Şimdi Ara

astra honda (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben civic derim piyasadaki benzinli motorlar sınıfında en iyisini honda üretiyo sesisliği sınınfa uzak ara lider daha sesis çalışan bi taşıt görmedim. Astra da güzel onu beyenirim. yakıt derdin yoksa civic, yakıt zorlicaksa dizel astra .
  • Bu arada, civicin 125 hp olmasına aldanmayın.
    6500 devirde bu gücü veriyor. Max tork ise 152/4250 devir
    Astra ise 115 hp/6000 devir, Max tork ise 155/4000 devir.
    6500 devirde gider misiniz? ne kadar süre gidersiniz, ne kadar yakıt tüketir?

    Demek istediğim motorların aslında pek de farklı olmadığı.
    Astrada ara hızlanmaların daha iyi olacağını tahmin ediyorum.
    arz ederim.
  • her yonuyle civic derim
  • dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..
    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Bu arada, civicin 125 hp olmasına aldanmayın.
    6500 devirde bu gücü veriyor. Max tork ise 152/4250 devir
    Astra ise 115 hp/6000 devir, Max tork ise 155/4000 devir.
    6500 devirde gider misiniz? ne kadar süre gidersiniz, ne kadar yakıt tüketir?

    Demek istediğim motorların aslında pek de farklı olmadığı.
    Astrada ara hızlanmaların daha iyi olacağını tahmin ediyorum.
    arz ederim.
  • Arkadaşım, hondanın motoru daha güçlü olabilir ama astranın motorun tüketimi daha düşüktür...

    Senin dediğin düşük devirde az yakıt yüksek devirde performans her benzinli araç için geçerlidir...

    astra& civic

    iç mekan kalitesi::: Bütün dergilerin dediği gibi en kalitelisi astra..
    performans: civic
    yol tutuş: astra
    direksiyon hakimiyeti ve sürüş: astra...
    frenler: astra...
    güvenlik: astra 5 , civic 4 yıldız...

    Şimdi de size tralles@ nickli bir arkadaşın ( çok değerli yorumları var) bir yorumunu veriyorum...

    hondanın 125 ps vermesi ama bunun getirdiği dezavantajlar::: tüketim arttı, sollama performansı azaldı...



    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles


    Peki bu motor neden var? Honda yüzünden.

    Honda 1.6 segmentinde beygir gücü çıtasını sürekli yükseltiyor, diğer firmalar da onu takip ediyor. Diğerleri 100 hp motorla satarken Honda 110'a çıkardı. Buna diğer firmalar 110-115 HP motorlarla cevap verdiler. Ardından Honda 125 HP'ye çıkardı, Onu hemen Toyota izledi, Şimdi de Ford mevcut Ti-VCT 1.6 motorunu revize etti, 125 HP'lik bir versiyonunu çıkardı ve makyajladığı ilk arabasına Yani Mondeo'ya koydu. Konunun güvenlikle ilgisi yoktur. Pazarlama ile ilgisi vardır. Daha çok araba satmak isteyen Honda, öne geçmek için HP savaşlarını başlatan firma oldu ama 1.6 atmosferik motorda kullanışlı güç bandının da sonuna geliniyor. Çünkü her HP artışında maksimum tork rpm'i kam zamanlaması yüzünden rpm bandında daha yukarı kayıyor ve alt devirlerde motorlar giderek daha güçsüzleşiyor. Yani daha fazla beygir gücünün bir bedeli var. Torku daha üst devirlere taşıyarak, daha fazla beygir gücü elde ediyorsunuz ama bu defa da motor alt devirlerde hissizleşmeye başlıyor. bu da toplam rpm bandının kullanışlılığına olumsuz etki ediyor, özellikle sollama performansı bundan olumsuz etkileniyor. Motor hacmini artırmadan beygir gücünü artırmanın bedeli bu.

    Burada güvenlik falan söz konusu değil. Yeni otomobillerin sollama performansı eskilerden daha iyi değil. Aynı 1.6 motoru 100 Hp'den 125 HP'ye çıkarınca tork aynı oranda artmıyor. 100 beygirlik motorların torku 140 civarındaydı şimdi 150 Nm oldu ama yaklaşık 1000 rpm de yukarı kaydı. Eskiden 3000-3500 rpm'de 140 Nm varken şimdi 3000 NM'de 130-140 NM var. Vites küçültmeden sollama yapmak için de asıl düşük devirlerde yüksek torka ihtiyaç var.

    Ama HP artışıyla ne artıyor, akselerasyon değerleri biraz daha iyileşiyor ve maksimum hız artıyor. Ama sollama performansı artmıyor. Güvenlik için de asıl bu lazım. Bu cephede ise pek değişen bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 9 Temmuz 2007; 18:09:23 >




  • nasıl astra nın tüketimi düşük oluyor anlamadım?civic c sınıfında en az yakan araçtır.50 lt depoya 700-750 km gidebilirsin.civicte kırmızı çizgi 7000 devirde başlar.otm de kick down yaptığında 7000 de vites değişimi yaparsın.vites geçişleri sarsıntısız ve yokuşta kaymama özelliği var.iç mekan kalitesi içinse sınıfının yeni lideri diyebilirim.güvenlik testlerinde ise 4 yıldız alan hb civictir.sedan civic amerikada 5 yıldız almıştır.zaten amerikada astra bulamazsın sedece japon arabaları ve kendi arabaları vardır.yol tutuş bence focus kadar olmasada astra dan 2 kat daha iyi.honda da sadece periyodik bakım haricinde sorun yaşamazsın.honda nın vtec sistemi 15-20 senedir hala lider.bir de insanımız alışmış opel,fiat,reno,ww....al civic sorunsuz bir aracın olsun.orta okulda (1988)iken komşumuz şahin almıştı.bize ne kadar da lüks gelmişti fakat o altı üstü 1970 model fiat reneta idi.yani ikisine de bin kararını sen ver. 5500+ hayat başlar.




  • 1. si astranın tüketimi civic ten düşüktür,

    2 si civicin motoru astranınkinden her şekilde daha iyi performans gösterir, zaten bunun aksi mümkn olsa japonlar rekabeti tümden kaybederler.

    3. olarak civic sedan da kullanılan motor esasında 1,8 litre hacimli olarak tasarlanmış bir motorun, türkiye şartları düşünülerek 1,6 haline getirilmesiyle meydana gelmiştir (avrupada bu ünite kullanımıyor, civic 1,8 ve jazz daki 1,4 hacimli motorlarla piyasada), dolayısı ile hondanın alışılmış motor mükemmelliğine sahip değildir.

    örnek olarak civic hb de kullanılan motorun 140 hp güce ve 9 saniyenin altında 0-100 km ivmelenme değerine sahip olmasına rağmen, 1,6 hacimli motordan daha düşük tüketim değerlerine sahip olması verilebilir.

    4. olarak honda motorları, halk arasında nefesi kesilmeyen olarak tabir edilen yapıdadırlar, maksimum gücünü astradan daha yüksek devirde ortaya koysa bile o devirlere çok daha kısa zamanda ulaşır.

    son olarak civic astra dan daha geniş ve performanslı bir araç ayrıca kısa ve uzun vadede daha az poblem çıkarcağı muhakkak,

    buna karşılık astra daha iyi yol tutuşa ve malzeme kalitesine sahip.

    özetle civic de astra da türkiye piyasasındaki satış fiyatları göz önüne alınırsa olabilecek en iyi tercihler, ikisi de sizi pişman etmez.




  • dentyılmaz arkadaşım astra avrupadaki başarısı sayesinde GM saturn markası adı altında ,astrayı amerikan pazarına sokmuştur...

    civic hb 4 yıldızsa sedan da 4 yıldızdır... aralarınada o yüzden bir fark yoktur...euroncapta hep hb C sınıf testte girer...mesala astra, focus, civic ve megane gibi, fakat bunların sedan ve station versiyonları da aynı yıldızı aldı kabul edilir..
    Focus sedan da megane sedan da astra stationda 5 yıldızdır...
    O yüzden kendinizi boşuna kandırmayın...

    Sakın amerikan euroncap demeyin, kendinizi kandırmayın, bu işin piri avrupalılardır...

    Chysler grande voyager american ncap da 5 yıldız almışken euroncaptan 1.5 yıldız almıştır...


    Ama bu demek değil ki civic kötü araba, kesinlikle fiyatının hakkını veren bir araba, aynen astra gibi rakiplerine oranla avrupa piyasasına göre daha ucuza satılan ve karşılığını veren bir araba...
  • astra 1.3 cdti al derim.38 e falan güzel donanımlısını kaaparsın.honda da güzel evet sedanı falan ama ne biliyim sonuçta opelin çizgileri daha güzel ve aynı paraya dizel araç almış olacaksın

    hadi hayırlısı

    saygılar
  • Benim yorumum şu şekilde arkadaşlar bizim millet araba alırken hep şuna bakıyor araba hızlımı en son kaç km hız yapıyor kaç bg bakın arkadaşlar tabiki bunlarda düşünülecek ama öncelik buna verilmeyecek ikisinede binmiş biri olarak cıvıcın içi biraz geniş aşırı değil işçilik kalitesi astranın yanına bilene yaklaşamaz bence görüntü olarak astra daha spor cıvıcın altı yere daha yakın en önemlisi astra daha güvenli her şey hızlanma son hız değil zaten kazaların çoğu bu yüzden oluyor cıvıcın kapaortası astraya göre daha zayıf uzun kullanmaya gelince arkadaşımda şahin var 380 000 km de araba canavar gibi arabaya bakmayı bileceksin ben olsam astra derim astranın 1.3 ü var tam Türkiye şartlarına uygun performanslıda az yakıyor vergi az bizde büyük hevesle honda almak için hondaya gittik ama astradan sonra binice hiç düşünmeden astra dedik honda da iyi araba kötü demiyorum ben astrayla karşılaştırınca şahsi düşüncemi yazdım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..


    bu dediğinize katılmıyorum.
    Bunu bilinçli olarak yapabiliyorlar madem, bu durumda max tork değerini daha yüksek tutarlar ve
    daha düşük devirlerde max tork veren bir motor yaparlardı. Ama öyle her istediğinizi aynı anda yapmanız kolay değil.

    Ekonomi için tork değerinin yüksek olması gerekir.

    İki arabanın motor karakterleri birbirinden farklı.
    güç/devir ve tork rakamlarını verdim.

    Astranın ara hızlanmalarda daha iyi olacağı yönündeki tahminimi yineliyorum. DOĞRU yada YANLIŞ OLABİLİR. BİLEN VARSA BİLGİ VERİR UMARIM.

    Astra ya da yada honda iyidir demiyorum. Benzinli arabalar içinde bence civic en önemli aday.

    Demek istediğim sadece civicin 125 Hp olduğuna aldanmayın.

    arz ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 10 Temmuz 2007; 18:23:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..


    bu dediğinize katılmıyorum.
    Bunu bilinçli olarak yapabiliyorlar madem, bu durumda max tork değerini daha yüksek tutarlar ve
    daha düşük devirlerde max tork veren bir motor yaparlardı. Ama öyle her istediğinizi aynı anda yapmanız kolay değil.

    Ekonomi için tork değerinin yüksek olması gerekir.

    İki arabanın motor karakterleri birbirinden farklı.
    güç/devir ve tork rakamlarını verdim.

    Astranın ara hızlanmalarda daha iyi olacağı yönündeki tahminimi yineliyorum. DOĞRU yada YANLIŞ OLABİLİR. BİLEN VARSA BİLGİ VERİR UMARIM.

    Astra ya da yada honda iyidir demiyorum. Benzinli arabalar içinde bence civic en önemli aday.

    Demek istediğim sadece civicin 125 Hp olduğuna aldanmayın.

    arz ederim
    sayın racai ye sonuna kadar katılıyorum dediğim gibi arabanın 125 veya 200 bg olması arabanın kaliteli olmasını göstermez mesela astra 1.3 90bg ve turbosu falan var araç 90bg olmasına rağmen bence performas falan oldukça iyi şekil olarak size honda güzel gözükebilir öyledirde bende 3 ay önceye kadar arabaya binene kadar böyle diyordum ancak astranın içine binince görüşüm tamamıyle değişte ön arka kapı içleri olmak üzere arabanın her yerinde mükemmel işçilik kullanılmış açıkçası bunu hondada göremedim hondanında üstün yanları var astradan ama sadece hıza aldanmayın derim astranın ara hızlanmaları cidden iyi motor sesi falan dizelde gayet iyi




  • tmm bn bildiğimi yazdım sadece daha ötesini daha iyi bilgi sahipleri getirsinler fakat astranın ara hızlanmalarının civicten iyi olacağını sanmıyorum.opel motorda civicten iyi olamayacağı kanısındayım.inşallah birisi ara hızlanma konusuna kanıtlı bir açıklama getirir..saygılar..
    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..


    bu dediğinize katılmıyorum.
    Bunu bilinçli olarak yapabiliyorlar madem, bu durumda max tork değerini daha yüksek tutarlar ve
    daha düşük devirlerde max tork veren bir motor yaparlardı. Ama öyle her istediğinizi aynı anda yapmanız kolay değil.

    Ekonomi için tork değerinin yüksek olması gerekir.

    İki arabanın motor karakterleri birbirinden farklı.
    güç/devir ve tork rakamlarını verdim.

    Astranın ara hızlanmalarda daha iyi olacağı yönündeki tahminimi yineliyorum. DOĞRU yada YANLIŞ OLABİLİR. BİLEN VARSA BİLGİ VERİR UMARIM.

    Astra ya da yada honda iyidir demiyorum. Benzinli arabalar içinde bence civic en önemli aday.

    Demek istediğim sadece civicin 125 Hp olduğuna aldanmayın.

    arz ederim




  • bana kalırsa astra alciviclerin dizelleri yok astra dizel çok konforlu ve çokekonomik civiclerin kasaları ince sacdan yapılmış alman arabalarından şaşmıyacan en sağlamları alman arabalarıdır astrayı 1.3 motor çekermi die düşünme enbaşta bende düşünmüştüm terettütte kalmıştım ama 200nm tork ve 90hp buarbayı diğer arabalardan ayırıyor ben bu aracı aldım ve çok memnunum tercih senin bana kalırsa astra al derim astra 10 numara bir araç
  • donanım dersen astra,performans dersen civic...en iyisi test et ve öyle karar ver...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..


    bu dediğinize katılmıyorum.
    Bunu bilinçli olarak yapabiliyorlar madem, bu durumda max tork değerini daha yüksek tutarlar ve
    daha düşük devirlerde max tork veren bir motor yaparlardı. Ama öyle her istediğinizi aynı anda yapmanız kolay değil.

    Ekonomi için tork değerinin yüksek olması gerekir.

    İki arabanın motor karakterleri birbirinden farklı.
    güç/devir ve tork rakamlarını verdim.

    Astranın ara hızlanmalarda daha iyi olacağı yönündeki tahminimi yineliyorum. DOĞRU yada YANLIŞ OLABİLİR. BİLEN VARSA BİLGİ VERİR UMARIM.

    Astra ya da yada honda iyidir demiyorum. Benzinli arabalar içinde bence civic en önemli aday.

    Demek istediğim sadece civicin 125 Hp olduğuna aldanmayın.

    arz ederim


    alt devirlerin ekonomi, üst devirlerin ise performans sağlıyor olması gerçek, vtec denilen şey zaten tam olarak bunu sağlamaya yönelik bir teknoloji. aynı şekide toyota bmw ve renaultta benzer teknolojiler kullanıyor.

    tork konusuna oldukça kafa yormuşa benziyorsunuz, o zaman size söyle bir soru soriyim, civic'in maksimum torku 152nm yi olan 4200 devirde üretiyor olması, 150 nm yi 3500 dd üretmesine engel midir?

    veya 6500 dd 125 hp üretmesi 115 hp yi 5000 dd üretmesine engel midir?

    demek istediğim, önemli olan maksimum torku veya gücü hangi devirde ürettiği değil, motorun tüm devir bandına hangi ölçüde yayabildiğidir.

    1,6 tdci diesel motorların 240 nm gibi inanılmaz bir tork değeri var ve bunu çok düşük devirlerde üretebiliyorlar, fakat motor sadece 4000 devirde maksimum gücünü üretebildiği için, maksimum hızdan feragat etmemek amacıyla aracın vites oranları aşırı düşük tutulmak zorunda kalıyor, ve sonuç olarak elde edilen 240 nm nin 3 te 1 i vites kutusunun oranları sebebiyle harcanıyor. (tabii ilerde 9 ileri otomatik şanzıman aparlarsa bu sorunuda büyük ölçüde çözerler)


    diğer taraftan civic sedan performans olarak hakikaten çok iyi derecelere sahip bir otomobil , ara hızlanma olarak astranın gerisinde kalmasına imkan yok.




  • bravo kardeşim ya çok ii açıklamışsn yani boru değil dünyaca ünlü vtec hatta ikinci sürümü daha da gelişmişi i-vtec
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    quote:

    Orjinalden alıntı: virtue61

    dostum honda max gücü yüksek devirde vermesinin sebebi düşük devirlerde ekonomi yüksek devirlerde performans içindir hem de bu arabayı canlı tutar max güce ulaşana kadar...yani opelin motoru ile hondanın motorunu bir tutamazsın..


    bu dediğinize katılmıyorum.
    Bunu bilinçli olarak yapabiliyorlar madem, bu durumda max tork değerini daha yüksek tutarlar ve
    daha düşük devirlerde max tork veren bir motor yaparlardı. Ama öyle her istediğinizi aynı anda yapmanız kolay değil.

    Ekonomi için tork değerinin yüksek olması gerekir.

    İki arabanın motor karakterleri birbirinden farklı.
    güç/devir ve tork rakamlarını verdim.

    Astranın ara hızlanmalarda daha iyi olacağı yönündeki tahminimi yineliyorum. DOĞRU yada YANLIŞ OLABİLİR. BİLEN VARSA BİLGİ VERİR UMARIM.

    Astra ya da yada honda iyidir demiyorum. Benzinli arabalar içinde bence civic en önemli aday.

    Demek istediğim sadece civicin 125 Hp olduğuna aldanmayın.

    arz ederim


    alt devirlerin ekonomi, üst devirlerin ise performans sağlıyor olması gerçek, vtec denilen şey zaten tam olarak bunu sağlamaya yönelik bir teknoloji. aynı şekide toyota bmw ve renaultta benzer teknolojiler kullanıyor.

    tork konusuna oldukça kafa yormuşa benziyorsunuz, o zaman size söyle bir soru soriyim, civic'in maksimum torku 152nm yi olan 4200 devirde üretiyor olması, 150 nm yi 3500 dd üretmesine engel midir?

    veya 6500 dd 125 hp üretmesi 115 hp yi 5000 dd üretmesine engel midir?

    demek istediğim, önemli olan maksimum torku veya gücü hangi devirde ürettiği değil, motorun tüm devir bandına hangi ölçüde yayabildiğidir.

    1,6 tdci diesel motorların 240 nm gibi inanılmaz bir tork değeri var ve bunu çok düşük devirlerde üretebiliyorlar, fakat motor sadece 4000 devirde maksimum gücünü üretebildiği için, maksimum hızdan feragat etmemek amacıyla aracın vites oranları aşırı düşük tutulmak zorunda kalıyor, ve sonuç olarak elde edilen 240 nm nin 3 te 1 i vites kutusunun oranları sebebiyle harcanıyor. (tabii ilerde 9 ileri otomatik şanzıman aparlarsa bu sorunuda büyük ölçüde çözerler)


    diğer taraftan civic sedan performans olarak hakikaten çok iyi derecelere sahip bir otomobil , ara hızlanma olarak astranın gerisinde kalmasına imkan yok.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi virtue61 -- 11 Temmuz 2007; 13:25:33 >




  • Söyledikleriniz doğru.
    Muhtemelen 6000 devir civarında Honda 115 hp güç sağlar desek (veya 5000 devir olsun) astraya göre aynı devirde en azından eşit güç veriyor demektir.
    Zaten benzinli otomobillerde güç devir arttıkça artar, tork ise hemen hemen sabit kalır.

    Benim vurgulamak istediğim Astranın tork değerinin 155 olduğuydu. Hondanın ise 152.
    Ayrıca astra hondaya göre daha düşük devirde en yüksek torku veriyor.

    Sonuç olark bu iki motor kıyaslandığında üreticilerden birisi (opel) daha yüksek tork tercih etmiş,
    diğeri ise daha yüksek güç için ayarlama yapmış.

    Benim söylemek istediğim astra ile hondayı veya diğer otomobilleri kıyaslarken, Honda 125 Hp güç sağlıyor diye çok süper bir motoru var
    fikrine kapılmamanız gerektiği.
    Ve yineliyorum. Tork değeri daha yüksek olan ve daha düşük devir değerlerinde bu torku sağlayan astranın ara hızlanmalarının daha iyi olacağı
    düşüncemi yineliyorum. Ama beni doğrulayacak veya yanlış olduğumu söyleyecek kesin bir bilgi gelmedi henüz kimseden.
    Son süratta ise civic açık ara önce olacaktır. eğer ki ağırlıklar ve hava sürtünme katsayıları kabaca eşitse.

    Yineliyeyim. Ben hondanın motoru kötü veya iyi demiyorum. Sadece maksimum güce bakmayın diyorum. Bu sizi yanıltabilir.

    Bu arada bunlar da yeni mondeonun değerleri: Bence mükemmel: 1.6L Duratec Ti-VCT benzinli 1596 cc 125 hp-6300 dev/dak 160 Nm-4100 dev/dak


    arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 23 Temmuz 2007; 21:06:51 >




  • Yol tutuş ve güvenlik önemli diyorsan astra, şatafat ve janjanlı iç mekan diyorsan honda.Bu arada otomatik vites alacam diyorsan hondanın şanzımanları çok tutuluyor.Ama senin yerinde olsam benzinli araba almazdım.Zaten 70 dolarların üstüne çıktı petrol fiyatları.Dolarda hep böyle ucuz gitmez.
  • Bir ilave daha.
    Opelin yedek parça servis vb maliyetleri düşüktür ya da yüksektir demiyorum.

    Ama şunu söyleyebilirim. Hondanın servis maliyetleri kesinlikle ama kesinlike düşük değil. Hatta honda, en pahalı olan markalardan birisi.

    Hele bir de 10000 kmlik bakım aralığını da göz önüne alınca fark açılır.

    Yanlış anlama olmasın. Söylemek istediğim tek şey hondanın bakım ve yedek parça maliyetlerinin kesinlikle düşük olmadığıdır.


    arz ederim.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.