Şimdi Ara

Astra j

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
13.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2012 1.6 edition otomatik astra aracım var. Dün iş çıkışı arabayı çalıştırdım arac sarsıntılı çalıştı. Rölanti 700lerde olmasi gerekirken 1000 1100lerde idi. Once eps arıza ışığı yandı 1 2 sn sonra söndü servo direksiyon arıza ışığı yandı 1 2 sn sonra söndü eps yandı yine az bi süre sonra servo direksiyon arıza ışığı yandi. Sonra tüm ariza ışıkları söndü, rölanti normale döndü. Sorunsuz bi sekilde yola çıktım. Sorun nedir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Astra J Servo Direksiyon Arızası: Nedenleri ve Çözümleri

    Astra J, Opel'in popüler hatchback otomobilidir. Bazı Astra J modellerinde, servo direksiyon arızası yaşanabileceği bilinmektedir. Bu arıza, direksiyon simidinin ağırlaşmasına ve manevra yapmayı zorlaştırmasına neden olabilir.

    Servo Direksiyon Arızasının Nedenleri

    • Hidrolik Sıvı Sızıntısı: Servo direksiyon sistemi, hidrolik sıvı ile çalışır. Sistemde bir sızıntı varsa, sıvı seviyesi düşebilir ve bu da arızalara yol açabilir.
    • Arızalı Direksiyon Pompası: Direksiyon pompası, hidrolik sıvıyı basınçlandırmaktan sorumludur. Pompa arızalanırsa, sistemde yeterli basınç oluşmaz ve direksiyon ağırlaşır.
    • Elektriksel Sorunlar: Servo direksiyon sistemi, elektrikli bileşenler içerir. Bu bileşenlerdeki arızalar, arızalara neden olabilir.
    • Sensör Arızaları: Direksiyon sisteminde, direksiyon açısını ve araç hızını algılayan sensörler bulunur. Bu sensörler arızalanırsa, servo direksiyon sistemi düzgün çalışmayabilir.

    Opel Astra Servo Direksiyon Uyarısı

    Astra J modellerinde, servo direksiyon arızası tespit edildiğinde, gösterge panelinde bir uyarı ışığı yanabilir. Bu uyarı ışığı, kırmızı veya sarı renkte olabilir ve "Servis Servo Direksiyon" veya benzeri bir mesaj görüntüleyebilir.

    Astra J Servo Direksiyon Arızası Çözümleri

    Servo direksiyon arızası yaşıyorsan, aşağıdaki adımları atmalısın:

    • Aracını güvenli bir yere park et.
    • Hidrolik sıvı seviyesini kontrol et. Düşükse, uygun hidrolik sıvısıyla doldur.
    • Bir oto elektrikçisine veya yetkili servise başvur. Arızanın nedenini tespit edip gerekli onarımları yapacaklardır.

    Servo direksiyon arızasını önlemek için, hidrolik sıvı seviyelerini düzenli olarak kontrol ettirmeli ve herhangi bir sızıntı belirtisi olup olmadığını incelemelisin. Ayrıca, aracının düzenli bakımını yaptırmak, servo direksiyon sisteminin düzgün çalışmasını sağlamaya yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Akü ile ilgili olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü benim de aklıma geldi ama kışın soğuklarda bile sıkıntı yaşamadım hiç. Tüpte bi iki kere daha eps arızası yapmıştı tüpü de 5bin km önce taktırdım ondan kaynaklı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam tupden olma ihtimali çok yüksek ama bunu sürekli yapacağını sanmam,LPG markası ne?Prins olursa az sorun Olur!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli olan bu durum değil. 2hafta once ayar yaptik dün verdi bu arizayi şuan herhangi bir problem yok. Eps arizasi ilk baslarda oldu simdilik bir problem yok. Tüp Atiker bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paco-De Lucia P kullanıcısına yanıt
    Garantisi devam ediyor ayni firmada prinste vardı degisim yaparlar mi aceba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cgdsbbygt C kullanıcısına yanıt
    Hocam bendede Opel var herhangi bi yukseltiden sert gecersem o ışık bendede yanıyor sonra sönüyor senin bu durum LPG olduğu kadar akuden de olabilir.Ama bana kalırsa lpgni egerki üzerine para vererek yenilemeyi kabul ederlerse öyle yap etmezlerse devam!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü ölü olunca araba sacmalıyor, isterseniz bi aküyü ölçtürün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra J den sonra Insignia almıştım, sizdeki gibi asılsız arıza ikazları ya da bilgi ekranının devredışı kalması zayıflayan akü belirtileri olabiliyor.
  • ben yaşamadım bu sorunu ama çok kişiden duydum, sebebi akü...
  • Teşekkür ederim herkese bugün gidip ölçtüreyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce 1.4T Astra J aküsü bitirdik. Akü bitmeden hemen önce dediğiniz gibi esp ışıpı, direksiyon ışığı vs.. komple yandı. Bence siz de aküyü bitirmek üzereydiniz. Araba seri şarj etmek için rölanti devrini yüksek tutmuş olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşların dediği gibi akü bitmeye yakınsa farklı arıza lambaları yakabiliyor airbah veya abs gibi. Bendede ilk çalıştırma esnasında airbag arıza ışığı yakıyordu akü değiştikten sonra düzeldi.
  • Aküyü kontrol ettirdim bi problem yok aküde. Sıkıntı büyük ihtimalle regülatörde yarın tüp taktırdığım yere götüreceğim sonrasını yazarım yine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.


    Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)


    Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :

    motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj

    karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı

    servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu

    multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi

    motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi


    Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.


    LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.


    İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.


    Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


    Astra j




  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt
    Forumun amacına yönelik on numara paylaşım. Elinize sağlık.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.