Şimdi Ara

Astra Kasaları Hangi yıllarda yenilendi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
9.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konuda yardımınızı bekliyorum büyük ihtimal hb düşünüyorum sedanda olabilir. Honda civic, corolla,astra arasında kaldım. 2.el düşünüyorum max 20bin verebilirim. Öncelikle yukarıdaki sorunun cevabını bekliyorum + kaç model opel astra tavsiye edersiniz yakıt, yedek parça, motoru durumu nasıldır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Astra Kasaları: Yenileme Yılları

    Opel Astra modeli, yıllar içinde farklı kasa tipleriyle karşımıza çıktı. Bu kasaların yenilendiği yıllar şöyle:

    • Opel Astra F Kasası: 1991-1998
    • Opel Astra G Kasası: 1998-2004
    • Opel Astra H Kasası: 2004-2010
    • Opel Astra J Kasası: 2010-2015
    • Opel Astra K Kasası: 2015-2021
    • Opel Astra L Kasası: 2021-Günümüz

    Opel Astra'nın en son kasa tipi olan Astra L, 2021 yılında piyasaya sürüldü. Bu kasa, modern tasarımı ve gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor.

    Astra kasalarının yenilendiği yıllar, modelin tasarımını, performansını ve özelliklerini güncel tutmak için önemlidir. Her yeni kasa, önceki nesillere göre iyileştirmeler ve yenilikler sunar, böylece Astra modelinin rekabet gücünü korumasına yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Astra jenerasyonlarının piyasaya çıktığı yıllar :

    F : 1991
    G : 1998
    H : 2004
    J : 2009 (2010 model olarak)
  • Opel Astra’nın İsim Geleneği

    2006 yılı itibariyla üç farklı jenerasyon Opel Astra bulunmaktadır. Opel modellerinin isimleri, latin alfabesindeki harfler kullanılarak oluşturulmuştur. Opel’in amacı, Opel Astra’nın ilk jenerasyonu olan Kadett, bir diğer adıyla Opel Astra F geleneğini devam ettirmektir. (Son Kadett jenerasyonu, Kadett E’dir.)


    Astra F/A

    Üretici Opel
    Diğer adları Vauxhall Astra
    Opel Astra Classic
    Holden TR Astra
    Chevrolet Astra
    Saturn Astra
    Opel Optima
    Opel Kadett (Güney Afrika, sadece hatchback)
    Opel Astra II (Danimaka, 1998-99)
    Üretim yılı 1991–2002
    Platform T-kasa
    Astra F, ilk olarak 1991 yılında piyasaya çıktı. Opel; Kadett E’nin isim varisi olarak, halihazırdaki Vauxhall’un Kadett D ve E modelerinde kullandığı Astra ismini kullanmaya karar verdi. Astra F; 3 veya 5 kapılı hatchback, sedan ve karavan olarak da bilinen station wagon kasa alternatifleriyle piyasaya sunuldu. Bunun yanında, İtalya’da ünlü tasarımcı Bertone tarafından dizayn edilen bir cabrio model de tüketicilere sunuldu. Bu cabrio model, Türkiye’de de olduğu gibi, 1998-2002 yıllarında Astra Classic olarak isimlendirildi ve Merkez ve Doğu Avrupa ülkelerinde satışa sunuldu. Astra F’nin üretimi, 2002 yılında son buldu.
    Model; Güney Afrika’da, Delta adı altında 1992 yılında üretilmeye başladı. Bununla birlikte Kadett ismi, 1999 yılına kadar Astra Hatchback modelleri için kullanıldı. Güney Afrika’daki Sedan ve Hatchback Astra’lar, daha sonra, 200tS adı verilen, sınırlı sayıda üretilen 2.0L turbo şarjlı motor seçeneğiyle satışa sunuldu. 200tS’deki motor (C20LET), Avrupa pazarında bulunan Calibra 2.0L turbo 4wd’dan örnek alındı. Mühendisler de bu motora önden çekişli 6 vites seçeneğini ekleyerek, modeli pazarda oldukça değerli bir hale getirdi. Bu modelin Sedan ve Station wagon modelleri de Astra adı altında tüketiciye sunuldu. Tartışmalı bir şekilde Kadett ve Astra; Güney Afrika’da, aynı otomobilin versiyonları olmalarına rağmen, 1993 ve 1994 yıllarında art arda “Yılın Otomobili” ödülünü aldılar. Güney Afrika'daki Astra ve Kadett’ler; 140, 160i, 180i and 200i seçenekleriyle sunuldu.


    Vauxhall Astra F'in daha önceki modeli
    Astra, ilk olarak 1995 yılında Yeni Zelanda’da ve ardından 1996 yılında Avustralya’da olmak üzere Avustrasya’da da Holden ismiyle satışa sunuldu. İlk model, Britanya’dan ithal edildi ancak yaygın olarak tercih edilen model, Belçika’dan ithal edildi. Orijinal Holden Astra, ilk defa 1980’lerin ortalarında Nissan Pulsar adıyla satıldı.
    Opel Astra'nın ilk jenerasyonu Brezilya'ya ihraç edildi. Brezilya'nın Chevrolet'si, 2.0L 115 hp motor seçeneğiyle Belçika'ya gönderildi. Brezilya hükümeti, 1996 yılında ithalat miktarını artırdı ancak model hala çok pahalıydı. Bunun üzerine modelin Ikinci jenerasyonu Brezilya'da üretildi.
    Astra F; 1995 yılında Opel'in yeni Ecotec motorunun piyasaya sürülmesiyle iki ana yeniliğe imza attı. Kısa bir süreliğine, iki ana yeniliği de üzerinde taşıyan alt bir model piyasaya sürüldü. Bu alt modelde, Ecotec motor sisteminin yenilikleriyle beraber elde kalan diğer parçalar da kullanıldı. Yapılan diğer yenilikler; dış görünüşteki hafif değişiklikler ve kullanıma uygun yeni modellerdi.
    Güney Afrika'daki 200tS modeli dışında ana model; 3 kapılı, 2.0L 16v benzinli 147 bhp'lik GSi modeliydi. Bu model adı, sınırlı sayıda üretilmesine rağmen 1995-1996 yılları arasında Astra Sport olarak değiştirildi. Astra Sport, spor görünümlü gövdeye ve iç tasarıma sahipti. GSi modeli, daha düşük güce sahip ama çok daha yeni bir teknoloji olan Ecotec motoru da içeren yeniliklerle 1997 yılına kadar yenilendi.


    Astra G/B

    Üretici Opel
    Üretim yılı 1998–2009
    Aks mesafesi 2614 mm
    Uzunluk 4199 mm
    Saloon: 4342 mm
    Genişlik 1753 mm
    Yükseklik Hatchback: 1431 mm
    Saloon: 1425 mm
    Platform GM GM2700/3000 platform



    Opel Astra Sport 1.6 16V


    A Vauxhall Astra for the British Market
    Opel Astra ilk olarak Nisan 1998'de Avrupa’da piyasaya sürülmesine karşın otomobilin taslağı, 1992 yılının ilk zamanlarında başladı. Astra, arka kısmı kısa ve küt olan; 3, 4, 5 kapı ve diğer 2 özel versiyonu olan, Bertone tarafından tasarlanan Astra Coupe ve Astra Cabrio ile birlikte piyasaya sunuldu. Astra G/B aynı zamanda doğalgaz sistemiyle çalışan otomobil özelliğini de taşımaktaydı. Gövde kısmı Lotus tarafından uyarlanmış, oluşumunda 7 koltuklu Compact MPV ve Opel Zafira’nın etkisi olmuştur.
    Astra G/B nin üretimi, GM Polonya’nın Gliwice şehrinde devam ederek, bir sonraki jenerasyon Astra H/C nin üretimine başlandıktan sonra, aynı zamanda eski bir model olan, atalarının benzeri Astra Classic ile piyasaya sunuldu. Avrupa piyasasının yanı sıra bu modeller, aynı zamanda Avustralya ve Yeni Zelanda’da Holden Astra Classic olarak, 2006 yılında çıkarılan Holden Viva’ya kadar satılmaya devam etti.
    Astra G/B’nin satışı daha sonra, Brezilya’nın yerel üretimi olan Chevrolet Astra ile devam etti. Nisan 2003'te ise yenilenerek Brezilya, Arjantin, Meksika ve diğer Latin Amerika pazarında satışa sunuldu. Astra G/B, 1999 yılından bu yana Brezilya pazarında lider olma özelliğini koruyor. Brezilya’daki Astra’ların 2.0 8v I4 model motoru, 5200 rpm’de 128/140 hp sağlayan, hem benzin hem alkol yağı taşıyan “flexpower’’ teknolojisini de taşımaktadır.
    Brezilya üretimli bir diğer Astra modeli de; dizel motorlu taksi versiyonu olan ve Şili’de satışa sunulan, Chevy Urban gücüne sahip Chevy Taxi.[1][2]
    2004 yılında, GM’in Rusya’da yaptığı yatırım ile Chevrolet Viva, Astra G/B’nin 4 kapı versiyonu olarak piyasaya sürüldü. Opel, yeni model Opel Astra H/C’nin satışı ile ilgilenirken, Astra G/B Chevrolet Rusya temsilcileri tarafından satışa sunuldu. Yüksek fiyatlar nedeniyle satışlar ilk zamanlarda düşük olsa da, orta standartlarla donatılmış 1.8L Astra G/B, Totoya Corolla’nın yerini aldı.[3] GM-AvtoVAZ shut down small-scale production of Viva in March 2008.[kaynak belirtilmeli]
    Astra DTM
    Astra Touring’in bir kaynağı olan Astra G serisi, Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) ile yarışıyordu. Diğer yarışan bütün otomobillere rağmen, Manuel Reuter tarafından kullanılan Astra, Temmuz 2000'de 2. sırada yer aldı. Astra, “gull-wing doors’’ denilen, yukarıya doğru açılan kapı sistemi ile tasarlandı ve kapıların açılımında gaz desteği uygulandı. Hemen hemen bütün yarış otomobilleri 500 hp(370 kW)’ye yakın 4.0L V8 motor özelliklerini taşımaktaydı.
    Astra XTreme
    2001 Geneva Motor Show’da tanıtılan Astra XTreme, G serisi Astra DTM bazında üretilmiş V8 özelliğine sahip bir otomobildir. Bir yarış otomobili olan DTM gibi 4.0L V8 özelliğini taşımakta, 444 hp (331kW)’ye sahip, yukarıya doğru açılan kapı sistemli, karbon yapıya sahip panelleri olup 5 noktalı emniyet kemeri gibi yarışlara özel iç tasarıma sahiptir.


    Astra H/C

    Üretici Opel
    Diğer adları Chevrolet Astra
    Holden Astra
    Vauxhall Astra
    Saturn Astra
    Chevrolet Vectra
    Chevrolet Vectra GT
    Üretim yılı 2004-Günümüz
    Aks mesafesi Estate: 2703 mm
    Cabriocoupe & Hatchback: 2614 mm
    Uzunluk Estate: 4515 mm
    Cabriocoupe: 4476 mm
    Hatchback: 4331 mm
    Genişlik Estate: 1753 mm
    Cabriocoupe: 1759 mm
    Hatchback: 2032 mm
    Yükseklik Estate: 1500 mm
    Cabriocoupe: 1411 mm
    5 kapılı Hatchback: 1458 mm
    3 kapılı Hatchback: 1418 mm
    Platform GM Delta platform
    General Motors Astra H/C, 2 Ağustos 2003'te ilk duyurusu yapılmış, 2 Mart 2004'te satışa sunulmuştur. Yeni Delta platform baz alınarak üretilen Astra’nın boyutları, bir önceki versiyonuna göre daha büyütüktü. Her motor, Lotus tarafından ayarlanan süspansiyon desteğiyle üretilmişti.
    5 kapılı caravan ve 3 kapılı hatchback spor modellerinin arasına katılan Astra H/C, ilk 5 kapılı üretilen araba özelliğine sahip oldu. Bunun yanında Astra GTC Avrupa pazarında, Astra Sport Hatch İngiltere’de ve Astra Coupe de Avustralya’da satılmak üzere seçildi. GTC; “panaromic öncam“ denilen, arabanın üst kısmına kadar giden ön cam seçeneğine sahipti.


    Astra Vauxhall, çeşitli İngiliz polis birliklerinde kullanılan popüler bir arabadır.


    Brezilya’daki Chevrolet Vectra, Sedan Opel Astra C’nin bir ikizi gibidir.
    GM; ilk olarak Latin Amerika’da Astra H/C’yi üretmek yerine, bir önceki modelinde yenilik yapmaya karar verdi. Ancak bu karar Meksika ve Şili’de uygulanmayıp, onun yerine Avrupa’dan gelen Delta bazındaki model satışa sunuldu. (2006’dan itibaren) 2005 yılında GM Brezilya; Vectra B’nin yerine üretilmiş olan, Zafira modelinin de daha üstünde, Astra C’nin sedan versiyonu olan Chevrolet Vectra’yı piyasaya sürdü. 19 Ekim 2006’da İstanbul-Türkiye’de yapılan Autoshow’da Opel; Gliwice-Polonya’da üretilmiş olan bu sedan versiyonu Avrupa’nın bir çok ülkesinde piyasaya sürmek üzere gözler önüne serdi. Aynı zamanda 3 kapılı vanın değişik wagon tipi modeli de Vauxhall adıya İngiltere’de alıcılarına tanıtıldı. 2007 Eylül’de, GM Brezilya 5 kapılı Astra C Hatchback’in satışa sunulacağı duyurusunu yaparak, piyasada bulunan Astra G/B’den farklı olarak Chevrolet Vectra GT’yi piyasaya sürdü.
    Astra Sedan, 2008 yılında Opel Astra Saloon adı altında Batı Avrupa’da yalnızca İrlanda’da, ilk defa sağ taraftan sürüş özelliğiyle piyasaya sunuldu. [4]
    GM Rusya, Astra ailesinden olan SKD modelini yılda 25,000 adet üretmek üzere 2008 Şubat ayında Saint Petersburg’da piyasaya sundu.[5]
    Avrupa’daki arabalar içerisinde bir ilk olarak dijital radyoya sahip olan Astra’nın bazı versiyonları, ayrıca ilk defa Sürekli Süspansiyon Kontrol Sistemi (CDC) ve Sürüşe Duyarlı Ön Far (AFL) sistemlerini de kullanan versiyonlar oldu. 2005 yılında, yeni Opel Astra dizel-elektrik karışımı piyasada yerini aldı. 2005’in sonlarına doğru ise estate ve coupe versiyonları da üretilmeye başlandı. 2008 yılında Opel Astra’nın satışına, Amerika ve Kanada’da da Saturn Astra adı altında başlandı.
    Astra OPC/VXR
    2005’te Opel, Astra GTC’nin OPC versiyonunu piyasaya sundu. (Britanya’da Astra VXR olarak sunuldu.) Astra OPC, yenilenen ve güncelleştirilen 2.0L Ecotec motoru, 240 PS (177 kW) ve 320 Nm (236 lb·ft)’lik tork gücüyle dikkat çekti. Astra OPC’nin standart özelliklerinin arasında; spor tasarım gövde ve iç tasarım, 6 vitesli manuel vites kutusu, xenon ön farlar ve 18 inçlik alaşım jantlar vardı. Astra’nın bu OPC modeli, Avustralya ve Yeni Zelanda’da HSV VXR adıyla satışa sunuldu.
    Astra TwinTop
    2006 yılında Astra TwinTop piyasaya çıktı. TwinTop ismi, Astra’nın açılabilen tavanlı bir coupe modeline işaret ediyordu. Astra’nın bu coupe modeli, tamamen açılabilen ve açıldığında bagajın içine giren bir tavana sahipti. Astra TwinTop, 4 koltuklu ve arka koltuk alanı normal Astra’ya göre daha küçük olarak hala satılmaktadır. Bunun yanında, 200 PS (147 kW; 197 hp) 2.0L turbo ve 1.9 CDi dizel motorları da kapsayan üç farklı motor seçeneğiyle satışı yapılmaktadır.
    Saturn Astra


    2008 Saturn Astra XR 3-door
    Ion’un yerini alacak şekilde, Opel’in en küçük modeli olan Saturn Astra, Belçika’dan ithal ediliyor.[6] 3 ve 5 kapılı hatchback kasasıyla Saturn Astra, 2 Ocak 2008’den itibaren satışa sunuldu. Saturn Astra; 4 ileri otomatik vites ya da 5 ileri manuel vites, 138 hp’lik (103 kW) değişebilir valf teknolojisi, 1.8 LT 4 silindir benzinli motor gibi özelliklere sahip. 2008 model Saturn Astra’nın en temel özelliklere sahip modeli Astra XE’nin ise sadece 5 kapılı Hatchback modeli mevcut. XR modeli ise, Saturn Astra’nın yüksek standartlardaki özelliklere sahip modelidir. 3 kapılı versiyonlarda ve 4 kapılı hatchback’lerde mevcuttur. Bu model ayrıca 17 inç lastik çapına sahiptir. [7]
    Saturn Astra, yapılan dayanıklılık testlerinde çok iyi bir puan almıştır. Bunun yanında Saturn Astra’da ön ve yan hava yastıklarının yanında ön koltuklara yerleştirilmiş hava yastıkları da mevcuttur.[8]
    Saturn Astra, ilk defa 2007 yılında Chicago Auto Show’da tanıtıldı.[9][10]
    GM, 2008 yılındaki satış rakamlarının düşük olmasından dolayı, modeli 2009 yılında artık üretmeyeceğini açıkladı. Ayrıca 5 Haziran 2009’da GM ve Penske, Saturn Astra markası ile ilgili bir anlaşmaya vardı. Penske’nin Saturn markasını satın almasıyla sadece Aura, VUE ve Outlook markalarının üretimine devam edilecek.
    Astra I/D

    yeni Opel Astra tasarım çizgisi olarak insignia ile aynı çizgilere sahip, fakat bu yeni tasarım çizgisi selefine göre aracı çok daha modern ve sportif hale getirilmiştir.1.4 litre 100 hP,1.4 litre Turbo 120 hP-140hP ve 1.6 litrede 180 beygirlik motorlara sahiptir.Yeni Opel Astra ve İnsignia;sınıfının ilki olarak 1.6 motorda 180 hP bulunduran tek otomobil markasıdır.

    .[11][12] (17-25 Eylül 2009) Yeni jenerasyon Astra; tasarım çizgisini, birçok yüksek ve yeni teklonojik özeliklerle yeni Vauxhall Insignia’dan aldı. Model piyasaya Eylül 2009 tarihinde sürülecek. (Fotoğraflar)

    Astra GTC Paris

    Paris'te showroomda gösterilen yeni Astra GTC Paris'in 2.0 motoru,290 hP gücünün olması ve 6 ileri manuel şanzımanı ile 2011 yılında piyasaya sürülecektir.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.