Şimdi Ara

VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
3
Favori
80.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar,

    Yakın zamana kadar takıntılı bir Opel kullanıcısıyken, iş değişikliği nedeniyle taşınmam gerekti. Mesafe biraz uzak olunca sahibi olduğum Astra J 1.3 CDTI aracı getirmek yerine onu satıp başka bir araç almaya karar verdim. Yaptığım araştırmalar sonucu da VW Polo 1.0 Trendline'da karar kıldım. Araç benim için geçiş dönemi aracı, mümkün olan en düşük fiyata alabileceğim en iyi aracı almaya çalıştım. 2. elde mümkün olduğunca az değer kaybetmesi benim için önemliydi, bu da VW'yi tercih etmemin başka bir nedeni. Aracı alalı yaklaşık 20 gün oldu. Bugün de 400 km'ye yakın yol yapınca izlenimlerimi paylaşmak istedim.

    Öncelikle başlıkta da belirttiğim gibi araç Polo 1.0 Trendline. Saf beyaz renginde. 2015 model olduğu için 2014 modellere ilave olarak gövde rengi kapı kolu + aynalar ve yol bilgisayarı da standart olarak geldi. Onun dışında diğer Trendline'lardan bir farkı yok. İzlenimlerim kısa kısa aşağıdaki şekilde:

    1) İç mekan boyutları: Ortalama B sınıfı boyutlarında ancak eski bir Opel Corsa D kullanıcı olarak daha basık olduğunu söyleyebilirim. Arka koltuklarla işim yok ancak her B segmentinde olduğu gibi Polo'da da oldukça dar. Kısa yolculuklarda 4 kişi veya 5 kişi problem olmaz ancak uzun yolculuklarda sıkıntı yaratır.

    2) İç mekan malzeme kalitesi: Yine B segmenti olduğu için çok büyük beklenti içine girmemek lazım. Ancak Trendline'da kullanılan malzeme Comfortline'a göre daha kalitesiz. Comfortline'da konsolda yumuşak malzeme kullanılıyor ancak Trendline'da bu tamamen sert plastik. Buna rağmen trim sesleri şaşırtıcı bir biçimde az. Bundan önceki her iki Opel aracımda yurttan sesler korosu gibiydi ancak Polo'nun ilk izlenimi bu konuda oldukça başarılı. Benim gözüme en çok çarpan kalitesizlik kesinlikle bagaj bölgesindeki taban kaplaması. Resmen muşambadan az kaliteli bir malzeme kullanmışlar. Ben bu sorunu bagaj havuzu alarak aştım, ancak bu kadar kalitesiz bir malzeme kullanılmamalı.

    3) Yalıtım: Sınıf ortalamalarında. Özellikle mıcır asfaltta yol sesini fazlasıyla duyuyorsunuz, sıcak asfaltta bir sorun yok, bir çok araçta olduğu gibi. Bir de bu araçta fark ettim ki vites kutusu sanki açık olarak yanınızda duruyor. Vites değişimlerinde bütün ses direkt içeride, çok enteresan. Daha önce kullanmış olduğum Punto, Corsa veya i20'de böyle bir sesi hiç fark etmemiştim.

    3) Şanzıman: Geçişler yumuşak gibi dursa da aslında sert. Eğer vitesi yeterince sert değiştirmezseniz yerine geçmiyor. Aracı ilk aldıktan kısa süre sonra fark ettim bunu. Vitesi değiştirdim, ayağımı debriyajdan çektiğimde bir gacırtı sesi geldi ve vites tekrar boşa geçti. Dikkatli olunmazsa kısa süre sonra dişlileri ele almak mümkün, o yüzden vitesin geçtiğinden emin olmak lazım. Vites oranları oldukça kısa ayarlanmış 90 km/h'da 3000 d/d çeviriyor. Buna rağmen rahatsız edici bir motor sesi söz konusu değil. Bir de araç yakıt tüketimini düşürme odaklı olduğu için sürekli vites yükseltmenizi istiyor, yani 50 km/h ile giderken 5. viteste gitmenizi öneriyor. 90 km/h'da devirin fotoğrafı aşağıdaki gibi:

     VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

    4) Donanım: Trendline olduğu için beklenti içine girmek lazım. Ancak 5.5" Composition Color ekran gerçekten bu fiyat seviyesindeki bir araç için nimet. Özellikle SD kart girişi olması USB ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Ekran dokunmatik, kullanımı rahat. Aracın ayarları bu ekrandan yapılıp tüketim bilgileri de detaylı olarak bu ekran izlenebiliyor. Bunun dışında 2 airbag, yol bilgisayarı, ESP gibi olması gereken donanımlar mevcut. En büyük eksiği direksiyondaki tuşların olmaması. Eğer bu tuşlara alışkınsanız arıyorsunuz, ben bugün aradım gerçekten.

    5) Motor: 999 cm3 hacminde, 75 HP güç ve 95 Nm tork üretiyor. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki motor 3 silindirli olduğu için oldukça sarsıntılı çalışıyor tabi bunu hareket halinde değil rölantide fark ediyorsunuz. Işıklarda beklerken baya baya aracın sarsıldığı hissediliyor. Sanırım vites oranlarının iyi ayarlanmasından dolayı, motorun performansı beklediğimden çok daha iyi. Mesela şehir içinde 2000 d/d'da ilerlerken karşınızda bir rampa çıktığında vites düşürmeden gaza basarsanız kendini toparlıyor. Ancak dik yokuşlarda ve şehirler arası yollarda pek bir numarası yok. Özellikle şehirler arası yollarda dik rampalara yeterli hızda yaklaşmazsanız vites düşürmek zorunda kalıyorsunuz ve hızınız ciddi anlamda azalıyor. Mesela bugün 90 km/h hızda rampaya girdiğimde vites düşürmek zorunda kaldım ve çok kısa sürede hızım 70 km/h'a indi. Özellikle tek gidiş - geliş yollarda sollamaya çıkıldığında bu ciddi anlamda sıkıntı demek. Bunun dışında da en nihayetinde 1 L atmosferik motor, ancak dediğim gibi, beklentilerin kesinlikle üstünde.

    6) Tüketim: İşte burada VW gerçekten çok iyi iş çıkarmış. Bu araç kendini resmen dizel sanıyor. Bugün yapmış olduğum seyahat sonucundaki yakıt tüketimim aşağıdaki gibi. 400 km yolun 90%'ı şehirler arası, 10%'u şehir içinde yapıldı. Yol dümdüz değildi, inişler çıkışlar mevcuttu, Bursa ile Balıkesir arası gibi diyebilirim. Velhasıl, bugünkü seyahatimdeki yakıt tüketimim aşağıdaki gibi:

     VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

    Açıkça söylemek gerekirse bu ortalamayı dizel Astra'da dahi 1-2 kere çok çok uğraşarak yakalamışken benzinli Polo'da hem de daha araç 600 km'deyken yakalamak beni çok şaşırttı. Aracı mümkün olduğunca ekonomik kullanmaya çalıştım, Blue Score puanı aşağıdaki gibiydi:

     VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

    Gezinin sonunda depoyu doldurdum. Pompa dolum hesabına göre tüketim 616 km'de 33,31 L ve bu da 100 km'de 5,41 L / 100 km demek. Ki bu 600 km'nin en az 100 km'si çok çok kısa mesafede (2-3 km) kullanılmasına rağmen bu tüketimi yakalayabildim. Yol bilgisayarı da araç aldığından bu yana ortalamayı 5,3 L / 100 km olarak gösteriyor, bu da gerçek veriye oldukça yakın:

     VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

    Sonuç olarak, VW Polo Trendline 1.0 kesinlikle parasının karşılığını veren bir otomobil olmuş. Eğer şehir içinde kullanacağınız, performans beklentiniz olmayan ortalama bir araç arıyorsanız Polo'nun kesinlikle doğru bir tercih olduğunu düşünüyorum.







  • 1) Öncelikle kastıra kastıra 70'le gidilmedi. Hızım genel olarak 90 - 100 km/h arasındaydı. Ortalama hızın düşük olmasının sebebi yolun dümdüz olmaması, rampalarda yavaşlayıp vites küçültmemin gerekmesi, şehir içine girmem vs... Eğer sabit hızda dediğin gibi 80 km/h da gitsem o zaman 4 litreden az yakar. Dediğin sabit hızda yol bilgisayarı verileri 3.8 L / 100 km civarındaydı. Bu gerçekçi bir veri olmaz.

    2) Araçlara 40000 TL para vermek tüketicinin tercihi değil. Şimdi burada oturup ekonomik durumu konuşmayalım. ÖTV'ye zam yapılmasının veya döviz karşısında en çok değer kaybeden para biriminin TL olmasının sebebi benim ekonomik politikalarım değil. Şu anda Türkiye'de en düşük kalitede B segmenti aracın fiyatı 36.000 TL'den başlıyor.

    3) Ben zorunda kalmadıkça 2. el araç almam. Sen alırsın, bu senin prensibin. Al - satçı değilim. Aldığım aracı 3 yıldan az kullanmıyorum. Polo da her ne kadar geçiş aracı olsa da en az 3-4 yıl kullanılacak. Ayrıca ikinci elde en az değer kaybeden markalardan birini seçmemin de bir amacı var. Yazımın başında belirtmiştim.

    4) 17 binde aldığın 2 el araç kaç km'deydi? Daha önceki sahibi ne kadar sağlam kullandı? Sen almışsın, sorunsuz kullanıyorsun. Ben gidip aynı koşullarda benzer bir araç alsam sorunsuzluğunu garanti edebilir misin? Aracının daha ucuza gelen tamirlerini nerede yaptırıyorsun? Herhangi bir sorun çıksa gittiğin adama karşı yasal bir dayanağın var mı, "senin tamirin yüzünden oldu" diyerek davanı açabilir misin? Bu tamamen prensip meselesi. Ben aracı aldım mı biner giderim. Her türlü sorunda karşımda muhatabım yetkili servis olur. Sanayide ucuz usta peşinde koşturamam, Bakımı geldi mi sabah verir, öğlen alırım. Dediğim gibi, zorunda kalsam tabi ki ikinci el aracı alırım, ancak kim tarafından hangi koşullarda kullanıldığını, başıma açacağı işlerin sürpriz olduğu bir aracı almaktansa 0 km daha az donanımlı bir araç almayı tercih ederim. Dersen ki 0 km tüm araçlar sorunsuz mu, tabi ki değil. Benim başıma geldi, bundan önceki 2 aracımda da üretimden kaynaklı sıkıntı oldu. He ne oldu, aldım arabaları koydum servisin önüne. Tamir ettiler. Bu sürede kiralık aracımı da sağladılar. Avensis'de benzer bir sorun karşına çıksaydı aynı hizmeti alabilecek miydin? Bu tamamen tercih meselesi.

    Ayrıca, senin 2001 model Avensis'in Polo'dan daha güvenli olduğunu neye dayanarak söylüyorsun? Bak ben sana diyorum ki, "2001 model Avensis, Polo'dan güvensizdir, istersen 4 değil, 14 hava yastığı olsun". Al sana Euro Ncap sonuçları:

    1998 Toyota Avensis:

    www.euroncap.com
    Resmi Toyota Avensis 1998 güvenli derecelendirme sonuçlar?
    http://www.euroncap.com/tr/results/toyota/avensis/15492



    2009 Volkswagen Polo:

    www.euroncap.com
    Resmi Volkswagen Polo 2009 güvenli derecelendirme sonuçları
    http://www.euroncap.com/tr/results/vw/polo/11069


    Ha bir de, Polo'nun test standartları Avensis'e göre çok daha sert. Senin Avensis 2009'daki teste girse muhtemelen 2 yıldız bile alamaz.

    5) Benim için araç demek bir noktan bir noktaya "yasal hız limitleri" çerçevesinde en çabuk şekilde gitmek demek. 1.0 motora katlanmak ne demek bunu anlamadım. Bu tamamen performans beklentisi. Sen kendi beklentinle benim tercihlerimi değerlendirip daha sonra buna katlandığımı söylüyorsun. E o zaman bir sonra ki arabamı sen tercih et, sen benim yerine satın al, ben bineyim? Nasıl olsa referansımız senin beklentin ve sen de buna göre "1.0 araca katlanmak" diyorsun?

    Bu kadar uzattım, çok kısa özetleyerek geçiyorum. Senin beklentin ve bakış açın farklı, benim beklentim ve bakış açım farklı. Benim ne yazık ki 15 yaşında bir araç alıp, daha sonra "acaba başıma ne gelir" diye düşünecek ne zamanım, ne de bunlarla uğraşacak yeterli sabrım var. Dediğim gibi, tamamen tercih meselesi. 0 km aracın sorunsuz olma garantisini tabi ki de veremem, ama en azından her türlü sorunda hukuki yaptırımlar var. Seve seve yapmayan bayiler sevmeye sevmeye de olsa yapmak zorundalar.
    High Quality kullanıcısına yanıt
    High Quality demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Öncelikle hayırlı, uğurlu olsun. Kazasız, belasız kullanın.

    Sonrasında ise bir x markasının y modelinin en ucuz versiyonu hatta o x markasının en ucuz otomobili hakkında araya basit bir kaç eleştiri sıkıştırıp ta son derece övmeniz bana manasız geldi.

    Ne motor seçiminize lafım olur ne markaya, sonuçta sizin paranız istediğiniz markaya verirsiniz. Ancak soracak olursanız o sınıftan bu seviyelerde benzinli vs. ne alacağımı; seçimim Yaris olur.

    Mesajınıza giriş kısmında yazdığınız beklentileri karşılayan bir araç.

    Lütfen, ama lütfen kullandığımız araçları biz yaratmışız gibi anlatmayalım. Takım tutmayalım.

    Mesaji okuyunca yazdigim incelemeyi bastan okudum. Araci "oldukca" ovup araya bir kac elestiri sikistirdigimi soylemissin. Araci ovdugum noktalar:

    1) Motorun az yakmasi.
    2) Ic mekan tikirtisinin az olmasi.
    3) Composition Color ekran olmasi.

    Bir de hosuma gitmeyenler hakkinda yazdiklarima baktim.

    1) Ic mekanin Corsa'dan basik oldugu.
    2) Ic mekanda tamamen sert plastik kullanilmis olmasi.
    3) Sanziman yollarinin net olmamasi, yerine oturmamasi.
    4) Vites degisiminin gurultulu olmasi.
    5) Bagaj'da kullanilan malzemenin kalitesizligi.
    6) Aracin yokuslarda bayilmasi, hizin cok fazla dusmesi.

    Eger butun bu yazdiklarima kalkip da "Araci cok ovup araya bir kac basit elestiri sikistirmissin" diyebiliyorsan, ne yazik diyebilecegim tek sey okudugunu algilamak konusunda fazlasiyla basarisiz oldugun bariz bir bicimde ortada. Bence ilk sayfayi bastan oku ve yazdigin mesaji tekrar gozden gecir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: xerker

    Ben mi yanlış anlıyorum bilmiyorum ama bu Vw sahipleri araçlarının + larını - lerine kıyasla çok daha baskın yorumlar yapıyorlar nedense. Neyse bu konuyu uzatmıyayım en iyisi.

    Aracınız hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    @xerker, mümkün olduğunca olumlu olumsuz her şeyi yazdım. İç mekan gürültüsü, basık olması, vites geçişlerindeki sertlik, malzeme kalitesinin iyi olmaması, motorun şehirler arasında yetersizliği vs... Gayet objektif yazdım, dediğim gibi bir önceki aracım Astra J Sport, şu anda Polo Trendline kullanıyorum, aracı olduğundan iyi göstermek gibi bir niyetim yok, emin olabilirsin.

    @ufuk, senin de izlenimini okumak isterim, detaylı olarak yazar, fotoğrafları paylaşırsın. Ha bir de "hiç de", -de ayrı. Elimden geldiğince düşünenlere bir fikir versin diye bir şeyler yazdım, altına bomboş "mobilet motoru" yazmak her şeyden önce verdiğim emeğe saygısızlık.
    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Biraz önce de yazmıştım, eğer olur da düşük hızlarda seyredebildiğim bir trafiğe girersem mutlaka tüketim verilerini paylaşırım.

    Beklentilerim 1.0 Trendline Polo için tabi ki düşük. Bir önceki aracım Astra J'ydi, bunu da yazmıştım. Sport donanım ağzına kadar doluydu. Şimdi gidip aynısını almaya kalksam Polo'ya verdiğimden en az 30000 TL daha fazla para vermem lazım. E ne kadar ekmek o kadar köfte. Biraz önce yukarıda da yazdım, B segmenti giriş seviyesinde 2 hava yastığından fazlasını sunan model ne yazık ki yok sayılır. Sadece Clio yazmıştım ki onda da varmış. Ancak Polo, Corsa, i20, Clio dışında bu araçların hiç biri yan hava yastığı sunmuyor. Bu maalesef bir dezavantaj, ancak bu sınıfta sunulanlar belliyken bu aracın 6 hava yastığı ile gelmesini beklemem. İstemek veya olması gereken farklı bir şey, benzerlerine bakıp rasyonel bir beklenti içinde olmak farklı bir şey.

    Polo'da 75 Hp'lik motorlarda arka frenler kampana, diğerlerinde ön - arka disk. Arka frenlerin kampana olmasının fren mesafesinde açıkçası nasıl bir dezavantaj yaratır bilemiyorum. Eğer varsa farkı gösteren bir test vs, görmek isterim. Ben aradım ancak bulamadım.
    Yariste 7(diz)' swift, micra, rio gibi modellerde de 6 hava yastigi standart
    Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Polo 1.0 Trendline İncelemesi (6C1)

    Volkswagen Polo 1.0 Trendline, kompakt hatchback kategorisinin popüler üyelerinden biridir. 2014 yılında piyasaya sürülen araç, yenilenen tasarımı, verimli motoru ve teknolojik özellikleriyle dikkat çekiyor.

    Motor ve Performans

    Polo 1.0 Trendline, 95 beygir güç üreten 1.0 litrelik üç silindirli atmosferik motora sahiptir. Motor, 5 ileri manuel şanzıman veya isteğe bağlı 7 ileri DSG otomatik şanzıman ile eşleştirilebilir. Araç, 0-100 km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlıyor ve 190 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.

    Tasarım

    Polo 1.0 Trendline, şık ve modern bir tasarıma sahiptir. Geniş ızgarası, keskin hatları ve LED gündüz farları, aracın dinamik bir görünüm kazanmasını sağlıyor. İç mekanda ise sadelik ve işlevsellik ön planda tutulmuş. Ergonomik olarak tasarlanmış konsol, kullanıcı dostu bir sürüş deneyimi sunuyor.

    Donanım

    Polo 1.0 Trendline, Trendline donanım seviyesinde geliyor. Bu donanım seviyesi, klima, elektrikli camlar, hız sabitleyici ve dokunmatik ekranlı multimedya sistemi gibi temel özellikleri içeriyor. Ayrıca, yokuş kalkış desteği, elektronik denge kontrolü ve ön hava yastıkları gibi güvenlik özellikleri de standart olarak sunuluyor.

    Yorumlar

    Polo 1.0 Trendline, kullanıcılar tarafından genel olarak olumlu yorumlar alıyor. Aracın küçük boyutlarına rağmen ferah bir iç mekana sahip olması, yakıt ekonomisi ve güvenilirliği övülen özellikleri arasında yer alıyor. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar motorun biraz gürültülü olduğunu ve performansının özellikle yokuşlu yollarda yetersiz kaldığını belirtiyor.

    Sonuç olarak, VW Polo 1.0 Trendline, günlük kullanım için uygun, ekonomik ve güvenilir bir hatchback modelidir. Şık tasarımı, ferah iç mekanı ve temel özellikleriyle kullanıcıların beklentilerini karşılıyor. Ancak, yüksek performans beklentisi olanlar için daha güçlü motor seçeneklerine sahip modellere yönelmek gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Bu mesaj silindi.
    Ben mi yanlış anlıyorum bilmiyorum ama bu Vw sahipleri araçlarının + larını - lerine kıyasla çok daha baskın yorumlar yapıyorlar nedense. Neyse bu konuyu uzatmıyayım en iyisi.

    Aracınız hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xerker

    Ben mi yanlış anlıyorum bilmiyorum ama bu Vw sahipleri araçlarının + larını - lerine kıyasla çok daha baskın yorumlar yapıyorlar nedense. Neyse bu konuyu uzatmıyayım en iyisi.

    Aracınız hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    Bu aracın vitesi gerçekten felaket. Hem oranları hem de geçişleri. Onun dışında ciddi bir eksiği olduğunu düşünmüyorum. Hayırlı olsun güzel araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xerker

    Ben mi yanlış anlıyorum bilmiyorum ama bu Vw sahipleri araçlarının + larını - lerine kıyasla çok daha baskın yorumlar yapıyorlar nedense. Neyse bu konuyu uzatmıyayım en iyisi.

    Aracınız hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    Hocam inceleme için teşekkürler . Az yakmış ama 1.0 diyince insan daha da azını bekliyor . Kangoo ile şehir içi trafikte 6 litreleri gördüm . 1.5 Dci ile bence daha zorlanabilir gibi sizin polo .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xerker

    Ben mi yanlış anlıyorum bilmiyorum ama bu Vw sahipleri araçlarının + larını - lerine kıyasla çok daha baskın yorumlar yapıyorlar nedense. Neyse bu konuyu uzatmıyayım en iyisi.

    Aracınız hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    @xerker, mümkün olduğunca olumlu olumsuz her şeyi yazdım. İç mekan gürültüsü, basık olması, vites geçişlerindeki sertlik, malzeme kalitesinin iyi olmaması, motorun şehirler arasında yetersizliği vs... Gayet objektif yazdım, dediğim gibi bir önceki aracım Astra J Sport, şu anda Polo Trendline kullanıyorum, aracı olduğundan iyi göstermek gibi bir niyetim yok, emin olabilirsin.

    @ufuk, senin de izlenimini okumak isterim, detaylı olarak yazar, fotoğrafları paylaşırsın. Ha bir de "hiç de", -de ayrı. Elimden geldiğince düşünenlere bir fikir versin diye bir şeyler yazdım, altına bomboş "mobilet motoru" yazmak her şeyden önce verdiğim emeğe saygısızlık.




  • Güle güle kullanın.
  • Kaza yapmamdan dolayı 1.2 trend Polo verdiler.
    Öncelikle sanırım 2 motorun beygirleri eşit.torklarını bilmiyorum ama aynı beygir gücünden dolayı bu motorun şehiriçinde hiçbir sıkıntısı olmaz.gayette yeterli.
    İç mekanları aynıysa çok kaliteli değil ama ekranın olması kapıkolu-aynanın kaporta renginde olması güzel olmuş.hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy

    Kaza yapmamdan dolayı 1.2 trend Polo verdiler.
    Öncelikle sanırım 2 motorun beygirleri eşit.torklarını bilmiyorum ama aynı beygir gücünden dolayı bu motorun şehiriçinde hiçbir sıkıntısı olmaz.gayette yeterli.
    İç mekanları aynıysa çok kaliteli değil ama ekranın olması kapıkolu-aynanın kaporta renginde olması güzel olmuş.hayırlı olsun
    Objektif bir test olmuş aracın kötü veya iyi yönlerini açıkça belirtmişsiniz.
    Beğenerek sıkılmadan okudum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    Objektif bir test olmuş aracın kötü veya iyi yönlerini açıkça belirtmişsiniz.
    Beğenerek sıkılmadan okudum.

    Alıntıları Göster
    3000 Devir 90 Km epey kısa viites dişli oranları demek Hacime göre güzel gaz yer ozaman
  • Bu devirde hala çift hava yastığı olmasi sebebiyle gözümde sifir.can güvenliği herseyden once gelmeli ister 15lt yaksin ister 3lt sen güvende olamadıktan sonra...

    Birde bu durumu aciklayinca olur mu abi abs var esp var hill-hold var diyen kardeslerim var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Bu devirde hala çift hava yastığı olmasi sebebiyle gözümde sifir.can güvenliği herseyden once gelmeli ister 15lt yaksin ister 3lt sen güvende olamadıktan sonra...

    Birde bu durumu aciklayinca olur mu abi abs var esp var hill-hold var diyen kardeslerim var

    Maalesef bu sadece Polo'nun değil, tüm giriş donanım B segmenti araçların durumu. Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta, hepsinin giriş seviyesi donanımlarında sadece 2 hava yastığı var. Keşke Polo burada bir fark yaratıp yan hava yastıklarını standart donanıma ekleseymiş ancak yapılmamış ne yazık ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Bu devirde hala çift hava yastığı olmasi sebebiyle gözümde sifir.can güvenliği herseyden once gelmeli ister 15lt yaksin ister 3lt sen güvende olamadıktan sonra...

    Birde bu durumu aciklayinca olur mu abi abs var esp var hill-hold var diyen kardeslerim var

    Maalesef bu sadece Polo'nun değil, tüm giriş donanım B segmenti araçların durumu. Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta, hepsinin giriş seviyesi donanımlarında sadece 2 hava yastığı var. Keşke Polo burada bir fark yaratıp yan hava yastıklarını standart donanıma ekleseymiş ancak yapılmamış ne yazık ki.

    clio da yan airbagler standart zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orijinalden alıntı: BRV35

    Bu devirde hala çift hava yastığı olmasi sebebiyle gözümde sifir.can güvenliği herseyden once gelmeli ister 15lt yaksin ister 3lt sen güvende olamadıktan sonra...

    Birde bu durumu aciklayinca olur mu abi abs var esp var hill-hold var diyen kardeslerim var

    Maalesef bu sadece Polo'nun değil, tüm giriş donanım B segmenti araçların durumu. Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta, hepsinin giriş seviyesi donanımlarında sadece 2 hava yastığı var. Keşke Polo burada bir fark yaratıp yan hava yastıklarını standart donanıma ekleseymiş ancak yapılmamış ne yazık ki.

    Hocam gönül isterdiki güvenlik onplanda olsaydi.

    Yeni i20de 6 adet ab mevcut fiestada güvenlik paketi ile sayi artıyor clioda yanda olduğunu bahsetmiş bir arkadss corsada en lüks donanimda yan abler geliyorki bu dahada yanlış güvenlikte parayla satın alınmamalı




  • Hocam bizdede 1.2 tsi yakıtından konforundan ve kalitesinden çok memnunuz dediginiz o vites değişim sesi tik tik ve sert vitesler araç kan binde bilmiyorum ama hemen hemen tüm vw lerde var ve belli bir süre sonunda o vites yumuşuyor ve o sesler azalıyor ama 1.0 polonun 5. Vitesinin yolunun net olmadığını duymuştum . Yalıtım konusuna fazla değinmemişsiniz ama ben bu konuda özellikle yol ve rüzgar sesinde çok iyi olduğunu düşünüyorum clio yada çok kez bindim rüzgar sesi gerçekten rahatsız edici boyutlarda leon da yol sesi polodan fazla bir önceki aracim yaristi akıllara zarar yol ve motor gürültüsü alıyordu güzel tespitler o paraya çok iyi araba ülkemizde milletin masraf çıkınca hoor kullanıp km sini düşürüp sattığı çok yakan c sınıfa gitmemek mantıklı olmuş su devirde tanıdık harici 2.el almak yürek ister..
  • oldukça objektif bi yorum olmuş bence elinize sağlık güle güle kullanın aracınızı.

    bu arada galiba küçük hacimli atmosferik motorlar, küçük hacimli Turbo motorlar kadar yakıt sarfiyatı yapmıyor sıkıştırınca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    oldukça objektif bi yorum olmuş bence elinize sağlık güle güle kullanın aracınızı.

    bu arada galiba küçük hacimli atmosferik motorlar, küçük hacimli Turbo motorlar kadar yakıt sarfiyatı yapmıyor sıkıştırınca.
    hayırlı olsun,

    ortalama hızlarınız pek düşük değil bu şartlarda ortalama yakmış bence gene de.15 30 km ortalama hızlı şehiriçi tüketim değeri paylaşırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    hayırlı olsun,

    ortalama hızlarınız pek düşük değil bu şartlarda ortalama yakmış bence gene de.15 30 km ortalama hızlı şehiriçi tüketim değeri paylaşırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    @beratgazi, ben vites değişim sesinin iç mekana bu kadar yansımasını rahatsız edici buldum. Araç henüz 650 km'de. 5. vites yolu konusunda bir problem yaşamadım sadece viteslerin geçmesi sıkıntı. Yalıtım konusunda B segmenti ortalamaları içinde, Yaris hiç kullanmadım ve binmedim de, ancak fazlasıyla Opel Corsa ve Fiat Punto Evo kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki onlar da 3 aşağı 5 yukarı Polo ile aynıydı. Polo'nun trim sesi yok, ancak ilerleyen kilometrelerde nasıl olur bilemiyorum. Corsa, hatta tüm Opel'ler bu konuda baya kötü, Punto'da ise ilerleyen km'lerde dahi öyle çok rahatsız edici bir trim sesiyle karşılaşmadım.

    @porsche911gt2, atmosferik motorlar turbo motorların verdiği performansı vermiyor, ancak dediğim gibi sıkıştırınca tüketimleri baya bir artıyor. 3-4 yıl önceydi sanırım, Autoshow'un Polo 1.2 TSI 100.000 km testini okumuştum, 140 km/h hızlarda tüketimin 14 L'ye fırladığını yazmışlardı. Atmosferik motorda bu rakamları göreceğini düşünmüyorum. Gerçi bu iş ne kadar ekmek o kadar köfte meselesi. Hem çok iyi kaçan, hem de çok az tüketen bir motor yok ne yazık ki. Basınca gidiyorsa, yakıyor da demektir.

    @disparity, yaşadığım şehirde bu kadar yoğun trafiğe girmiyorum neyse ki. Ancak bu koşulları test etme şansım olursa onu da paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    @beratgazi, ben vites değişim sesinin iç mekana bu kadar yansımasını rahatsız edici buldum. Araç henüz 650 km'de. 5. vites yolu konusunda bir problem yaşamadım sadece viteslerin geçmesi sıkıntı. Yalıtım konusunda B segmenti ortalamaları içinde, Yaris hiç kullanmadım ve binmedim de, ancak fazlasıyla Opel Corsa ve Fiat Punto Evo kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki onlar da 3 aşağı 5 yukarı Polo ile aynıydı. Polo'nun trim sesi yok, ancak ilerleyen kilometrelerde nasıl olur bilemiyorum. Corsa, hatta tüm Opel'ler bu konuda baya kötü, Punto'da ise ilerleyen km'lerde dahi öyle çok rahatsız edici bir trim sesiyle karşılaşmadım.

    @porsche911gt2, atmosferik motorlar turbo motorların verdiği performansı vermiyor, ancak dediğim gibi sıkıştırınca tüketimleri baya bir artıyor. 3-4 yıl önceydi sanırım, Autoshow'un Polo 1.2 TSI 100.000 km testini okumuştum, 140 km/h hızlarda tüketimin 14 L'ye fırladığını yazmışlardı. Atmosferik motorda bu rakamları göreceğini düşünmüyorum. Gerçi bu iş ne kadar ekmek o kadar köfte meselesi. Hem çok iyi kaçan, hem de çok az tüketen bir motor yok ne yazık ki. Basınca gidiyorsa, yakıyor da demektir.

    @disparity, yaşadığım şehirde bu kadar yoğun trafiğe girmiyorum neyse ki. Ancak bu koşulları test etme şansım olursa onu da paylaşacağım.
    Kastira kastira 70 80le gidince hangi araba fazla yakiyor? 2.0 benzinli avensisle ben de 5litre yakarim o hizlarda. 1530km yolu ortalama 85km hizla 5,5litre ile tamamladim.(Bitlis - Istanbul)

    Onceki aracim daihatsu sirion 1.0 di. Bir hata yapip almistim. Bu araclara 40 bin verip ekonomik demek kendini avutmaktan baska bir sey degil.

    Bu araci alacaginiza gidin eski model d segment araclar alin. Aradaki farki da bankaya, altina dovize yatirin.

    17bine 2001 avensis aldim, dijital klima, esp, 4 hava yastik vs var. Bu aractan daha konforlu, kalitelidir. Uzun yolda, yuksek hizlarda ozellikle yukluyken tuketim olarak fark da olmaz. Bakim masraflari da dahaucuzdur. Sifir arac takintisi yapmak yerine verecegimiz fiyata en iyisi, en guvenlisini secmek daha dogru.

    Ikinci el bir arac alarak kafadan 5bin avantajli olursunuz. Aradaki farki da degerlendirseniz yilda da en az bin lira kariniz olur. Bu aracin bir esprisi kalmiyor o zaman.

    40 bin verip de 1.0 araca katlanmak :s

    Bu arada 2006 model daihatsu sirionumda bile 4 hava yastigi varken musterilerimi yolacam diye 40bine sattigi poloya 2 hava yastigi koyan dogus otoya buradan kocaman bir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 12 Nisan 2015; 12:27:03 >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    1) Öncelikle kastıra kastıra 70'le gidilmedi. Hızım genel olarak 90 - 100 km/h arasındaydı. Ortalama hızın düşük olmasının sebebi yolun dümdüz olmaması, rampalarda yavaşlayıp vites küçültmemin gerekmesi, şehir içine girmem vs... Eğer sabit hızda dediğin gibi 80 km/h da gitsem o zaman 4 litreden az yakar. Dediğin sabit hızda yol bilgisayarı verileri 3.8 L / 100 km civarındaydı. Bu gerçekçi bir veri olmaz.

    2) Araçlara 40000 TL para vermek tüketicinin tercihi değil. Şimdi burada oturup ekonomik durumu konuşmayalım. ÖTV'ye zam yapılmasının veya döviz karşısında en çok değer kaybeden para biriminin TL olmasının sebebi benim ekonomik politikalarım değil. Şu anda Türkiye'de en düşük kalitede B segmenti aracın fiyatı 36.000 TL'den başlıyor.

    3) Ben zorunda kalmadıkça 2. el araç almam. Sen alırsın, bu senin prensibin. Al - satçı değilim. Aldığım aracı 3 yıldan az kullanmıyorum. Polo da her ne kadar geçiş aracı olsa da en az 3-4 yıl kullanılacak. Ayrıca ikinci elde en az değer kaybeden markalardan birini seçmemin de bir amacı var. Yazımın başında belirtmiştim.

    4) 17 binde aldığın 2 el araç kaç km'deydi? Daha önceki sahibi ne kadar sağlam kullandı? Sen almışsın, sorunsuz kullanıyorsun. Ben gidip aynı koşullarda benzer bir araç alsam sorunsuzluğunu garanti edebilir misin? Aracının daha ucuza gelen tamirlerini nerede yaptırıyorsun? Herhangi bir sorun çıksa gittiğin adama karşı yasal bir dayanağın var mı, "senin tamirin yüzünden oldu" diyerek davanı açabilir misin? Bu tamamen prensip meselesi. Ben aracı aldım mı biner giderim. Her türlü sorunda karşımda muhatabım yetkili servis olur. Sanayide ucuz usta peşinde koşturamam, Bakımı geldi mi sabah verir, öğlen alırım. Dediğim gibi, zorunda kalsam tabi ki ikinci el aracı alırım, ancak kim tarafından hangi koşullarda kullanıldığını, başıma açacağı işlerin sürpriz olduğu bir aracı almaktansa 0 km daha az donanımlı bir araç almayı tercih ederim. Dersen ki 0 km tüm araçlar sorunsuz mu, tabi ki değil. Benim başıma geldi, bundan önceki 2 aracımda da üretimden kaynaklı sıkıntı oldu. He ne oldu, aldım arabaları koydum servisin önüne. Tamir ettiler. Bu sürede kiralık aracımı da sağladılar. Avensis'de benzer bir sorun karşına çıksaydı aynı hizmeti alabilecek miydin? Bu tamamen tercih meselesi.

    Ayrıca, senin 2001 model Avensis'in Polo'dan daha güvenli olduğunu neye dayanarak söylüyorsun? Bak ben sana diyorum ki, "2001 model Avensis, Polo'dan güvensizdir, istersen 4 değil, 14 hava yastığı olsun". Al sana Euro Ncap sonuçları:

    1998 Toyota Avensis:

    www.euroncap.com
    Resmi Toyota Avensis 1998 güvenli derecelendirme sonuçlar?
    http://www.euroncap.com/tr/results/toyota/avensis/15492



    2009 Volkswagen Polo:

    www.euroncap.com
    Resmi Volkswagen Polo 2009 güvenli derecelendirme sonuçları
    http://www.euroncap.com/tr/results/vw/polo/11069


    Ha bir de, Polo'nun test standartları Avensis'e göre çok daha sert. Senin Avensis 2009'daki teste girse muhtemelen 2 yıldız bile alamaz.

    5) Benim için araç demek bir noktan bir noktaya "yasal hız limitleri" çerçevesinde en çabuk şekilde gitmek demek. 1.0 motora katlanmak ne demek bunu anlamadım. Bu tamamen performans beklentisi. Sen kendi beklentinle benim tercihlerimi değerlendirip daha sonra buna katlandığımı söylüyorsun. E o zaman bir sonra ki arabamı sen tercih et, sen benim yerine satın al, ben bineyim? Nasıl olsa referansımız senin beklentin ve sen de buna göre "1.0 araca katlanmak" diyorsun?

    Bu kadar uzattım, çok kısa özetleyerek geçiyorum. Senin beklentin ve bakış açın farklı, benim beklentim ve bakış açım farklı. Benim ne yazık ki 15 yaşında bir araç alıp, daha sonra "acaba başıma ne gelir" diye düşünecek ne zamanım, ne de bunlarla uğraşacak yeterli sabrım var. Dediğim gibi, tamamen tercih meselesi. 0 km aracın sorunsuz olma garantisini tabi ki de veremem, ama en azından her türlü sorunda hukuki yaptırımlar var. Seve seve yapmayan bayiler sevmeye sevmeye de olsa yapmak zorundalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    1) Öncelikle kastıra kastıra 70'le gidilmedi. Hızım genel olarak 90 - 100 km/h arasındaydı. Ortalama hızın düşük olmasının sebebi yolun dümdüz olmaması, rampalarda yavaşlayıp vites küçültmemin gerekmesi, şehir içine girmem vs... Eğer sabit hızda dediğin gibi 80 km/h da gitsem o zaman 4 litreden az yakar. Dediğin sabit hızda yol bilgisayarı verileri 3.8 L / 100 km civarındaydı. Bu gerçekçi bir veri olmaz.

    2) Araçlara 40000 TL para vermek tüketicinin tercihi değil. Şimdi burada oturup ekonomik durumu konuşmayalım. ÖTV'ye zam yapılmasının veya döviz karşısında en çok değer kaybeden para biriminin TL olmasının sebebi benim ekonomik politikalarım değil. Şu anda Türkiye'de en düşük kalitede B segmenti aracın fiyatı 36.000 TL'den başlıyor.

    3) Ben zorunda kalmadıkça 2. el araç almam. Sen alırsın, bu senin prensibin. Al - satçı değilim. Aldığım aracı 3 yıldan az kullanmıyorum. Polo da her ne kadar geçiş aracı olsa da en az 3-4 yıl kullanılacak. Ayrıca ikinci elde en az değer kaybeden markalardan birini seçmemin de bir amacı var. Yazımın başında belirtmiştim.

    4) 17 binde aldığın 2 el araç kaç km'deydi? Daha önceki sahibi ne kadar sağlam kullandı? Sen almışsın, sorunsuz kullanıyorsun. Ben gidip aynı koşullarda benzer bir araç alsam sorunsuzluğunu garanti edebilir misin? Aracının daha ucuza gelen tamirlerini nerede yaptırıyorsun? Herhangi bir sorun çıksa gittiğin adama karşı yasal bir dayanağın var mı, "senin tamirin yüzünden oldu" diyerek davanı açabilir misin? Bu tamamen prensip meselesi. Ben aracı aldım mı biner giderim. Her türlü sorunda karşımda muhatabım yetkili servis olur. Sanayide ucuz usta peşinde koşturamam, Bakımı geldi mi sabah verir, öğlen alırım. Dediğim gibi, zorunda kalsam tabi ki ikinci el aracı alırım, ancak kim tarafından hangi koşullarda kullanıldığını, başıma açacağı işlerin sürpriz olduğu bir aracı almaktansa 0 km daha az donanımlı bir araç almayı tercih ederim. Dersen ki 0 km tüm araçlar sorunsuz mu, tabi ki değil. Benim başıma geldi, bundan önceki 2 aracımda da üretimden kaynaklı sıkıntı oldu. He ne oldu, aldım arabaları koydum servisin önüne. Tamir ettiler. Bu sürede kiralık aracımı da sağladılar. Avensis'de benzer bir sorun karşına çıksaydı aynı hizmeti alabilecek miydin? Bu tamamen tercih meselesi.

    Ayrıca, senin 2001 model Avensis'in Polo'dan daha güvenli olduğunu neye dayanarak söylüyorsun? Bak ben sana diyorum ki, "2001 model Avensis, Polo'dan güvensizdir, istersen 4 değil, 14 hava yastığı olsun". Al sana Euro Ncap sonuçları:

    1998 Toyota Avensis:

    www.euroncap.com
    Resmi Toyota Avensis 1998 güvenli derecelendirme sonuçlar?
    http://www.euroncap.com/tr/results/toyota/avensis/15492



    2009 Volkswagen Polo:

    www.euroncap.com
    Resmi Volkswagen Polo 2009 güvenli derecelendirme sonuçları
    http://www.euroncap.com/tr/results/vw/polo/11069


    Ha bir de, Polo'nun test standartları Avensis'e göre çok daha sert. Senin Avensis 2009'daki teste girse muhtemelen 2 yıldız bile alamaz.

    5) Benim için araç demek bir noktan bir noktaya "yasal hız limitleri" çerçevesinde en çabuk şekilde gitmek demek. 1.0 motora katlanmak ne demek bunu anlamadım. Bu tamamen performans beklentisi. Sen kendi beklentinle benim tercihlerimi değerlendirip daha sonra buna katlandığımı söylüyorsun. E o zaman bir sonra ki arabamı sen tercih et, sen benim yerine satın al, ben bineyim? Nasıl olsa referansımız senin beklentin ve sen de buna göre "1.0 araca katlanmak" diyorsun?

    Bu kadar uzattım, çok kısa özetleyerek geçiyorum. Senin beklentin ve bakış açın farklı, benim beklentim ve bakış açım farklı. Benim ne yazık ki 15 yaşında bir araç alıp, daha sonra "acaba başıma ne gelir" diye düşünecek ne zamanım, ne de bunlarla uğraşacak yeterli sabrım var. Dediğim gibi, tamamen tercih meselesi. 0 km aracın sorunsuz olma garantisini tabi ki de veremem, ama en azından her türlü sorunda hukuki yaptırımlar var. Seve seve yapmayan bayiler sevmeye sevmeye de olsa yapmak zorundalar.
    Oncelikle daha guvenlidir demedim. 14 yillik arabanin daha guvenli olacagini iddaa etmek sacmalik olur. Yine de guvenlik demek euro ncap demek degildir. 1300kg bir aracla 1100kg bir aracin carpismasinda agir olan daha avantajli olur. Yine yol tutus guvenlik acisindan onemli bir etmendir. Yol tutusu daha iyi olan bir arac kazadan kacma, savrulma gibi durumlarda daha guvenli olur. Guclu motor ozellikle sollamalarda her zaman daha guvenli olur. Aracin buyuklugu, ic mekanin genisligi de kaza esnasinda onemli avantajlar saglayabiliyor. Yani guvenlik konusunda polonun da avensisin de avantajli oldugu alanlar var.

    Yakit konusuna gelince elbette 1.0 motor ekonomik olacak, amaci bu zaten. Ama yuklu durumlarda, uzun yolda 100km ustu seyirlerde bu ekonomikligini sergileyemiyor maalesef. Ortalama hizin ne oldugunu biliyorum . Benim 1530km yoldaki ortalamam 85km/h idi ama 90 - 100km altina pek inmedim. Izmit Istanbul arasi 120km/h'nin de altina dusmedim. Buna ragmen yol yapim calismalar, isiklar, molalar, stabilize yollar derken ortalama 85e kadar dustu.

    Evet, herkesin beklentisi, dusuncesi farklidir. Benimki de ayri bir oneri sadece.

    1.0 araca katlanmak derken de sunu kastettim. Bende de 1.0 arac varken uzun yolda yoruluyordum, park ederken yokuslara park etmemeye calisiyordum, yukluyken ve yokus cikarken 3. vitese alip motor sesi dinliyordum, otobanda kamyonlara yol veriyordum. Ama o zamanlar sorsan aracimdan cok memnun oldugumu soylerdim, farkinda bile degildim. 2.0 kullandiktan sonra 1.0 motora resmen katlanmisim diyorum. Uzun yolda yukluyken daha az yakit tuketiyorum, daha az yoruluyorum. En onemlisi cok daha fazla keyif aliyorum. Normalde cok sakin kullanirim ama ayaginin altinda bir gucun olmasi, ara ara canin istediginde araci uzatmak ayri bir keyif. Sadece a noktasindan b noktasina goturmek degil, gotururken biraz da keyifli olsun istiyoruz.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.