km a3 biraz merak birazda 1997 ilk kasa olmasından aldım. sağıyla soluyla uğraşmak hoşuma gidiyor aslında. motorum honda cbf 150 onunda bakımlarını ben yapıyorum bisikletin her parçasını değiştirdim nerdeyse. mekanik işlere karşı bir tutkum var.burda aldığım ev müstakil biraz garajda yağa bulaşmak zevkli oluyor ne yalan söyliyim.diş hekimiyim her şeyi düzgün yapılmış bir kanal tedavisinin çekime gitmesi gibi bir şey yaşadığım ama inan bulacağım sorunu. vw servisinden orjinal logolu termostatda işe yaramazsa ustada manifoltu söküp biraz kucalayacağız üst kapağa kadar yolu var haziran sonu .olmadı trigerle birlikte yeni bir devirdaim pompası takarım oda olmadı kışları bir karton işimizi görü herhalde.. her şey için teşekkürler sonuçtan muhakkak haberin olucak..




  • Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/


    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


    bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

    Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

    Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

    Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

    Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

    Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

    Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...

    sehir içinde geçte olsa doksanı görüyor bir kaç gündür havada ısındı iyice buralarda. 90dan aşağıda düşmüyor ne rölantide nede şehir içinde ama önün açıkk 40 50km hızlarda bile aşağıya iniyor.eski temostatlarıma bahsettiğin deneyi yaptım takılan dahil hepsinde 87 derece yazıyordu zaten ve görevlerini tencerde gayet güzel yerine getiriyorlar wanted007. problemi olmayan iki arabam vardı zaten 2004 coroll hb ve hatunun dizel 207 outdoor corollayı yiğenime satıp bunu aldım buraya gelirken. 65bin km de aracı satıp 250000 km a3 biraz merak birazda 1997 ilk kasa olmasından aldım. sağıyla soluyla uğraşmak hoşuma gidiyor aslında. motorum honda cbf 150 onunda bakımlarını ben yapıyorum bisikletin her parçasını değiştirdim nerdeyse. mekanik işlere karşı bir tutkum var.burda aldığım ev müstakil biraz garajda yağa bulaşmak zevkli oluyor ne yalan söyliyim.diş hekimiyim her şeyi düzgün yapılmış bir kanal tedavisinin çekime gitmesi gibi bir şey yaşadığım ama inan bulacağım sorunu. vw servisinden orjinal logolu termostatda işe yaramazsa ustada manifoltu söküp biraz kucalayacağız üst kapağa kadar yolu var haziran sonu .olmadı trigerle birlikte yeni bir devirdaim pompası takarım oda olmadı kışları bir karton işimizi görü herhalde.. her şey için teşekkürler sonuçtan muhakkak haberin olucak..

    Aynı mekanik tutkusu bende de var. Sırf bu yüzden bazen müstakil bir evde oturmamanın sıkıntısını çekmiyor değilim Apartmanda oturunca evin önünde bahçe de olmayınca maalesef birşey yapamıyorum. Ben çözümü şöyle buldum çekiyorum ustamın dükkanına o işine bakıyor bende arabamla ilgileniyorum. İşleri bitince oda bana katılıyor kafa kafaya verip sorun varsa çözüyoruz Kanal tedavisinin çekime gitmesi örneği de senin olayı tam anlatıyor.. Gerçekten sorunun çok ilginç herşey yerli yerinde ama ters giden birşeyler var... İnşallah çözümünü bulursun. Sorunun çözülünce sonucu merakla bekliyorum. Geçmiş olsun tekrardan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar

    Orijinalden alıntı: wanted007

    Orijinalden alıntı: odotenar


    "radyatör alt hortumu 75 dereceden sonra hafif ılık hale gelmeye başlıyor"

    Bence fazla derine inmeden sen termostata yönel tekrardan. Çünkü söylediğin tamamen termostat kaynaklı bir sorun. Büyük ihtimalle düşük ısıda açan yani 70 lik termostat takılmıştır aracına. Yani aracınla hızla giderken motor sıcaklığın 70 derecelerde sabit kalıyorsa ve sadece durduğunda rölantide uzun süre çalışınca 90 dereceleri görüyorsan termostatın 70lik termostattır. 87-92 lik termostat taktır hiçbir sorunun kalmaz inşallah. Normalde yolda giderken de sıcaklığın 90 derecelerde sabit kalması gerekir.

    Bu şekilde kaloriferden randıman alamaman gayet normal.

    Son söylediğin de gayet normal. Yani kalorifer açıkken araba daha geç ısınır. Ayrıca aklında bulunsun yazın hararet şüphesi yaşadığın anda kaloriferi açman arabayı rahatlatır. Tabi dayanabilirsen

    Araştırırken gördüm seninle aynı sorunu yaşayan audi sahibi birileri var. Aşağıdaki linki incele istersen.. Geçmiş olsun umarım sorununu biran önce çözersin...

    http://www.audiclubtr.com/f22/audi-turkiye-a4-b6-1-9tdi-motor-sicakligi-sorunu-1626/


    takılan termostatlar ve çıkanlar hep 87 derecelik yan sanayi ürünleriydi behr marka orjinal ürün deneyeyim birde. zannederim burdan başlamak en akıllıcası. teşekkürler ilginize.

    Gerekten çok ilginç ve yaşadığım için biliyorum çok sinir bozucu bir durum.. Ozaman şu an için en iyi çözüm orijinali ile denemek olacak. Daha da fayda etmezse başta söylediğim gibi tesisatın komple gözden geçirilmesi gerekebilir.

    Bu arada aracının modeli neydi? Servis kitapçığını bi araştırabilirim...

    AUDİ A3 atraction 1.6 8 valfe akl motor 102 beygir 1997 model düz vites. çok teşekkürler..

    Rica ederim keşke daha fazla yardımcı olabilsem.

    1997 Model Audi a3 servis kitapçığını buldum. Ordaki soğutma sistemi için olan resmi ve açıklamayı ekliyorum. Direk AKL 1.6 motor olarak bulamadım fakat 1.8 turbo ile diğer motor türlerinin çalışma mantığı ayı diye açıklama yapılmış kitapçıkta... Bu arada dili rusçaydı rusçadan türkçeye çevirdim google da yazıyı ve resmi olduğu gibi yüklüyorum. Kolay gelsin inşallah sorunun hallolur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    Soğutma sistemi
    GENEL BİLGİLER
    Motor soğutma devresi 1.8 l turbo


    1 - Radyatör
    2 - Yağ Soğutucu
    3 - su pompası / termostatı
    4 - baş / yan silindir
    5 - genleşme tankı
    6 - turbo
    7 - emme manifoldu
    8 - radyatör ısıtıcı
    9 - ATF soğutucu (Sadece otomatik şanzıman bulunan modellerde)

    Diğer motor soğutma devresi aynı prensip üzerine inşa edilmiştir.

    Motor soğuk iken, soğutucu kafası ve motor bloğu ısıtıcısı ve ısı değiştirici bölmesine dolaşır. Soğutma suyu termostat sıcaklığı büyük bir soğutma devresi açılır gibi. Soğutucu radyatör sürekli çalışma pompa geçer. Sıvı radyatör boyunca aşağıya doğru geçer ve içinden geçen hava soğutulur.

    Sistemin soğutma verimliliğini artırmak için sıcaklığın bir fonksiyonu tarafından yönlendirilen bir fanatiği.
    Yönetim radyatör genleşme tankı içinde sola vidalanmış bir iki-aşamalı termal anahtar ile gerçekleştirilir. +92 ° 'den 97' ye soğutma sıvısı sıcaklığı ° C sıcaklık anahtarı bir birinci aşama fan (devir sayısı yarısı) içerir. Soğutma suyu sıcaklığı +99 ° 'den 105 ° C, tam hızda fan artarsa.

    Fan her zaman, ve termostatik kontrol motor soğutucu çalışma sıcaklığının akım durumu çalışmıyor olması nedeniyle daha hızlı bir şekilde sağlanır ve yakıt tüketimini azaltır.


    bu gün işten erken çıkıp bahçede motorun üst kapaklarını çıkarıp sizin gönderdiğiniz ve benim bir ingiliz sitelerinden indirip yazdırdığım şemalar üzerinden tüm hortumları takip ederek ne yazıkki bir sorun olmadığını gördüm.akl şemasıda sizin gönderdiğinizle aynı turbo dışında tabi.değişi renk kalemlerle şema üzerinde iki defa daha kontrolden sonra açmışken hava filitre ünitesini boğaza kadar söktüm. filitre kutusu boğaza giden boru map sensörü boğaz kelebeği derken tüm parçaları balata spreyiyle iyice temizledim. map sensörünü sprey sıkmadan alkolle sildim sadece.herşeyi topladım arabayı çalıştırdım problem yok. iyi bari kapatayım kapakları derken sıkıntımın geçmediğini farkettim.bende termostata giden radyotör hortumunu söküp beklemeye koyuldum ve hareret 90 dercyi görmeden termostat açmadı. hala sıkıntım geçmedi yani sorun termostatada değil. okulla kapanınca hatunun arabayı yada motosikleti kullanıp bu arabayı silifkede ki mahmut ustaya bırakacağım bakalım ne olacak.çocukları okula götürüp getirmek zorunda olmasak çoktan bırakmıştım ama neyse..bulunan problemi haziran sonunda umarım gülerek yazarım. herşey için teşekkürler...

    Rica ederim odotenar sıkıntının geçmemesine üzüldüm. Yaptığın işlemleri okudum ve daha çok üzüldüm. Anladığım kadarıyla aracıyla çok ilgilenen birisin... Bu arada cümlenin sonuna yakın bir yerde demişsin 90 dereceye gelmeden termostat açmadı diye. Bir deneme daha yapabilme imkanın varmı acaba. Belki de normal değerinde açıyor ama açık kalıyordur! Tekrar kapanma derecesi 87 olması lazım..

    Birde şöyle bir ilginçlik var. Termostatta sorun yok 90 derecede açıyor. Ama bu durumda da sabah ilk çalıştırdığınızda önce 90 dereceye gelip sonra düşmesi gerekirdi... Yani eğer termostat 90 derecede açıyorsa bir kere dahi olsa aracın mutlaka 90 dereceye gelmesi gerekirdi...

    Son olarak yazdıklarıma istinaden şöyle bir deneme daha yapabilirmisin: Sabah aracı çalıştırdıktan sonra durmadan yola devam et. ama rölantide kalmasın ve dediğim gibi aralarda bekleme yapmadan uzun yola çıkmış gibi durmadan devam et. 90 dereceyi görürsen ve sonra ısı 70 lere kadar gerilerse sorunun termostatın açık kalmasıdır. Sürekli termostat diyorum ama inanki sorununun başka mantıklı açıklaması yok. Termostat sağlıklı çalışsa mutlaka 90 dereceyi görürdün ve 90 derecede sabit kalırdı araç..

    Birde istersen derece bul termostatı sök derece ve termostatı su dolu kazana koy ısıtmaya başla. Açıldığı ısı 90 dereceyi görürsen sorun yok (ki açıldığı ısının 90 derece olduğunu söylemişsin). Sonra biraz daha ısıt ve kazanı soğumaya bırak. Derecedeki değer olarak 87 yi gördüğünde termostatın tekrar tamamiyle kapanmış olması lazım. Eğer öyle değilse yani 90 da açıp açık kalıyorsa 87 de kapanmaz...

    Maalesef başka da önerebileceğim birşey yok :(

    Umarım sorununu biran önce çözersin ve dediğin gibi gülerek anlatırsın...

    sehir içinde geçte olsa doksanı görüyor bir kaç gündür havada ısındı iyice buralarda. 90dan aşağıda düşmüyor ne rölantide nede şehir içinde ama önün açıkk 40 50km hızlarda bile aşağıya iniyor.eski temostatlarıma bahsettiğin deneyi yaptım takılan dahil hepsinde 87 derece yazıyordu zaten ve görevlerini tencerde gayet güzel yerine getiriyorlar wanted007. problemi olmayan iki arabam vardı zaten 2004 coroll hb ve hatunun dizel 207 outdoor corollayı yiğenime satıp bunu aldım buraya gelirken. 65bin km de aracı satıp 250000 km a3 biraz merak birazda 1997 ilk kasa olmasından aldım. sağıyla soluyla uğraşmak hoşuma gidiyor aslında. motorum honda cbf 150 onunda bakımlarını ben yapıyorum bisikletin her parçasını değiştirdim nerdeyse. mekanik işlere karşı bir tutkum var.burda aldığım ev müstakil biraz garajda yağa bulaşmak zevkli oluyor ne yalan söyliyim.diş hekimiyim her şeyi düzgün yapılmış bir kanal tedavisinin çekime gitmesi gibi bir şey yaşadığım ama inan bulacağım sorunu. vw servisinden orjinal logolu termostatda işe yaramazsa ustada manifoltu söküp biraz kucalayacağız üst kapağa kadar yolu var haziran sonu .olmadı trigerle birlikte yeni bir devirdaim pompası takarım oda olmadı kışları bir karton işimizi görü herhalde.. her şey için teşekkürler sonuçtan muhakkak haberin olucak..

    Aynı mekanik tutkusu bende de var. Sırf bu yüzden bazen müstakil bir evde oturmamanın sıkıntısını çekmiyor değilim Apartmanda oturunca evin önünde bahçe de olmayınca maalesef birşey yapamıyorum. Ben çözümü şöyle buldum çekiyorum ustamın dükkanına o işine bakıyor bende arabamla ilgileniyorum. İşleri bitince oda bana katılıyor kafa kafaya verip sorun varsa çözüyoruz Kanal tedavisinin çekime gitmesi örneği de senin olayı tam anlatıyor.. Gerçekten sorunun çok ilginç herşey yerli yerinde ama ters giden birşeyler var... İnşallah çözümünü bulursun. Sorunun çözülünce sonucu merakla bekliyorum. Geçmiş olsun tekrardan...

    Alıntıları Göster
    orjinal parça ve değişen bir şey yok. Bir yerden çeviriyor suyu ama anlayamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezodo

    orjinal parça ve değişen bir şey yok. Bir yerden çeviriyor suyu ama anlayamadım.
    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezodo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....

    Alıntıları Göster
    aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar. aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir. soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir. bir de termostat :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


    aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

    aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

    soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

    devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

    aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

    aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

    bir de termostat :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 18 Nisan 2013; 17:17:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


    aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

    aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

    soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

    devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

    aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

    aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

    bir de termostat :D


    önceki mesajlarımı da okursanız sevinirim. araç durduğu yerde de gaz versem dahi neredeyse 15 dk da anca ısınıyor. araç 97 model ama değişen parçası yok ama tampon işlem görmüş plastik karter korumasını kesmişler. diğer hava girişleri normal. gaz beynini koymak için hava filtresine giden borulardan birini çıkarmışlar 40 cm lik ara parça onun ucu da akünün altına denk geliyor...radyatörler de araçla yaşıt tıkanıklık delik söz konusu değil. sıvı miktarı minumumun biraz üzerinde. fan gazdan bağımsız 90 deerceyi görmeden çalışmıyor...devir daim pompası bu sıra benimde favorim ama yüksek hızlardaki soğumayı açıklamıyor. termostat ve müşür değişimleri tekrar tekrar denendi ne yazık ki sonuç aynı...termostat kapağı ve contası yenilendi...yağ castrol magnetic 10/40 yanlış hatırlamıyorsam bujileri ve kabloları da değiştirdim buji boch çıktı ben ngk buji taktırdım daha iyi oldu... tüm filtreleri de değişti. diskleri de direksiyon sallıyor diye değiştirdim her şey iyi durumda... araç 257000 km de
    7000 km dir bende 219000 km de kayseri maksimumda motor tam rektefe edilmiş performansı sesi harika benzinde 210 km de yarım saat yol bile aldım ama bir türlü hararet göstergesini 90 sabitlemedi . eski sahibi farkında bile değilmiş.. 7 kasımda aldım 15 kasımdan beri uğraşıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


    aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

    aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

    soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

    devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

    aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

    aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

    bir de termostat :D


    önceki mesajlarımı da okursanız sevinirim. araç durduğu yerde de gaz versem dahi neredeyse 15 dk da anca ısınıyor. araç 97 model ama değişen parçası yok ama tampon işlem görmüş plastik karter korumasını kesmişler. diğer hava girişleri normal. gaz beynini koymak için hava filtresine giden borulardan birini çıkarmışlar 40 cm lik ara parça onun ucu da akünün altına denk geliyor...radyatörler de araçla yaşıt tıkanıklık delik söz konusu değil. sıvı miktarı minumumun biraz üzerinde. fan gazdan bağımsız 90 deerceyi görmeden çalışmıyor...devir daim pompası bu sıra benimde favorim ama yüksek hızlardaki soğumayı açıklamıyor. termostat ve müşür değişimleri tekrar tekrar denendi ne yazık ki sonuç aynı...termostat kapağı ve contası yenilendi...yağ castrol magnetic 10/40 yanlış hatırlamıyorsam bujileri ve kabloları da değiştirdim buji boch çıktı ben ngk buji taktırdım daha iyi oldu... tüm filtreleri de değişti. diskleri de direksiyon sallıyor diye değiştirdim her şey iyi durumda... araç 257000 km de
    7000 km dir bende 219000 km de kayseri maksimumda motor tam rektefe edilmiş performansı sesi harika benzinde 210 km de yarım saat yol bile aldım ama bir türlü hararet göstergesini 90 sabitlemedi . eski sahibi farkında bile değilmiş.. 7 kasımda aldım 15 kasımdan beri uğraşıyorum..

    önceki mesajlarınızın hepsini okudum da yazdım yazacaklarımı. aracınızın motoru rektefiye görmüş yani tamamen açılmış. sorununuz birçok şeyden oluyor olabilir. insanlar boşuna araba satarken motora anahtar değmedi diye reklam yapmıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    devir daim pompasının yarattığı basınç uygun değil ve yüksekse ki gaz verdikçe bu basınç artacaktır...Böyle bir durum termostatın kaçırmasına neden olabilir mi ?

    Zannetiyorum ek su deposu kapağı fazla basıncı dışarı atmak üzere ayarlanmıştır. Yani basınç artarsa ve belli bi seviyenin üzerine çıkarsa kapak o basıncı dışarı atar. Haa atmasa dahi basıncın termostata etki edeceğini zannetmiyorum. Senin devirdaim hortumları haddinden fazla şişiyormu?

    Gerçekten çok ilginç bir sorunun var işin içinden çıkamadım :S

    hortumlarda rölantide şişme yok kelebekten 3000 devir gaz verince şişme oluyor oda normal sayılır düzeyde. kapaktan şüphelenip kapaksız gezdim sonuç yine aynı....


    aracının ön panelindeki ve tamponun altındaki rüzgarlık falan denilen plastik parçaları kontrol et. eksik plastik parça falan var mı? bir yerlerden hava geliyor ve motor suyunu aşırı ısıtıyor olabilir. yolda giderken görmüşşünüzdür. kışları arabaların önüne soğuk hava çarpıp da motor ısısını aşırı düşürmesi diye gazete koyarlar.

    aracınızda termik var mı bilmiyorum ama eğer termik bozulduysa muhtemelen takılı kalmıştır ve gaza bastığınızda eski sistem araçlar gibi vantilatörün de deviri hızlanır. bu da bir etken olabilir.

    soğutma suyu miktarınızı kontrol edin fazla olabilir.

    devirdaim pompasının da farklı ve yanlış takılabilmiş olabileceğini düşünüyorum. yani uygun olmayan büyük çapta ve ya daha fazla devirdaim yapabilen bir pompa takılmışsa da bu sorun olabilir zannımca. takılması mümkün mü bilmiyorum ama bir de onu kontrol edin.

    aracın radyatörü kendi orjinal radyatörü mü onu da bi kontrol edin. kalorifer radyatörünü kontrol edin.

    aracın yağını ne koydunuz bilginiz var mı? daha kalın yağ kullanmayı deneyin.

    bir de termostat :D


    önceki mesajlarımı da okursanız sevinirim. araç durduğu yerde de gaz versem dahi neredeyse 15 dk da anca ısınıyor. araç 97 model ama değişen parçası yok ama tampon işlem görmüş plastik karter korumasını kesmişler. diğer hava girişleri normal. gaz beynini koymak için hava filtresine giden borulardan birini çıkarmışlar 40 cm lik ara parça onun ucu da akünün altına denk geliyor...radyatörler de araçla yaşıt tıkanıklık delik söz konusu değil. sıvı miktarı minumumun biraz üzerinde. fan gazdan bağımsız 90 deerceyi görmeden çalışmıyor...devir daim pompası bu sıra benimde favorim ama yüksek hızlardaki soğumayı açıklamıyor. termostat ve müşür değişimleri tekrar tekrar denendi ne yazık ki sonuç aynı...termostat kapağı ve contası yenilendi...yağ castrol magnetic 10/40 yanlış hatırlamıyorsam bujileri ve kabloları da değiştirdim buji boch çıktı ben ngk buji taktırdım daha iyi oldu... tüm filtreleri de değişti. diskleri de direksiyon sallıyor diye değiştirdim her şey iyi durumda... araç 257000 km de
    7000 km dir bende 219000 km de kayseri maksimumda motor tam rektefe edilmiş performansı sesi harika benzinde 210 km de yarım saat yol bile aldım ama bir türlü hararet göstergesini 90 sabitlemedi . eski sahibi farkında bile değilmiş.. 7 kasımda aldım 15 kasımdan beri uğraşıyorum..

    önceki mesajlarınızın hepsini okudum da yazdım yazacaklarımı. aracınızın motoru rektefiye görmüş yani tamamen açılmış. sorununuz birçok şeyden oluyor olabilir. insanlar boşuna araba satarken motora anahtar değmedi diye reklam yapmıyorlar.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler bir rektefiye ustasına gösteriyim bari....haziran sonu ilgilenebileceğim durumu yine burada paylaşırım herkese tekrar teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezodo

    teşekkürler bir rektefiye ustasına gösteriyim bari....haziran sonu ilgilenebileceğim durumu yine burada paylaşırım herkese tekrar teşekkür ederim...
    3 cü hararet müşürü ve kabloları değişti araç normal artık..devir daim pompasından geldiği düşünülen ses sağ tekerde ki bilyelerden miş değişti.sağ ve sol rot başları değişti. 5 gün aynı motora sahip golfle parçalar değiş tokuş yapılarak sorun bulundu..
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.