Şimdi Ara

Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
2
Favori
88.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar farklı bir ve forumunu takip ederken dikkat ettim. Bendeki aracın yolda giderken sıcaklıgının dusmesi normal degilmis. Yani ben pek takmıyordum. Ama kısın falan arcı fazla zorlamadıgımda hararet 90 gelmiyor. Bazen de 90 dayken uzun yola cıkınca 50 lere kadar dusuyor. Bu bir sorun mudur? Diger bir forumda termostat ya da musurun arızalı olabileceginden bahsediliyor. Asagıdaki kısım baska bir forumdan alıntıdır.

    Soru:
    98 model 110.000 km de Passat highline’nın ilk sahibiyim. 60.000’de trigger işlemi yaptırdım. Her yıl Nisan ayında rutin kontrollerini de yaptırırım. Yılda 9.000, 10.000 km yapıyorum.

    Geçen seneden beri ilk defa araç yokuş aşağı ramparlardan motor vitesi ile inerken her zaman 90 derecede duran “hararet göstergesi” yavaş yavaş eksiliyor... 70 derecelere kadar iniyor, fakat daha da aşağı inmiyor. Rampa inişleri bitip, gaza tekrar basıınca tekrar hararet yükseliyor ve 90 dereceye gelip, herşey normale dönüyor...

    Termostat sorunu olsa, ısı sadece iniş hatası vermemeli, aynı zamanda çıkmalı da gibime geliyor. Araç Ankara’da 10 yıldır aynı usta tarafından bakılır. Ustam çok üstünde durmuyor ama bu iş uzun yolda da başıma gelince benim de huzurum kaçıyor ...

    Fikirlerinizi bekliyorum... Teşekkürler...

    Bir cevap:

    Eğer Sizin Passat'ta da yokuş aşağı hararet düşüyorsa bu Sizin eseriniz değil, uzun süredir Sizin de termostatınızın arızalı veya yanlış değerde olmasındandır ...

    Bizim araçların soğutma sistemi Doğan-Şahin ya da Renault 9'lar gibi dizayn edilmemiştir. 70'li senelerden beri Amerikan araçlarında da kullanılan en eski ve en verimli sistemlerden biri olan termikli sistemdir.. Gücünü kranktan alan soğutma pervanesi devamlı çalışır, pervanenin göbeğine bağlı olan bir parça ise gerektiğinde pervaneye açı vererek soğutma verimini ve stabilitesini sağlar..

    Bu nedenledir ki Bizim araçlarımız -20 derecede de +50 derecede de, yokuş aşağı 240 km/h ile de, yokuş yukarı tam yüklü 30 km/h ile de devamlı sabit ısıda kalır.. Değişen ısı oranı ise göstergeye yansımayacak kadar düşük aralıktadır.


    Arkadasın dedigi dogru mudur? Benim aracımda da aynı sorun olabilitesi yuksek mi? Termostat ve musuru degistireyim mi? zaten ucuz parcalarmıs.

    Bir de yeri degil ama aracta rolanti halindeyken devirde bir anlık cok az azalma oluyor. Devir cok fazla oynamıyor. Ama araba kasılıyor belli bi kesiklik oluyor. Sanki bir milisaniye icinde bir tıkanıklık ya da ateslemede sorun oluyor gibi sonra tekrar duzeliyor gibi. 1 dk icerisinde bir kac defa oluyor. Cok fazla hissedilir bir kesilme degil ama eskiden yoktu. Arabanın calıstıgını asla hissetmiyordum. Simdi ise dedigim gibi bir sorun var sizce neden olabilir. bakımı yeni yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 13 Mart 2009; 0:02:16 >







  • sizin sorun eğer bahsettiğiniz müsür fan müsürüyse müsürle ilgili değil .
    termostatın ne için takıldığını söyliyim
    araçlarda en verimli çalısma sıcaklığı yaklasık olarak 85-95 dereceleri arasıdır zaten termostatlarda her araca uygun sıcaklıkta çalısacağı sıcaklık değerlerine göre yapılır , radyatorde bulunan soğutulmus sıvı devamlı motor içinde dolasıp sıcaklığı düsürmemesi için termostat kullanılır , termostat mesela çalısma sıcaklık aralığı 85-95 derece olsun , motor sıcaklığı 95 dereceye geldiğinde termostat genlesir ve açılarak soğuk suyun motora verilmesini ve bu sıcaklığı geçmemesini sağlar , aynı sekilde motor sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar kapalı kalır radyatorde bulunan soğutulmus sıvıyı motora gelmesini onler ki motorun en stabil çalısma sıcaklığına erismesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlar.

    yapısı itibariyle çok basit bir parçadır

    sizin araçta anlattığınıza göre termostat açık kalmıs ve devamlı motor , radyatorden gelen soğutulmus sıvı (antifiriz veya su ) ile devir daim halinde , bu yüzden sıcaklık hızlandığınızda veya soğuk havalarda radyatordeki su daha fazla soğuduğu için hararet düsüyor .

    termostatı değistirmeniz gerekiyor , eski termostatı gördüğünüzde anlarsınız açık kaldığını . termostatın açık kalması yakıtı artırır , nedeni ise soğuk havalarda motorlar zengin karısımla çalısır.
    enjeksiyonlu motorlarda daha onemlidir çünkü motor soğutma suyununun sıcaklığını ölçen ısı sensorü vardır sıcaklığa göre ecu ye veri gönderir soğuk bilgisi gittiğinde daha fazla benzin püskürtülür .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    sizin sorun eğer bahsettiğiniz müsür fan müsürüyse müsürle ilgili değil .
    termostatın ne için takıldığını söyliyim
    araçlarda en verimli çalısma sıcaklığı yaklasık olarak 85-95 dereceleri arasıdır zaten termostatlarda her araca uygun sıcaklıkta çalısacağı sıcaklık değerlerine göre yapılır , radyatorde bulunan soğutulmus sıvı devamlı motor içinde dolasıp sıcaklığı düsürmemesi için termostat kullanılır , termostat mesela çalısma sıcaklık aralığı 85-95 derece olsun , motor sıcaklığı 95 dereceye geldiğinde termostat genlesir ve açılarak soğuk suyun motora verilmesini ve bu sıcaklığı geçmemesini sağlar , aynı sekilde motor sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar kapalı kalır radyatorde bulunan soğutulmus sıvıyı motora gelmesini onler ki motorun en stabil çalısma sıcaklığına erismesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlar.

    yapısı itibariyle çok basit bir parçadır

    sizin araçta anlattığınıza göre termostat açık kalmıs ve devamlı motor , radyatorden gelen soğutulmus sıvı (antifiriz veya su ) ile devir daim halinde , bu yüzden sıcaklık hızlandığınızda veya soğuk havalarda radyatordeki su daha fazla soğuduğu için hararet düsüyor .

    termostatı değistirmeniz gerekiyor , eski termostatı gördüğünüzde anlarsınız açık kaldığını . termostatın açık kalması yakıtı artırır , nedeni ise soğuk havalarda motorlar zengin karısımla çalısır.
    enjeksiyonlu motorlarda daha onemlidir çünkü motor soğutma suyununun sıcaklığını ölçen ısı sensorü vardır sıcaklığa göre ecu ye veri gönderir soğuk bilgisi gittiğinde daha fazla benzin püskürtülür .
    Hmm yani hocam termostat kesinlikle bozuk degil mi? Yani kesinlikle araba 90 dereceye geldiginde sıcaklıgın dusmemesi lazım oyle degil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    Hmm yani hocam termostat kesinlikle bozuk degil mi? Yani kesinlikle araba 90 dereceye geldiginde sıcaklıgın dusmemesi lazım oyle degil mi?

    Alıntıları Göster
    mprivateturun,

    Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

    sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

    Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

    yapılması gereken ;
    önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    mprivateturun,

    Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

    sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

    Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

    yapılması gereken ;
    önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mprivateturun,

    Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

    sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

    Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

    yapılması gereken ;
    önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.



    Sayın vezir hocam sanırım dediginiz gibi termostat sorunu var. Daha once araba ısındıktan sonra yolda giderken hic sogudugunu gormemistim. Bu aralar yapıyor ve bu aralar da rolantideyken hafif bir tekleme gibi oluyor. Ara ara yapıyor bunu. Sanırım bu sebepten dolayı yapıyor. Ancak tek bir sorunum var. Bu termostatın yeri bayagı bi zor yerde galiba. O yuzden on tampon panel falan komple sokulmezi lazım galiba.ç Bikgisi olan var mı? Passat termostat montajı hakkında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mprivateturun,

    Arıza termostatta gibi görünüyor.Eğer müşir arızalı olsa idi herşey normal olacak sadece gösterge yanlış bir değer gösteriyor olacak idi.

    sonuç itibarıyle eğer termostat arızası varsa ısı gerçekten düşer ve motor çekişi bariz bir şekilde fark edecektir. çalışırken özellikle rölantide ve yokuş çıkarken bunu hissetmeniz lazım çünkü aynen motor soğukken neyse termostat çalışmadığı yani açık kaldığı durumunda da benzer durum vardır.Soğuk bir motro nasıl davranırsa aracınızın benzer şekilde davranmasını beklerim.

    Eğer müsir arızalı ise yanlış veriyi göstergeye gönderiyor demektir. Bu durumda sadece gösterge hatalı olacakdır ki bunun pratikte motor çalışmasını etkilemesini beklemeyiz.Olaya bu şekilde bakarsanız daha isabetli bir yaklaşım olacaktır.

    yapılması gereken ;
    önce termostat çıkarılarak değiştirilmeli ve düzelme oluyor mu bakılmalıdır, sonra yapılacak şey müşirin değişmesidir. Ama arıza muşirde ise kablo bağlantılarının sıkı ve iletimin açık olduğu bir voltmetre ile kontrol edilmelidir.



    Sayın vezir hocam sanırım dediginiz gibi termostat sorunu var. Daha once araba ısındıktan sonra yolda giderken hic sogudugunu gormemistim. Bu aralar yapıyor ve bu aralar da rolantideyken hafif bir tekleme gibi oluyor. Ara ara yapıyor bunu. Sanırım bu sebepten dolayı yapıyor. Ancak tek bir sorunum var. Bu termostatın yeri bayagı bi zor yerde galiba. O yuzden on tampon panel falan komple sokulmezi lazım galiba.ç Bikgisi olan var mı? Passat termostat montajı hakkında.

    Alıntıları Göster
    benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

    aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
    bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

    motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

    ben bu parçayı değiştirmessem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

    bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fasher -- 10 Mart 2010; 21:59:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

    aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
    bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

    motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

    ben bu parçayı değiştirmessem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

    bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    Alıntıları Göster
    1




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harmeyaro

    1

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar aynı konudan bende muzdaribim benim 93 broadwayım var 4 viteste giderken gaza birden yüklendiğimde hararet göstergesi birden sıfıra düşüyor ayağımı çektiğimde normale dönüyor nedeni nedir lütfen bilgilendirirmisiniz teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

    aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
    bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

    motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

    ben bu parçayı değiştirmessem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

    bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    Alıntıları Göster
    benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

    aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
    bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor sabitlendiği sıcaklık. eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

    motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur. bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

    ben bu parçayı değiştirsem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

    bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    hazır otomobil genelde de herkez gördüğüne göre tekrar bir yukarıııı !!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasher

    benim aracım da 2006 model 1.4 dizel fiesta arkadaşın ilk başta bahsettiği sıkıntı bende de var

    aracı zolarsam motor ısınıyor eğer sıkıştırmassam tekrar soğuyor
    bunu aracı test modunda çalıştırarak ta teyit ettim eğer sıkıştırmassam aracı yaklaşık 71 72 derece oluyor sabitlendiği sıcaklık. eğer sıkıştırırsam sıcaklık 75 76 lara yükseliyor bugün tekrar ustaya gösterdim termostat değişmesi gerektiğini söyledi 115 tl parça 50 tl de işçilik olmak üzere 165 tl ye hallolucak işlem.

    motorun sabitlendiği sıcaklıkta aynen bu şekilde kendi aracımın konsoludur. bu haldeyken motor sıcaklığı 71 72 derece

    ben bu parçayı değiştirsem ne olur değiştirmessem ne olur ayrıca bu parçayı değişirken antifreez i de değişmek gerekir mi ?

    bu arada çok pis hort yaptım konuyu zevir hocam burda da bi yardım edersen çok sevinirim

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım


    hazır otomobil genelde de herkez gördüğüne göre tekrar bir yukarıııı !!

    Alıntıları Göster
    selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KX25

    selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.

    Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

    Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

    Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

    -Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
    -Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
    -Benzin pompası yeni değişti
    -Krank mili sensörü yeni değişti
    -Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
    -Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
    -Bujiler yeni değişti

    KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

    Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: KX25

    selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.

    Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

    Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

    Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

    -Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
    -Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
    -Benzin pompası yeni değişti
    -Krank mili sensörü yeni değişti
    -Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
    -Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
    -Bujiler yeni değişti

    KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

    Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...

    sistemde hava kalıp kalmadığı test edildi mi ? genelde böyle ani ısı yükselmelerinin sebebi radyatör sistemine kaçmış havdana kaynaklanmaktadır .Komple soğutma sistemin havasını aldırınız .
    ikincisi termostat arızası da olabilir yazlık termostat ile değiştiriniz. Hem de yenilenmiş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: KX25

    selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.

    Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

    Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

    Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

    -Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
    -Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
    -Benzin pompası yeni değişti
    -Krank mili sensörü yeni değişti
    -Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
    -Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
    -Bujiler yeni değişti

    KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

    Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...

    hocam allah yardımcınız olsun. türkiye de sanayicilerin eline allah düşürmesin. aklıma gelen bir kaç şeyi de söylemek isterim. fan çalışmıyorsa termik arızalı olabilir. ya da devir daim pompasında sıkıntı vardır. motoru stop ettiğin zaman yeterli soğutma olmadığı için motor ısısı biraz daha artıyor olabilir ve bu da motorun kendini korumaya alması sebebiyle çalışmamasına sebep olabilir. en son triger kayışını ne zaman değiştirdiniz. triger kayışını değiştiridiğinizde devirdaim pompasını da değiştirdiniz mi?

    KX25 bu sizin için de geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 25 Şubat 2013; 10:50:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: KX25

    selamlar.2004 megan2 arabamda hararetle ilgili bir sorunum var.Asfalta giderken hararet normal seyrinde iken bir anda dahada artmaya başlıyor.Tehlikeli sınıra gelirken düşüyor.3-5 dkda bir tekrarlıyor.Fanın çalışmasındamı problem var yoksa termostattamı sorun var.Birde aracı durdurduğumda fan çalışırdı hep.Ama artık çalışmıyor.Sadece hareket halinde çalışıyor.Acaba sıkıntısı nedir.Motorcuyamı gitmem gerek yoksa elektrikçiyemi.

    Aynı sorunu benim aracım da yapıyor. genelde 87-92 derecede sabit kalan ısı bazen 95'e geldikten sonra hararet düşmesi gerekirken yükselmeye başlıyor hemde şu kış gününde 90-100 ile gittiğim yollarda bile. Ta ki derece 110'u görünce (aracım lada vega fanı geç açar ladalar) fanı açmadan ısı düşüyor biraz sonra geri yükselmeye başlıyor. Yani aracımda nadiren yapıyor ama bu durumlarda 92'de açıp 87'de kapatması gereken termostat acaba 110'da açıp 95'de mi kapanıyor?

    Bir de motor o ısılarda öyle çekişten düşüyor ki. Ayrıca yine 95-105 arası ısılarda rölanti yükseliyor. Mesela ışıkta durdum diyelim veya giderken boşa attım rölanti 2000'de takılı kalıyor. Motor biraz soğuyunca normal değere gelince (90 derece) rölanti düzeliyor ve ilginç bir şekilde motor çok ısınınca da rölanti düzeliyor yani 110 derecede. En son olarakta mesela hararet 95 derece civarı motoru istop edip tekrar çalıştırmak istediğimde motor çalışmıyor. Marşa basıyorum basıyorum çalışmıyor. Motor sıcaklık müşürünün kablosunu çekip tekrar denediğimde tek marşta alıyor araba.

    Rölanti sorunumu ve ısınan motordaki çalışmama durumumu çözemedim. Neler değişmedi neler yapılmadı ki... Motor ısınmadan önce rölantim çok düzgün sabah 1200 civarı veya üzeri hafif ısınınca 850 civarı kkalıyor. Ama az daha ısınırsa sapıtıyor rölanti de araçta...

    -Motor sıcaklık sensörü yeni değişti eskisi de sağlammış problemimi çözmedi. Ayrıca araç gereken değerde fan açıyor iki müşürde de..
    -Gaz kelebek komple temizlettim 1 gün normal çalıştı sonra yine aynı.
    -Benzin pompası yeni değişti
    -Krank mili sensörü yeni değişti
    -Aldığım adam suya hiç antifiriz koymamıştı antifiriz koydurdum 10 gün önce şükür çatak delik yok.
    -Kalorifer iyi ısıtıyor sorun yok
    -Bujiler yeni değişti

    KX25 arkadaşım senin sorununda benimkine benziyor ama bende ekstra sorunlar da var ve hep ısınan motorda yapıyor. Termostat çok geç açıyor galiba sende gerçi kelin ilacı olsa başına sürermiş ama . Bu arada sorununu çözmüşündür umarım çok sinir bozuyor yoksa...

    Arkadaşlar yardım edecek birileri varsa yardım bekliyorum. Aşırı para harcadım bu sorun yüzünden... Yukarıdaki saydıklarımdan başka neler değişmedi ki araçta...

    hocam allah yardımcınız olsun. türkiye de sanayicilerin eline allah düşürmesin. aklıma gelen bir kaç şeyi de söylemek isterim. fan çalışmıyorsa termik arızalı olabilir. ya da devir daim pompasında sıkıntı vardır. motoru stop ettiğin zaman yeterli soğutma olmadığı için motor ısısı biraz daha artıyor olabilir ve bu da motorun kendini korumaya alması sebebiyle çalışmamasına sebep olabilir. en son triger kayışını ne zaman değiştirdiniz. triger kayışını değiştiridiğinizde devirdaim pompasını da değiştirdiniz mi?

    KX25 bu sizin için de geçerli.

    Alıntıları Göster
    vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

    mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

    vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

    mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

    vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.

    şu anda sizi çok iyi anlıyorum. benim de başıma geldi. o alabilir bu olabilir. ama kesin sorun şudur diyebilen yok değil mi? olabilirlerin hepsini değiştirsen bir sürü masraf. zor işler. ama biz burda olasılıkları size bildirip yardımcı olması konusunda çalışıyoruz. allah yardımcınız olsun tekrardan. devirdaim pompasını şöyle söyleyeyim. aldığım 2 araçta da alır almaz bütün bakımlarını yaptırdım. ikisinde de trigerini değiştirdim. ama ikisinde de devirdaim pompasını değiştirmeyi akıl edemediğim için ikisinde de hararet yükselmesi sıkıntısı yaşadım. genelde değiştirmezler devirdaim pompasını. aldıgınız adamla iletisime gecebilirseniz sorun devirdaim degisti mi diye.

    bir de en kötü ihtimal araç ecu su'nda sıkıntı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 28 Şubat 2013; 8:36:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

    mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

    vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.

    şu anda sizi çok iyi anlıyorum. benim de başıma geldi. o alabilir bu olabilir. ama kesin sorun şudur diyebilen yok değil mi? olabilirlerin hepsini değiştirsen bir sürü masraf. zor işler. ama biz burda olasılıkları size bildirip yardımcı olması konusunda çalışıyoruz. allah yardımcınız olsun tekrardan. devirdaim pompasını şöyle söyleyeyim. aldığım 2 araçta da alır almaz bütün bakımlarını yaptırdım. ikisinde de trigerini değiştirdim. ama ikisinde de devirdaim pompasını değiştirmeyi akıl edemediğim için ikisinde de hararet yükselmesi sıkıntısı yaşadım. genelde değiştirmezler devirdaim pompasını. aldıgınız adamla iletisime gecebilirseniz sorun devirdaim degisti mi diye.

    bir de en kötü ihtimal araç ecu su'nda sıkıntı olabilir.

    Teşekkür ederim mprivateturun. Aynen dediğin gibi insanı bezdiriyor. Bugün hiç aldırış etmeyeceğim dedim. Sabah bindim araca bastım marşa çalıştı hafif tekleme yaptı yine hiç takmadım. Tekleme geçti arıza lambası yandı yine hiç takmadım Biraz daha ilerledim LPG'ye geçti bastıkça gitmeye başladı. Gün içinde 2-3 defa daha çalıştırdım kısa mesafede arıza lambası sönmedi. En son akşam üstü söndü lamba... Demek sorun bendeymiş hiç kafaya takmadım moralim de hiç bozulmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: mprivateturun

    quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    vezir hocam ve mprivateturun hocam çok sağolun cevaplarınız için. Anladığım kadarıyla arıza her gün değişiklik gösteriyor yaklaşık 10 gündür benzinde kullanıyorum. bugün de mesela araç inanılmaz çekişten düştü. Isınınca çalışmama olayını yapmadı. Gaza bastıkça araç yığılıp kalıyor neredeyse sanki aracı arkadan bir güç çekiyor. Bugün bu bozuk ayarla LPG ayarı yaptım LPG de araç çok güzel çekiyor neredeyse problem yok yani. Sadece ince ayarları kaldı arkadaştan kabloyu alıp tekrar ince ayar yapmaya çalışacağım. LPG de çok güzel giderken benzine geçince araç çekişten düşüyor silkeliyor.

    mprivateturun hocam Triger aldığım adamda değişti 2-3 ay ancak oldu. Devirdaim pompası değişti mi bilmiyoum sorarım yine de :S

    vezir hocam geçen antifiriz eklettim suya baya boşalttılar suyu sonra antifiriz eklendi hava olsaydı oradan çıkar mıydı? affınıza sığınarak bilmediğim için soruyorum.

    şu anda sizi çok iyi anlıyorum. benim de başıma geldi. o alabilir bu olabilir. ama kesin sorun şudur diyebilen yok değil mi? olabilirlerin hepsini değiştirsen bir sürü masraf. zor işler. ama biz burda olasılıkları size bildirip yardımcı olması konusunda çalışıyoruz. allah yardımcınız olsun tekrardan. devirdaim pompasını şöyle söyleyeyim. aldığım 2 araçta da alır almaz bütün bakımlarını yaptırdım. ikisinde de trigerini değiştirdim. ama ikisinde de devirdaim pompasını değiştirmeyi akıl edemediğim için ikisinde de hararet yükselmesi sıkıntısı yaşadım. genelde değiştirmezler devirdaim pompasını. aldıgınız adamla iletisime gecebilirseniz sorun devirdaim degisti mi diye.

    bir de en kötü ihtimal araç ecu su'nda sıkıntı olabilir.

    Teşekkür ederim mprivateturun. Aynen dediğin gibi insanı bezdiriyor. Bugün hiç aldırış etmeyeceğim dedim. Sabah bindim araca bastım marşa çalıştı hafif tekleme yaptı yine hiç takmadım. Tekleme geçti arıza lambası yandı yine hiç takmadım Biraz daha ilerledim LPG'ye geçti bastıkça gitmeye başladı. Gün içinde 2-3 defa daha çalıştırdım kısa mesafede arıza lambası sönmedi. En son akşam üstü söndü lamba... Demek sorun bendeymiş hiç kafaya takmadım moralim de hiç bozulmadı

    Alıntıları Göster
    İlk mesajda SORU : şeklinde verilen kısım için cevaptır:

    Modern araçlarda rampa aşağı inerken yada motor freni kullanırken yakıt kesilir yani motora yakıt verilmez bunun sonucu da motor ısısı bir miktar düşer. Gaza basılır basılmaz tekrar yakıt verilmeye başlanır bu da ısıyı normal değerlere çıkartır. Kışın bu durum daha belirgin ısı düşüşü yaratır çünkü soğutmak için içeri alınan hava daha soğuktur. Kendi ew10j4 motorlu Peugeot 406 2.0 otomatik aracımda da aynı durum olmaktadır. Bence korkulacak bir durum yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 1 Mart 2013; 10:55:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    İlk mesajda SORU : şeklinde verilen kısım için cevaptır:

    Modern araçlarda rampa aşağı inerken yada motor freni kullanırken yakıt kesilir yani motora yakıt verilmez bunun sonucu da motor ısısı bir miktar düşer. Gaza basılır basılmaz tekrar yakıt verilmeye başlanır bu da ısıyı normal değerlere çıkartır. Kışın bu durum daha belirgin ısı düşüşü yaratır çünkü soğutmak için içeri alınan hava daha soğuktur. Kendi ew10j4 motorlu Peugeot 406 2.0 otomatik aracımda da aynı durum olmaktadır. Bence korkulacak bir durum yok.

    Alıntıları Göster
    1.6 akl motor audi aracım var.uzun yolda giderken motor ısısı 60 dereceye kadar iniyor. ikişer defa termostat (87derece) ve hararet müşürü yeni takılanlarıda arızalı olabilir diye değiştirdim. bugün gaz beyninide değiştiriken yağ ısıtmasından alınana mikser sıcak su bağlantısını da kalorifer hortumlarndan aldık ve termostatıda yeni bir yuva ve conta ile tam takım değiştirdim.geçen haftada tüm antifirizi boşaltıp sisteme saf su koymuştum.sonuç araç yine çok geç ısınıyor. çalışmada herhangi bir sorun bulumamasına rağmen yinede motor uygun sıcaklıkta çalışmadığından huzursuzum. şehir içi trafikte hava 15 derece üstündeyse ve dur kalk çoksa 15 dakikada 90 derecede stabil kalıyıyor ama uzun yolda tatlı bir rampayı yukarı gaz vererek bile çıksam gösterge 75 derceyi geçemiyor. anladığım kadarıyla bir yerden devir daim söz konusu ama bir türlü tespit edemedik.araç sıkışık trafikte fanda açıyor. bir çok frumdan benzer konular üzerine yapılan yorumları defalarca okuyup ustalar vasıtasıya müdahalelerde bulunduk ama boş. araba 4 aydır bende 7000 km yaptım motor 30000 km önce sıfırlanmış. 1.6 akl (sr) hitler motorlu buaracıan derdi ne olabilir arkadaşlar. yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. herkese iyi forumlar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    1.6 akl motor audi aracım var.uzun yolda giderken motor ısısı 60 dereceye kadar iniyor. ikişer defa termostat (87derece) ve hararet müşürü yeni takılanlarıda arızalı olabilir diye değiştirdim. bugün gaz beyninide değiştiriken yağ ısıtmasından alınana mikser sıcak su bağlantısını da kalorifer hortumlarndan aldık ve termostatıda yeni bir yuva ve conta ile tam takım değiştirdim.geçen haftada tüm antifirizi boşaltıp sisteme saf su koymuştum.sonuç araç yine çok geç ısınıyor. çalışmada herhangi bir sorun bulumamasına rağmen yinede motor uygun sıcaklıkta çalışmadığından huzursuzum. şehir içi trafikte hava 15 derece üstündeyse ve dur kalk çoksa 15 dakikada 90 derecede stabil kalıyıyor ama uzun yolda tatlı bir rampayı yukarı gaz vererek bile çıksam gösterge 75 derceyi geçemiyor. anladığım kadarıyla bir yerden devir daim söz konusu ama bir türlü tespit edemedik.araç sıkışık trafikte fanda açıyor. bir çok frumdan benzer konular üzerine yapılan yorumları defalarca okuyup ustalar vasıtasıya müdahalelerde bulunduk ama boş. araba 4 aydır bende 7000 km yaptım motor 30000 km önce sıfırlanmış. 1.6 akl (sr) hitler motorlu buaracıan derdi ne olabilir arkadaşlar. yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. herkese iyi forumlar....

    Çok kıl bir olay geçmiş olsun. Bende bu devirdaim olayından az çekmedim.. Bende araba ısınınca kafayı yiyordu ne yaapacağını şaşırıyordu. Araç önceki sahibindeyken sivri zekanın biri LPG bağlantısı almak için devirdaimi farklı biir sistemle komple değiştirmiş Bununla yetinmemiş radyatörün üst hortumuna reno 12 termostatı sokuşturmuş. Dün itibariyle sorunumu çözdü çok şükür devirdaimi komple orijinal haline getirdim. Yukarıdakileri anlatmamın sebebi eğer çevrende aynı araca sahip biri varsa devirdaimini komple gözden geçir farklılık nerede... Mutlaka bir yanlışlık var... Aklıma gelen ise termostatın olmaması gereken yerde olduğu...

    1- Aracın eğer sadece sıkışık trafikte fan açacak kadar ısınıyorsa devirdaim sürekli radyatör içinden yapılıyordur. Bu da termostatın açık kaldığını gösterir. Ama sen termostat yenilendi diyorsun o zaman geriye tek seçenek hortum bağlantılarının yanlış yapıldığı kalıyor. Bu tür bir arızayı ancak bire bir karşılaştırarak çözebilirsin. Ustalara meramını anlatamazsın termostat bozuk der geçerler sistemi elden geçirmezler bile nacizane tavsiyem aynı araçtan bul ve özellikle radyatörün hangi hortumunun nereye gittiğine bak.

    2- Araç fan açtığında normal değerinde mi açıyor? Diğer sorum kalorifer ısıtması nasıl?

    3- Bu sorun aldığından bu yana mı devam ediyor yoksa herşey normalken sonradan olan bir şey mi?


    Nacizane tavsiyem söylediğim gibi ustalara söylersin iki kurcalar girişe çıkışa bakmaz başından savar seni. Aşağıdaki araçların devirdaim sistemini gösteren videoyu mutlaka izle aklında bir şekil oluşur (çalışma prensibi açışından)...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: wanted007

    quote:

    Orijinalden alıntı: odotenar

    1.6 akl motor audi aracım var.uzun yolda giderken motor ısısı 60 dereceye kadar iniyor. ikişer defa termostat (87derece) ve hararet müşürü yeni takılanlarıda arızalı olabilir diye değiştirdim. bugün gaz beyninide değiştiriken yağ ısıtmasından alınana mikser sıcak su bağlantısını da kalorifer hortumlarndan aldık ve termostatıda yeni bir yuva ve conta ile tam takım değiştirdim.geçen haftada tüm antifirizi boşaltıp sisteme saf su koymuştum.sonuç araç yine çok geç ısınıyor. çalışmada herhangi bir sorun bulumamasına rağmen yinede motor uygun sıcaklıkta çalışmadığından huzursuzum. şehir içi trafikte hava 15 derece üstündeyse ve dur kalk çoksa 15 dakikada 90 derecede stabil kalıyıyor ama uzun yolda tatlı bir rampayı yukarı gaz vererek bile çıksam gösterge 75 derceyi geçemiyor. anladığım kadarıyla bir yerden devir daim söz konusu ama bir türlü tespit edemedik.araç sıkışık trafikte fanda açıyor. bir çok frumdan benzer konular üzerine yapılan yorumları defalarca okuyup ustalar vasıtasıya müdahalelerde bulunduk ama boş. araba 4 aydır bende 7000 km yaptım motor 30000 km önce sıfırlanmış. 1.6 akl (sr) hitler motorlu buaracıan derdi ne olabilir arkadaşlar. yardımlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum. herkese iyi forumlar....

    Çok kıl bir olay geçmiş olsun. Bende bu devirdaim olayından az çekmedim.. Bende araba ısınınca kafayı yiyordu ne yaapacağını şaşırıyordu. Araç önceki sahibindeyken sivri zekanın biri LPG bağlantısı almak için devirdaimi farklı biir sistemle komple değiştirmiş Bununla yetinmemiş radyatörün üst hortumuna reno 12 termostatı sokuşturmuş. Dün itibariyle sorunumu çözdü çok şükür devirdaimi komple orijinal haline getirdim. Yukarıdakileri anlatmamın sebebi eğer çevrende aynı araca sahip biri varsa devirdaimini komple gözden geçir farklılık nerede... Mutlaka bir yanlışlık var... Aklıma gelen ise termostatın olmaması gereken yerde olduğu...

    1- Aracın eğer sadece sıkışık trafikte fan açacak kadar ısınıyorsa devirdaim sürekli radyatör içinden yapılıyordur. Bu da termostatın açık kaldığını gösterir. Ama sen termostat yenilendi diyorsun o zaman geriye tek seçenek hortum bağlantılarının yanlış yapıldığı kalıyor. Bu tür bir arızayı ancak bire bir karşılaştırarak çözebilirsin. Ustalara meramını anlatamazsın termostat bozuk der geçerler sistemi elden geçirmezler bile nacizane tavsiyem aynı araçtan bul ve özellikle radyatörün hangi hortumunun nereye gittiğine bak.

    2- Araç fan açtığında normal değerinde mi açıyor? Diğer sorum kalorifer ısıtması nasıl?

    3- Bu sorun aldığından bu yana mı devam ediyor yoksa herşey normalken sonradan olan bir şey mi?


    Nacizane tavsiyem söylediğim gibi ustalara söylersin iki kurcalar girişe çıkışa bakmaz başından savar seni. Aşağıdaki araçların devirdaim sistemini gösteren videoyu mutlaka izle aklında bir şekil oluşur (çalışma prensibi açışından)...



    Alıntıları Göster
    Buda benim aracımın soğutma sistemi resmi. Keşke bulma imkanın olsa seninde...

    Kısaca tarif edeyim. Araç ilk çalıştığında termostat kapalı olur devirdaim sadece motor içinden, kaloriferden ve arka borudan olur. Araç ısındıkça termostat hafif hafif açılmaya başlar burada dolaşım radyatör içinden de olur. Ama söylediğim gibi hafif hafif. Araç tam ısındığında ise termostat tam açılır. Burada püf nokta termostat tam açıldığında radyatöre izin verir ve başka bir yeri kapatır. Yani radyatöre giriş çıkış olurken motordan çıkan sıcak su devirdaime radyatörden devam etsin diye termostat başka bir yeri kapatır. Aşağıda benim aracımın resminde termostat 7 numaralı yerin içinde. Kapalı konumda iken sol tarafından su girişini engeller. Açıkken sağ tarafından su girişini engeller. Yani bir nevi suyu yönlendirir.

    Umarım sorununu çözmende yardımcı olur...

     Arkadaslar termostat ve müsür hakkında yardım




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.