Şimdi Ara

Astra H Easytronic Vites Sorunu :S

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
95
Cevap
5
Favori
70.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumu baya araştırdım ancak benim sorunum gibi bir sorun bulamadığım için bu konuyu açtım.

    aracım 2005 model Astra H Cosmo Easytronic vites... aracı alalı 5 gün oldu...

    benim sıkıntım şu:

    aracım ilk çalışma anında herhangi bir sıkıntı çıkartmıyor. vites geçişleri gayet mükemmel ve sarsıntısız. uzun yolda kullanımda da herhangi bir sorun yaratmıyor.

    ancak;

    ne zaman şehir içinde ışıklarda veya normal olarak dur kalk yapmaya başlıyorum sorun başlıyor. 6-7 trafik ışığı sonra ( veya dur kalk yaptıktan sonra ) aracın vites geçişleri sarsıntılı olmaya başlıyor. 3-4 ışık boyunca böyle sarsıntılı bir şekilde vites geçişleri devam ediyor ve son ışıkta durduğumda ayağım frende basılı halde iken araç sanki yarım debriyaj yapar gibi titriyor. sanki yarım debriyajın son haddinde. çok fena derecede titreme yapıyor. aracımı A1 de ise M1 e alıyorum ama titreme devam ediyor. N ye alıyorum titreme geçiyor. tekrar A1e alıyorum titreme geri geliyor ve ayağımı frenden çeker çekmez araç ya stop ediyor yada aşırı bir sallama ile gitmeye çalışırken stop ediyor. her halukarda ışıklarda kalıyorum ve arkamdakilerin kornasına maruz kalıyorum.

    aracım ilk çalışma anında yani soğukken hiçbir sıkıntı çıkartmıyor. sorun ısındıktan sonra başlıyor. sanırım easytronic vites ısındıktan sonra...

    aracımda benden önceki sahibinin taktırmış olduğu VİKARS marka LPG var.
    bir tanıdığım LPG de yapar benzinde dene dedi. benzinde denedim ve sarsıntılı vites geçişlerini yapmaya devam etti ancak titreme ve ışıklarda stop etme gibi bir durum olmadı ( Tabi bunu kısa süreli deneme fırsatım oldu. sağlıklı bir deneme olmadı)

    tamircim (daha önce de forumdaki arkadaşlardan öğrendiğim cihaz olan) tech 2 denilen bilgisayar programı ile aracıma defalarca bağlandı ve aracın Şanzıman bölümündeki MTA ( Easytronic) denilen kısmında sorun görünmüyor. DTC yok yazıyor.

    aracı aldım alalı yüzüm gülmedi. bu konuda bana yardımcı olabilecek birisi var mı? aracımın sorunu nedir? neden böyle oluyor?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Astra H Easytronic Vites Sorunu: Bilmeniz Gerekenler

    Opel Astra H modelinde Easytronic olarak bilinen, otomatik şanzımanla ilgili sorunlar yaşanabilmektedir. Bu sorunlar, vites vuruntusu, gecikmeli vites geçişleri ve hata kodları olarak kendini gösterebilir.

    Yaygın Opel Astra H Easytronic şanzıman sorunlarından biri, "P1725" hata kodudur. Bu hata kodu, şanzıman konum sensöründeki bir soruna işaret eder. Sensör arızalıysa, şanzıman doğru vitesi belirleyemeyebilir ve bu da vites vuruntularına veya gecikmiş geçişlere neden olabilir.

    Diğer bir yaygın sorun ise vites vuruntusudur. Vites vuruntusu, vites değiştirirken hissedilen sert bir his veya ses olarak tanımlanabilir. Bu sorun, şanzıman sıvısı eksikliği, aşınmış debriyaj plakaları veya şanzıman kontrol ünitesindeki bir arıza gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Astra H Easytronic şanzıman sorunları yaşarsan, sorunun nedenini belirlemek için aracını yetkili bir servise götürmende fayda var. Sorun erken teşhis edilip giderilirse, daha ciddi hasarların önüne geçilebilir.

    Opel Astra H Easytronic şanzıman sorunlarından kaçınmak için düzenli bakım yaptırmak önemlidir. Şanzıman sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla kontrol ettirmeli ve gerekirse değiştirmelisin. Ayrıca, debriyaj sisteminin durumunu kontrol ettirmek ve herhangi bir aşınma veya hasar olup olmadığını tespit etmek de faydalıdır.

    Bu sorunları zamanında çözmek, Opel Astra H aracının performansını ve güvenilirliğini korumanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynısı bana da oldu halledebildiniz mi sorunu?
  • güncel
  • Akünün altında debriyaj hidroliği haznesi var. Buradaki yağ çamur gibi olmuş. Değişti. Sorun giderildi
  • Tam olarak aynı sorun bende de var. Bende bide üstüne vites ekrani da kayboluyo sonra gaz a basınca geri geliyor.

    Sadece debriyaj ile ilgili midir
  • Debriyaj hidroligine baktirdim ama orda sorum çıkmadı. Vites ekrani rolantide iken kayboluyor gaz a basınca geri geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa19071907

    Debriyaj hidroligine baktirdim ama orda sorum çıkmadı. Vites ekrani rolantide iken kayboluyor gaz a basınca geri geliyor
    Selamlar hocam. Aracınızda çok büyük ihtimalle hiç bir sorun yok. Sadece baskı balataya gore kavrama noktasının yazılımla tekrar tanıtılması lazım. Ben de aracı servise başka bir şikayetle goturmuş sonradan da dediğiniz problemle karşılaşmıştım. Baskı balatanın durumuna göre birkaç tane kavrama programı oluyor. Bunlardan sizin baskı balatanıza uygun olanı atarlarsa kaymak gibi olur malaşşalh (:
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Selamlar hocam. Aracınızda çok büyük ihtimalle hiç bir sorun yok. Sadece baskı balataya gore kavrama noktasının yazılımla tekrar tanıtılması lazım. Ben de aracı servise başka bir şikayetle goturmuş sonradan da dediğiniz problemle karşılaşmıştım. Baskı balatanın durumuna göre birkaç tane kavrama programı oluyor. Bunlardan sizin baskı balatanıza uygun olanı atarlarsa kaymak gibi olur malaşşalh (:

    Sizin araçta da mı titreme vardı? Vites geçişlerinde mi titriyordu yoksa isiklarda "ayağınız frende" beklerken mi titreme yapıyordu? Kaç paraya -mal- oldu? Ve sizinki kaymak gibi oldu mu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Edip06 -- 6 Ocak 2016; 1:49:37 >
  • titreme falan yoktu easytorniğin baskı balataya gore arada programlanması vites geçişlerini sarsıntısız yapıyor. 2-3 senede yapılan bir işlem. Dikkatli okursanız anlarsınız. Bu işlemden para almıyorlar ve evet kaymak gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    titreme falan yoktu easytorniğin baskı balataya gore arada programlanması vites geçişlerini sarsıntısız yapıyor. 2-3 senede yapılan bir işlem. Dikkatli okursanız anlarsınız. Bu işlemden para almıyorlar ve evet kaymak gibi oldu.

    Demekki opelde de 2-3 yılda bir ptomatik vites icin servise gitmek gerekiyormus...
  • Hayir gitmek gerekmiyor. Baski balata bittiginde guncellenecek yazilim ile vites fecisleri tekrardan tamamen saraintisuz oluyor. 10 dakika suren ve ucretsiz bir islem. K kasayi kotulemeyip h kasayi mi kotulemeye basladiniz(: bu sefer de olmadi bir dahaki sefere artik.
  • acill yardım..arac astra h 2007 1.3 cdti easytronik.sabah aracı çalıştırdım.ekranda f ve ya p harfi yanıp yanıp sönüyo.kutup başını çıkarıp bekledim değişen bişey olmadı.ustayı alıp geldim,bilgisayara bağladık.p1725 pozisyon sensoru arıza sureklı.bu arızayı verdi.usta bana şanzima ait bi sensorün arızası dedi.ve çekiciyle dükkanına goturduk.bi parça söktü.bu parça değişecek dedi..şanzımanın yağıda siyah,bununda değişmesi gerekiyo dedi.bunlar yapılınca,arıza gitmeyedebilir,şanzımana zarar vermiş olabılır dedi.ne yapmalıyım bilemedim.şanzıman gerçekten o parça yuzunden bozulmuş olabılırmı?o parçanın fiyatı ne kadardır?o parça takılınca araç normale donermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    titreme falan yoktu easytorniğin baskı balataya gore arada programlanması vites geçişlerini sarsıntısız yapıyor. 2-3 senede yapılan bir işlem. Dikkatli okursanız anlarsınız. Bu işlemden para almıyorlar ve evet kaymak gibi oldu.
    2003 easy tronic corsa içinde geçerli mi acaba bu ? Opel yetkili serviste mi ücretsiz yapılıyor ?
  • 66DoGaN38 6 kullanıcısına yanıt
    gecerlidir; evet yetkili serbiste yaptirabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Hayir gitmek gerekmiyor. Baski balata bittiginde guncellenecek yazilim ile vites fecisleri tekrardan tamamen saraintisuz oluyor. 10 dakika suren ve ucretsiz bir islem. K kasayi kotulemeyip h kasayi mi kotulemeye basladiniz(: bu sefer de olmadi bir dahaki sefere artik.

    Millet kotulemis zaten kotuleyecegi kadar.
    Canın sıkılınca oku ya da okuma bu sefer de arabandan soğursun...
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=82219537&p=256#82219537
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Edip06

    quote:

    Orijinalden alıntı: sebati06

    Hayir gitmek gerekmiyor. Baski balata bittiginde guncellenecek yazilim ile vites fecisleri tekrardan tamamen saraintisuz oluyor. 10 dakika suren ve ucretsiz bir islem. K kasayi kotulemeyip h kasayi mi kotulemeye basladiniz(: bu sefer de olmadi bir dahaki sefere artik.

    Millet kotulemis zaten kotuleyecegi kadar.
    Canın sıkılınca oku ya da okuma bu sefer de arabandan soğursun...
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=82219537&p=256#82219537

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Bende 1.3 Dizel Easytronik Astra var yoğun trafikte stop etme sorunu bende de var, forumda baktığım kadarı ile genelde benzinli araçlarda yapmış dizelde de aynı sorun mu?

    Bu konu ile ilgili forumda neden kaynaklandığını tam ve kesin bir bilgi bulamadım.

    Egr valfi iptal ettirin yada değiştirin diyen var, yazılım güncellemesi mi? yoksa şanzıman yağı mı?

    Bilgi verebilirseniz sevinirim.




  • O_Atalay O kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun devam ediyor mu ne yaptınız çözüm olarak eğer sorunu çözdü iseniz
  • Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koyay

    Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.

    opel corsa 1.2 easytronic 2014 model 27.000 km de ki aracım ayağım frendeyken gitmeye çalışıyor freni bırakınca gaza basmazsam vuruntu yapıp stop ediyor. Kontak açka kapa yapınca düzeliyor geri vitese alınca kendi gitmeye çalışıyor araba sarsılmaya başlıyor vites geçişlerinde şakur şukur çatır çutur sesler geliyor. Yetkili servis 7500 TL masraf çıkardı şanzıman beyni , baskı-balata ve rulman değişecek dedi. Bu sıkıntılar bir sabah aniden başladı öncesinde hiç bir sorun yoktu.

    Aynı dertten muzdarip olup çözüm bulabilen oldumu ?

    Yarın dot 4 hidrolik sıvısını dolduracam bakalım inşallah düzelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basssun


    quote:

    Orijinalden alıntı: koyay

    Akuyu sökün. Akü tepsisini sökün. Siyah kapakli üzerinde dot4 yazan kücuk bir hazne goreceksiniz. Şiringayla icindeki siviyi cekin. Boş haznenin icini bezle iyice silin. Sonra hazneyi tepeleme dot4 normal fren hidroligiyle doldurun. Kapagi kapatin. Araciniz duzelir. Vites gecisleri yag gibi olur. Bu islemi bir kac tur yaparsaniz sistem icindeki kotulesmis siviyi iyice temizlersiniz. Senede 2 kez bu islemi yaparsaniz yeterli olur. Hidrolik kirlendikce eski sorunlar yeniden yasanir. Bu islemi normalde servislerin yapmasi gerekiyor. Bakim kilavuzlarinda var. Maalesef turkiyede uygulayan yok. Opel srrvisleri bu konuda cok yetersiz ve bilgisiz.

    opel corsa 1.2 easytronic 2014 model 27.000 km de ki aracım ayağım frendeyken gitmeye çalışıyor freni bırakınca gaza basmazsam vuruntu yapıp stop ediyor. Kontak açka kapa yapınca düzeliyor geri vitese alınca kendi gitmeye çalışıyor araba sarsılmaya başlıyor vites geçişlerinde şakur şukur çatır çutur sesler geliyor. Yetkili servis 7500 TL masraf çıkardı şanzıman beyni , baskı-balata ve rulman değişecek dedi. Bu sıkıntılar bir sabah aniden başladı öncesinde hiç bir sorun yoktu.

    Aynı dertten muzdarip olup çözüm bulabilen oldumu ?

    Yarın dot 4 hidrolik sıvısını dolduracam bakalım inşallah düzelir.

    Benim sorun aynı sizinki gibi başladı, tarif ettiğim yöntemi uygulayın, en az 6 ayda bir tekrarlayın satana kadar sorun çıkarmaz




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.