Şimdi Ara

Astra H Easytronic Vites Sorunu :S (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
5
Favori
70.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koyay


    quote:

    Orijinalden alıntı: basssun


    quote:

    Orijinalden alıntı: koyay

    Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.

    opel corsa 1.2 easytronic 2014 model 27.000 km de ki aracım ayağım frendeyken gitmeye çalışıyor freni bırakınca gaza basmazsam vuruntu yapıp stop ediyor. Kontak açka kapa yapınca düzeliyor geri vitese alınca kendi gitmeye çalışıyor araba sarsılmaya başlıyor vites geçişlerinde şakur şukur çatır çutur sesler geliyor. Yetkili servis 7500 TL masraf çıkardı şanzıman beyni , baskı-balata ve rulman değişecek dedi. Bu sıkıntılar bir sabah aniden başladı öncesinde hiç bir sorun yoktu.

    Aynı dertten muzdarip olup çözüm bulabilen oldumu ?

    Yarın dot 4 hidrolik sıvısını dolduracam bakalım inşallah düzelir.

    Benim sorun aynı sizinki gibi başladı, tarif ettiğim yöntemi uygulayın, en az 6 ayda bir tekrarlayın satana kadar sorun çıkarmaz

    Abi Allah senden razı olsun
    1 saat önce işlemi uyguladım bosch marka dot 4 hidrolik fren sıvısı aldım 15 TL ye hazneyi şırıngayla çekip içini temizledim deli gibi kurum olmuş içi çaydanlığın kireç tutması gibi sıvıyı hazneye doldurdum boşaltma tıpasın penseyle gevşetip ucuna serum hortumu taktım düz ağızlı tornavidayla vitesi boşa alma videsını sağa ve sola tam tur çevirerek içindeki pis sıvıyı iyice boşalttım ta ki temiz hidrolik gelene kadar bu arada hazneyide kontrol ettim sürekli eksildikçe hazneye sıvı ( fren hidroliği Dot-4) ekledim.

    Gelelim final kısmına : aracı çalıştırdım durum aynı biraz zorladım daha beter oldu 1. viteste araç yerinden bile kımıldamadı vites boşta gibi adeta gaz veriyorum gitmiyor vitesi değiştiriyorum 1 . 2. geri vites tık yok arabayı stop edip tekrar çalıştırdım ta ta ta ta ilk günkü gibi test sürüşüne çıktım 1. 2. 3. 4. 5. geri vites 45 derecelik yokuş dur kalk her şey yolunda.

    şimdi gelelim OPAL Ankara da ki insan diyemeyeceğim yaratıklara 15 TL lik masrafla çözülecek problem için benden önce 7500 Tl sonra indirim yapıp 6500 TL isteyen nitelikli dolandırıcılara buraya yazmıyorum ama Allah sizin . . . . . anladınız siz onu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koyay

    Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.

    Aracimda asagida siraladigim durumlarla karsilastiktan sonra koyay beyin mesajinda belirttigi cozumu denedim, farkli gunlerde 2 kez siringa ile bir miktar yag cekip temiz yag ekledim, epey fark ettigini gorunce de tum yagi degistirttim. Degisimden sonra 300 km kadar yol yaptim, 2 hafta kadar da zaman gecti, vites gecisleri gayet iyi ve silkeleme, stop etme gibi bir sorunla da karsilasmadim.



    Sistemin karmasiklik duzeyinin yuksekligi nedeniyle ayni belirtilerin farkli bir sorunda da ortaya cikip cikmayacagindan emin degilim, ama bende ise yaradi. En azindan belki de bu yagin 2 yilda bir degisimini servis kitapcigi onerdigi icin, hatanin olasi kaynaklarindan birini elemek adina denenebilir. Ama tabi bende ortaya cikmayan bir riskin sizde cikip cikmayacagini bilemem.



    Karsilastigim sorunlar:



    1) A1 e veya R ye alip ilk hareketi vermek icin gaza bastigim anda asiri silkeleme, hatta aracin stop etmesi. Gece bekleyip sabah ilk calistirmada daha fazla karsilastim bu durumla. Ama normal trafikte epey yol gittikten sonra, isikta durup kalacagim zaman veya bir yere park icin ileri geri yaparken de olabiliyordu.



    2) A4-A5 gecisinde bile sarsintili vites gecisi. Digerlerinde daha fazla sarsintili gecisler oluyordu tabi.



    3) Ozellikle A4 te ve bazen diger viteslerde devir yukselip aracin hizlanmamasi. Bu durum, araci tecrube ederken bunu gozlemleyen cogu ustadan baski balata bitmis yorumu duymama neden oldu.



    4) İlk uc maddede saydiklarimin surekli olarak degil de ara ara nuksetmesi. Hatta bazen bir ustaya abi bir tecrube eder misin dedigimde bu araba gayet normal yorumuyla bile karsilasiyordum. Kendim binip suruyorum ustanin yaninda yine sorun yok, sonra ustanin yanindan ayriliyorum ve ilk isikta araba silkeleyip araba stop edebiliyordu.



    Ben siringa ile 2 kez debriyaj hidroliginde degisim yaparken akuyu sokmedim, siringanin ucuna serum lastigi baglayarak biraz zor olsa da aralardan yaptim islemi. Akuyu söküp takinca nelerin resetlenip sorun cikaracagindan emin olamadigimdan boyle yaptim. Tabi yagi komple cekmedim, haznenin dibine yakin bir yere inene kadar cektim.



    Debriyaj hidroligini komple degistirme isini de sanayide bir ustaya yaptirdim(yag dahil 50 tlye halloldu). Cogu usta buna yanasmadi, elimde kalir diye, onu da belirteyim. Tech2 cihaz kullanarak yapti islemi. Normal duz viteslerde yag değişiminden sonra havasini alma olayinda manuel debriyaja bas cek yapiliyor, o islemi burada elektromekanik sistem yapmis oluyor anladigim kadariyla. Bu yag degisimlerinden once bir kalibrasyon yaptirmistim, az bir degisiklik olmuştu, sonra yine kotulesmisti birkac gunde. Yag değişiminden sonra gerek yok dedi usta.



    Koyay bey, cok tesekkurler, bu tecrubenizi paylastiginiz icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dfear -- 25 Ağustos 2017; 11:52:46 >




  • Ben ne cektim bu dertten. Fiatın dualogic kilavuzuna dek aradim buldum ki sistem ayni. Magnetti marelli markasi. Belli kmlerde mutlak kontrol yaziyor hidrolik sivisi ile ilgili. Opelin bu konuda hicbir uyari servis plani vs. kesinlikle yok. Bilmiyorlar. Magnetti matelliye mail bile attim. Cevap vermediler.



    Benim aracta yag degisiminden 8000 km sonra sorun tekrar etti. Yalniz ben komple siviyi degistiremedim yani sadece haznedekini cekip ustune koydum. Sonra da araci sattim, sattigim kisiye de bu islemi tarif ettim 6 ayda bir yap dedim. Belki hidrolige yag karismasina neden olan bir ariza var bilemiyorum.



    25 30 bindeki arabanin baskisi mi biter el insaf. Bana opel servisinde hidrolik degisimi yapan usta başı ki artik kendi yerini actı robotik debriyaj oldugundan bunlarin baski balatasi nkrmal aractan cok daha uzun gider cunku debriyaja sen bassan 10.000 de de bitirirsin ancak bu otomatik ayirip basiyor demisti.



    Ben cok kafaya takmistim sizlerin problemlerinin cozulmesi beni cok mutlu etti. Allah sizden de razı olsun.




  • Yanlis bulmadiysam astra h el kitabinin (https://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/04_Owner/02_Manuals/Astra_H/el_kitabi_kta_2584_11_baski_agustos_2008.pdf) 275.sayfasinda 2 yilda bir degistirin diyor. Ama ne gariptir ki yetkili servis de olsa bunu uygulayan yok.



    Ben 45bin bakimina gittigimde, yetkili servis ya 60bin ya da 4 yil gecince trigger degistiriyoruz demisti. Ben istemiyorum deyince de imzali kagit almislardi, kendi rizamla degistirmiyorum diye. O zaman bana hidrolik yagini degistiricez diye bisey demediler. 2 yilda bir degismesi gerekiyor, 5 yil olmus deselerdi durup bir dusunurdum ve cok da masrafli olmadigindan degistirin derdim herhalde. Bir de bu olaylar nuksedip servise ben bu yagi degistirmek istiyorum diye gittigimde bile bana diyorlar ki sizin sorununuzun bu yagla alakasi yok...



    Opelin yurt disi merkezine, servisiniz bu yag degisimi konusunu atliyor diye mail atsam diyorum. Hoş, dijital klimanin sicak soguk hava yonlendirme klepesindeki plastik baglanti noktasinin kirilmasi sonucu, cozum olarak, koskoca kazani degistirmemiz gerekiyor, bedeli 4000tl dedirten, 20 tl lik yedek bir parca uretmeyen ana merkez oyle bir maili cok takar mi orasi biraz zor geliyor ama sansimi deneyecegim sanirim.




  • Arkadaşlar merhaba. Bende 2007 model 1.3 tdci, easytronik vites astra h var. Aracım şehir içindeyken otomatiği ile ilgili bir sıkıntım yok.

    Ancak şehirler arası yolda 100 150 km gittikten sonra esp ışığı ile birlikte arıza lambası yanıyor. Arıza lambası yandıktan sonra araç A6 da ise A6 da sorunsuz devam ediyor ancak herhangi bir sebeple vites düşmeye başladıktan sonra otomatik olarak ya da manuel olarak vites yükselmiyor. Aracı bir kenara çekip stop ettikten sonra herşey normala dönüyor ancak uzun yol boyunca bu sorun tekrar ediyor ve her defasında aracı bir kenara çekip stop edip yeniden çalıştırmak zorunda kalıyorum.

    Bir kaç ustaya götürdüm aracı bilgisayara bağlıyorlar. Bi sorun gözükmüyor diyorlar. En son götürdüğüm usta ise otomatik vites beyninde problem olabilir dedi söküp bakacağız size maliyeti 1500 tl ila 6500 tl arası olur.

    Benze sorunla karşılaşan var mı? Bu sorunu daha ucuza çözen oldumu yardımcı olursanız sevinirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfear


    quote:

    Orijinalden alıntı: koyay

    Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.

    Aracimda asagida siraladigim durumlarla karsilastiktan sonra koyay beyin mesajinda belirttigi cozumu denedim, farkli gunlerde 2 kez siringa ile bir miktar yag cekip temiz yag ekledim, epey fark ettigini gorunce de tum yagi degistirttim. Degisimden sonra 300 km kadar yol yaptim, 2 hafta kadar da zaman gecti, vites gecisleri gayet iyi ve silkeleme, stop etme gibi bir sorunla da karsilasmadim.



    Sistemin karmasiklik duzeyinin yuksekligi nedeniyle ayni belirtilerin farkli bir sorunda da ortaya cikip cikmayacagindan emin degilim, ama bende ise yaradi. En azindan belki de bu yagin 2 yilda bir degisimini servis kitapcigi onerdigi icin, hatanin olasi kaynaklarindan birini elemek adina denenebilir. Ama tabi bende ortaya cikmayan bir riskin sizde cikip cikmayacagini bilemem.



    Karsilastigim sorunlar:



    1) A1 e veya R ye alip ilk hareketi vermek icin gaza bastigim anda asiri silkeleme, hatta aracin stop etmesi. Gece bekleyip sabah ilk calistirmada daha fazla karsilastim bu durumla. Ama normal trafikte epey yol gittikten sonra, isikta durup kalacagim zaman veya bir yere park icin ileri geri yaparken de olabiliyordu.



    2) A4-A5 gecisinde bile sarsintili vites gecisi. Digerlerinde daha fazla sarsintili gecisler oluyordu tabi.



    3) Ozellikle A4 te ve bazen diger viteslerde devir yukselip aracin hizlanmamasi. Bu durum, araci tecrube ederken bunu gozlemleyen cogu ustadan baski balata bitmis yorumu duymama neden oldu.



    4) İlk uc maddede saydiklarimin surekli olarak degil de ara ara nuksetmesi. Hatta bazen bir ustaya abi bir tecrube eder misin dedigimde bu araba gayet normal yorumuyla bile karsilasiyordum. Kendim binip suruyorum ustanin yaninda yine sorun yok, sonra ustanin yanindan ayriliyorum ve ilk isikta araba silkeleyip araba stop edebiliyordu.



    Ben siringa ile 2 kez debriyaj hidroliginde degisim yaparken akuyu sokmedim, siringanin ucuna serum lastigi baglayarak biraz zor olsa da aralardan yaptim islemi. Akuyu söküp takinca nelerin resetlenip sorun cikaracagindan emin olamadigimdan boyle yaptim. Tabi yagi komple cekmedim, haznenin dibine yakin bir yere inene kadar cektim.



    Debriyaj hidroligini komple degistirme isini de sanayide bir ustaya yaptirdim(yag dahil 50 tlye halloldu). Cogu usta buna yanasmadi, elimde kalir diye, onu da belirteyim. Tech2 cihaz kullanarak yapti islemi. Normal duz viteslerde yag değişiminden sonra havasini alma olayinda manuel debriyaja bas cek yapiliyor, o islemi burada elektromekanik sistem yapmis oluyor anladigim kadariyla. Bu yag degisimlerinden once bir kalibrasyon yaptirmistim, az bir degisiklik olmuştu, sonra yine kotulesmisti birkac gunde. Yag değişiminden sonra gerek yok dedi usta.



    Koyay bey, cok tesekkurler, bu tecrubenizi paylastiginiz icin.

    Ben de şahsen ayrintili olarak yazan konuyu yararli hale getiren herkesi tebrik ediyorum.Benim aracim 190 bin kmde ilk calistirirken N konumunda bir sikinti yok arac normal calisiyor fakat A1 e atinca motor sesi(galiba) degisiyor arac titrer gibi öne atilim yaparak tekleyerek stop ediyor.

    Tekrar tekrar kontak ac kapa yapinca düzelebiliyor. Herhangi bir ariza isigi yanmiyor.Ayrica özellikle A4 te yokuş cikarken gaza basinca devir birden yükseliyor ama araç hizlanmiyor.Yüksek km den dolayi baski balata kesin diyordum ama yazilanlari okuyunca bir ümit danismak istedim.Bahsettiğiniz yağ değişimini yapsam ben de kurtarabilirmiyim acaba??? Değisim icin tech2 cihazi sart mi???




  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    Sizin baskı balata kesin bitik. Volanta da bakılacak. Ayrıca debriyaj hidroliği de tarif ettiğim gibi değisecek.
  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    Koyay bey bu isin ustadi, onun cevabini daha fazla dikkate almanizi onererek sunlari soyleyebilirim:



    Ben sorunumu cozmeye calisirken bazi ustalar baski balata bitmisse sorunu surekli yasarsiniz, biraz olup biraz iyilesme yasamazsiniz demisti. Sorunu surekli yasayip yasamama durumunu siz biliyorsunuz ona gore durumu degerlendirebilirsiniz.



    Ben yagi komple degistirmeden once siringa ile yagi kismen degistirmeyi denemistim. Bu islemi yaptiktan sonra hemen ilk calistirmada iyilesme olmasa da arabayla 3-4km turladiktan sonra fark gozlemlemistim ve yag degisiminin ise yarayacagina dair cok net bir gozlem yasadigim icin fazla tereddut etmeden degistirtmistim. Siz de belki boyle bir deneme yapabilirsiniz.



    Tech2 cihaz gerekiyor. Yalniz su konuda uyarayim, baski balata bitmisse yag degisimi sirasinda islemin yarida kalma ve aracin hareket etmeme riski var, bazi ustalarin soyledigine gore. Bunu da dikkate almanizi oneririm.



    Mesajinizi atali baya zaman gecmis, buyuk ihtimalle cozum icin bir yol izlemissinizdir diye dusunuyorum, gec cevap icin kusura bakmayin. yaptiginiz islemleri ve sonuclarini da paylasabilirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfear

    Koyay bey bu isin ustadi, onun cevabini daha fazla dikkate almanizi onererek sunlari soyleyebilirim:



    Ben sorunumu cozmeye calisirken bazi ustalar baski balata bitmisse sorunu surekli yasarsiniz, biraz olup biraz iyilesme yasamazsiniz demisti. Sorunu surekli yasayip yasamama durumunu siz biliyorsunuz ona gore durumu degerlendirebilirsiniz.



    Ben yagi komple degistirmeden once siringa ile yagi kismen degistirmeyi denemistim. Bu islemi yaptiktan sonra hemen ilk calistirmada iyilesme olmasa da arabayla 3-4km turladiktan sonra fark gozlemlemistim ve yag degisiminin ise yarayacagina dair cok net bir gozlem yasadigim icin fazla tereddut etmeden degistirtmistim. Siz de belki boyle bir deneme yapabilirsiniz.



    Tech2 cihaz gerekiyor. Yalniz su konuda uyarayim, baski balata bitmisse yag degisimi sirasinda islemin yarida kalma ve aracin hareket etmeme riski var, bazi ustalarin soyledigine gore. Bunu da dikkate almanizi oneririm.



    Mesajinizi atali baya zaman gecmis, buyuk ihtimalle cozum icin bir yol izlemissinizdir diye dusunuyorum, gec cevap icin kusura bakmayin. yaptiginiz islemleri ve sonuclarini da paylasabilirseniz sevinirim.

    Stop etme olayi burada yazdığim günden sonra bir daha olmadi şu anda sadece A4-A5-A6 da yukari eğimli yolda gaza fazla yüklendiğimde devir boşa dönüyor araç o an için hizlanmiyor. A1-A2-A3 te ise böyle bir sorun yok.Bu şekilde 17bin km oldu kullaniyorum.Baski balata volant bilya ve debriyaj hidroliğini toptan değistirmeli miyim emin değilim.Opel Yetkili Servis hakkinda da iyi konuşan yok bu işlemlerin yüksek servis ücretinden yakinan çok.Ne yapsam bilemedim..




  • turkmen38. T kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun çözüldü mü Aynı dert bende de var
  • Merhaba probleme cozum bulabildinizmi bendede var ayni sorun
  • turkmen38. T kullanıcısına yanıt
    Kardes ayni sorun bendede var cozum bulabildinizmi.
  • Gokhan3552 G kullanıcısına yanıt
    Termostat arızası gibi duruyor termostad yenilenince düzelir
  • Merhaba P0780 sorununun çözümü ,

    2008 model astra h sahibiyim. bundan 4 ay önce aracım normal giderken 3. vitesten 4. vitese geçerken devir düştü biraz duraksadı ve 4. vitese geçti. İlk başta önemsemedim.1 ay ara ara devm etti. Sonra bir gün aracı çalıştırırken göstergede F hatası verdi ve araç çalışmadı. Bir kaç kez denedikten sonra çalıştı. Sonra özel servise götürdüm P0780 hatası çıktı karşımıza. Sorun beyinde dedi ve pek anlamadığını söyledi. İstanbuldan bir beyin ustası ile telefonda konuştum. arabayı getirin dedi. ama masraf olur dedi. bu şekilde de şansınıza gider dedi. 2 ay böyle kullandıktan sonra uzun yola korka korka çıktım ve yolda kaldı. araba mola yerinde vitese geçmedi ve soğumasını bekledim 2 saat sonra çalıştı. daha sonra yetkili servise götürdüm. beynin bozulduğunu ve 10000 tl ye değişeceğini söyledi. ben inanmadım. araştırmalar sonunda elektronikte iyi olan bir usta buldum. aracın vites robotunun sağlam olduğğunu 3 adet sensörün ve hidrolik basınçların uygun olduğunu söyledi. aracın baskı balata azaldığını düşündü ve robot kendini mesafe kısalınca tekrardan kalibre edemediğini düşündü. bunun için yazılım atarak tekrar tanıtmak gerektiğini düşündü tech2 ile yazılım atmaya kalktı yarıda sürekli hata verdi. bu arada oraya gitmeden önce forumda üstte yazılanları okudum ve akü altındaki yağı değiştim. ama faydası olmadı çünkü açtığımda yağ iyi durumdaydı. sonuç olarak birkaç gün uğraştık ama sorun çözülmedi. son olarak usta hiç şanzıman yağı değiştin mi diye sordu. bende 130000 km dir kullanıyorum ve hiç değişmedim. 150 tl ye değişelim dedi ve bende tamam dedim.

    veee sonuç olarak bir anda vites düzeldi. çünkü içinden yağ akmadı katran attı. sonra araçtırdığımda belli sürelerde astra h ların şansıman yağı değişmesi gerekiyormuş. aa kimsenin haberi yok. şansıman kuru kuruya çalışıp sıcaklık yükselince robot kendini korumaya alıyormuş.

    P0780 nolu hata ile karşılaşan veya yukarıda benim sorunum ile karşılaşan arkadaşlar önce robotu söktürüp tonla para harcamadan aracın şanzıman yağına baktırın.

    ben çok stres yaptım sorun çözüldü umarım yazdıklarım başka arkadaşların sorununu da çözer

    bol şanslar




  • 2006 model opel corsa c kasa yarı otomatik easytronik arcım var geçen debriaj baskı balata değiştirdim ancak robot yani mta nın üstünde merkez bozuk sandık ancak merkezden bi kaçak göcek yok şanzumandan yağ kaçağı var nedendir sorun ne olabilir
  • Bende 145binde şanzıman yağı değiştirdim vites geçişleri hissedilmiyor resmen yağ gibi oldu. 3bin km kullandım sorunda göremedim.
  • turkmen38. T kullanıcısına yanıt
    2009 model aynı sorun bende de oluşmaya başladı Sorun çözüldüyse paylaşabilir misiniz?
  • 4r4g0rn 4 kullanıcısına yanıt
    sorun çözüldüyse yazabilirmisiniz?
  • termostad arızası senin o olay facebookta astrahteam var orada çok daha hızlı yardımcı olurlar
  • turkmen38. T kullanıcısına yanıt
    Akünün altıntaki dot4 yazan kapaktaki yağı değiştirin sorun kalmayacak. 20 lirayla çözebileceğiniz bir arıza yukarıda farklı sorunlar için anlatılmış nasıl değiştireceği. Çamur gibi yağ her türlü soruna neden oluyor sizin sorunuzun çözümü de bu geçmiş olsun
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.